En savoir plus sur absence.io

absence.io est une solution cloud de gestion du personnel qui aide les entreprises à gérer les dossiers des employés, à surveiller les congés et à suivre les heures de travail. Ses fonctionnalités comprennent le planning des équipes, les notifications par e-mail, le calcul des heures supplémentaires, le suivi de la productivité et le stockage sécurisé des données. L'application permet aux employés de surveiller le nombre de congés en attente, de déposer des demandes, de sélectionner des remplaçants et de recevoir des approbations. Les entreprises peuvent créer différents types d'absence et définir des politiques de cumul ou de report de congés. absence.io aide les responsables des ressources humaines à préparer ou modifier les dossiers des employés, à télécharger des documents justificatifs via la fonctionnalité glisser-déposer et à demander des informations manquantes aux employés concernés via un questionnaire. Les membres de l'équipe peuvent également utiliser la solution pour pointer/quitter leur poste, ce qui permet aux responsables de créer des rapports pour la comptabilité de la paie. absence.io permet l'intégration à des applications tierces telles que Slack, Jira, SharePoint, Redmine, Office 365 et Google Agenda. Il est fourni avec des applications mobiles pour Android et iOS. Elle est disponible sur abonnement mensuel et l'assistance est assurée via e-mail, téléphone et de la documentation.
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absence.io - Prix

absence.io est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de absence.io est disponible à partir de 2,00 €/mois.

À partir de :
2,00 €/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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absence.io - Avis

Note globale

4,6
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,5
Support client
4,5
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Tous les avis sur absence.io

Filtrer par :
Classer par :
37 avis
Roxy
Roxy
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 07/10/2017

Good software :)

Lots of data, easy to use

Avantages

Price is right, I like the slack integration and my team finds it useful too, has a great support team that is always friendly and very responsive.

Inconvénients

I'm still waiting for a google cal integration, I have encountered a few annoying bugs but team has always been proactive to fix and that's to be expected from a budding company. Worth the tradeoff

Anastasia
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 26/09/2023

Absence is a simple and minimalistic tool for time tracking

We have used Absence for many years, and it satisfies the needs of our small company. Perhaps a bigger company would prefer a more complex tool, but it works great for a startup. All you need to do is punch in your hours and select vacation/WFH days in the calendar when needed.

Avantages

I like that Absence is very minimalistic and it's easy to navigate around the platform. There's no unnecessary features. You get emails when someone selects you as a substitute or when you need to approve someones vacation. You also get notified when your leave was approved. You can also easily see how many vacation days you have left and check the calendar of other employees.

Inconvénients

Sometimes it can be not very straightforward when it comes to the approval process and selecting substitutes. At least in our case, I wasn't able to select someone who was working from home as my substitute. Also we're for some reason getting the German calendar instead of the Austrian one, but that might be our fault.

Madison
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
2

3,0
Publié le 14/03/2024

It met our needs

Avantages

It was a pretty easy system to use, we liked it.

Inconvénients

The cost ended up becoming a factor. We actually left A.io to pursue a more cost-effective option that met our needs.

Réponse de absence.io

Hello Madis,

thank you for your honest feedback!
We are very sorry to hear that you thought our offering was pricy. May I ask what specific featurs you used, or discovered a better price with the competition for?

Répondu le 20/03/2024
Greg
Greg
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

4,0
Publié le 23/04/2020

Fraudulent interactions when trying to cancel

OK until we moved to a new platform and tried to cancel. Always some new thing I had to do including signing up differently (we were using SSO via GSuite accounts) in order to be ALLOWED to cancel. Totally unacceptable and, in my opinion, fraudulent behavior.

Avantages

Adequate and cheap if you are European based. Does not accommodate US or multinational policy norms for many leave types or support accruals.

Inconvénients

Interacting with the company. Rigidity in features

Jan
Jan
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 02/08/2017

absence.io made our business life much easier

Avantages

Super easy to understand; perfect tool even as a company with ~200 employees and more; slack integration; no more need for an oldschool excel sheet; individual rights management; neat design; customizable settings; web + app usage; google calender integration

Inconvénients

No digital personnel data management. Apparently they're working on additional features so maybe that'll improve.

Stephen
Stephen
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 12/04/2019

Better Than Keeping Track Yourself

It was a fine stop-gap software when we were growing as an agency. We eventually had to evolve into a PTO request system that integrated with our payroll system better, but no real complaints about Absence.io. It served us easily and well for about 2 years.

Avantages

It was free for I think up to 10 users and it let us go from nothing to a new PTO request system very quickly as our agency grew.

Inconvénients

It's a German software, so some of the calendars and date styles aren't what our team was familiar with, but it's a minor inconvenience for a free solution to what we needed.

