En savoir plus sur SimplePractice

SimplePractice est un système de gestion de cabinet basé sur le cloud conçu pour faciliter l'aspect commercial du cabinet privé. Ce logiciel facile à utiliser et conforme à l'HIPAA, aide les professionnels de la santé et du bien-être à automatiser leurs processus quotidiens tels que la planification, le traitement des paiements, la documentation, etc. Parmi ses principales caractéristiques, citons les rappels de rendez-vous gratuits et illimités, la gestion des demandes d'indemnisation, les demandes de rendez-vous en ligne et un portail client pour simplifier la communication avec les clients. Envoyez des formulaires d'admission dématérialisés via le portail client, ce qui permet à vos clients de les consulter, de les signer et d'effectuer des paiements en un seul endroit. Utilisez la fonctionnalité de demandes de rendez-vous en ligne pour permettre aux clients de demander une heure qui leur convient. À partir de cet emplacement, vous pouvez approuver ou refuser toute demande. Une fois vos rendez-vous programmés, réduisez le nombre d'absences en envoyant des rappels vocaux, textuels et électroniques gratuits et illimités à tous vos clients. La plateforme intégrée de télésanté vous permet de voir vos clients de n'importe où, sans ouverture de session ni lien supplémentaire. Simplifiez votre processus de prise de notes grâce à la vaste bibliothèque de modèles ou créez vos propres modèles pour consacrer moins de temps à la paperasse et plus de temps aux séances. Vous pouvez charger vos notes de prévisualisation, effectuer des modifications, puis verrouiller et signer votre note. Désormais, vous n'aurez plus besoin de perdre du temps à discuter des paiements lors de vos séances. Simplifiez les paiements en ligne avec AutoPay et sécurisez le traitement des cartes de crédit en ligne. De plus, le traitement des paiements par carte de crédit est entièrement intégré à votre compte SimplePractice, sans connexion supplémentaire ni tracas. SimplePractice dispose également des outils dont vous avez besoin pour promouvoir votre cabinet avec succès, comme par exemple la création d'un site web professionnel. Choisissez parmi des thèmes, des couleurs et des photos sélectionnés par des professionnels pour créer un site web simple et attrayant en quelques minutes. De plus, le site web professionnel s'intègre parfaitement à votre compte, ce qui vous évite de devoir saisir deux fois toutes les informations relatives à votre cabinet. Votre compte SimplePractice s'intègre également à l'annuaire Monarch, de sorte que les clients potentiels peuvent facilement trouver votre cabinet, demander un rendez-vous et obtenir les soins dont ils ont besoin.
SimplePractice Logiciel - 1
SimplePractice Logiciel - 2
SimplePractice Logiciel - 3
SimplePractice Logiciel - 4
Vidéo de SimplePractice
SimplePractice Logiciel - 1 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 2 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 3 - aperçu
SimplePractice Logiciel - 4 - aperçu

SimplePractice - Prix

SimplePractice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

À partir de :
29,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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SimplePractice - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,4
Support client
4,4
5 avis sur 2 636 Afficher tous les avis
Gabriel ange
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 03/07/2023

Avis sur mon usage de simplepratique

D'après mon expérience professionnelle avec ce logiciel, ça a permis d'avoir accès facile et rapide au simplepratique comme rendez-vous et autres

Avantages

Le pragmatisme, la fiabilité et la rapidité

Inconvénients

Tout est okey. Parfait à mon humble avis jusqu'ici j'ai encore rien observer de négatif

Oluwa Locheyi
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 26/09/2023

Un avis sur SimplePractice

Avantages

SimplePractice comme l'indique son nom est d'une grande simplicité. Elle me permet de planifier surtout et de ne pas manquer mes rendez-vous.

Inconvénients

SimplePractice ne présente pas pour mon usage des inconvénients.

Lisa E
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

5
Publié le 25/01/2019

Does a lot.

Good overall. The one other thing I would like to mention is that you can’t get a live help from Tech support in real time. You can “attend” virtual classes, sign up for live classes (which I haven’t done. Time thing) and if you have a question, you can submit it to a chat community (not helpful, not enough docs so they responses are non-relevant) or you submit an email to technical support and they write back. Here’s the catch. You have to respond to their response right away or if you miss the 2; hour window they consider your request “satisfied” and they move in. My suggestion would be to hire more live real time tech support. And if you want to add physicians, consider adding eprescribe and a lab interface. Just my suggestions. There are lots of reasons to not cater to doctors, but if Simple Practice would want to do that, a few small fixes could make this a very usable and more complete package.

