En savoir plus sur Performio

Performio est un logiciel cloud de gestion des commissions et des rémunérations spécialement conçu pour les équipes de vente dans les secteurs de l'automobile, du commerce de détail, des logiciels, des télécommunications et des services aux entreprises. Performio permet aux entreprises d'évaluer et de mesurer avec précision les performances des commissions de ventes, d'afficher des indicateurs de commission et de performance clés précis et de transformer les données de ventes historiques et actuelles en informations exploitables. Cette solution permet aux utilisateurs de rationaliser le processus de commission de vente avec des formules configurables et des règles de commission automatisées. Les utilisateurs peuvent exécuter des calculs de commissions, afficher les équipes de vente et les personnes, agir sur les tâches basées sur les commissions disponibles et gérer tous les messages à partir d'un seul tableau de bord. Sur les tableaux de bord de profils individuels, les utilisateurs peuvent afficher des métriques individuelles telles que la fidélisation des clients ou les conversions de ventes incitatives et visualiser les données de performances individuelles pour une transparence totale. Avec l’analyse Performio, les données de ventes peuvent être extraites de n'importe quelle source et intégrées dans des rapports personnalisables pour déterminer les règles de commission. Pour le reporting mobile, Performio fournit une application mobile pour les appareils iOS et Android.
Performio Logiciel - 1
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Vidéo de Performio
Performio Logiciel - 1 - aperçu
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Performio Logiciel - 4 - aperçu
Performio Logiciel - 5 - aperçu

Performio - Prix

Performio n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Performio - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,2
Simplicité
4,2
Support client
4,3
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/09/2018

Flexible, configurable and efficient

Avantages

The system is flexible, efficient and configurable which is great as it allows us (admin users) to self-tweak as much as practical which in turn means that small change requests to business rules can often be executed very quickly and with minimal fuss. On the occasions where development work or troubleshooting assistance was required, a representative was always easily reachable and turnaround times were always reasonable. The frontend Dashboard capabilities allows for the data to be presented in way that is both engaging and easy to understand. It is also accessible on any device which is very handy.

Inconvénients

There is none that I can think of at the moment

Ruth
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 14/02/2022

You'll need a full time Performio Administrator

Frustrating. They're super helpful during Zoom calls, but then leave it in your court to make changes. Then something breaks. Then you submit a support ticket. Then it get's fixed. Then something else breaks.

Extremely frustrating to go back and forth with this.

Avantages

In terms of ease of use for our sales reps, it's fantastic. Simple and modern interface allows for quick adoption and understanding for the team.

Inconvénients

Much like you need a Salesforce Developmer/Admin, you need a Performio Developer/Admin because something is ALWAYS needing configuration. Performio has very fast customer support, but deployment took 6 months, and they hit you with a hefty change bill every year when you need to make major adjustments to compensation plans. They expect you to know how to do everything, and offer very little training / resources.

Alternatives envisagées 

Xactly Incent

Pourquoi passer à Performio

Simplistic view / ease of use
Shane
  • Secteur d'activité : Exploitation minière et métaux
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
5

3
Publié le 01/02/2022

Commission

Avantages

Ability to see sales for the month. I just wish it was in real time where it stayed updated

Inconvénients

It does not show your commission in real time they only update it twice a month

Anh
  • Secteur d'activité : Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

4
Publié le 10/02/2022

It's been good...

Overall, we are happy with Performio. The platform have improvements to work on but the Team have been extremely helpful and supportive in understanding our business objectives. They are investing in evolving the platform with improved functions and features.

Avantages

What we like most about the software is it's customizable from a box-solution. We were stuck in a box in our previous platform and it was difficult to expand our incentives as well as our reporting.

Inconvénients

The Plan sign-off for the Users need some improvement because it's period based and lacks a pdf upload option. From the admin side, the templates in the box solution should allow more flexibility without needing to find work arounds.

Spencer
  • Secteur d'activité : Sports
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 01/02/2022

Performio in a Sales Management Capacity

Avantages

Performio is extremely basic - which in the case of something complex like commission plans and monthly revenue recognition, is key. We want our reps to be able to open Performio, see what they need to see immediately, and not have to question validity.

Inconvénients

Implementing Performio was not without some growing pains. But after a couple years of sticking to it - the complaints from our front line sales teams are very minimal.

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