En savoir plus sur WebHR

WebHR révolutionne le fonctionnement des ressources humaines. WebHR est un logiciel social tout-en-un basé sur le Cloud pour les petites et moyennes entreprises qui s'occupent de tout, de l'embauche à la retraite, de la manière la plus innovante. WebHR permet non seulement d'économiser de l'argent pour les entreprises, mais également d'augmenter la productivité, de gagner de la place et de rendre les communications inter et intra-bureau rapides, fiables et efficaces. WebHR aide à gérer les actifs les plus importants de l'entreprise - son personnel.
WebHR Logiciel - 1
WebHR Logiciel - 2
WebHR Logiciel - 3
WebHR Logiciel - 4
WebHR Logiciel - 5
WebHR Logiciel - 6
Vidéo de WebHR
WebHR Logiciel - 1 - aperçu
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WebHR - Prix

WebHR est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de WebHR est disponible à partir de 2,00 $US/mois.

À partir de :
2,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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WebHR - Avis

Note globale

4,3
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,2
Simplicité
4,3
Support client
4,2
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Tous les avis sur WebHR

Filtrer par :
Classer par :
533 avis
Osiano
Osiano
  • Secteur d'activité : Import/Export
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 30/10/2023

Un outil à ne pas ignorer

Avantages

C'est un logiciel social de gestion des ressources humaines. Très facile et efficace, il me permet de suivre et d'assister le cycle de vie d'un emploi depuis l'embauche d'un employé jusqu'à sa retraite. C'est un logiciel presque gratuit (2€ par moi) et s'intègre facilement à beaucoup d'autres logiciels.

Inconvénients

C'est un logiciel qui s'est beaucoup amélioré et je le recommande

Ulrich
Ulrich
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 13/11/2023

WebHR the best!

he efficiency, affordability and ease of use of this software put it at the top of everything. And what could be better than being able to collaborate continuously with your employees, even remotely? It's incredible!

Avantages

Very efficient and easy to use, WebHR helps me to follow and assist my employees from the beginning to the end of their work. With a reasonable cost, it's also good for establishing good relations between employees within a structure. What a piece of software!

Inconvénients

Everything is perfect with this software. I like it and would highly recommend it.

Karleen
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 25/09/2024

A Great Management Tool

In my last company, we explored WebHR on a trial basis. The platform is easy to work with, enter data, time and attendance management. Employees are able to do many self-service activities, including schedulling. HR is able to run management reports.

Avantages

Easy navigation, straight forward concept with lots of Help functionality.

Inconvénients

Experienced some difficulty when you try to go back to the previous screen.

Alternatives envisagées 

ADP Workforce Now

Pourquoi passer à WebHR

Value for the dollar. Flexibility and functionality.
Jaclyn
  • Secteur d'activité : Gestion des investissements
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

3,0
Publié le 08/03/2023

Feedback after implementation of WebHR

the implementation team, led by [sensitive content hidden] was very helpful.

Avantages

easy to use for both admin and end user.

Inconvénients

sometimes am not sure which option to select to achieve the fastest reports.

Austin
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 30/09/2024

Review review

It works well. I send schedules out 5-10 mins before reps are needing to clock in. Allows me to accurately schedule and reps to accurately clock in

Suggestion. Allow for multiple templates for sending schedules.

I send out schedules for reps and some work the same hours and some not so much. If I were able to make a template of say a standard open to close. 9:30am-7:15pm. M-Sat, and for Sundays 11:30am-5:15pm. And additional for reps who work fixed schedule like a 9:30am-5pm. Or 12pm-7:15pm.

Avantages

Accountability of knowing the rep is in the location when clocking in

Inconvénients

Frequent issues when they arise. Inabilities to clock in or out. Password resetting can also be a pain at times

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 17/06/2024

Ease of Use of WebHR

In my short experience to the software/application, I manage to understand the usage of the app. It is beneficial to my work since I am always on the Field.

Avantages

The platform is designed with an intuitive and user-friendly interface, making it easy for HR professionals and employees like me to navigate and use the system effectively.

Inconvénients

WebHR app on the phone experiences bugs and delays when using sometimes.

Wael
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 29/09/2024

Payroll with WebHr

Avantages

Attendance check-up/payroll. Thank you

Inconvénients

So far, everything is good. Thank you!!!

Laurie
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 30/09/2024

User friendly, easy and efficient to use!

Overall, I'm happy with the WebHR experience.

Avantages

User friendly, easy to navigate and onboard employees. Pulling reports is also easy and efficient.

Inconvénients

Some features are not as easy to navigate.

Olivia
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 30/08/2024

Optimis Corp

My overall experience has been excellent and easy to acknowledge a working team.

Avantages

What I like most about WebHR is how easy it is to use and communicate with the team.

Inconvénients

There is nothing I currently dislike about WebHR.

Desiree
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 09/06/2024

Great product for remote jobs

Avantages

It's ease of use with time tracking and employee recognition is very efficient.

Inconvénients

There's nothing that I did not like about this Application.

Goran
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4,0
Publié le 26/06/2024

WebHr users perspective

Avantages

Overall a tool that helps us track our lrave time as well as to communicate with HR

Inconvénients

ie support works on ie and nothing else that is very vritical to fix

Chris
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 31/05/2023

Webhr

Avantages

Easy to use system for tracking employees

Inconvénients

Some features are very complex and need more assistance

Rania
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/02/2023

Great HR system

Avantages

Leave type and attendance also the payroll

Inconvénients

Feature for salary increase and comparison of salary

welfred
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/02/2023

It is good

Avantages

Leaves is goodAttendance is also goodOnboarding is easyPayroll is easy to use

Inconvénients

No. what we use the things, those are available in the system

Welfreda
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/02/2023

User friendly

Avantages

Human Resource for Employee Data for Attendance tracking, Employee Details and Documents.

