En savoir plus sur 3CX

3CX Phone System est une solution de communications à standards ouverts, adaptée aux entreprises de toutes envergures souhaitant toutes les fonctionnalités d'un centre d'appel avancé pour une fraction du prix. 3CX peut faire passer vos communications professionnelles au niveau supérieur, en vous aidant à optimiser votre collaboration, à stimuler votre productivité, à augmenter votre mobilité et à améliorer l'expérience client. L'installation et la maintenance peuvent être traitées facilement par n'importe qui, qu'il s'agisse de la version locale installée sur Windows ou Linux, d'une appliance, d'un serveur ou d'un hébergement dans le cloud.
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Vidéo de 3CX
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3CX - Prix

3CX est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de 3CX est disponible à partir de 285,00 $US/mois.

À partir de :
285,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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3CX - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,4
Support client
4,3
Amine
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 23/06/2021

Good 3cx

Avantages

Un outil très sympa avec des multifonction

Inconvénients

Service client difficile à joindre et modifications presque impossible

Réponse de 3CX

Thanks so much, Amine for your feedback! We're really glad to hear that your experience with 3CX has been positive. In case you need support feel free to contact our customer support team or seek consultation in the 3CX Forum.

Répondu le 24/06/2021
Renaud
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
0

2
Publié le 02/04/2020

Dommage...

Une expérience mitigée. Beaucoup de promesses, mais la qualité des communications téléphoniques étant très approximative, on hésite à l'utiliser.

Avantages

De nombreuses fonctions, un interface intéressant une fois que vous l'avez pratiqué un certain temps, car peu intuitif.

Inconvénients

La qualité déplorable des communications téléphoniques.
On a l'impression qu'on va perdre son interlocuteur à chaque seconde.

Réponse de 3CX

We are sorry to hear that your experience with 3CX was not the best. Audio quality issues however can be caused by many factors, most of which are not directly related to the software itself. To name some, depending on how you used our system, this could have been caused by insufficient bandwidth or bad WiFi reception, faulty or low-quality headset/handset, insufficient server hardware where 3CX was installed, and more.

We would like to suggest you give the system another spin around the block and if you run into similar issues, come in contact with us via our forums or our Support Department to investigate the cause of your issue properly and help you come up with a solution.

Répondu le 06/04/2020
Emilie
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 04/08/2020

Indispensable au sein de l'équipe

Avantages

Nous avons installé 3CX un mois avant le confinement. Et nous l'avons encore plus utilisé lors du confinement. Toute l'équipe était en télétravail et 3CX nous a permis de garder le contact. Il est très simple d'utiliser l'interface web ou directement sur le téléphone portable.

Inconvénients

Je ne vois aucun point négatif. 3CX est super d'utilisation.

Réponse de 3CX

Thank you for your positive feedback. We are happy to hear that 3CX assisted during the pandemic

Répondu le 17/08/2020
Hussein
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 30/07/2022

One of the best Voip softwares

Avantages

light app that can let you move your softphone anywhere

Inconvénients

It takes alot of time to configure for the first time

Réponse de 3CX

Hi Hussein and thank you for the 5-star review!

Répondu le 03/08/2022
Sam
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 31/05/2022

3CX is fine, but it is all about who handles the hosting

3CX feels like it is a step up from a normal landline, but I don't see any wow factors that I feel like I could get from some of the other VoIP names.

If you're looking for something less expensive than Ring Central, Phone.com, and OnSip, then you should be able to find a small VoIP provider willing to offer you a hosted package with 3CX for a lower price.

Avantages

3CX is straightforward. It seems to have all the necessary features for a small business. Still, as a business owner who cannot work on the admin side, I can only comment on the usability and stability.

Compared to other softphone apps, I've never had significant issues. I use 3CX as a softphone on an iPhone, through a Yealink desk phone, via Chrome plugin, and on an iPad. Surprisingly, the limitations I see are not due to the daily functions.

There are some features I would like, but there is nothing about this app that hinders my company's ability to operate without delay. We have users in China, Thailand, the Philippines, Jamacia, Venezuela, and the US. All locations work well, and the apps work even with limited internet access.

There are times when the connection is not great, but this is usually due to the internet and not the apps.

Inconvénients

There is no way for my ringer on my softphone or desk phone to be customized to ring differently when someone calls my extension vs. ring group. I wish there were connectivity with Zapier so that I could push contacts from other services into our address book.

It would be nice if the SMS chat feature worked more similarly to a shared inbox, where everyone could see it. You can only transfer the chat to another extension, which makes SMS hard to use as a group.

Overall, the cons are not about the ability to use 3CX but the features I wish it had that could provide a better overall experience.

Réponse de 3CX

Hi Sam and thank you for your review! We are glad to hear that you are enjoying using our software and that it has helped you stay in touch with your employees throughout the world!
Regarding the points you raised, desk phones can be configured to have distinctive ringtones for Queue Calls, so you should certainly consider switching to using Queues instead of Ring Groups. Apart from this, you would also get better reporting capabilities and a lot more polling strategies to choose from.
For syncing you phonebook contacts, we do currently offer integration with Microsoft 365, but in the coming updates we will have a REST API that may also allow you to interact with the 3CX Phonebook, giving you the maximum flexibility in syncing your contacts between various platforms.
Incoming SMS messages can be sent either to an Individual Extension or to a Queue, in which case all logged in members of that Queue will see incoming messages.

Répondu le 01/06/2022

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