En savoir plus sur RingCX

Fournisseur de communications cloud, RingCentral a élargi son activité à l'espace des call centers grâce à sa solution de centre d'appels. La suite intégrée optimisée par inContact propose des fonctionnalités de distribution automatique des appels, réponse vocale interactive, CTI (couplage de la téléphonie et de l'informatique), automate d'appel et PBX (Private Branch Exchange). La solution est disponible par abonnement web, ce qui lui permet de fonctionner sur tous les types de navigateurs. Ainsi, elle peut prendre en charge des utilisateurs situés à différents emplacements géographiques. Parmi les fonctionnalités : le routage avancé qui permet aux clients de résoudre eux-mêmes les problèmes, un ACD (Automated Call Distribution) basé sur les compétences pour diriger les appels vers les agents appropriés, des outils pour mesurer et suivre les performances des agents et des options de reporting, notamment des rapports prédéfinis et personnalisables accessibles à partir du tableau de bord. Les fonctionnalités de gestion et d'optimisation du personnel facilitent la planification, la formation et la surveillance des agents. RingCentral s'intègre à des solutions CRM (Customer Relationship Management) telles que Salesforce, Zendesk, Microsoft Dynamics et Oracle Sales Cloud. Les options d'abonnement par niveau sont facturées mensuellement en fonction des fonctionnalités souhaitées.
RingCX Logiciel - 1
RingCX Logiciel - 2
Vidéo de RingCX
RingCX Logiciel - 1 - aperçu
RingCX Logiciel - 2 - aperçu

RingCX - Prix

RingCX n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de RingCX est disponible à partir de 65,00 $US/mois.

À partir de :
65,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Parcourir les avis sur RingCX

235 avis sur 235
Classer par :
Hicham
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 28/02/2022

Appel sortant impossible

Avantages

Si vous souhaitez recevoir des appels cela fonctionne

Inconvénients

Qualité des appels et surtout impossibilité de passer des appels régulièrement et pendant plusieurs jours sans aucune raison. Actuellement et depuis plusieurs jours nous ne pouvons pas passer d'appels. Pour un logiciel d'appel c'est vraiment dommage. Le support nous indique que le bug est corrigé mais toujours rien.

Kiersten
Kiersten Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 17/09/2024

RingCentral

Avantages

Easy to use, easy integrations with Salesforce and Groove

Inconvénients

Can delay quite a bit, causing calls to fail

Erica
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 18/02/2025

Simple, easy, and effective.

I am familiar and comfortable with this system and happy to overlook the slight inconvenient glitches.

Avantages

It is user friendly and allows us all of the features that we need to run smoothly.

Inconvénients

There are some bugs that occur frequently where read texts appear unread and faxes come in later than they are sent. There is some lag in texts loading but that might be a computer speed issue.

Benjamin
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
2
Support client
4

3
Publié le 12/03/2025

Best of the options but expensive and often frustrating to use

Avantages

Good Auto receptionist function and live chat support

Inconvénients

Not user friendly and often frustrating to use. Also, expensive

Michelle
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 06/12/2024

We rely on RingCentral for the flow of our business

We do receive the answers we need to fix any issues at hand.

Avantages

During the chats, they are professional and friendly. We rely on quick answers to ensure there is not a lapse in efficient work as a collection agency.

Inconvénients

There is no actual phone number to reach them. You have to submit a ticket online.

Ariadne
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 03/02/2025

RingCentral helps our patients

It is dependable, good voice quality, plenty of features (more than we ever would use) at a great price point. I recommend a lot of people to use RingCentral!

Avantages

I like how we are able to text patients through RingCentral. A lot of our patients are hard of hearing, so they like to text and this makes it very easy to do so.

Inconvénients

Sometimes RingCentral goes down when so many users are using it. This becomes very inconvenient to contact our patients.

Daria
Daria Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
1

3
Publié le 25/08/2024

Not that great

While porting the number was relatively easy, I experienced many bugs in this app and many of them doesn't get fixed. The Ring - rings sometimes and sometimes not. For some reason there is an active team chat that gives me notification every time someone posts something in the company main group which is very annoying, since I didn't even subscribe there.Customer service is bad. It takes way too long to respond to any inquiry. Upon migration to our company we had someone from their team as a tech support to stay for 2 days and assist with the process. This person was not able to solve all the issues and constantly sent us to the tech dept. that was online and non responsive.Also, the app logs me out pretty frequently and I need to check if I am still logged in in order to receive calls.

Avantages

The Idea is great,porting the number is relatively easy, it comes with a voicemail.

Inconvénients

There are some bugs that really need to be fixed. Some functions are not easy to understand and sometimes the app wouldn't allow more than 10 people in the meeting.

Rachel
  • Secteur d'activité : Vétérinaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 12/03/2025

Great web based calling system

Overall, my experience using Ring Central has been really positive. I love the call forwarding ability to transfer calls to colleagues, as well as being able to set office hours and voicemail etc. It's a great system that makes it possible to have a web based calling system that functions anywhere your business is.

Avantages

Ring Central is a great web based calling system that supports businesses with their customer calling system

Inconvénients

It has some glitches especially when you have multiple calls coming in.

Todd
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 17/03/2025

Overall it was acceptable

Overall, the experience was good. No major issues. No more dropped calls than a standard service provider, but did expect it to be slightly better

Avantages

Once it was setup, it was generally pretty simple to use

Inconvénients

Setup could be difficult, had trouble with some dropped calls

Tina
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/03/2025

RingCentral for the Win!!`

Myoverall experience was great! RingCentral really outshined other programs I've used in the past

Avantages

RingCentral is super user friendly, it made learning it a breeze!