João Victor
João Victor
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

4,0
Publié le 05/10/2018

Good tool for having visibility of day-offs and vacations across teams

Avantages

The consolidated calendar view shows very easily how my team is planning to take their vacations and helps me decide quick the best dates to either take my own or also to anticipate times with lower resources to plan how to handle them.

Inconvénients

The interface is not so easy to use and it can take a little bit of tweaks to get it up and running for your needs. Also, it lacks integrations with other HR tools that can complement the app.

Emily Anderson
Emily Anderson
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 27/06/2018

Perfect Vacation Tracker for a Small Business

Vacation tracking, vacation calendar and formal request validation.

Avantages

Absence.io finally gives our company a way to track vacation, have a company calendar that shows employees absences and formal request validations within different teams. I love how customizable it is!

Inconvénients

The calendar views take a little time getting used to, but other than that, I have no negative things to say about this software.

L
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1,0
Publié le 07/11/2020

Terrible customer service, stay away

Avantages

It worked well enough for what we needed as we used it for the past few years.

Inconvénients

Customer service is non existent. None of my users can currently sign in as it says our account is temporarily suspended and to contact customer service. We did that and they don't even respond to emails yet gladly keep charging my credit card. Having to file a dispute now, all while employees keep emailing me that they want to book vacation but the tool isn't working, so I have NO idea how much time anyone has left now.

Anton
Anton
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

3,0
Publié le 25/01/2019

It has German holidays!

Avantages

It has local German holidays, and it takes it into account automatically

Inconvénients

UI is too twitching, and it doesn't feel solid

Daniela
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 08/05/2023

Einfach und schnelle Benutzung

Schnelle und unkomplizierte Lösung für kleine Unternehmen.

Avantages

Schnelle und einfache Zeiterfassung per Knopfdruck im Browser oder über die App.

Inconvénients

Bei verschiedenen Arbeitszeitmodellen und Teilzeitangestellten sucht man die richtige Einstellung schon etwas länger.Die Urlaubsanpassung am Ende/Übergang des Jahres ist nicht ganz so transparent und einfach einzugeben.

Réponse de absence.io

Hallo Daniela,

vielen Dank für das offene und konstruktive Feedback!

Viele Grüße
dein absence.io team

Répondu le 25/05/2023
Marvin
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/03/2023

Sehr gutes Tool und großartiger Support

Avantages

Die Lösung von absence.io ist sehr benutzerfreundlich und hat unsere Verwaltung von Abwesenheiten deutlich vereinfacht. Wir hatten uns im Rahmen eines Projekts mehrere Lösungen angesehen. Die benutzerfreundlich von absence.io hat uns sofort überzeugt.Zudem ist der Support großartig und professionell. Es wird sehr schnell geantwortet und immer eine passende Lösung präsentiert.absence.io ist rundum eine gelungene Lösung, welche ständig verbessert wird. Letztens wurde die Möglichkeit einer automatischen Benachrichtigung, wenn das Restkontingent bald verfällt, veröffentlicht. Zudem ist die MS Teams-Integration auch in der Entwicklung.

Inconvénients

Bisher haben wir noch keine Nachteile entdeckt.

Réponse de absence.io

Hallo Marvin,

vielen Dank für das tolle Feedback! Es freut uns sehr, dass ihr so zufrieden mit absence.io seid und unser Tool euch gut unterstützt.

Viele Grüße,
dein absence.io team

Répondu le 03/04/2023
Pat
  • Secteur d'activité : Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/04/2023

Great System

I have absolutely no hesitance in fully recommending absence io to other business

Avantages

The ease of the implementation and daily use is exceptional the after service from the team is outstanding and queries are answered promptly and with expertise

Inconvénients

some of the configuration when a colleague changes shift working is rime consuming to implement

Réponse de absence.io

Hello Pat,

thank you so much for the amazing feedback! We are honored to hear that you like our software so much!

best wishes,
your absence.io team

Répondu le 11/04/2023
Leslie
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/03/2023

Einfach, benutzerfreundlich, vielseitig

Avantages

EInfache Handhabung, Übersichtlichkeit und sehr guter Support (reagiert immer schnell)!

Inconvénients

Auswertung von Zeitguthaben als Report nicht möglich

Réponse de absence.io

Hallo Leslie,

vielen Dank für das tolle Feedback!

Viele Grüße,
dein absence.io team

Répondu le 27/03/2023
Christoph
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/03/2023

Schlankes und professionelles Tool

Avantages

Einfaches intuitives Tool und web-basiert.Schlanke und transparente Bepreisung.Sehr guter und schneller Kundenservice.On-Boarding wird super gut begleitet.

Inconvénients

Aktuell finde ich hier keine Nachteile..

Réponse de absence.io

Hallo Christoph,

vielen lieben Dank für das super Feedback! Es freut uns sehr zu hören, dass ihr so zufrieden mit unserem Tool und Service seid.

