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Urbest est une solution cloud conçue pour aider les professionnels de l'immobilier, les prestataires de services et les locataires à gérer les propriétés et à suivre les problèmes. La solution permet aux propriétaires de biens...
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- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Avis urbest
Gain de temps et meilleur suivi depuis l'installation sur le site.retours de clients positif.
Plusieurs options pourraient etre rajoutées
Comme la gmao ( sam fm ) qui permettrais un suivi plus poussé et une aide en plus pour nous mainteneurs a l edition de nos rapports client.
Comme une meilleure localisation des lieux d'interventions ( plan de batiment, d etage et de bureaux ).
Voir si possible de faire un QR codes pour des demandes d interventions sans besoin de cree un compte.
Avantages
Application tres simple d'utilisation.
Premet un suivi des interventions sur sites.
Les messages instantanés avec les utilisateurs.
Inconvénients
Probleme de synchronisation entre l envoie des demandes et la notification de demande recu.defois plusieur minute avant de recevoir la demande.
Retour de plusieurs locataires qui ne peuvent pas envoyer de demande quand les personnes qui sont enregistrées sont abscentes.( compliqué pour elles )
Réponse de Urbest
Merci pour votre retour et vos suggestions Romain. Nous ameliorons notre produit chaque jour et ne manquerons de vous tenir informe des qu'une nouvelle fonctionnalite sera deployee.
- Secteur d'activité : Organisme social ou civique
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Outil à forte valeur ajotuée pour les usagers comme pour les équipes
Avantages
La simplicité d'usage et le gain de temps pour les équipes. Quel plaisir d'entendre les agents techniques dire que depuis qu'Urbest est déployé au sein de notre compagnie, les agents les remercient et les félicitent pour leur rapidité d'intervention.
Inconvénients
On voudrait pouvoir tout gérer dans Urbest , ou au moins aussi facilement que dans ce logiciel ...
Réponse de Urbest
Merci pour votre retour Benoit. Nous sommes content d'apprendre que vous avez pu ameliorer votre reactivite grace a urbest!
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Le logiciel qui vous simplifie vos journées !
Le logiciel est très facile à prendre en main, testé et approuvé par mon équipe de maintenance ! De plus nos clients sont satisfaits du temps qu’ils gagnent en utilisant l’application URBEST !
Avantages
Facile d’utilisation et un gain de temps pour notre équipe !
Inconvénients
Aucun problème détecté durant l’utilisation de URBEST
Réponse de Urbest
Thank you for your feedback, Mickael!
Les meilleures alternatives à Urbest
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
maintenance
une bonne idée au départ, la première version était plus lisible de mémoire.
Avantages
toutes les demandes sont centralisées, la possibilité de mettre des photos
Inconvénients
manque de visibilité sur smartphone en tant qu'intervenant sur les demandes.
Réponse de Urbest
Bonjour,
Je vous remercie pour votre retour, nous travaillions au quotidien pour ameliorer urbest et vous simplifier la vie, n'hesitez pas a nous faire par de vos remarques sur [email protected]
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Adopté très vite
Avantages
Nous avons beaucoup apprécié la capacité d'Urbest à travailler avec nos équipes et à évoluer dans un cadre assez restrictif qu'est le notre, tout en proposant un outil assez innovant pour un établissement qui n'était pas habitué.
Toutes les équipes qui l'utilisent sont ravies de la facilité d'utilisation et de l'efficacité de l'application.
Inconvénients
Aucun problème avec l'utilisation d'Urbest
Réponse de Urbest
Merci Florian pour ce retour ! Ravi de voir que Paris la Defense apprecie l'experience urbest.
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Limpide, Fluide, une évidence
Avantages
sa fluidité et sa prise en main rapide
pour les équipes, URBEST est vite devenu une évidence car répond à une vraie problématique de préparation et reporting des sujets courants
Inconvénients
le menu recherche d'immeuble du départ, pas assez fluide comme le reste de l'appli
Réponse de Urbest
Thanks Tom!
We appreciate your feedback and we are working on improving this in our next releases!
Urbest team
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Je recommande le logiciel URBEST
Réactivité des équipes support et sales
Avantages
Ticketing travaux et l’arborescence proposée
Inconvénients
RAS pas de commentaire
Réponse de Urbest
Thank you Fabrice!
