En savoir plus sur SimplePractice

SimplePractice est un système de gestion de cabinet basé sur le cloud conçu pour faciliter l'aspect commercial du cabinet privé. Ce logiciel facile à utiliser et conforme à l'HIPAA, aide les professionnels de la santé et du bien-être à automatiser leurs processus quotidiens tels que la planification, le traitement des paiements, la documentation, etc. Parmi ses principales caractéristiques, citons les rappels de rendez-vous gratuits et illimités, la gestion des demandes d'indemnisation, les demandes de rendez-vous en ligne et un portail client pour simplifier la communication avec les clients. Envoyez des formulaires d'admission dématérialisés via le portail client, ce qui permet à vos clients de les consulter, de les signer et d'effectuer des paiements en un seul endroit. Utilisez la fonctionnalité de demandes de rendez-vous en ligne pour permettre aux clients de demander une heure qui leur convient. À partir de cet emplacement, vous pouvez approuver ou refuser toute demande. Une fois vos rendez-vous programmés, réduisez le nombre d'absences en envoyant des rappels vocaux, textuels et électroniques gratuits et illimités à tous vos clients. La plateforme intégrée de télésanté vous permet de voir vos clients de n'importe où, sans ouverture de session ni lien supplémentaire. Simplifiez votre processus de prise de notes grâce à la vaste bibliothèque de modèles ou créez vos propres modèles pour consacrer moins de temps à la paperasse et plus de temps aux séances. Vous pouvez charger vos notes de prévisualisation, effectuer des modifications, puis verrouiller et signer votre note. Désormais, vous n'aurez plus besoin de perdre du temps à discuter des paiements lors de vos séances. Simplifiez les paiements en ligne avec AutoPay et sécurisez le traitement des cartes de crédit en ligne. De plus, le traitement des paiements par carte de crédit est entièrement intégré à votre compte SimplePractice, sans connexion supplémentaire ni tracas. SimplePractice dispose également des outils dont vous avez besoin pour promouvoir votre cabinet avec succès, comme par exemple la création d'un site web professionnel. Choisissez parmi des thèmes, des couleurs et des photos sélectionnés par des professionnels pour créer un site web simple et attrayant en quelques minutes. De plus, le site web professionnel s'intègre parfaitement à votre compte, ce qui vous évite de devoir saisir deux fois toutes les informations relatives à votre cabinet. Votre compte SimplePractice s'intègre également à l'annuaire Monarch, de sorte que les clients potentiels peuvent facilement trouver votre cabinet, demander un rendez-vous et obtenir les soins dont ils ont besoin.
SimplePractice Logiciel - 1
SimplePractice Logiciel - 2
SimplePractice Logiciel - 3
SimplePractice Logiciel - 4
SimplePractice Logiciel - 5
Vidéo de SimplePractice
SimplePractice Logiciel - 1 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 2 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 3 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 4 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 5 - aperçu

SimplePractice - Prix

SimplePractice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

À partir de :
29,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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SimplePractice - Avis

Note globale

4,6
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,4
Support client
4,4
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Tous les avis sur SimplePractice

Filtrer par :
Classer par :
2 771 avis
Gabriel ange
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 03/07/2023

Avis sur mon usage de simplepratique

D'après mon expérience professionnelle avec ce logiciel, ça a permis d'avoir accès facile et rapide au simplepratique comme rendez-vous et autres

Avantages

Le pragmatisme, la fiabilité et la rapidité

Inconvénients

Tout est okey. Parfait à mon humble avis jusqu'ici j'ai encore rien observer de négatif

Oluwa Locheyi
Oluwa Locheyi
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 26/09/2023

Un avis sur SimplePractice

Avantages

SimplePractice comme l'indique son nom est d'une grande simplicité. Elle me permet de planifier surtout et de ne pas manquer mes rendez-vous.

Inconvénients

SimplePractice ne présente pas pour mon usage des inconvénients.

