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Salesforce Service Cloud - Prix
Salesforce Service Cloud n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Salesforce Service Cloud est disponible à partir de 25,00 $US/mois.
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Salesforce Service Cloud - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur Salesforce Service Cloud
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Utilisateur sales force
Avantages
Système de planification et classification des données très performant
Inconvénients
Rien pour le moment que je peux qualifier comme aspects moins apprécié
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Logiciel de centre d'appel
Avantages
Le produit est doté d'une grande fonctionnalités qui m'aide pour la gestion de services clients, très professionnel et simple.
Inconvénients
Bravo à l'équipe assistante de ce produit, je l'apprécie énormément et je ne reproche rien pour le moment.
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Logiciel de Centre d’appel
Avantages
Très pratique et très performant pour apporter son aide aux entreprises. Avec de tte bonne fonctionnalités. Je le recommande.
Inconvénients
Super produit et simple à utiliser et très performant . Je n’ai pas d’inconvénient.
- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Logiciel de Centre d'appel
Avantages
Simple et efficace pour la gestion clientèle grâce à ses fonctionnalités. Très cool et professionnel.
Inconvénients
C'est un top produit de messagerie et de centre d'appel. Je n' ai pas encore eu d'inconvénients. Je le recommande
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
outil de ticketing
Avantages
permet d'intégrer le ticketing avec la version de salesfroces. Très pratique si le reste de la suite est déjà déployée (contrairement à l'utilisation croisée avec Service Now)
Inconvénients
Temps de prise en main et de déploiement pour les équipes avec le reste de la suite
- Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Une référence en CRM
Salesforce Service Cloud est une plateforme de service client exceptionnelle qui offre une expérience client optimale sur tous les canaux. Bien que le coût puisse être élevé pour les petites entreprises et que la mise en place puisse prendre du temps, les avantages tels que l'automatisation des tâches, la gestion des cas et la personnalisation des interactions en font un choix idéal pour les entreprises qui souhaitent offrir un service client exceptionnel.
Avantages
Permet aux entreprises de fournir un service client exceptionnel sur tous les canauxÉconomise du temps et de l'argent grâce à l'automatisation des tâchesAméliore la résolution des problèmes grâce à une gestion de cas efficaceOffre une expérience client personnalisée pour fidéliser les clientsFacilite la collaboration entre les équipes de service client
Inconvénients
Le coût peut être élevé pour les petites entreprisesLa mise en place peut prendre du temps et nécessiter une assistance techniqueL'interface utilisateur peut être complexe pour les nouveaux utilisateurs
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Mon expérience avec Salesforce Service Cloud : un outil de service client exceptionnel
L'expérience globale d'utilisation de Salesforce est souvent très positive, offrant un ensemble complet de fonctionnalités pour une gestion efficace du service client.
Avantages
J'ai apprécié la flexibilité, la personnalisation et la facilité d'utilisation de Salesforce, ainsi que son excellent support client et son évolutivité pour répondre à nos besoins.
Inconvénients
J'ai noté que le coût est un peu élevé pour les petites entreprises comme la notre, tandis que j'ai signalé des problèmes de performance.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Un excellent logiciel SAV
Avantages
Salesforce Service Cloud ne regorge pas de fonctionnalités mais permet de gérer facilement les tickets de support client, les interactions sur les réseaux sociaux, les connaissances clients, les chatbots et les analyses de performances dans notre cas. Le point fort réside pour nous dans la personnalisation de l'outil
Inconvénients
Dans un milieu / environnement restreint, Salesforce Service Cloud peut être plutôt onéreux. Nous envisageons d'ailleurs de changer de solution pour une moins chère. La courbe d'apprentissage est également longue et il faut le prévoir dans les ressources.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
CRM complet
Avantages
CRM vraiment complet et puissant. Les relances automatiques sont vraiment utiles pour les petites structures
Inconvénients
Logiciel vraiment très cher pour des petites structures. Difficile de le rentabiliser.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
The best cloud tool to manage customer inquiries
It's useful for handling inquiries from leads and other accounts, as well as customer issues. Support channels in this cloud include e-mail, online, and live chat.
Avantages
We are able to better handle customer service issues, cases, and information thanks to this tool.Using Salesforce, we can provide help via email to case, web to case, and live chat.
Inconvénients
I can't say that I disliked anything about it. But there are two things I'd like to add. Please strive to improve "Reporting" and provide more channels for communicating with customer service.
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Service Cloud is a Game Changer
Avantages
Service Cloud can integrate to many many platforms including telephony systems and most websites via API. Queue management, approvals, email and web to case are huge for tracking. Approval processes are available which is particularly helpful when training new employees.
Inconvénients
Salesforce in general is expensive. The UI is a bit dated out of the box. It takes a bit to get it up and moving and it generally needs a specialist. Once its running, life is grand but the set up process is not always pleasant.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Amazing tool that will definitely help your customer service team if you have the money
Salesforce has been an amazing CRM and provides great flexibility in their Service cloud platform. From case/ticket management to creating a portal for customers to ask their questions and find answers via knowledge base, Salesforce has it all.