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Easy to use
Avantages
Très facile à déployer et à prendre en main pour les équipes
Inconvénients
Rien à signaler pour l'instant, nous continuons le déploiement.
Réponse de Urbest
Thanks you Thomas! We look forward to supporting you further and bringing more value to your teams!
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Urbest
Avantages
Logiciel très simple à utiliser et complet.
Inconvénients
Il faudrait voir pour ajouter plus de fonctionnalités liées au domaine du bâtiment.
Réponse de Urbest
Thank you Danyl, let us know how we can help you win more deals.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Solution complète de smart building
Avantages
Facilité de déploiement et ergonomie d'utilisation
Inconvénients
Aucune déception rencontrée pour le moment
Réponse de Urbest
Thank you Toni!
We value your review and appreciate the time with this.
Best,
Urbest team
- Secteur d'activité : Administration publique
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Région Normandie
Avantages
facilité d'utilisation et rapidité dans l'exécution
Inconvénients
plusieurs demandes sur un même sujet peuvent parvenir en même temps.
Réponse de Urbest
Thank you Mickael!
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
A very good software that makes our lives easier
We have several offices and Urbest helps us centralize all requests and act as efficiently as possible. This is very important for our teams.
Avantages
Very easy to use, our team is very happy to use this software daily.
Inconvénients
Nothing to say here. Everything works like a charm.
Réponse de Urbest
Thanks Luc,
It's a pleasure to help you along your growth and new offices.
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Computer Aid Facitily Mngt System: Urbest tops the league
As said above, the reporting of problems is often a bottleneck in traditional systems whereby one will see the problem and will have to call/email/ or phone the helpdesk to report it. Not with Urbest. One can do it directly via its mobile-app. And this is empowering the user, giving the chance to participate in making the building a building users want to be proud of. Personally I was impressed by how easy it is to get going with the software. From taking the decision to having it running, no more than a week passed by. In fact, a couple of days after the decision, I was already accessing the software and setting up the few bits and pieces needed. A week after everyone in my organisation could go ahead and use it.
Avantages
The fact this software isn't presented as a traditional software. It is a service ; it is there ; it runs. You barely have anything to do to get it going for your organisation. That's the beauty of an easy-to-use software that sits in the cloud and can be accessed as a software-as-a-service. The graphic is great and minimalist so you see things. You don't have to learn it to get going. Simple is key and that's the main adjective to it. KISS: Keep it Simple and Straightforward fits this software perfectly. And when it comes to its core, it is great as it captures the information at source: it gives the user who sees the problem to report it directly in the system there and then. And that is the essence of a good system where the whole community is involved and one can see how her/his issue is resolved in near real time.
Inconvénients
Difficult to fault this software. Yes maybe it doesn't have all the features of a Maximo (IBM) or Planon but do we need these features? No.
Réponse de Urbest
Thank you Alexis! We continuously strive to improve our product and if there are other ways that you think Urbest can help solve problems for you or add more value - then please do share these with us!
Best,
Team Urbest
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Urbest Portalis
Avantages
a better check for maintenance and a better connexion between users.
Inconvénients
work wtih others partners than ENGIE to develop more skills.
Réponse de Urbest
Thank you for your comment! We appreciate. For your information, you can invite any service provider from your admin panel.
Regards,
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Urbest is the innovation all modern Facilties Management companies needed yesterday
It has solved the issue of giving building users self service reporting, not going through antequated methods of calls/emails.
It has resolved the issue of being unable to capture ongoing feedback from users on our request resolution and satisfaction.
It hasn't resolved our issue of having a slow/bulky CAFM that isn't lean in its workflow
Avantages
The simplicity, user friendliness, modern approach and workflow.
It makes FM so simple it's a surprise that we didn't already switch to it. Giving a tool to all building users to report to FM teams their issues is like tracking a pizza order on domino's, everyone should have it.
Having a simple workflow for FM teams to organise and be faster at reacting/resolving in all transparency is a step towards even having a FM as a self service linked to a marketplace for independent ad hoc workers which is where the industry may go.
Inconvénients
Integration with our existing CAFM is possible but the overlap of functionalities has made it difficult for our IS teams to draw the line. Integrating directly with our purchasing/finance system could be the solution but the build, dashboard, monitoring would need to be very robust for the teams to feel reassured.
