En savoir plus sur Competera

Conçue pour aider les commerces de détail de grande envergure, Competera propose une plateforme de tarification unifiée qui permet de recouvrer les pertes de bénéfices et de découvrir de nouveaux modèles d'achat. Sa combinaison unique de moteurs de tarification et de technologies de deep learning permet d'obtenir une tarification optimale pour chaque produit sur tous les canaux de vente. Chaque client bénéficie d'un prix calculé individuellement et des services d'une équipe de gestion de compte dédiée qui inclut un gestionnaire de compte, un architecte de solutions de tarification et des responsables du service client. Competera propose plusieurs options de tarification. 1. Tarification établie en fonction du marché : - Suivi des prix via des règles personnalisables - Rapprochement des produits et scraping de données* - Suggestions de véritables KVI (Key Value Items) - Identification de vrais concurrents 2. Tarification basée sur la demande : - Recommandations de prix basées sur l'élasticité de la demande - Cannibalisation et élasticité croisée prises en compte. - Scénarios de tarification axés sur les objectifs de catégorie 3. Optimisation pour Markdown* - Remises de prix en cascade pour écouler les anciens stocks - Recommandations différenciées de pourcentage de réduction 4. Données concurrentielles* - Rapprochement des produits - Analyse de marketplace - Analyse concurentielle *facultatif Les autres fonctionnalités comprennent : une plateforme sécurisée ; le réajustement des prix de milliers d'UGS (unités de gestion des stocks) dès le premier jour ; la gestion d'un nombre illimité de catégories ; la définition de dizaines de contraintes ; la création d'un modèle de tarification individuel ; l'obtention de recommandations de prix avec des interprétations basées sur des simulations à impact croisé ; l'analyse de la perception des prix et un accès aux prévisions à court terme. La plateforme de tarification Competera inclut deux étapes de coopération : point de contact et mise en œuvre.
Competera Logiciel - 1
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Vidéo de Competera
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Competera - Prix

Competera n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de Competera est disponible à partir de 1 000,00 $US/mois.

À partir de :
1 000,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Competera - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,9
Simplicité
4,9
Support client
5,0
Mantė
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/07/2020

Great retail pricing software: we increase our sales and stay competitive

Ok, thanks to Competera, we have a very comprehensive and up-to-date picture of the market at any given time which helps us make far more well-informed pricing decisions.

I think the most important goals for us are to increase the sales of our company and be competitive in the market. Competera helps us with them.

As for the features, I love their clear and easy-to-use dashboards (the design is great!).

Avantages

We are the largest retail chain of DIY, home repairing and improvement, house building stores in the Baltic region, and it’s important for us to receive high-quality competitive data about our true competitors, as well as get data-driven actionable insights on setting optimal prices across our assortment at any time. Competera allows us to do that. The speed of decision making is also important and, with Competera, we’ve significantly speeded up our repricing.

Also, I like the communication between our companies. We have been cooperating for almost 4 years now and Competera’s customer care team has always been extremely responsive and very rapid at addressing my requests.

Inconvénients

Everything is great, but I’d love to see even higher matches quality.

Réponse de Competera

Thank you, Mante! It's a pleasure to work with you, too

Répondu le 28/07/2020
Igor
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/05/2018

Highly qualified price monitoring for brands

Delonghi group (Delonghi, Kenwood, Braun) is an Italian brand of domestic appliances located in 40 countries. The right price for our product is valuable for our brand. My goal is to ensure a good selling price within the region. Competera solves the problem of my awareness of pricing in our distribution channels. Due to information from Brand Intelligence product I always know the current price of our products so that I can prevent bad tendencies.

Avantages

I like Competera for solving complicated tasks just in time they promised. For instance, I had a goal to monitor prices from challenging marketplace. I was interested in the report of MAP violations by key positions. I know that was technically difficult task for Competera, and they handled the problem of scanning the complex website.

Inconvénients

I work with Competera since 2017 and I can't say that I have some outstanding concerns about product or customer support.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 11/06/2018

Used it a lot to understand my clients' behavior and it helped a lot!

Avantages

The thing that I like most about Competera Pricing Platform is the intelligence behind it. This system learns with my customer's behaviour and helps me to develop my whole pricing strategy.

Inconvénients

I like almost everything about this software, but it is too expensive. So it is the only thing that I can say that I like least.

Robert
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/02/2020

Advanced price optimization and a proactive pricing strategy

Here's a list of benefits we've realized:
- Switching to strategic tasks;
- Sustainable and proactive pricing;
- Advanced price optimization.

Avantages

We've been using Competera for over a year and it is truly indispensable for the team. Out of all the benefits it has, Competera helped us reduce manual work and save plenty of time that we can now spend on strategically important tasks.

We are now capable of tracking and course-correcting strategy implementation and market positioning on a daily basis. We look forward to enhancing our position with Competera via advanced price optimization and proactive pricing.

Competera managed to satisfy our requests and that's why we would definitely recommend it to other retailers.

Inconvénients

Nothing much to report so far. It's been a very good experience.

Oleksandr
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/07/2017

Price tracking for sales and revenue growth

Any problems are solved in a couple of hours by the tech support team. If I had a specific request on the rules of repricing, I only need ask and it appears on my dashboard.

Avantages

I love the fact that spreadsheet pricing is dead to me. Since I started using the pricing platform the pricing in Watsons doesn't depend on the human eye, so that I don't worry about mistakes any more.
I'm sure that I can achieve my KPI's and even more. As a result, the revenue of the shop is going up and I can earn more for myself. Saving time on manual checking of competitors prices, promotions and assortment, I can concentrate on strategic tasks. My job gets more profitable and ambitious thanks to the automation of pricing!

The main problems I've solved with competera are:
1. I stopped wasting time on manual checking of thousands of competitors SKU's.
2. I achieve my KPI's and bring more revenue to the shop.
3. I focus on strategic issues not on routine tasks.

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