Kristina
Kristina
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4,0
Publié le 25/06/2024

Great easy to use software

Avantages

Like the name states. It was simple to learn and to use.

Inconvénients

Took a while to set up
. Otherwise it was great.

Kristin
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/12/2024

A modern secure practice system.

It was pretty easy to set up and I'm still continuing to find extra features they offer. I like that they take cyber security seriously. I'm not sure why there are negative reviews about customer service as they have been quick to get back to me.

Avantages

The calendar is great, easy to use and you can see the times client's are scheduled. You can set up notifications to be alerted about appointment times. The customer service has been helpful and they are quick to get back to me. They offer a lot of great features.

Inconvénients

I would prefer more customizability with the invoices and Superbills.

TIFFANY
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
1

1,0
Publié le 21/12/2024

It was great when it was great, I guess!

I have had Simple Practice for over 3 years. At first things were lovely, little connection and tech issues and the it was a very reliable system to use. Once SP increased there prices, the quality of the telehealth functions severely decreased. Even my clients make jokes about how unreliable the telehealth features are. I am almost embarrassed to continue using the software. Effective 1/1/2025, I will be leaving SP and going to Carepatron. I am excited about this change as the prices are great (more than $60 less per month) with more features, including AI integration. They also have the option to use ZOOM which is synced with their platform. I am excited about the change and simply can no longer support Simple Practice. It was great when it was great, I guess!

Avantages

Calendar sync, scheduling, user friendly, payment options, Stripe integration, client portal, templates available.

Inconvénients

Technology extremely unreliable, constant connect issues, non existent customer support, price is very expensive ($99 per month) and system issues at least 4 to 6 times per week.

Jessica
  • Secteur d'activité : Médecine douce
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 10/11/2024

Chiropractic and Acupuncture Clinic Review of Simple Practice

I’ve been using Simple Practice in my chiropractic and acupuncture clinic for 5 years and plan to continue doing so for the foreseeable future.

Avantages

Billing process for both cash pay and insurance claims, EOB posting, online schedule capabilities, patient portal, and the overall ease of use. There are a lot of document templates as well. The live can’t be beat for all of the features available.

Inconvénients

Simple Practice does not integrate with my supplement/lab dispensary (FullScript). A fax feature directly from Simple Practice would be nice for sending chart notes when necessary.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/12/2024

Makes things really easy and simple.

I have had a really positive experience so far.

Avantages

It helped me with navigating my own health care needs and made things really simple

Inconvénients

I honestly can't think of anything. It has enabled things really easily.

Mike
Mike
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
1

3,0
Publié le 27/12/2023

Mental Health EMR that has work to improve

Our experience has been on a down, up, and down trajectory. It was sold to the practice owner, who is not technical in IT, as a HIPPA compliant telemedicine app. It was sold but never setup correctly, and almost put us out of business, claims were getting denied at a very high rate, and copays were not being collected. Because the app was not setup, all of it resulted in loss collections. The reports are garbage, so we did not know until well after the damage had been done.
Now, as I am trying to integrate it with our accounting system (Quick Books Online), I can't get past the tier one support team, who keeps closing my request as solve, after providing work arounds that do not address the problems.
I would like to see SimplePractice take their user community's recommendations more seriously. It will only improve the software.

Avantages

The telemedicine virtual visits are awesome!

Inconvénients

Simple Practice is awful at reporting. The built in reports miss the market, and they will not allow users to create their own custom reports.

Kristel
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

1,0
Publié le 02/01/2025

Profit First & Monopoly Goals

SimplePractice bought out my long-time EHR Luminello in 2023 and eliminated Luminello in 2024, taking over their customers. They offered Luminello customers a "special deal" with a "lower rate" for the first year. Upon looking up SimplePractice's rates on their own website, I discovered that the "deal" that they offered us was MORE than their regular rates, not a discount. They also consistently raise prices for their current customers at well above market increases and charge extra for very basic features that are included in other EHR's basic plans.

