Avis clients sur deskbird

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deskbird est l'application de réservation de bureaux centrée sur les personnes. Améliorez la collaboration des équipes en donnant la priorité aux réunions en personne, en créant des événements au bureau et en fixant des rappels...

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Évaluations des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,6
Support client
4,8

Parcourir les avis sur deskbird

51 avis sur 51
Classer par :
Linda
Linda
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/02/2024

Great tool & great team!

Avantages

Easy to implement, easy to use, great UI, great dashboarding

Inconvénients

for now, the tool has everything we need

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback!

Répondu le 19/03/2024
Peder
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 26/01/2024

FlexOffice Desk Reservation using DeskBird

Super handy and useful addressing all our use cases and gives us peace of mind when it comes to desk reservation.

Avantages

- Ease of use
- SSO
- Integration with Outlook

Inconvénients

- Reporting not too intuitive
- Overview of bookings by people

Réponse de deskbird

Thanks for your positive feedback! We're glad deskbird meets your needs.

Répondu le 13/02/2024
Annie
  • Secteur d'activité : Musique
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 04/03/2024

Solid Product!

We were looking for a desk booking software as out company returned to office. We had a few key issues when considering what product to go with - a tight budget, employees on several (5+!) Google acccount instances as well as a part of the company on Microsoft. Getting employees onboarded via QR for the most part was very smooth, although manually uploading employees was a bit of a pain as it was through .csv file only. Employees adapted to the app pretty quickly and required very little reminding on how to use it.

Avantages

Intuitive interface, great customer support, easy install/onboarding, great price compared to competitors.

Inconvénients

Some tasks like deleting bookings takes a long time, only being able to upload users via .csv is a little bit of a pain, some data is difficult to access (specifically bookings that auto-cancel due to not checking in)

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback. With the latest release, now you can choose between the automatic provision of users through SCIM or CSV1, making it easier to edit, delete, or add multiple users at once!

Répondu le 19/03/2024

Les meilleures alternatives à deskbird

Gabriella
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/07/2024

Great desk and schedule booking app

Great desk booking and schedule managing app, very clear overview of staff working remote or at office. Also a great app for booking meeting rooms since it synchronizes with Outlook Calender.

Avantages

The ease of use and overall clear UX and UI

Inconvénients

Some additions needed to be added by customer support in order to view our employees the presence of safety staff when booking (i.e. fire evacuators, emergency staff etc.) This set up took a bit of long time, but when done it was fully operational.

Jordi
  • Secteur d'activité : Recherche
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/07/2024

My daily routine

Avantages

The ease of booking my favourite spaces. The ease of modifying my booking calendar.

Inconvénients

It should be possible to book within 30 days. Although I suppose this is an internal criterion of my company.

Marko
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 25/01/2024

Great Experience

Avantages

Quick and easy desk booking and access to analytics.

Inconvénients

I believe once events are integrated with google calendars everything would be on point

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback. We are actively working on calendar integration for events. Stay tuned!

Répondu le 13/02/2024
Jacco
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

5
Publié le 01/08/2024

Handy tool to see who is where.

Easy to use and efficient to see who's is where (in the office or not),

Avantages

Easy to use and efficient to see who's is where

Inconvénients

Not possible to click in one overview to plan for i.e. the coming 2 weeks

Veera
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/08/2024

Deskbird review by Veera

Overall it is good tool for the purpose.

Avantages

Very user friendly and very efficient. The tool does what is needs to do.

Inconvénients

It allows one user to book multiple desks which should not be possible for every user (if Manager can do it, it is reasonable).
I also noticed if someone cancels the desk for a day, it still appears as they are in at a glance view, but when we click on floor plan it does not appear.

AKHIL
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/07/2024

Interactive Floor Plans

Deskbird has significantly improved the hot desking experience in our office. It's convenient, efficient, and makes managing workspace bookings a breeze. Highly recommended for any office with a hot desking system.

Avantages

It shows real-time availability of desks, making it easy to find and book a spot that suits my needs.

Inconvénients

I receive timely notifications and reminders about my bookings, which helps me stay organized.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
s/o

5
Publié le 23/07/2024

Great service!

Avantages

It is very convenient for desk booking, easy to use, and can place multiple bookings in once.

Inconvénients

No suggestions. Works great and delivers what it promises.

Giuseppina
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/09/2022

They only hybrid workplace management system you will ever need!

Great experience from demo to implementation. 10/10! With deskbird, we can finally plan our week (remotely or not), see where our colleagues sit and book a desk where we want it.

Avantages

It's easy to use and intuitive. You can book a meeting room, schedule remote days, or analyze office space usage with just a few clicks. Onboarding was quick and professional. If you run a hybrid/flexible office (and want to save money), deskbird is a must-have.