It could/should do so much more as an FM app in the future e.g. geolocalisation, way finding, community building if Urbest doesn't want to be the app that just gets integrated into other ''sexier'' apps
Réponse de Urbest
Thanks Catriona! We understand the needs of customers and this is why we are building more things and expect to see very soon PO/Invoice management live in our product and a few more things up our sleeve. We look forward to helping Bouygues UK strengthen it's portfolio and services.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Urbest is a key component for us in order to organise, plan, and get feedbacks.
Urbest enables us to keep a close contact to the final users of this solution, and to keep every task in mind.
Avantages
Easy to use, and very efficient to have an overview of all actions to prepare for all sites. Filters are really usefull to compartiment all tasks.
Inconvénients
Some features like a planning could be usefull in order to plan in advance some tasks.
Réponse de Urbest
Thanks Alexis!
We appreciate your feedback!
Stay tuned as we are working on delivering (in the next few months) the ability to plan tasks!
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Urbest eases my life
I am able to manage queries from both tenants and landlords in a third of the time previously required.
Avantages
The gain of time Urbest provides is very impressive
Inconvénients
Really innovative stuff do not have inconvenients
Réponse de Urbest
Great to hear your experiences Nicolas! We look forward to helping you gain even more value through Urbest
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
As a service
we were able to bring a single Customer service, we improve communication on intervention request from our customers. the traceability is much better. Customers are more satisfied. The property manager it lso is benefitting. It's a win win solution.
Avantages
ease, simplicity, efficiency , scalable , geotag , easy to implement , simple ergonomics , Advice and manager web service . The Reporting. Statistics.
Inconvénients
Obligation to be connected . You must convince the Customer and tenant . we need to be with tenants to use.
Réponse de Urbest
Thank you Pascal! We strive to improve our service and we look forward to hearing your thoughts about how Urbest can add more value to you and your teams.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
A user friendly revolution in task management software
It creates a good collaborative environment for managing tasks and issues. In the examples I have seen the introduction of Urbest has typically led to work being completed 20 - 30% faster than before, with higher satisfaction in the end result.
Avantages
The strengths of this software are that it is very easy to implement and to use. It is easy to onboard service providers. You can see the status of all tasks at any point of time. It automates the collection and presentation of feedback on work done. Both planned and reactive work can be supported.
Inconvénients
The issue to be aware of is that it is not a comprehensive facilities management solution, with lots of additional different modules. Its strength is task management, if that is what you want, it will do it well.
Réponse de Urbest
Thanks Trevor! We look forward to bringing even more value to our users, so stay tuned for some exciting things ahead!
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
You must need it
URBEST is perfect to centralize, manage and follow every actions & needs of stakeholders.
We are using it to manage premises buildings.
Avantages
The flexibility of the solution. URBEST can evolve following our needs.
Inconvénients
Nothing for the moment, even if we are using URBEST for almost one year
Réponse de Urbest
Thanks Ludovic,
We look forward to expanding to more buildings with your team.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
The Facility Management future is here
Avantages
Urbest litterally hacked all the pain points related to Hard and Soft FM management. The system is 100% user-friendly and delivers the right information to the right person at the very right time.
Inconvénients
The product could be cooler by enabling more integrations
Réponse de Urbest
Thanks Maxime for your review!
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Easy tool
Help create a community
Avantages
Very easy to implement: no technological barrier
Inconvénients
Necessity to GO international for large groups with Many sites
Réponse de Urbest
Thank you Cécile, it's a pleasure working with you. We will continue our effort to delight your users.
- Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Very usefull for social hoursing refurbishment
Architectural co-conception withs architects, ingeneers, contractors
Site management during construction works, interface between all actors : users, contractor, architects, client
Work management after delivery
Avantages
Very user friendly, specially for no professional users : inhabitants, workers, etc.
the software is very flexible and adaptable
Inconvénients
Nothing, except maybe the graphic interface...
Réponse de Urbest
Thank you Mister Gruson,
We look forward to helping you with more projects in social housing.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Easy to use
Avantages
We highly value the ease of use and its simple integration into our work environment.
Inconvénients
The application still has a lot of development potential even if it is already very complete.
Réponse de Urbest
Thank you Youcef! We look forward to bringing even more services and functionality into Urbest as we continue on our mission to simplify collaboration in facilities, property management and delivery of services.
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Good tool to simplify communication
Avantages
As a coworker, Urbest is very easy to use and simplifies communication with the site manager
Inconvénients
Nothing to say here for the moment
Réponse de Urbest
Thanks Romain!