I have also heard unfavorable things about their privacy practices (i.e., selling aggregate client data for profit).

Finally, in 2024 they bought out Track Your Hours, including Track Your CEUs, another product that I had been using for years (for free!), and then proceeded to shut down that product as well. I assume they offer a similar feature in their EHR and did not want any competition. They seem to be trying to create a monopoly on all mental health related digital companies so that they can charge as much as they want.

Avantages

I have had multiple dealings with SimplePractice, but (to be fair to them) my ratings are not based on using their EHR, but rather their business practices. I have nothing good to say about them.

Inconvénients

Their focus on profit at the expense of ethics and customer/client satisfaction.

Susanne
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
3

2,0
Publié le 04/12/2024

Needs more work

Ended up cancelling services with them due to issues stated above.

Avantages

Easiy accessed online from multiple locations.

Inconvénients

Hard to clearly followup billing. To many screen to access different infrmation.

LuAnne
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

3,0
Publié le 18/11/2024

Good produce, Great price

over all, I am happy with using Simple practice.

Avantages

Simple Practice is a very user friendly software for managing medical records. There are many features that are missing but if you are a smaller sized company or an individual practitioner, the simplicity is amazing.

Inconvénients

It can be difficult setting up payers initially

Grace
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
2

3,0
Publié le 23/12/2024

Too expensive

I was frustrated with the lack of calendar syncing, and the price, and ultimately chose a different platform.

Avantages

Interface was nice looking, multiple options for client reminders

Inconvénients

The price!!! It felt like highway robbery paying extra for features that other platforms include in their much lower price. Especially calendar syncing.

Anna
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 20/10/2024

Simple Practice lives up to its name!

They have everything that I needed to get my therapy practice up and running, and feel confident about growing my practice from there.

Avantages

I like that Simple Practice has all of the features that any mental health practice would need, and it can be as simple or detailed as the user likes.

Inconvénients

Maybe the only downside would be that if I do want to get more detailed with income charts or expense reports, things like that, maybe there might be a small learning curve, but definitely a doable one.

Jameka
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 02/10/2024

I love everything about Simple Practice.

I love everything about Simple Practice.

Avantages

What I liked most about Simple Practice is the support team. They answered any questions and the setup process. It was pretty simple.

Inconvénients

What I like least about Simple Practice Is the clearing house. In February we had a major breach it was hard to see payments and ERA.

Windsong
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
3

2,0
Publié le 26/01/2024

solo psychiatrist

Horrible. Feel conned and ripped off. Now that I have many patients and am paying a biller and ever increasing fees to Luminello I feel trapped and am trying to search for anther EMR with prescribing and billing.

Avantages

only feature - it helped me set up e prescribing.

Inconvénients

No lab integration possible for solo telepsychiatry
Added billing fees are exorbitant. Worst off 30% or more of claims submitted through APEX/Luminello are rejected. No support or guidance.

Réponse de SimplePractice

Dear Windsong,

We apologize for the challenges you've faced with our platform. We acknowledge your concerns about billing fees and claim rejections. We are actively reviewing pricing and working to improve integration issues. Our support team is ready to assist, and we're committed to enhancing Luminello to better meet your needs. Your feedback is valuable, and we appreciate your patience as we address these issues.

Répondu le 30/01/2024
Virginia
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/04/2024

You get what you pay for

I’ve been with simple practice since my internship years ago. It has truly been simple. And it constantly provides more options.

Avantages

What I appreciate most about simple practice is that it is constantly growing, expanding, and improving what is available.

Inconvénients

The cost is pretty high as you start adding team members.

Clare
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

1,0
Publié le 22/03/2024

There's got to be something better than this

There is absolutely no customer service. Zero. There's no phone number no email nothing. It's just not acceptable for the price and the sheer number of customers they have. Also it's not simple at all.