Inconvénients

Nothing comes to mind. Each feature is dedicated to solving specific hybrid work challenges. deskbird is an excellent tool for managing my hybrid office, and I enjoy using it.

Alternatives envisagées 

Envoy et Robin

Pourquoi passer à deskbird

better user interface - much easier to use, overall better product
Jennifer
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
s/o

4
Publié le 04/06/2024

Nützliches und anwendungsfreundliches Tool

Avantages

Deskbird eignet sich besonders gut, um den eigenen Arbeitsplatz zu reservieren und um Räume zu buchen (für Büro-Gebäude/-Flächen). Man kann auch seine Arbeitszeiten im Überblick behalten. Führungskräfte können außerdem nachvollziehen, wie hoch die Auslastung von Räumen oder Gebäuden ist, wenn sich Mitarbeitende in Büros (Präsenz) einbuchen.
So erkennen auch andere Mitarbeiter: innen wer am Standort ist und wo diese sitzen.

Inconvénients

Ich bin zufrieden mit Deskbird. Man könnte eventuell einige Funktionen in andere Programme integrieren. Über MS Outlook ist es aber zum Beispiel bereits verknüpft.

Natalie
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 14/02/2024

Deskbird Fan fast der ersten Stunde

Insgesamt sind wir mit deskbird super zufrieden und möchten es nicht mehr missen

Avantages

Deskbird bietet uns einen unglaublichen Mehrwert bei der Organisation unseres Büros nach "clean desk Prinzip". Bereits seit 2018 haben wir ein komplett flexibles Büro ohne feste Arbeitsplätze. Da ist Deskbird ein unerlässliches Tool, um die Arbeitsplätze zu organisieren und einen Überblick zu geben

Inconvénients

Verfügbare Plätze/Räume könnten übersichtlicher , auf einen Blick, angezeigt werden

Réponse de deskbird

Thanks for sharing your review. We are glad to know deskbird is helping your manage your hybrid workplace with ease!

Répondu le 19/03/2024
Carola
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
s/o

5
Publié le 04/06/2024

Gutes Raum- und Tischbuchungstool

Avantages

Vor allem die Möglichkeit, meine favorisierten Schreibtische zu hinterlegen und über die Schnellbuchung zu buchen, ist toll. Außerdem kann ich immer nachschauen, wer noch alles am Standort ist, und wo die Person gerade sitzt, sollte ich etwas mit ihr auf dem kurzen Dienstweg besprechen wollen.

Inconvénients

Ich bin an vielen verschiedenen Standorten unterwegs und die größte Challenge ist dabei nicht, die Tische und Räume zu buchen, sondern diese dann auch vor Ort zu finden. Sehr oft scheitert man schon daran, dass der Eingang zum Gebäude nicht auffindbar ist, und selbst wenn, die Eingänge bzw. Bürotüren nicht offen sind. Dies ist mit Sicherheit kein Software-Problem, aber durchaus ein Problem in der Realität, das nachträglich die Experience kaputt macht, weil man die gebuchten Räume und Tische nicht nutzen kann. Hier vielleicht die Verantwortlichen mehr schulen, wie sie Möglichkeiten schaffen und kommunizieren, dass wirklich alle MAs die Tische, die sie buchen, auch nutzen können.

Michael
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/09/2021

Fantastic easy-to-use- app

From the moment we spoke to the Deskbird sales team right through to the day we went live with the software, we have been delighted with both the company and the software. Deskbird is exactly what we were looking for and works exactly as we intended, as it offers an intuitive online booking system and was simple to roll-out to the team.

Avantages

We are currently working with limited occupancy in the office (with every other desk empty) to allow for social distancing due to Covid-19, and so it was essential for us to find a system that could let people book desks in advance online - not only to avoid overcrowding in the office, which is critical, but also so that different teams can plan to be in on the same day and sit in the same area.

Inconvénients

I can't think of anything? For us, the beauty is Deskbird is its simplicity and ease of use. We don't use - or want - too many additonal features. Its core functionality is perfect for us and works exactly as described - although i have no doubt that more advanced options will be added for those who want or need them.

Suzanne
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/02/2024

Great experience!

Very pleased with how quick and easy it has made the whole process of working a hybrid model and accessing spaces in the office!

Avantages

How it looks, how easy it is to navigate and use, how simple the process of booking and cancelling was!

Inconvénients

I would love to be able to tag staff to show which staff have key responsibilities in the office e.g Suzanne, First Aider

Réponse de deskbird

Thank you for your positive review! User-friendliness is our priority, and we're glad it made your hybrid work model easier. We will pass your suggestions to the team.

Répondu le 16/02/2024
asad
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

5
Publié le 22/01/2024

Really optimized the desk spaces in the office

Avantages

It was introduced in Covid times and after that it has become part of daily life. It helps scheduling if your number of working persons are more than the available work stations.