Inconvénients

I least liked that I had to update my contact list, but thats more a me problem lol.

FRANCOIS
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/03/2025

Good product

Avantages

Good product with a lot of features
Team like it

Inconvénients

Design and complexity of some feature
Some bads integrations with third party apps

Darian
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 12/07/2021

Review for RingCentral Contact Center

Avantages

We like that RingCentral has an extensive reporting system so that we can monitor efficiency of our call queues. Our management wanted to view realtime reports and graphs to show how our staff was working, which hours were peak hours and which hours needed more staff.

Inconvénients

So far we do not have any complaints for using the software. Initial setup wise, our call queues were fairly complicated so we had to hire a third party to setup our call queues and directory structure. We felt that the initial setup through incontact was too complicated without utilizing outside help. Im not sure if there was a better way around this, however, such as more docs or such.

To put into perspective, our migration from our previous, on-prem phone system to RC took about 3 months of setup. This included account creation, call tree creation, logic and voice recording for 8-9 different companies.

Casey
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

3
Publié le 13/09/2024

Positive Experience Overall

Overall my experience is good with Ring central, and I have no complaints that outweigh the positive attributes. Ring Central has made it easy for us to work with employees that work remote as well.

Avantages

I like that you can see all the users in the same place and can make changes pretty easily. I like the fact they integrated messages, phone calls, and voicemails to be in one place.

Inconvénients

Sometimes it's really hard to find things and user information, and it is overcomplicated in areas it shouldn't be. I have also found it hard to communicate with customer service.

Shashank
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 09/05/2024

Best in my recruitment activities

Smooth and Fast. Calls are clear, monitoring is good

Avantages

Easy and smooth app access. Real time transcription of Voice Mail

Inconvénients

UI could be a bit better. A Dark mode will help.

Jamie
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 21/11/2024

Great App!!

Overall experience was great especially when away from the office

Avantages

Ease of use and allows coworkers to communicate with one another.

Inconvénients

It sometimes did not operate as it should but it was only brief

Trae
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/09/2024

RingCentral is essential

RingCentral makes tracking call data and responding to clients easy

Avantages

Accurate call logs and voicemail transcription

Inconvénients

Have been unable to link pipedrive contact info directly to ring so I have to manually put in contact info

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 21/06/2024

Convenience but with cost

Avantages

One standout aspect of RingCentral that users frequently commend is its comprehensive cloud-based communication system, which includes robust video and audio-conferencing capabilities. This feature facilitates effortless communication with team members and clients alike. The platform is also lauded for its straightforward setup and user-friendly operation, compatible with a variety of devices such as desktop computers, tablets, and smartphones.

Inconvénients

One notable limitation is the call recording storage; on most plans, both on-demand and automatic call recordings are only stored for 90 days.

Allie
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
2

3
Publié le 18/03/2024

Ring Central

Not the greatest experience if I'm honest. I know they are great people but the personal experience we had really messed up some things for our company for a period of 2 months.

Avantages

I liked the privacy of phone numbers on the app.

Inconvénients

I did not like the problems we had while trying to disconnect with this service. Our phones stopped working and it took ages to get help.

Osman
  • Secteur d'activité : E-learning
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 22/02/2024

Acquire an easy contact center software

Avantages

The background of the company and also how it is backup by a larger contact center company which is NICE Incontact and the functionality that it offers

Inconvénients

Sometimes it is difficult to integrate with different softwares

Jeyson
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/10/2023

Ring central is a must

Avantages

I like how easy it is to use and navigate .

Inconvénients

Sometimes there is a small delay if you are working remotely .

Jean
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

5
Publié le 16/11/2023

It can be convoluted at times

Avantages

The amount of features this tools has is amazing.

Inconvénients

The way reporting is handled can be convoluted.

Li
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 10/09/2024

Client experience is good

Avantages

It was fairly easy to communicate and navigate.

Inconvénients

Could improve user interface so that the aesthetics are better.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 06/12/2022

Great tool for my setting

I really appreciate the ease of use of the product. It gives me multiple options for calling, video meetings with colleagues and clients, and customization.

Avantages

Ease of use and the integration with Salesforce is the best feature for me.

Inconvénients

I have not had the best experience with the web app, compared to the desktop app.

Katherine L.
Katherine L. Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 04/12/2018

Great for Small Virtual Law Office

We have a small office without a live receptionist yet we need to have different call routing for each person. I am able to configure the options for any variable (holidays, vacations, etc.).

Avantages

Ring Central is very configurable for many situations. We have a small law office with people working remotely so we have different call flows for different people. Ring Central can handle the differences. Also, I love having the app so I can check voicemails directly from my cell device.

Inconvénients

Because of the wide range of ways the call routing can be configured, it is somewhat difficult at the start to determine how to do it. However, Ring Central's customer service is always available and has always been able to help me when I call.

Utilisateur vérifié Afficher plus d'informations
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis Afficher plus d'informations
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

3
Publié le 04/11/2021

poor customer service

poor level of knowledge with agents on the phone, difficult to understand phone agents.

Avantages

sounded attractive, price was reasonable, had good reviews mostly

Inconvénients

not the easiest system to use, customer service was dismal

235 avis

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