Inconvénients

Forms module converting to internal forms

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4,0
Publié le 17/01/2019

Useful but old fashioned

Federal government software so possibly the version is outdated compared to what is available now, but the product seems outdated and clunky compared to other products on the market that allow ATS, personnel management, and payroll to all interact and share information

Avantages

Multiple functions available for tracking information, reports are available to compile data, imoorts information from the payroll system.

Inconvénients

Doesn't allow for information to be imported from our ATS, functionality of the deopdowns and window scroll could be built better.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 27/12/2018

Using it for almost 2 years now and...

Honestly 2 years ago I reviewed around 20 tools, selected WebHR and never regretted regarding decision I made.

Keep it up, WebHR Team!

Avantages

I like how flexible WebHR is. It allows achieving almost every goal we have within our org. WebHR is growing rapidly and the most of all I like their support. Those guys helped us a lot with adjusting features, answering our questions and helping us to adopt the solution to fit our business needs. I keep enjoying using WebHR.

Inconvénients

- there still some bugs, which are usually addressed very fast
- UX of some modules is not optimal
- on my opinion recruitment component is not ideal and could be improved

Marietta Yvette
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 28/01/2019

WebHR - RCG Global Services (for improvements)

Avantages

It is easy to navigate things, very straight forward on functionalities you need, eg. reports - employee hours summary. I can already access this even if I'm in a restricted client network.

Inconvénients

A few of the things which I don't like:
* Display of Late Comers Summary on Timesheet Board - as I am deployed to client, I do not tracked my timeout on daily basis. So seeing this list report that tells me I'm absent is a bit off. I hope there is a way that employees deployed to client may opt for this type of feature, eg. time in/out tracker.
* Requires mandatory time-in even on Timebank -- since this is timebank (personal time-off/holidays) why does it requires a time-in (for me it doesn't make sense when you're not even reporting to office that is why it is called timebank, right?)
* On Timebank as project type, can this be generally defaulted to Non-Billable? are there cases where timebank is billable? As I understand even if you work on holiday, you would not log it as timebank but on OT or project billable.
* To make a template for employee hours instead of manually generating it for a period on adding multiple or single hour. A template could also be cloned or replicated for another set of period. Currently, I'm using the Add multiple hours for billable time but in cases that I have timebank (holiday or VL/SL) in between, I need to cut the billable period to add a record for timebank. In comparison if there is already a template with project, and all you need to do is to log time. If I'm not mistaken, I think this is how the original RCG timesheet was.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 07/01/2019

infasME experience using WebHR

Avantages

Very easy and friendly user interface, we now use it for our experience claim and travel request and we plan to use more modules in future. like integration with out attendance system and office 365

Inconvénients

Nothing major ,we love it , but some small UI mistakes,Performance module must enhanced

Kris
Kris
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 08/02/2019

Comprehensive but modular offering that suits any business requirement

We have a number of projects with different characteristics and WebHR is flexible enough to be applied across them all.

Avantages

Can select only the modules required.
simple and intuitive User Interface.
Easy to administer.
Training new employees is quick and easy.
Roles and permissions are easy to change and changes are instant.

Inconvénients

occasional unexplained bugs with user accounts, particularly on the mobile application.
Multi-languages not available on the mobile application.
Subscription fees don't reduce as the number of users increases (no savings for scale offered).

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 27/06/2018

Awesome software, very user friendly and easy to use.

Employee Self Services , Attendance and Leave Management on track.

Avantages

Easy to learn and adapt. Very good software . We have been using it for more than a year now.
Technical support team is very helpful.

Inconvénients

Few bugs which needs to be updated in terms of time sheet module.
system logs cannot be tracked back to the admin user who has done any changes.

Marion
  • Secteur d'activité : Semi-conducteurs
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 05/10/2022

Excellent Customer Service!

Once your organization is set up, changes continue to happen and the Customer Service Department (especially [SENSITIVE CONTENT]) was more than helpful with getting them done.

Avantages

From the employee perspective, very easy to record vacation/sick time

Inconvénients

A little repetitive during onboarding setup

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Entreposage
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

3,0
Publié le 17/01/2019

Great Potential but great value for money!!!

Overall my experience has ok. The system does the basic things we need it to do. But going forward with some of the additional modules has required a lot of testing.

Avantages

Great value! The system uses the same protocol across all its modules, so it easy to pick up. Lot of potential and addon modules.

Inconvénients

Some of the modules don't seem to be tested before they are released. Very buggy. Constantly making support tickets and trying to figure out workaround until issues are resolved.

Utilisateur vérifié
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 05/07/2018

Webhr is a useful software, being an HR professional, I must say, it saves my time in reporting

Time saving, very useful reporting, dashboard. It is like a team working for me.

Avantages

Dashboard and reporting is quite admirable.
quality of being customizable is very fascinating
Organograms are also very attractive and informative

Inconvénients

attendance synchronization with leaves is not as appreciable as it must be.
linkage with leave deduction or customization as per requirement is not available at first hand.

Daylon
Daylon
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

4,0
Publié le 02/07/2018

Easy to stay on top of company initiatives

Avantages

I like the conversations element. I can easily engage with the people in the company and stay on top of goals.

Inconvénients

The visual style. It wouldn't hurt to have a few things that were better from an aesthetic standpoint.

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