En savoir plus sur Drip

Drip est une solution d'e-mail marketing basée sur le cloud qui s'adresse aux entreprises de toutes tailles dans divers secteurs tels que le marketing et la publicité, les biens de consommation et la formation en ligne. Les principales fonctionnalités incluent l'automatisation des flux de travail, le marketing multicanal, les campagnes par e-mail personnalisées et le reporting d'activité des clients. Drip propose un générateur d'e-mails textuels et visuels pour créer des e-mails personnalisés pour différents groupes de clients. Les groupes de clients peuvent être définis sur la base de segments, d'activités, de données démographiques, etc. Le suivi du site web de Drip permet aux utilisateurs de suivre le parcours des clients et aux responsables de suivre la fidélisation des clients grâce à des tableaux de classement. Les responsables marketing peuvent créer des flux de travail à l'aide de modèles prédéfinis et les personnaliser pour des campagnes spécifiques. Les flux de travail peuvent être partagés avec des collègues à l'aide d'une URL ou sous forme de codes intégrés. La solution fournit des intégrations natives avec Facebook Ads, 3dcart, Justuno, Shopify, Magento, ClickBank, Zapier, etc. Drip propose des services sur la base d'un abonnement mensuel et fournit un support client par messagerie instantanée et par le biais d'une base de connaissances en ligne.
Drip Logiciel - 1
Drip Logiciel - 2
Drip Logiciel - 3
Vidéo de Drip
Drip Logiciel - 1 - aperçu
Drip Logiciel - 2 - aperçu
Drip Logiciel - 3 - aperçu

Drip - Prix

Drip n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Drip est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

À partir de :
39,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Drip

Drip - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,1
Support client
4,2
Rita
Rita
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 18/10/2023

Drip outils de cmr et de marketing

Avantages

Drip outils de cmr et de marketing pour les entreprise

Inconvénients

pas d inconvénients dans l'utilisation du logiciel Drip

Serge Isidore
Serge Isidore
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 10/07/2023

Logiciel de CRM

Dans l'ensemble, Drip est un meilleur logiciel pour la gestion clientèle. Permettant la promotion et automatisme des e-mails pour bien gérer les prospects . C'est le grand outils que j'ai utilisé jusqu'à présent pour les entreprises de E-commerce. Offres de meilleures fonctionnalités et une grande simplicité d'utilisation. Je le recommande

Avantages

Drip est un meilleur logiciel de CRM apportant plus d'aide aux e-commerçants dans la gestion clientèleTrès facile à utiliser et puissant dans la spécialité de marketing et la vente . Je le recommande

Inconvénients

J'ai aimé les fonctionnalités de Drip et je l'apprécie beaucoup . Je le recommande

Mark
Mark
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/12/2017

Drip is the best email/marketing automation software on the planet! I know as I have tested...

Drip integrates with just about everything and it is pretty easy to use.

The future of marketing from your website is "website personalization" which will create a unique experience for each and every person.

Your business also needs to track prospect/customer activity across multiple channels and deliver a customized experience.

Nothing makes me leave a website faster than when a website asks me to download something i have already downloaded.

The days of one size fits all marketing have come and gone.

With Drip, and a few 3rd party apps, I believe you can deliver an online experience like no other that will surely get you noticed and help you stand above your competition.

Avantages

Drip is the dream marketing software I was dreaming of back in 2012 when I first started with another expensive email/marketing automation platform.

Out of the box, Drip doesn't need 3rd party apps to format data like making sure names are capitalized.

I am a marketing automation geek, and Drip allows you to add just about any other type of marketing software layer like surveys, onsite retargeting, send text messages, and even integrate Facebook messenger and Facebook ads just to name a few. (Some 3rd party apps required)

Using Drip and a few items I mentioned above, you can passively profile and lead score all of your prospects to see:

- which ones are hot (Drip can send an email to your sales team so they make contact),
- which ones are still in research mode (send these leads more content to help them make a decision via email, SMS or a Facebook message),
- and which ones are just tire kickers.

No sense running paid ads to tire kickers, right?

You can even personalize your website so that people who downloaded your freebie, don't get asked to download it again. That is powerful! (3rd party app needed)

I have moved all of my clients over to Drip from 3 other platforms and we are seeing much better results.

If you are considering email & marketing automation automation software for your business, take a good look at Drip.

They have a certification program, so you might want to check out graduates to lend you a hand if needed.

Lucas
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 25/11/2022

ok, but looks like it has no UI updates or improvements in the last 2 years

it's been a good two years, the tool is very reliable, but it's just not worth the price compared to the competition. it is slower, difficult to handle and to create automations.

Avantages

reliable, good segmentations and data processing possibilities.

Inconvénients

too expensive, UI not so good, constantly slow.

Réponse de Drip

Hi Lucas

I'm glad you've had two good years with Drip and find it very reliable.

The UI is a focus area for us. Most find it really good. But we are always open to hearing constructive feedback from customers - thank you for that, Lucas.

I wish you Happy Holidays.

Best regards,
Sebastian from Drip.

Répondu le 23/12/2022
Steve
Steve
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
1
Support client
1

3
Publié le 18/06/2020

Difficult to use - Extremely slow and poor customer service - Dubious pricing model

Very, very disappointing. I've tried several automated email marketing platforms platforms before Drip and had high hopes for Drip when we made the move over with one of our top client sites. I was actually genuinely excited to implement this system. In retrospect I wish I had stayed with my previous platforms. Even after several months of spending hours and hours reading support articles, raising numerous support tickets, waiting for unacceptably long delays for a response each time, we are still trying to get a basic setup implemented. This is the most frustrated or disappointed I think I have ever been with a technology provider, and I've used a lot of them over the years.

Avantages

Very powerful system and integrates easily with Shopify.

Inconvénients

Drip's pricing model is and system design is geared around charging you for people who are "active" in their system even if they are unsubscribed from email marketing and you can't legally email market to them. So you end up with an ever growing list in Drip that you are paying for, but not able to market to. You can implement rules/automations to overcome this, however it is extremely complicated to do and their system will reactivate previously deactivated people when a new orders comes back in from Shopify. So you end up with a tangled web of rules and automations just trying to maintain a reasonable list size of customers who you can actually market to. I don't know, but maybe they have designed their system to be unnecessarily complicated to maximise their revenue by charging for people you can't market to? Support is extremely slow and generally only half answers questions. There seems to be absolutely no regard for customer satisfaction or any assistance to actually onboard customer adequately. I won't be referringing any other client sot use Drip.

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