En savoir plus sur SimplePractice

SimplePractice est un système de gestion de cabinet basé sur le cloud conçu pour faciliter l'aspect commercial du cabinet privé. Ce logiciel facile à utiliser et conforme à l'HIPAA, aide les professionnels de la santé et du bien-être à automatiser leurs processus quotidiens tels que la planification, le traitement des paiements, la documentation, etc. Parmi ses principales caractéristiques, citons les rappels de rendez-vous gratuits et illimités, la gestion des demandes d'indemnisation, les demandes de rendez-vous en ligne et un portail client pour simplifier la communication avec les clients. Envoyez des formulaires d'admission dématérialisés via le portail client, ce qui permet à vos clients de les consulter, de les signer et d'effectuer des paiements en un seul endroit. Utilisez la fonctionnalité de demandes de rendez-vous en ligne pour permettre aux clients de demander une heure qui leur convient. À partir de cet emplacement, vous pouvez approuver ou refuser toute demande. Une fois vos rendez-vous programmés, réduisez le nombre d'absences en envoyant des rappels vocaux, textuels et électroniques gratuits et illimités à tous vos clients. La plateforme intégrée de télésanté vous permet de voir vos clients de n'importe où, sans ouverture de session ni lien supplémentaire. Simplifiez votre processus de prise de notes grâce à la vaste bibliothèque de modèles ou créez vos propres modèles pour consacrer moins de temps à la paperasse et plus de temps aux séances. Vous pouvez charger vos notes de prévisualisation, effectuer des modifications, puis verrouiller et signer votre note. Désormais, vous n'aurez plus besoin de perdre du temps à discuter des paiements lors de vos séances. Simplifiez les paiements en ligne avec AutoPay et sécurisez le traitement des cartes de crédit en ligne. De plus, le traitement des paiements par carte de crédit est entièrement intégré à votre compte SimplePractice, sans connexion supplémentaire ni tracas. SimplePractice dispose également des outils dont vous avez besoin pour promouvoir votre cabinet avec succès, comme par exemple la création d'un site web professionnel. Choisissez parmi des thèmes, des couleurs et des photos sélectionnés par des professionnels pour créer un site web simple et attrayant en quelques minutes. De plus, le site web professionnel s'intègre parfaitement à votre compte, ce qui vous évite de devoir saisir deux fois toutes les informations relatives à votre cabinet. Votre compte SimplePractice s'intègre également à l'annuaire Monarch, de sorte que les clients potentiels peuvent facilement trouver votre cabinet, demander un rendez-vous et obtenir les soins dont ils ont besoin.
SimplePractice Logiciel - 1
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Vidéo de SimplePractice
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SimplePractice Logiciel - 5 - aperçu

SimplePractice - Prix

SimplePractice est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

À partir de:
39,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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SimplePractice - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,5
Support client
4,5
5 avis sur 2 459 Afficher tous les avis
Amanda G.
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 07/08/2019

Simple Practice saved me!

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Avantages

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Inconvénients

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Alternatives envisagées 

TherapyNotes

Pourquoi passer à SimplePractice

Simple practice had many more needed features.

Réponse de SimplePractice

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Répondu le 13/08/2019
Mark senyo A.
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/07/2021

simplifies all processes to a level that allows us to focus on actual client care

Simple practice was introduced to me and my [SENSITIVE CONTENT] during a medical conference we attended during the early stages of setting up our private practice. Thankfully, it came at a time when we were still developing our core processes and workflows, so it was able to shape our systems right from the very beginning.

Avantages

Simple Practice is very easy to learn and get comfortable using. All the various features easily link up to others that follow or proceed in the logical process of service delivery, making product navigation extremely user friendly and smooth.

Inconvénients

The period allowed for the free trial is a bit short and does not allow potential buyers enough time to test all the core elements before having to make a decision on whether to purchase or not.

Alternatives envisagées 

OnCall Health

Pourquoi choisir SimplePractice 

Simple practice had a more comprehensive set of features and more applicable uses for the stage we were in as a new practice

Logiciel antérieur 

TherapyNotes

Pourquoi passer à SimplePractice

The recommendations we received from our network of associates and administrators were in favor of Simple Practice
Brittney G.
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 08/12/2021

Lovely!

Avantages

A ton of features come with this software; I love having the ability to see clients, exchange paperwork, take payments, and manage my administrative duties all in one program.

Inconvénients

The video capabilities could use some updating. There is not screenshare option as of yet.

Alternatives envisagées 

TherapyAppointment et TheraNest

Pourquoi choisir SimplePractice 

Sharenote had outdated, confusing user capabilities. The video platform was inconsistent.

Logiciel antérieur 

Sharenote

Pourquoi passer à SimplePractice

Promotion codes, word of mouth
Catherine R.
  • Secteur d'activité: Psychologie
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
1

1
Publié le 10/01/2022

SimplePractice increased prices AND took away features...

Very poor. While the service sounded great to start, they blindsided their customers and have provided an underwhelming response to our concerns. I specifically wrote them regarding the rate increases and was provided a copy/paste response (which was already published elsewhere). It wasn't personalized and it most certainly didn't address my concerns.

I would caution all who are considering using SimplePractice as their EHR. This company has increased prices multiple times in the course of 2 years with the latest being the most significant. They don't deliver on promises and they could care less about caring for those using their platform.

Avantages

I've used SimplePractice as my EHR for a couple years. I liked it. It was easy to use. However, they announced rate increases that begin in March 2022. Their announcement was sent out less than 2 months in advance which doesn't feel like enough time for the customer to make a decision on which new plan to use or switch systems.

Inconvénients

They are a shady and money hungry company. They don't actually listen to customer feedback that results in any improvements or changes. They promise future improvements, but nothing comes to fruition.

My subscription cost has a 77% increase if I want to keep some of the same features while losing some of the features I currently have. It is a 154% increase if I want to keep ALL of the same features I currently have and gain a few features that I don't really need and have no use for. Due to that outrageous price increase, I have to look elsewhere for my needs.

Nichole M.
  • Secteur d'activité: Psychologie
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/09/2021

Love this practice management system and it keeps getting better

Simple Practice is an all one solution for small private practices- it's not only a user friendly electronic health record, but an insurance billing platform, staff tracking if you have independent contractors or employees, secure messaging system, telehealth platform, source for quality continuing ed, weekly inspiration, revenue tracking, and all the tools you need for a easy digital client onboarding process.

Avantages

As an experienced clinician and small private practice administrator I find this software easy to use and the SP team really does take user feedback seriously and updates and adds features regularly. The roll outs of changes are thoughtful, with good lead times, and always a net improvement in user experience (so far). Reports are detailed enough for me to keep an eye on revenue, independent contractor services, and I can easily update forms and communicate with team members and clients confidentially. Also, online scheduling and the Client portal make client onboarding a breeze without hiring a receptionist.

Inconvénients

I wish I could run reports based on services provided and/or detail of services provided to clients with specific payors.

Alternatives envisagées 

CareLogic Enterprise

Pourquoi passer à SimplePractice

I previously had a lot of experience with Care Logic when working for a larger agency. SP offers a much simpler and tech savvy solution for a small practice.

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