The visual office mapping is fantastic.

Inconvénients

When i used it, the mobile app used to crash sometimes.

Réponse de deskbird

Hi Asad,
Thanks for sharing your positive experience with deskbird! We're glad it's optimizing your office spaces. Apologies for any mobile app issues; we're actively working on improvements. If you have further feedback or need assistance, our customer support is here for you!

Répondu le 23/01/2024
Stephan
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/02/2024

Sehr intuitiv, einfach und mit hoher Akzeptanz

Avantages

Das einfache Setup, die Übersichtlichkeit, die Anpassungsmöglichkeiten

Inconvénients

Bisher ist nichts negatives aufgefallen. Es könnten noch einige Features folgen, wie Anpassungen bei DSGVO, Deskreservierung "immer auf den selben Platz" vermeiden

Réponse de deskbird

Thank you for your positive feedback! We appreciate your suggestions and will pass them onto the team.

Répondu le 13/02/2024
Carly
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/02/2024

Deskbird is great!

Cannot fault my experience with deskbird, very friendly, helpful and on hand.

Avantages

Easy to use, modern looking and has an app and in Teams usage. My team love it!

Inconvénients

Would have liked it to include a simple in house floor design tool when designing our floor.

Alternatives envisagées 

Robin

Pourquoi passer à deskbird

Easier to use, nicer look, doesn't overcomplicate and more cost effective.

Réponse de deskbird

Thanks for sharing your positive experience!

Répondu le 19/03/2024
Thomas
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 14/03/2024

Tolle Software für hybrid Work

Avantages

einfache Buchung
Integration in Outlook
coole Teamfunktionen, die dazu führe, dass das Office wieder attraktiver wird
entwickelt sich ständig weiter

Inconvénients

die Integration in Outlook könnte noch besser werden.

Réponse de deskbird

Thanks for your review and we are constantly working on making our integrations even better!

Répondu le 19/03/2024
Georgi
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/02/2024

Wir sind mit Deskbird extrem zufrieden!

Avantages

Am besten gefällt mir die einfache und intuitive Bedienung. Auch das Design ist sehr modern und ansprechend. Außerdem, dass man beinahe alles selbstständig konfigurieren und anpassen kann.

Inconvénients

Es gibt kaum etwas das mir nicht gefällt.

Réponse de deskbird

Thank you for sharing your feedback. We're delighted to hear you are enjoying deskbird!

Répondu le 13/02/2024
Nico
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 13/02/2024

deskbird für IT Dienstleister

Avantages

Die Einfachheit der Bedienung ist der größte Vorteil für unsere Mitarbeitenden. Der fantastische Support unserer Key Account Managerin ist essentiell gewesen für die schnelle Einführung und anschließende Betreuung.

Inconvénients

Das Set an Features ist über die Buchung von Arbeitsplätzen hinaus sehr limitiert. Uns würden konfigurierbare Rollenprofile helfen, um verschiedenen internen Stakeholdern unterschiedliche Bereiche des Admin-Centers zur Verfügung zu stellen und eine kleine Workflow Engine, um Arbeitsprozesse nach der Buchung von Besprechungsräumen auslösen zu können. Aktuell kann deskbird nicht das zentrale Tool für die interne Bewirtung/den internen Service werden.

Réponse de deskbird

Thanks for your review! Your feedback helps us improve and will be passed onto the team.

Répondu le 16/02/2024
Christopher
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 14/03/2024

Tolles Arbeitsplatz- und Raumbuchungstool

Avantages

- Schnelle Platzbuchung
- Übersichtliche Wochenplanung

Inconvénients

- Konfiguration der karten umständlich
- Tägliche Übersicht "Wer-sitzt-Wo" fehlt auf den ersten Blick, Hier muss man etwas Suchen bis man eine geeignete Ansicht findet.

Réponse de deskbird

We appreciate your feedback and we will pass it to the team!

Répondu le 19/03/2024
Janina
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/03/2024

Super Preis- Leistung

Avantages

Einfach, unkompliziert und zu jeder Zeit ein Ansprechpartner erreichbar.

Inconvénients

Wir sind sehr zu frieden und es gibt nichts negatives

Réponse de deskbird

Thank you, we appreciate your feedback!

Répondu le 19/03/2024
Domenico
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/02/2024

Thanks for call of today

I think it is a good product, as specified above, I think it costs too much

Avantages

Ease of use and instant booking updates. For this I consider it a good product

Inconvénients

the cost, which inexplicably doubled in the space of two years.
It should not work for active licences (one could forget to eliminate inactive staff). I think it should work per number of average monthly accesses

Réponse de deskbird

Thanks for your feedback!

Répondu le 19/03/2024
51 avis