Avantages

Nice and plain in a lot of ways yet let’s you do these things:
Set up your own intake forms, diagnostic codes, billing forms, scheduling, a secure patient portal so when patients contact you, you can send them a secure link they can use to sign your consent forms, pay you using a credit card which you don’t have to handle, schedule a session, and do a telehealth visit in a secure HIPAA compliant way. There is also a way to do billing so bills can be submitted to an insurance company.

Inconvénients

Simple practice is designed for mental health professionals and non-MD’s mainly, so as a psychiatrist, it does MOST but NOT ALL of the things I need for a telepsych practice. For example, I cannot e-prescribe, order labs or review lab results using simple practice. But that’s okay. They never claimed it could be used for this. So I am still getting off the ground with my own practice and will probably just use some work arounds such as writing paper scripts for now, and this is fine unless I get a patient who needs clozaril, lithium or delante, at which time I will need to get lab ordering and reviewing capabilities from somewhere else. So the thing is this. Simple Practice does a lot of things. For a psychotherapist non-prescriber, it would pretty much do everything you could ever want a platform to do. For a psychiatrist, it hits about 2/3 of the total function domain needed. For internal medicine, family medicine or endocrinology I would definitely recommend doing something else. They make no claims to physician specific and the main reason I picked it is for the telehealth and the billing simplification and the collect payment without touching money feature.

Réponse de SimplePractice

Lisa, thanks for your positive SimplePractice review. We¿re glad that SimplePractice is working for your telepsyche practice - you can always submit suggestions to our team on how to improve SimplePractice even more at simplepractice.uservoice.com.

- Gillian from SimplePractice

Répondu le 08/02/2019
Nichole
  • Secteur d'activité : Psychologie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/09/2021

Love this practice management system and it keeps getting better

Simple Practice is an all one solution for small private practices- it's not only a user friendly electronic health record, but an insurance billing platform, staff tracking if you have independent contractors or employees, secure messaging system, telehealth platform, source for quality continuing ed, weekly inspiration, revenue tracking, and all the tools you need for a easy digital client onboarding process.

Avantages

As an experienced clinician and small private practice administrator I find this software easy to use and the SP team really does take user feedback seriously and updates and adds features regularly. The roll outs of changes are thoughtful, with good lead times, and always a net improvement in user experience (so far). Reports are detailed enough for me to keep an eye on revenue, independent contractor services, and I can easily update forms and communicate with team members and clients confidentially. Also, online scheduling and the Client portal make client onboarding a breeze without hiring a receptionist.

Inconvénients

I wish I could run reports based on services provided and/or detail of services provided to clients with specific payors.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
4
Support client
1

1
Publié le 19/02/2022

Unwanted new features to justify significant price increase.

My experience was poor overall. I initially loved them and recommended to others but I will be leaving simple practice for another EMR after this sudden and senseless price hike as I'm sure this is a pattern they will continue. They were very dismissive of my concerns and let me know that there would be no refunds. I did not feel I could trust them to make decisions in the interest of the consumer. As a product developer myself I typically send out surveys and conduct focus groups on new products. I don't think they did this judging by the pile of negative reviews on trust pilot within the last few weeks. A price increase is fine but a price increase above 10% of the base cost in a time of crisis is price gouging.

Avantages

I liked the original pricing plans. They were reasonable and had the basic features my practice required (online booking widget, documentation, and appointment reminders).

Inconvénients

Simple Practice gave little notice when they hiked the price by 50% for some basic features. They stated that the new features justified the price hike however we don't use the new features, didn't request them, don't need them, and don't want them. What we require is the plan we chose upon choosing this EMR. An added website isn't useful when you already have a website and don't need two. Telepractice isn't useful when their system is inferior to zoom and you already have a system in place.

Alternatives envisagées 

Power Diary

Pourquoi passer à SimplePractice

Used it in the past and liked it

Réponse de SimplePractice

When changing our pricing, we conducted extensive research on how to charge customers at a rate that was commiserate with the services we provide and the labor it requires. We also conducted research on the necessary features and most utilized functions and segmented that data based on the stage of private practice the customer was in: how long they'd been in private practice, if they were a solo-practitioner, small group, large group practice, client case load etc. The new Essential Plan is very similar to our sunset Professional Plan, but it's meant for a solo-practitioner. We've tailored 3 distinct plans to better fit the stages our customers' private practice journey - including an affordable Starter plan. We added many new, highly requested, features in 2021, and extended options for customer support. We appreciate your feedback as we continue to build our product and introduce more customization in our subscription plans in the future.

Répondu le 18/04/2022

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