En savoir plus sur Groove

Groove est une solution cloud de CRM (Customer Relationship Management) qui aide les petites, moyennes et grandes entreprises à gérer les prospects et à rationaliser les opérations de vente. La plateforme centralisée permet au personnel de vente de créer des campagnes en plusieurs étapes et d'envoyer des e-mails de suivi personnalisés aux prospects. Les fonctionnalités clés de Groove comprennent le suivi des e-mails, la planification des rendez-vous, des modèles personnalisables, un calendrier d' événements et une numérotation prédictive. Les entreprises peuvent se faire une idée plus précise du niveau d'engagement des comptes grâce à des analytics exploitables et partager les campagnes les plus performantes avec les membres de l'équipe. De plus, l'outil permet aux organisations de catégoriser les comptes clients à l'aide d'étiquettes et de concevoir des campagnes ciblées basées sur plusieurs stratégies de sensibilisation. Groove facilite le processus d'intégration avec Salesforce afin que les entreprises puissent gérer les nouveaux leads, les comptes clients, les tâches et les dossiers des clients. Les tarifs sont disponibles sur demande et l'assistance est assurée par e-mail, messagerie instantanée, via des documents, etc.
Groove Logiciel - 1
Groove Logiciel - 2
Groove Logiciel - 3
Vidéo de Groove
Groove Logiciel - 1 - aperçu
Groove Logiciel - 2 - aperçu
Groove Logiciel - 3 - aperçu

Groove - Prix

Groove n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Groove - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,7
Support client
4,8
Chad
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 09/12/2019

Great tool to align Customer Success and Sales

It was a very positive experience with Groove and I would highly recommend the product as a communication tool.

Avantages

We love the auto-logging of emails to Salesforce.com. It's a very easy tool to set up and deploy. Due to its great integration with Gmail, we had a better understanding of the communication frequency we had with our clients. The email templates were also very beneficial.

Inconvénients

I often found out that the Salesforce.com integration was broken for a user after the fact. It would be helpful to have sent alerts to the admins.

Tess
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
5

4
Publié le 27/05/2021

Getting Groovy with Groove

Overall it works well for our sales and customer experience teams but the ongoing maintenance and setup were tough.

Avantages

Groove is native to Salesforce and we love this aspect. It allows us to update information directly from Salesforce. Their Support team is great and our CSM is very responsive at answering questions. The Flows are also very practical so that makes day to day outreach easier.

Inconvénients

The implementation process was complicated and there were a lot of unknowns during setup. Groove has been pretty receptive to product feedback but they are still pretty early on in their building so you need to be ok with them not being able to do things.

Alternatives envisagées 

Outreach et SalesLoft

Pourquoi choisir Groove 

MixMax was expensive and did not provide enough robust flow/sequences options.
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Études de marché
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

3
Publié le 05/02/2019

Groove Not Helpful For Mass Sales Emailing

It is very helpful knowing if companies or specific individuals are continuously opening my emails.

Avantages

I like seeing views in real time which include location, hyperlink, and name.

Inconvénients

When I send similar emails to employees of the same company, it groups them all together by the first person contacted, thus I am not able to understand which specific individuals are opening my emails.

Bobby
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 15/12/2022

Great sales engagement platform for growing sales orgs

We are really enjoying Groove as our sales engagement tool. We are hoping to see more powerful integrations built with auto dialers (like Orum) and conversation intelligence tools.

Avantages

Really easy implementation and great onboarding/customer support. Data and analytics are helpful and not overwhelming. Love the Omnibar Chrome Extension as well. Scheduling tool and email/calendar syncing has been great.

Inconvénients

Our team has experienced quite a few bugs while using Groove, but most have been fixed quickly. Integrations with other systems seem somewhat limited. The team has also highlighted that the Groove dialer can be glitchy and is not the most efficient.

Bryce
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 31/07/2018

Easy Quick Scheduling

Very good.

Avantages

I use the "Book A Meeting WIth Me" features daily to eliminate the typical back and forth associated with trying to find a demo time with my prospects. Rather than "what day and time will be best for you to have a call" followed by "is 10:30 am or 1:30 pm better", etc. Instead, I simply use groove to add a link to my email where they can see my availability and book an appointment when it's convenient for both of us. In addition, if I need another team member on the call I can add them to the invite and Groove will coordinate our schedules and only offer my prospect times where both of us are available. It eliminates all the back and worth and as a software company helps us look even more cutting edge.

Inconvénients

The only complaint I would have is when I have it turned on in my gmail it covers up a portion of my email window where attachement typically show up. This leaves me guessing whether the attachement is there or requires me to close the Groove tool bar so i can see the attachment.

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