En savoir plus sur Freshchat

Freshchat est une solution de messagerie sur le cloud qui aide les équipes de vente et de service client à interagir avec des acheteurs potentiels. Les fonctionnalités clés de la solution comprennent des messages automatisés, des campagnes intégrées à l'application, la génération de leads automatisée à l'aide de chatbots et un portail client en libre-service intégré. Freshchat inclut une boîte de réception prioritaire qui aide les équipes de vente à gérer les demandes des clients et à y répondre efficacement. Freshchat inclut également d'autres fonctionnalités comme des vues de tableau de bord personnalisées pour chaque membre de l'équipe, des widgets, la segmentation des équipes, des informations sur les clients, etc. La fonctionnalité de chargement automatique du CRM (Customer Relationship Management) permet aux chatbots de mettre à jour automatiquement les leads dans une base de données pour les équipes de vente. Les utilisateurs peuvent également configurer des FAQ multilingues pour répondre aux demandes des clients. Les règles d'affectation permettent aux entreprises d'attribuer des conversations à des groupes ou membres spécifiques en fonction de conditions prédéfinies. La tarification de Freshcat est calculée par utilisateur et par mois. L'assistance est assurée par e-mail, chat et téléphone.
Freshchat Logiciel - 1
Freshchat Logiciel - 2
Freshchat Logiciel - 3
Freshchat Logiciel - 4
Freshchat Logiciel - 5
Freshchat Logiciel - 1 - aperçu
Freshchat Logiciel - 2 - aperçu
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Freshchat Logiciel - 5 - aperçu

Freshchat - Prix

Freshchat est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Freshchat est disponible à partir de 1 799,00 ₹/mois.

À partir de :
1 799,00 ₹/mois Consulter les tarifs
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Freshchat

Freshchat - Avis

Note globale

4,1
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,0
Fonctionnalités
4,0
Simplicité
4,1
Support client
3,9
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Tous les avis sur Freshchat

Filtrer par :
Classer par :
112 avis
Samson
Samson
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 06/10/2023

Logiciel de messagerie

Avantages

Un très bon produit et très simple à utiliser avec de meilleures solutions de messagerie et permet de parler avec vos prospects et clients depuis les réseaux sociaux et des sites webs . J'adore et je le recommande

Inconvénients

Un très bon produit de messagerie. Je n'ai rien de mal pour le moment

Arjun
Arjun
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
2

3,0
Publié le 22/01/2023

Cheap and easy to use chat function for small organisations

It's been fine. Customer support was poor

Avantages

It has a very basic but good AI chat bot, covers most of the operational needs

Inconvénients

The software does not provide a ticketing system, though their is an AI layer query management requires a desk

Alternatives envisagées 

Zoho Desk

Pourquoi choisir Freshchat 

Cheaper product

Pourquoi passer à Freshchat

It was easy to use and we had a startup plan
Jessica
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 14/12/2023

Great Chat Option

Overall experience has been fantastic. One of the things we wanted to do before we made the switch was test out the chatbot on our website to make sure that the transition was smooth, and we were assisted every step of the way with implementation.

Avantages

At all of the "nodes" there are a ton of options. Whether it be conditional formatting, api, pictures, links, carousels... We decided to go with FreshChat just based on how many options we can offer the customer, instead of just a question and answer format.

Inconvénients

The widget is not as "loud" as we would like it to be when the customer is on the website. We wanted it to pop up and have a message screen ready to interact with the customer, instead of just the widget icon in the corner of the page.

Pauline
  • Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
4

3,0
Publié le 08/02/2024

Freshchat Review

Avantages

The option to create a chatbot without any coding or development needed; it is well integrated with the other products in the "Fresh" software suite.

Inconvénients

The chatbot is super hard to personalise, hard to set automated messages and the configuration for workflows is very unintuitive and tough to setup. We don't always receive notifications, the AI doesn't necessarily show the correct knowledge base articles, the redirection to the ticketing system is not very well done...

Jayanth
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 15/08/2023

Freshchat is a very capable chat tool that is highly recommended for any business

Freshchat is used as a Live chat on our website which has bots to collect customer information & smartly transfer chat to agents. Freshchat has helped our business convert more prospects to sales & increased our customer's support & satisfaction overall too!

