En savoir plus sur Freshsales

Freshsales est une solution cloud de CRM (Customer Relationship Management) qui aide les entreprises de différents secteurs industriels à gérer leurs interactions avec les clients existants et potentiels. Ses principales fonctionnalités sont le téléphone en un clic, le suivi des leads, la gestion des ventes, le suivi des événements, etc. Les utilisateurs peuvent également envoyer des e-mails personnalisés en masse à partir de la solution, puis surveiller les activités liées à ces e-mails. La boîte de réception donne automatiquement la priorité aux e-mails des contacts et des leads en attente d'une réponse. Freshsales suit les pages web avec lesquelles les prospects interagissent, puis segmente les contacts en fonction de leur comportement. Une fonctionnalité de lead scoring classe les leads en fonction de ces données et donnera la priorité à ceux qui ont un score plus élevé par rapport à ceux qui nécessitent davantage d'accompagnement. La vue client à 360 degrés donne des informations complètes sur les clients et les prospects, notamment les conversations, les points de contact, les rendez-vous et les tâches. Freshsales s'intègre à Freshdesk, au suivi des événements Segment et au Google Agenda. Les services sont proposés sous forme d'abonnement mensuel comprenant une assistance par téléphone et via d'autres ressources en ligne.
Freshsales Logiciel - 1
Freshsales Logiciel - 2
Freshsales Logiciel - 3
Vidéo de Freshsales
Freshsales Logiciel - 1 - aperçu
Freshsales Logiciel - 2 - aperçu
Freshsales Logiciel - 3 - aperçu

Freshsales - Prix

Freshsales est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Freshsales est disponible à partir de 15,00 $US/mois.

À partir de :
15,00 $US/mois Consulter les tarifs
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Freshsales - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,5
Support client
4,5
5 avis sur 502 Afficher tous les avis
Anuj
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/07/2022

For sales managers and their team members working in startups, the most high-end software

Overall, I believe that FreshSales has been a fantastic addition to our business. Customer accounts are simple for us to access. From FreshSales, we can directly create tickets in FreshDesk.

Avantages

I have been using this software for one and a half years. I initially only used the live real-time chat feature, but now I use its premium capabilities to manage my leads and send them updates and sales pitches using the simple campaign manager. I adored the user interface because it requires little intelligence to comprehend the things you need to achieve your goal. I have made use of their reporting capabilities, which aid in my decision-making based on campaign results.

Inconvénients

If they offered interaction with other social networks in addition to LinkedIn, such as Instagram and Facebook messaging, I would adore this feature. They only have a few integration modules at the moment. Additionally, handling and transmitting files takes considerably longer than importing them, and occasionally it gets stuck, forcing me to repeat everything.

Humberto
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
1

5
Publié le 17/03/2021

If you need support, look elsewhere

In short, great app, downright awful support

Avantages

Very easy to implement. Currently using FreshDesk, FreshCaller and FreshSales. Great integration, everything works quite well.

Inconvénients

As long as you do not need help from support, you will be fine. Every time that I have contacted support it has unfortunately been very disappointing. Even the most basic question takes an inordinate amount of time to get a response. Specific issue on FreshSales that really was upsetting is the fact that under the blossom program you get absolutely no reports, zero. In order to get reports, you have to upgrade to the next plan, garden. The cost per user goes from 12 to 25 if you are on the annual plan or 19 to 35 on the monthly. It is really hard to understand why some basic reports were not provided under blossom. Yes, the app is very useable without reports, however, if you are managing a team and want to see data across users, forget about it. You need reports and will have to migrate to the next plan up. I cannot stress the fact that the support is just simply not a priority for them, for many folks this could be the one thing that will force them to look somewhere else.

Alternatives envisagées 

Salesforce Platform et Zendesk

Pourquoi passer à Freshsales

The decision to choose freshworks was for most part driving by cost.
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
2

4
Publié le 21/07/2022

Good sales and marketing CRM

It's fine overall but earlier support was good and now it's difficult to get a hold of rep.

Avantages

It's comprehensive as this has functionalities for both sales and marketing. This also has freshchat feature which we are using on our website.

Inconvénients

The support is not good and on the other hand they have made a newer version of it and it took 6 months to migrate us to newer version for the older one.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Freshsales

It's cheap compared to salesforce and has more or less same functionality.
William
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
1
Support client
1

2
Publié le 08/07/2022

Over promise and massively underdeliver

Initially the support appeared overstructured but helpful. But then we kept getting oh...we don't do that.

Avantages

It can make a phone call. There isn't much on the positive side. It's hard to see history, route calls to others, send texts with attachments are impossible and you can't receive a text with an attachment. These are major for our business. Systems that rely on email in our industry are wasted.

Inconvénients

We were promised several capabilities that just don't exist. When we found this out, we asked for a refund and we can't get any response since then. They ignore us totally.

Maciej
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 12/02/2020

Great CRM for consultants

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Avantages

Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Inconvénients

Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app).

I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

Alternatives envisagées 

Capsule et Insightly

Pourquoi choisir Freshsales 

Accelo radically raised ther prices.

Logiciel antérieur 

Accelo

Pourquoi passer à Freshsales

It integrates fully with MS Exchange, while the other ones don't.

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