En savoir plus sur Creatio CRM

Creatio propose une synergie unique entre un CRM (Customer Relationship Management) unifié et une plateforme BPM (Business Process Management) intelligente pour l'automatisation du marketing, des ventes et des services. La solution permet aux moyennes et grandes entreprises de gérer le cycle de vie du client, de la prospection à la vente et au service client continu. La solution offre aux utilisateurs la possibilité de visualiser les activités de marketing, de vente et de service via une plateforme CRM unique. Creatio propose trois produits intégrés, qui peuvent être utilisés séparément ou dans un module CRM unique : Marketing Creatio, Sales Creatio et Service Creatio. Marketing Creatio est une application de marketing multicanal qui permet aux spécialistes du marketing de générer et de favoriser une communication permanente avec les clients. Sales Creatio est un outil de SFA (Sales Force Automation) permettant de gérer le cycle de vente, de la génération de leads à la gestion des clients réguliers. Service Creatio fournit des outils de service client pour favoriser l'engagement client. Creatio peut être déployé à la demande en tant que solution cloud ou sur site, où les données sont hébergées en interne sur les serveurs de l'entreprise. Dans les deux cas, les utilisateurs peuvent accéder à Creatio à l'aide d'un navigateur web ou de l'application mobile. Le système est compatible avec Windows et iOS.
Creatio CRM Logiciel - 1
Creatio CRM Logiciel - 2
Creatio CRM Logiciel - 3
Creatio CRM Logiciel - 4
Creatio CRM Logiciel - 5
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Vidéo de Creatio CRM
Creatio CRM Logiciel - 1 - aperçu
Creatio CRM Logiciel - 2 - aperçu
Creatio CRM Logiciel - 3 - aperçu
Creatio CRM Logiciel - 4 - aperçu
Creatio CRM Logiciel - 5 - aperçu

Creatio CRM - Prix

Creatio CRM n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Creatio CRM est disponible à partir de 25,00 $US/mois.

À partir de :
25,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Grâce à sa plateforme CRM (Customer Relationship Management) cloud, HubSpot CRM permet aux entreprises de toutes... En savoir plus

Creatio CRM - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,7
Simplicité
4,7
Support client
4,8
Alandra
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 12/11/2023

Logiciel CRM

Avantages

C’est une plateforme spécialisée dans l’automatisation du marketing, des ventes et services. Elle permet aux petites, moyennes ou grandes entreprises d’avoir les moyens de gérer les processus client et d'offrir une expérience client hors du commun.

Inconvénients

Elle beugue trop et le service assistance n’est pas souvent disponible pour nous apporter de l’aide.

Estelle
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 15/10/2023

Meilleur CRM pour les entreprises.

Avantages

En plus de sa meilleure fonctionnalité, Creatio CRM est un logiciel que j’aime beaucoup. La personnalisation du système est aussi impeccable.

Inconvénients

La prise n’est pas facile pour un débutant mais , avec le temps. L’équipe d’assistance n’est pas des fois disponible pour nous aider.

Veronika
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/06/2017

Powerful CRM that streamlines the processes in the company

Avantages

Working as a marketing manager in the big company, which has several offices all over the world, I can see the importance for us to effectively coordinate the teamwork and develop a unified approach to our customers. Bpm’online helped us to automate our core processes and align marketing, sales and service on a single platform.
Our sales team is happy with the system, especially with lead management, opportunity management, field sales management and sales forecasting features. With bpm’online, they are able to manage end-to-end sales cycle and communication with the customers via multiple channels. Our service team outlines the problem management feature, as it allows unifying similar cases into a problem, assigning agents to resolve it. Moreover, customer support managers can track the agents’ performance in terms of problem resolution efficiency. As a marketing manager, I really enjoyed the website behavior tracking function. With the help of bpm’online marketing, all the information on the pages visited by a client and the time spent on each page is sent to the system. Thus, it enables to understand the needs of a prospect better, track the most effective lead generation channels and launch trigger campaigns based on lead’s preferences. By the way, it is so easy to create a campaign now with the intuitive campaign designer and then monitor its efficiency. What is more, with bpm’online, we automated our routine tasks, and now we are fully concentrated on the important issues.

Inconvénients

Working with bpm’online during quite a long period of time I have not noticed any essential drawbacks which I can mention.

Mitch
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/09/2020

Completely satisfied and loyal to Creatio solutions

We opted for Creatio because it offered user-friendly low-code development tools which allowed us to adjust the processes regularly based on our changing business needs and strategies. Now we are fully satisfied with the system and its functionality. Creatio helps us serve our customers better daily. We utilize the platform actively to manage our customer-facing processes as well as improve our internal operations.

Avantages

The system has advanced tools to not only manage but also to constantly improve customer relationship. The system’s agility and scalability are some of the greatest benefits to us. Thanks to the platform’s tools, we are able to keep introducing new solutions to our customers, adding new communication channels, and improving customer-facing workflows regularly. The system also helped us reduce operational costs and grow customer satisfaction level significantly. Even though the system is powerful and feature-rich already, we are confident that the product has a huge potential. Creatio’s team of professionals keep enhancing the system’s functionality with advanced AI-powered solutions and other latest technologies.

Inconvénients

The learning curve might be steep at times, especially since there is a wide range of useful features that we can utilize for the greater benefit of our business. Having an abundance of solutions and tools to use, we never stop learning something more about the system and its capabilities. While it is definitely a good thing, it might sometimes feel overwhelming since we need to continuously catch up with the new features that Creatio keeps rolling out. Another great thing – they are ensuring all the features are user-friendly, which makes the adoption of new functionality easy.

Pourquoi choisir Creatio CRM 

Creatio was significantly more affordable and added more features.

Logiciel antérieur 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à Creatio CRM

Best value for the capabilities and price.
Mark
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 19/06/2017

Potential Buyer

Avantages

The prompt response from the sales team and the willingness to answer my questions. Many vendors just ignore your questions.

Inconvénients

I had a very specific needs related to users having an online calendar to schedule call back support. I was clear with BPM staff prior to the call and accepted the call because they believed they had a solution. On the call they listened to my needs again and then took me through a boilerplate pitch. They were going to investigate their ability to deliver and even offered to build a mock up to show me.

That call as the last time I heard from them. I reached back out and heard nothing. Not even a simple we looked into your need and we are unable to provide the support you desire.

I came away believing they will say anything just to get you on a call for their pitch.

Where are we going? Salesforce with Timetrade as a plugin

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