Avantages

- Smart Chatbots- Chat automation- IntelliAssign- Smart Chat assignments- Auto-resolve, Labels- Integrates well with other Freshworks products- Strong customer support team- Simple to setup

Inconvénients

- No support on weekends- Occasional bugs

Joseph
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 12/05/2024

Better way to attend clients with Freshchat

Avantages

It has AI bot that is trained to answer all questions.
Has made it easy to monitor employee conversations with clients and officials.
I also like it’s fast contact with clients.

Inconvénients

It has allowed us to maintain direct communication, so no dislike.

Casey
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 10/10/2024

Efficient and convenient

Overall great experience and highly reccomend Freshchat. Appreciate anything created to help free up valuable time.

Avantages

The ability to communicate with customers through various channels (social media,mobile, web etc.) has made managing communication more efficient. The ability to set up automated responses helps free up time immensely, and focus on other tasks.

Inconvénients

I don't really have cons, the only thing I can think of is that some of the programs such as the custom chatbot set ups were a bit overwhelming at first to learn.

Ted
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 31/08/2023

Best Support Chat App

It is helping by giving our customers a quick, familiar and simple way of contacting us so that they can receive the support they need. So ultimately it is helping our business grow.

Avantages

It is simple and easy to use. The integration was seamless and fast. It is reliable and there is no downtime. It is very convenient for our customers to get in touch with us at any time.

Inconvénients

I wish there was a better alert notification system when a chat has been initiated. There needs to be a constant alert until someone picks up the chat conversation.

Manar
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 22/08/2023

Fresh Chat - positive and negative points

In general , its good tool for direct contact with clients , user friendly for agents like any platform can always be improved .

Avantages

I like the most that you can always edit , add or delete canned responses , so this can help agents to be ready always with answers to new updates .I like that its easy to be learned, not complicated

Inconvénients

I prefer if there was option to delete a message after its sent to client , same feature as in whatsappAlso sometimes a new chat will come with no notification , even all notifications are on .Also it will be better to have a search option on the chats , based on the labels of the chats tickets And would be better also ,if chat can still be open for more than 24 hours .

Todor
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 12/09/2023

Awsome Chat tool

It helps us provide 24/7 support via a familiar and convenient channel

Avantages

Eeasy to integarte and use. Simple and elegant interface.

Inconvénients

I wish we could create AI agents who are as capable as ChatGPT

Marek
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 09/05/2023

Freshchat Review

Overall, my experience with Freshchat was positive. It was a reliable and efficient platform that helped me provide better support to my customers. While there were some areas for improvement, such as the reporting capabilities, the platform was a valuable addition to my customer support toolkit.

Avantages

I really liked the simplicity and user-friendliness of Freshchat. It was easy to set up and customize, and the chat interface was very intuitive. I also appreciated the automation features that allowed me to streamline my support processes.

Inconvénients

One thing I didn't like about Freshchat was the limited reporting and analytics capabilities. While the platform provided basic metrics, such as response times and customer satisfaction ratings, I found it lacking in terms of more in-depth insights and analytics.

Alternatives envisagées 

Microsoft Teams
Yuri
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 01/09/2023

Easy chat

Avantages

It's very easy to integrate with Whatsapp and to use the chat in general it's a good experience overall.

Inconvénients

I haven't found any issues with the chat as of yet.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
3

4,0
Publié le 08/03/2023

Chat solution for enterprises

Avantages

The thing that I like about freshchat is the simplicity of the UI and its various automation options. I used it for a trial period and I liked the overall experience of it.

Inconvénients

Despite having all the great features it does not offer a lot of customization in the free tier and it becomes expensive when you need more customization when compared with its competitors.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 04/04/2023

Freshchat experience review

Avantages

The user interface is very easy to use and understand. You can also customize their theme depending what you like for your needs.

Inconvénients

Sometimes the notification sound is not working but still a good platform to use.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

4,0
Publié le 30/06/2022

Inexpensive chat bot for website

I have been using is for more than 2 yesrs now and i like it as it's totally worth of it's price.

Avantages

This is an inexpensive chatbot and has campaign feature which i use very often on my website

Inconvénients

It's not very customisable and does not have features like lead generation.