Viele Grüße,
dein absence.io team

Répondu le 03/04/2023
Flóra
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 05/10/2022

Great tool for smaller companies with a lot of features

I would absolutely recommend this tool to other smaller businesses - really easy to use from admin point of view and many useful reports can be created. The customer support team is also quick and professional.

Avantages

This is a great software for time tracking, vacation requests and reports. You can easily overview the whole company thanks to the very clever platform. Employees like it a lot - easy to use. Your Manager just need to have one click and your request is approved. You can include comments/easily overview your whole absence availability. Customer support is also great and quick.

Inconvénients

Sometimes it is quite complex to modify a request - you need to completely delete the previous one or you need to re-book the existing one. This can be a bit uncomfortable as sometimes only the admin can help. When the year starts, absences can mix up a bit so you need to take care of cross-checking the numbers.

Ben
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 18/08/2016

Loving the software

We had multiple options to try for a web based holiday management tool. It was the very tidy "Bootstrap-ish" modern layout which pushed absence.io in to the finals, and the pricing that was exactly in budget for our business which pushed it to the top. With software of this quality at this price it allows us to integrate without opposition from accounts. The setup was intuitive and it has features built in for even the most complex of situations (i.e. employee working day contract changes). Technical support is on fire with the speed that they respond so this is also a very positive thing for an already great experience so far.

Avantages

The style of interface. The simple iPhone App. The ability to drive requests by "Accept/Decline" emails rather than needing to login. By far, the price which allowed us to progress without considering the competition any further.

Inconvénients

It is currently lacking the ability to manage passive users. We have some members of staff who will not login, and do not have email addresses. These still need to be managed on the software so we needed to make temporary emails for them to add them. This however was not a showstopper for us.

Josh
  • Secteur d'activité : Impression
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 03/03/2017

Time saving product

Since implementation countless hours have been saved manually tracking and approving absences, as well as informing employees about their remaining leave balances. Now each employee simply logs in and can see everything quickly and easily. At year end we can easily run reports to see what types of absences were used, who is over their allowances, etc.. Overall it's a very useful tool. And as an added bonus, the integration with Slack is fantastic and fairly seamless.

Avantages

Multiple leave types that can pool from one total allotment
Teams
Half Day time off capability

Inconvénients

Needs a start date connection to increased allowances

CHRISTOPH
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 14/02/2017

best tool ever

Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX. I hope Absence will bring more tools (eg. employee management, on/offboarding)

Avantages

Normally, the department who want a new tool is happy, everyone else who should use that tools is annoyed. That complete different with Absence. Everyone I happy, since I rolled out Absence at 2 companies. No paper anymore, more transparency, everything with one click. Every software should look like Absence. Perfect UI/UX.

Inconvénients

cheaper

Jazzmen
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/09/2021

Perfect tracker

Avantages

I love that I can keep track of my schedule and get reminders of PTO and time off.

Inconvénients

I least like that i don't get every single notification unless i go into the program or mobile app itself.

Robert
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/02/2017

Perfect integration with Slack

We implemented absence because of the integration with Slack, and it really is seamless. We have a small distributed team that rely on the daily notifications in the channel to plan work and communications.

Avantages

Direct integration with Slack

Inconvénients

I don't like having to switch language when visiting https://www.absence.io - it always defaults to https://www.absence.io/de/ - would prefer it to be a little more intelligent about my location :)

Petre
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/02/2017

Chaos no longer exists! :)

No more paper sheets, no more waiting, the whole situation regarding my colleagues only one click away!

Avantages

The whole app! :)

Inconvénients

None yet.

Michael
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/02/2017

Excellent Solution for Attendance Tracking

Absence.io provided a simple, clean interface that allowed us to graduate from messy excel spreadsheets and never look back. When we requested an update date formatting, Absence.io responded quickly and introduced the requested feature within a couple weeks. Our company loves using Absence and would recommend it to anyone.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 15/08/2019

Great functionality for handing absence in the workplace

Earlier we were using spreadsheets for recording absence, which was very cumbersome. Absence.io makes it much easier.

Avantages

I am able to see the complete absence overview of our entire marketing department, when using this software. Makes it easy to plan vacations.

Inconvénients

I haven't experienced any real problems yet.

Sabina
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/02/2017

Almost perfect!

We implemented Absence.io into our startup operations and it has worked seamlessly. It's easy to set up and it's easy to use. If only there was another option for "Working from Home" or "Working Out of Office" so we can track where employees are - that would be ideal.

Avantages

Ease of monitoring and how seamless the application and approval process is.

Inconvénients

Sometimes it crashes which is unfortunate, and I'm not the biggest fan of the public holiday set up as we presently monitor staff in various countries (where holidays sometimes overlap, and sometimes they don't).

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