Avantages
Extremely customizable, and very user friendly. Salesforce has always been on top of CRM and their service cloud is another powerful platform where after sales agent can easily help their clients.
Inconvénients
Salesforce as a whole can be quite expensive and the money you paid is not good enough for their knowledge base. This is currently very limited and if you have a knowledge base outside of Salesforce, it can be tricky to connect it to the Service cloud to use the inbuilt features. But Salesforce is currently working on this limitations with their data cloud platform.
- Secteur d'activité : Matériaux de construction
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Review Management
Meh. Streamline operations is definitely necessary. Improve search fields also a must
Avantages
Seems like an adequate service but lots of room for improvement.
Inconvénients
Could use a lot of improvement regarding the user interface & streamlining operations.
Redundant steps not explained well, how or why.
Steps like needing to provide signature on approved permit AFTER I've just received approval & paid the fee just creates more steps to hold up the process or miss before next stepcan be implements
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
salesforce for the win
Love love love!!! This allows field agents to put in for service where needed and provides office and all workers to see in real-time it was put in the system
Avantages
Perfect for field workers to put in work orders
Inconvénients
the small things not having an asterisk to complete and move on to next screen before submitting
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Best-in-class CRM and support solution
It's a win-win for both your business and your customers. Customer service has been boosted as a result. The help and service provided to customers has improved. It makes work more adaptable and scalable.
Avantages
Anyone can pick it up and start using it right away. Numerous special functions help users grasp the situation and perform effectively. Learning about and using Salesforce is a requirement of using Service Cloud.
Inconvénients
I wish I could send out a mass email to all of my accounts and track their activities in one place. In a broad sense, that would assist advisors save time. It would be convenient if a call could be recorded for more than two accounts at once.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Empower Customers with Self Service Tools for Greater Satisfaction
It's Excellent experience with Salesforce self service portals which allow our customers to resolve issues on their own, which saves time and reduces the workload on our support team significantly.
Avantages
AI bots like Agentforce handle routine inquiries task automatically which saves our time and increase customers satisfaction.
Inconvénients
Some of the more advanced features are only available in the higher-priced plans.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Great tool with few issues
Overall, Salesforce is a reliable solution that improves customer service workflows once fully put in place. I enjoy using it at my current company. It allows us to utilize many important apps and services.
Avantages
Salesforce offers excellent tools for case management and it great to use with other platforms. I use it to manage customer cases in a financial setting.
Inconvénients
It has a learning curve, especially for those who are not used to using software like this. It can take a lot of time to customize to your liking and needs. It can also be very expensive.
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Must have for a call center
Avantages
This software is user friendly, and also not lagging.
Inconvénients
So far there is nothing I could think of.
- Secteur d'activité : Divertissement
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Not to happy
I didn't really like salesforce. It didn't meet my expectations
Avantages
I like that Salesforce is innovative with their products and how they are used.
Inconvénients
I find that some things are a bit mundane.
- Secteur d'activité : Articles de sport
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Service Cloud Review
Overall, Salesforce Service Cloud has been a huge improvement for our company compared to our previously used CRM. There are an incredible amount of options available to you to get the most out of the tool and it has become a critical piece of technology for our organization.
Avantages
Salesforce Service Cloud is a one-stop-shop for our business. It provides a well-organized customer list, allowing us to quickly reach our customers with important business updates. It also provides us a central location to house all of our internal and external training documents, with the ability to quickly and easily update them as things change. We are able to customize the look and feel to meet our business needs and have access to incredibly important data on our productivity, customer needs and internal development needs.
Inconvénients
There is such a sheer amount of data available through Service Cloud, that it is best to have a team of knowledgeable Salesforce support teams members who are able to design the right layout and to access and share important information.
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
SFDC Service H.I.
Avantages
the real time interactions with clients has been excellent. Team collaboration is required as well. This is crucial to our business processes.
Inconvénients
no cons at this time, we enjoy using Service Cloud and it's crucial to our business.
- Secteur d'activité : Banque
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Salesforce Service is a Good one
Avantages
It is a really good tool with customers. Very easy to navigate
Inconvénients
There is nothing to not like about salesforce it is there to help
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Great for Call Centers
Avantages
I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.
Inconvénients
I do wish it was just a little bit cheaper.
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Salesforce Service Cloud
Simple to work with and get used to, which is a plus for new employees to get up to speed ASAP and for everyone else to be able to work more efficiently.
Avantages
User-friendly options, it has everything that a customer ticketing system software needs.
Inconvénients
There is nothing in particular that I did not like about it.
- Secteur d'activité : Art/artisanat
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
It makes your work easier
It made my work easier and that was positive for me and for my employers as well.
I felt more comfortable to use it when I have a client on the phone as it’s faster than other software programs. So I had a good experience in the overall.
Avantages
As a customer assistant this program helped me in managing clients datas easily and quick. When you have a client on the phone you have to be quick in filling the forms with its datas to sell a power or gas contract and recorder a vocal agreement.
Inconvénients
It’s too simple and it doesn’t have many tools. It suits only for certain jobs. In my opinion it could be improved.
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