Alternatives envisagées 

Intercom

Pourquoi passer à Freshchat

It's less expensive
Jade
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 04/12/2022

Freshchat excellent tool for your business chat support team and customer service

Avantages

The interface is of exceptional quality. InteliAssign and Canned Responses are two of our favorite features. We have two types of customers: business-to-business and business-to-consumer. This feature allows us to automatically assign support staff based on their skills and line of business. Shortcuts for canned responses are also very useful. You can tailor these canned responses to match the tone of your business that you want to convey to your customers in chat.

Inconvénients

When it automatically creates a Freshdesk ticket and you need to send a response, or it will affect your First response time in Freshdesk.

Sanchayeeta
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 30/08/2021

Decent software

It is a decent platform to be used for your support team.

Avantages

You can use this software for your in house customer support team. The upgrade version has better features which I feel more convenient

Inconvénients

There were a few issues in the normal version which is resolved in the upgraded mode

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

2,0
Publié le 17/06/2020

No notifications to admin or agent when inbox is not open

Avantages

Cheap and affordable pricing
Design is good

Inconvénients

Sometimes i forget to check the messages and i miss lot of chat queries because of not receiving desktop notifications for new chat messages. I check emails less often.
They have this feature for visitors called "never miss a response by turning on notifications" but not for admins. I've contacted their support and they tell me that i only get notifications if i keep the inbox open

Utilisateur vérifié
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 07/12/2017

Modern customer support tool

cost effective and being online for our customers 24/7

Avantages

Switching to Freshchat for the customer support in our foundation proved to be a successful decision. Unlike competitors like Zendes our agents won't need to be online all the time. A customer asks something, the bot gathers relevant information such as name, phone and e-mail and once one of our agents is online they reply to the chat. The customer will be notified by e-mail or pushnotification. The customer can even leave our website due to this e-mail notification. As we work with volunteers we can never guarantee to be online all day but now with Freshchat we won't miss a chat anymore!

Inconvénients

We would like a feature to export a conversation into a Freshdesk ticket for future follow up or to convert them into a KB item

Miguel
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 04/11/2022

Fresh chat good chat

Is good but change to Chatwoot because freschat is more expensive

Avantages

Easy to deploy and integration to website.

Inconvénients

Need more integration directly to the chat example with messenger whatapp and other tool.

Faiz
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4,0
Publié le 22/08/2019

Good tool but needs some improvement

Overall has been good but the notification issue is the big problem for me.

Avantages

Quick and simple to use, looks elegant and very professional. The ability to upload images and files is excellent and can be integrated with the business site.

Inconvénients

My biggest gripe is that the notification is not up to standard. Unless your on one of the Fresh suite the popup does not appear when a new chat comes in. This means that unless you are regularly checking it makes the responses late and therefore not feel like a live chat. It would be good to have a pop out or desktop version so that if you are working on something else an icon will appear to notify you.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 22/09/2018

One of the best modern communication tools

Avantages

One thing we really like about FreshChat is it's intuitive nature. New users literally become proficient within minutes and experienced users are finding new functionally all the time!

Inconvénients

Compared with other modern chat applications and software, we feel a little slighted with the fees. Skype, Slack, etc, are solutions which cost no money.

shahzeb
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 24/04/2019

Reliable and easy to use.

Good.

Avantages

It's easy to use and very reliable tool to use. The website conversion certainly increased and we have better qualified leads thanks to freshchat. The support team is easily available and the overall experiance has been very good. Highly recommended for small and new businesses (pricing is a big factor too)

Inconvénients

The billing is sometimes wrong and you have to keep a check on that. But once you raise a ticket, it is easily resolved.

Luís Miguel
Luís Miguel
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 08/10/2020

Useful contact center chat tool

It has been a very useful tool to convert customers to purchase inside the website.

Avantages

It's embebbed in the freshwork ecosystem so if you have the other tools it's very easy to integrate and convert chats to tickets (with freshdesk)

Inconvénients

Honestly, nothing. It's pretty good and simple to use, and allows you to chat with your customer in your website and social networks.

Yan
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 30/03/2018

We use it on our website.

We can engage more website visitors.

Avantages

It's well-balanced and not expensive, unlike alternatives. We trialed with other solutions but after we used free version for a while, decided to go with them. We also use Freshsales and both solutions integrate well.

Inconvénients

No disadvantages, we are happy. Support is quick and I think they would be more quicker if we were in the same timezone.

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