En savoir plus sur Drip

Drip est une solution d'e-mail marketing basée sur le cloud qui s'adresse aux entreprises de toutes tailles dans divers secteurs tels que le marketing et la publicité, les biens de consommation et la formation en ligne. Les principales fonctionnalités incluent l'automatisation des flux de travail, le marketing multicanal, les campagnes par e-mail personnalisées et le reporting d'activité des clients. Drip propose un générateur d'e-mails textuels et visuels pour créer des e-mails personnalisés pour différents groupes de clients. Les groupes de clients peuvent être définis sur la base de segments, d'activités, de données démographiques, etc. Le suivi du site web de Drip permet aux utilisateurs de suivre le parcours des clients et aux responsables de suivre la fidélisation des clients grâce à des tableaux de classement. Les responsables marketing peuvent créer des flux de travail à l'aide de modèles prédéfinis et les personnaliser pour des campagnes spécifiques. Les flux de travail peuvent être partagés avec des collègues à l'aide d'une URL ou sous forme de codes intégrés. La solution fournit des intégrations natives avec Facebook Ads, 3dcart, Justuno, Shopify, Magento, ClickBank, Zapier, etc. Drip propose des services sur la base d'un abonnement mensuel et fournit un support client par messagerie instantanée et par le biais d'une base de connaissances en ligne.
Drip Logiciel - 1
Drip Logiciel - 2
Drip Logiciel - 3
Vidéo de Drip
Drip Logiciel - 1 - aperçu
Drip Logiciel - 2 - aperçu
Drip Logiciel - 3 - aperçu

Drip - Prix

Drip n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Drip est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

À partir de :
39,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Drip

Drip - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,1
Support client
4,2
Rita
Rita
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 18/10/2023

Drip outils de cmr et de marketing

Avantages

Drip outils de cmr et de marketing pour les entreprise

Inconvénients

pas d inconvénients dans l'utilisation du logiciel Drip

Serge Isidore
Serge Isidore
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 10/07/2023

Logiciel de CRM

Dans l'ensemble, Drip est un meilleur logiciel pour la gestion clientèle. Permettant la promotion et automatisme des e-mails pour bien gérer les prospects . C'est le grand outils que j'ai utilisé jusqu'à présent pour les entreprises de E-commerce. Offres de meilleures fonctionnalités et une grande simplicité d'utilisation. Je le recommande

Avantages

Drip est un meilleur logiciel de CRM apportant plus d'aide aux e-commerçants dans la gestion clientèleTrès facile à utiliser et puissant dans la spécialité de marketing et la vente . Je le recommande

Inconvénients

J'ai aimé les fonctionnalités de Drip et je l'apprécie beaucoup . Je le recommande

Steve
Steve
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 04/04/2018

Best email marketing automation software I've used...and I've used A LOT!

Avantages

I've seriously tried it all over the past 5 years. From Campaign Monitor, to Get Response. Infusionsoft to Mailchimp. Convertkit, Active Campaign, and that's just the well-known ones. Some for small stints (think 1 - 3 months) others for longer stints (6 - 12). Drip is the only one that I've been using for well over 12 months and am feeling very comfortable with. Down to why this software is great - simply put, most of it's core functionalities are well thought out and easy to use. But then advanced things can still be done even if you're a novice to marketing automation. Sending drip campaigns, setting up subscribe forms and linking with other software to create automatons, all super easily done. Overall is a really well thought out piece of software, and the easiest to use considering its power.

Inconvénients

Some things are quite tricky to do. For example, you would expect to be able to set a simple trigger link in an email, except that requires setting up a completely separate automation. You can't set triggers to happen at certain times, and it can be a pain to get your email template looking good (plain templates are awesome but sometimes you just want to be able to adjust things to make it more personal). Adding call-to-action buttons to emails is also insanely difficult, simply getting the colors to match your own brand is impossible. But all these are minor gripes in the grand scheme of things!

Réponse de Drip

Hi Steve,

Everyone here at Drip appreciates the time you took to write us a review!

Since your review just a couple of months ago, we have actually launched the Visual Builder for all of your emailing needs! No more trouble adding call-to-action buttons or getting the colors to match your brand. The new Visual Builder allows you to easily build big, beautiful emails outfitted with images and brand styling for when you need to do more showing instead of telling¿ All the formatting. Zero coding.

Thanks again,
Sam from Drip

Répondu le 22/08/2018
Lucas
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 25/11/2022

ok, but looks like it has no UI updates or improvements in the last 2 years

it's been a good two years, the tool is very reliable, but it's just not worth the price compared to the competition. it is slower, difficult to handle and to create automations.

Avantages

reliable, good segmentations and data processing possibilities.

Inconvénients

too expensive, UI not so good, constantly slow.

Réponse de Drip

Hi Lucas

I'm glad you've had two good years with Drip and find it very reliable.

The UI is a focus area for us. Most find it really good. But we are always open to hearing constructive feedback from customers - thank you for that, Lucas.

I wish you Happy Holidays.

Best regards,
Sebastian from Drip.

Répondu le 23/12/2022
Steve
Steve
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
1
Support client
1

3
Publié le 18/06/2020

Difficult to use - Extremely slow and poor customer service - Dubious pricing model

Very, very disappointing. I've tried several automated email marketing platforms platforms before Drip and had high hopes for Drip when we made the move over with one of our top client sites. I was actually genuinely excited to implement this system. In retrospect I wish I had stayed with my previous platforms. Even after several months of spending hours and hours reading support articles, raising numerous support tickets, waiting for unacceptably long delays for a response each time, we are still trying to get a basic setup implemented. This is the most frustrated or disappointed I think I have ever been with a technology provider, and I've used a lot of them over the years.

Avantages

Very powerful system and integrates easily with Shopify.

Inconvénients

Drip's pricing model is and system design is geared around charging you for people who are "active" in their system even if they are unsubscribed from email marketing and you can't legally email market to them. So you end up with an ever growing list in Drip that you are paying for, but not able to market to. You can implement rules/automations to overcome this, however it is extremely complicated to do and their system will reactivate previously deactivated people when a new orders comes back in from Shopify. So you end up with a tangled web of rules and automations just trying to maintain a reasonable list size of customers who you can actually market to. I don't know, but maybe they have designed their system to be unnecessarily complicated to maximise their revenue by charging for people you can't market to? Support is extremely slow and generally only half answers questions. There seems to be absolutely no regard for customer satisfaction or any assistance to actually onboard customer adequately. I won't be referringing any other client sot use Drip.

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