En savoir plus sur Freshchat

Freshchat est une solution de messagerie sur le cloud qui aide les équipes de vente et de service client à interagir avec des acheteurs potentiels. Les fonctionnalités clés de la solution comprennent des messages automatisés, des campagnes intégrées à l'application, la génération de leads automatisée à l'aide de chatbots et un portail client en libre-service intégré. Freshchat inclut une boîte de réception prioritaire qui aide les équipes de vente à gérer les demandes des clients et à y répondre efficacement. Freshchat inclut également d'autres fonctionnalités comme des vues de tableau de bord personnalisées pour chaque membre de l'équipe, des widgets, la segmentation des équipes, des informations sur les clients, etc. La fonctionnalité de chargement automatique du CRM (Customer Relationship Management) permet aux chatbots de mettre à jour automatiquement les leads dans une base de données pour les équipes de vente. Les utilisateurs peuvent également configurer des FAQ multilingues pour répondre aux demandes des clients. Les règles d'affectation permettent aux entreprises d'attribuer des conversations à des groupes ou membres spécifiques en fonction de conditions prédéfinies. La tarification de Freshcat est calculée par utilisateur et par mois. L'assistance est assurée par e-mail, chat et téléphone.
Freshchat Logiciel - 1
Freshchat Logiciel - 2
Freshchat Logiciel - 3
Freshchat Logiciel - 4
Freshchat Logiciel - 5
Freshchat Logiciel - 1 - aperçu
Freshchat Logiciel - 2 - aperçu
Freshchat Logiciel - 3 - aperçu
Freshchat Logiciel - 4 - aperçu
Freshchat Logiciel - 5 - aperçu

Freshchat - Prix

Freshchat est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Freshchat est disponible à partir de 15,00 $US/mois.

À partir de :
15,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Freshchat - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,0
Fonctionnalités
4,0
Simplicité
4,1
Support client
3,9
Samson
  • Secteur d'activité : Immobilier commercial
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 06/10/2023

Logiciel de messagerie

Avantages

Un très bon produit et très simple à utiliser avec de meilleures solutions de messagerie et permet de parler avec vos prospects et clients depuis les réseaux sociaux et des sites webs . J'adore et je le recommande

Inconvénients

Un très bon produit de messagerie. Je n'ai rien de mal pour le moment

Sushant
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/09/2022

Excellent tool to provide superior customer experience

Overall, Freshchat is a great tool for the customer support team. It easily gets integrated with most of the tools. We have used the integration of Freshchat & Freshdesk to manage live chat and tickets.

Avantages

We were using Freshchat for managing customer support queries for a delivery business. I liked the ability of Freshchat to manage agents at scale with very good visibility for managers with tracking and reporting. The dashboard has all the options for viewing agents' performance and quality over time. We also used Facebook and Whatsapp integration to put chats of all channels into one place. This helped in improving the productivity of our team.

Inconvénients

I liked all the features apart from chatbots. I found the chatbot very expensive considering the volume of our chats.

Rameez
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 12/06/2019

Great for front end customer service

I love Freshcaht! It's made customer engagement so much more pleasant for our company as our target audience are not exactly tech-savvy people. This simple and easy to use chatbot is simply a blessing .

Avantages

I love the chat bot. This is being seen more and more on various websites with huge traffic and Freshchat does it so well. The fact that the bot interacts with you until such a point where it decides that it can no longer assist and only then pushes you through to a human. This is amazing because it allows you to customise so many outcomes.

Inconvénients

The bot is a bit laggy at times and irresponsive. This, however, is not a major issue as it resolves itself after about a minute. There are times when a comm will be sent via the bot but no response will come through for about a minute.

Alternatives envisagées 

Meltwater

Pourquoi passer à Freshchat

We purchased licences for Freshdesk and naturally wanted to try out Freshchat as well.
Shu
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

1
Publié le 26/10/2020

Highlight disappointed. Customer service is almost non-existent. Too many technical difficultie...

Highly disappointed.

Avantages

It appears to have robust features and they attempt to offer cutting edge technologies.

Inconvénients

I am highly disappointed in the Freddy chatbot. It was supposed to their best chatbot but I was extremely disappointed with it. We set up everything in the test environment and we liked how it worked, so we signed up for a one year service. However, after going live, we found out the live mode doesn't work exactly the same way as the preview mode. We went over with them several times and they admitted some functions don't appear to work the same. Their tech support admitted almost all of the errors but they never get back to us. I also asked if I could cancel it but they told me no because I made a one year commitment. I signed up for the service based on how it functioned in the preview model and we didn't think in a million years it would function otherwise. I was also disappointed in lack of tech support. They have great support for FreshDesk but not for FreshChat. When I called the support number, I was told there is no phone support for FreshChat. I emailed and we were able to meet them online to go over the errors and they recognized them but they would just not get back to us. I can’t say I recommend it.

Alternatives envisagées 

Drift

Pourquoi passer à Freshchat

Because we also use FreshDesk
Marek
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 09/05/2023

Freshchat Review

Overall, my experience with Freshchat was positive. It was a reliable and efficient platform that helped me provide better support to my customers. While there were some areas for improvement, such as the reporting capabilities, the platform was a valuable addition to my customer support toolkit.

Avantages

I really liked the simplicity and user-friendliness of Freshchat. It was easy to set up and customize, and the chat interface was very intuitive. I also appreciated the automation features that allowed me to streamline my support processes.

Inconvénients

One thing I didn't like about Freshchat was the limited reporting and analytics capabilities. While the platform provided basic metrics, such as response times and customer satisfaction ratings, I found it lacking in terms of more in-depth insights and analytics.

Alternatives envisagées 

Microsoft Teams

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