Avantages

The best feature is that you can make custom forms and you can email consent forms to clients.

Inconvénients

It's very outdated and clumsy. I use very few of the features. They recently made updates which were more like decorations that really messed up the functionality and I can't take it anymore. I'm looking for something else.

Renae
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
1
Support client
0

1,0
Publié le 18/12/2023

Not Simple at all and not worth the time or money

It was horrible. I lost an entire year of income trying to figure out the billing features. I had two other colleagues who had the same experience I did and they left simple practice as well.

Avantages

In theory the features that simple practice offers are great. You can schedule patients, use it for med records, and billing.

Inconvénients

Using the features is impossible! I had simple practice for several years and the billing was always messed up, plus it’s very expensive if you have a certain number of claims. If a patient has multiple coverages it is very hard to manage. I could never use the invoices feature because the billing was always incorrect which made the invoices all incorrect. The documents and forms were too difficult to figure out. The only feature that worked well and was easy to use was scheduling. I finally found a different software that was much easier.

Halloran
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
1

1,0
Publié le 20/11/2023

customer support cannot be reached

Avantages

Support when you are in the buying phase is very responsive. Price is good.

Inconvénients

You cannot contact customer support directly even during business hours. You will be left hanging and unable to do patient care.

Réponse de SimplePractice

Dear Halloran,

Thanks for taking the time to provide your feedback. We value your opinion and are grateful for your input.

We understand that not being able to connect with us immediately via phone can be frustrating. However, we are happy to inform you that our customer support team has recently expanded, and you can now reach us via email and chat from Monday to Friday between 7 am and 10 pm ET and on the weekends between 8 am and 4 pm ET. Additionally, you can also schedule a phone or screen share support session from Monday to Friday between 10 am and 4 pm ET.

We appreciate your patience and understanding while we continue to work hard to provide the best service possible. Your feedback has been reviewed at the highest level, and we will use it to make necessary improvements in the future.

Sincerely,
The Luminello Team

Répondu le 27/11/2023
Cub
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
1

1,0
Publié le 26/06/2024

Increase Pricing - Lack of Increasing Features - Horrible Customer Support

Horrible. Everything about SimplePractice was a nightmare.

Avantages

Nothing. I would not recommend this platform at all.

Inconvénients

Increase pricing. Not actively adding requested, or promised features (such as direct support for group sessions). Lack of customer focus and support.

Olivia
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 30/08/2024

Optimis Corp Review

My overall experience has been great and efficient. We are happy to have the software.

Avantages

What I like most about SimplePractice is how easy the software is to navigate for efficient use.

Inconvénients

There is nothing I currently dislike regarding SimplePractice.

Hsiang-Hua
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 19/10/2024

Easy to use

It was helpful and I was able to get my notes done in a timely matter without too much issues.

Avantages

It was easy to use and the platform is simple to navigate.

Inconvénients

It is costly for someone who just first started their own private practice.

Abby
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 03/11/2024

Easy to use and accessible

I have a had a wonderful experience with SimplePractice and I love how accessible it is

Avantages

SimplePractice is very easy and convenient to use

Inconvénients

Please improve your customer service calls

Amanda
  • Secteur d'activité : Vétérinaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 18/10/2023

Incredible Therapy Management

SimplePractice abides by its name - it makes scheduling appointments, maintaining records, and client management incredibly easy, all in one app!

Avantages

SimplePractice has, in short, been an incredible tool for our team as we branch into human-therapy in addition to our animal therapy.

Inconvénients

I actually do not feel there is very much that we dislike at all. We've found it to be an immensely valuable asset to our team.

Alisa
  • Secteur d'activité : Services à la personne et aux familles
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 28/10/2024

SimplePractice Review

I used this platform for about two years. During that time, I found it easy to navigate for scheduling.

Avantages

I was happy with the ease of using this platform.

Inconvénients

I do not have any complaints about this platform!

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