En savoir plus sur Clover

Clover POS est un système de PDV (point de vente) intégré doté de matériel personnalisé conçu pour plusieurs types de commerces de détail. Ce système de PDV est disponible en versions de déploiement web et serveur et offre des options de matériel de comptoir, une option de PDV mobile, des paiements sans contact, etc. Clover Dining est l'application de PDV principale conçue spécifiquement pour les restaurants. Avec le système Clover POS, les entreprises peuvent simplifier le traitement des paiements, les ventes et la gestion des stocks, etc. Clover peut remplacer les processus obsolètes impliquant une caisse enregistreuse, une imprimante de tickets papier, une imprimante d'étiquettes, un lecteur de codes-barres, etc. Le traitement des paiements prend en charge les paiements par code PIN et carte à puce, les cartes de crédit, les transactions Apple Pay et les types de paiements sans contact. De plus, le programme Clover POS s'intègre à QuickBooks, comprend un horodateur pour suivre les heures d'arrivée et de départ et gère la maintenance des fournisseurs et les bons de commande. Les composants matériels proposés comprennent le poste de comptoir Clover Station, le lecteur de cartes Clover Go, le poste de PDV Clover Mini POS, l'organisme de paiement mobile Clover Flex, etc. De plus, Clover App Market propose diverses solutions, notamment la personnalisation à votre marque des cartes-cadeaux, les promotions marketing, l'analyse détaillée, l'intégration de boutiques en ligne, etc. Avec le tableau de bord Clover POS, les entreprises peuvent visualiser les indicateurs de données clés en temps réel. Les autres fonctionnalités incluent le suivi des commandes, l'édition des menus et le reporting de données.
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Vidéo de Clover
Clover Logiciel - 1 - aperçu
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Clover - Prix

Clover n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Clover - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,6
Fonctionnalités
3,8
Simplicité
4,1
Support client
3,4
5 avis sur 354 Afficher tous les avis
Jared K.
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
2
Support client
4

5
Publié le 16/05/2022

Clover Review

I have had ups and downs in processing and tracking payments for clients over time and the cost of using the product as well as their invoicing system takes a significant toll on report sales and tracking invoices if you have to use third party software with the systems.

Avantages

I like the POS hardware compatibility with my bluetooth/phone data plans, PC/Printing equipment and also as an Inventory management since it provides a built-in scanner on the Clover Flex.

Inconvénients

The Third Party apps are better than the built in programs and services which increase the cost to use the POS systems with Clover.

Alternatives envisagées 

PayPal, Square Point of Sale et Venmo
Michelle G.
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 31/05/2022

Simple to set up and configure. Simple to use. Flexible reporting options. Decent Support.

Clover simplified payment processing for us with easy to use devices and flexible reporting options.

Avantages

Our overall experience has been great. The Clover portal is simple to set up and devices are easy to configure. Clover devices are wireless and easy for staff to use, with good user level security and flexible reporting options. We have had no issues with the devices or the service since going live.

Inconvénients

If there is any WiFi interferance the devices can disconnect from the internet and prevent payment processing, this is not a Clover issue though.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Restaurants
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 28/05/2022

I bought clover without looking at reviews

WARNING !!
TELL ALL YOUR FREINDS OR ASSOCIATES WHO USES CLOVER !!!
Take a picture of the screen showing how much money is made for the night before the system closes. then when it does close and print , compare the picture you took and what the print out says. Do this especially on nights when its a holiday weekend, Clover knows you'll be busy and know you won't be paying attention.. Then check the transaction app on the POS , and add up how many transaction each server or cashier did and compare it to what the printout says.. When you see the discrepancies, call the FBI and ask to be added to the growing number of clients that wants to sue Clover

Avantages

duh ?? it lights up , doesn't use a lot of electricity

Inconvénients

customer service , THERE IS NO OTHER CUSTOMER SERVICE ON THIS PLANET THAT IS WORSE THAN CLOVER CUSTOMER SERVICE./ They are the worst because they have to obey what their bosses say in robbing you the client. they will put you on a long hold and then you're disconnected. If you are lucky to speak to someone, whatever they have to say will never make sense to you !! Good luck

Lawrence W.
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
1

4
Publié le 14/06/2022

Customer Service

Trying to get the original set up support is terrible. You will spend hours on the phone on hold, then transferred to another line to start over waiting, only to be dropped and start over. I have had this experience every time we reactivate our machines. Billing is another issue. We use these on a seasonal and reactivation is a nightmare.

Avantages

Nice user friendly once up and running.

Inconvénients

Inventory is hard to duplicate in all machines. When you download the template it has several errors when importing.

Alternatives envisagées 

Square Point of Sale

Pourquoi choisir Clover 

Update
Phil M.
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 17/06/2022

Could be incredible, but appears to be more geared toward restaurants instead of retail

It's been okay. When something goes wrong, there can be a lot of runaround from different techs. There is a support number that we have to contact for technical issues, a different one for banking issues, and a third for issues with certain settings within the system. It would be helpful if there was one tech support contact instead of three. The main tech support doesn't usually seem to be very knowledgeable, and have to reach out to a specialist to figure out how to help most of the time.

Avantages

Clover itself wouldn't be much more than a payment processing system if it wasn't for the many apps that you can add to make it work for your business. The catch is, most of the add on apps cost a monthly fee. The option to have these apps make Clover incredibly customizable to fit exactly what you need for your store. Overall, we still saved money switching to Clover from our previous company.

Inconvénients

The software seems to be geared more toward the restaurant industry. When we got it, we did so because it was supposed to be for all retail. We likely would not have gone this route if we had known what we do now, but we have made it work for a retail setting with the help of certain apps.

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