En savoir plus sur Teamleader

Teamleader est une solution cloud de gestion de la relation client qui s'adresse aux PME et aux grandes entreprises en phase de croissance. Les fonctionnalités clés de la solution comprennent l'automatisation des ventes autonomes, le service client et le support, le service d'assistance, le libre-service web et le chat en direct. Les utilisateurs peuvent organiser leurs contacts commerciaux, héberger des documents essentiels et analyser le pipeline via une base de données unifiée. Une fonctionnalité de calendrier est disponible pour programmer des rendez-vous et des rappels de suivi. Teamleader est également doté de fonctionnalités de cas d'assistance, de gestion de projet et de reporting sur les performances des employés. La plateforme est personnalisable pour répondre aux besoins de différents types d'entreprises. Les agences de publicité, les entreprises du bâtiment, la maintenance, la fabrication, les médias, le consulting, la gestion immobilière, le droit, les logiciels, l'immobilier, l'hôtellerie et d'autres entreprises peuvent s'adapter à la solution. Teamleader est accessible via les ordinateurs de bureau et les appareils mobiles. Une application mobile est disponible pour les appareils iOS et Android, permettant une utilisation à distance. La solution offre une intégration à Google, Office 365, Mailchimp et Dropbox. Teamleader est disponible sous forme d'abonnement annuel comprenant l'assistance par téléphone, par e-mail et via une base de connaissances en ligne.
Teamleader Logiciel - 1
Teamleader Logiciel - 2
Teamleader Logiciel - 3
Teamleader Logiciel - 4
Teamleader Logiciel - 5
Teamleader Logiciel - 6
Vidéo de Teamleader
Teamleader Logiciel - 1 - aperçu
Teamleader Logiciel - 2 - aperçu
Teamleader Logiciel - 3 - aperçu
Teamleader Logiciel - 4 - aperçu
Teamleader Logiciel - 5 - aperçu

Teamleader - Prix

Teamleader n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Teamleader est disponible à partir de 37,50 €/mois.

À partir de :
37,50 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Teamleader - Avis

Note globale

4,2
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,0
Simplicité
4,1
Support client
4,2
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Tous les avis sur Teamleader

Filtrer par :
Classer par :
45 avis
Mamoudou
Mamoudou
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 21/01/2023

Good software for an accountant

Highly recommended in the world of modernized sales

Avantages

The software is easy to adapt and very important in the sale

Inconvénients

Personally, I haven't noticed any problems with

Réponse de Teamleader

Thanks for the kind words, Mamoudou! Good to hear our software is an important part of your sales processes.

Répondu le 24/01/2023
Jannes
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 23/09/2020

Solid CRM-system with an ease of use

Avantages

The crm-system, works perfect and is very easy in use.
Many integrations are possible, and will make a lot of tasks easier to proces!

Inconvénients

The integrations or add-ons often come with an extra cost.
The crm-package is not very customisable. You are limited to the options Teamleader is providing you.

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign

Pourquoi passer à Teamleader

I did not. ActiveCampaign offered a lot more customising and automation options.

Réponse de Teamleader

Hi Jannes, thank you for this review. Sorry to read we did not make the cut, but great that you were very satisfied with our CRM features. If you ever change your mind, our door is always open!

Répondu le 14/12/2020
jürgen
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
1

2,0
Publié le 11/10/2024

poor Custsomer service - although being a customer for 6 years

negative customer service and poor communication.
total disaster

Avantages

i liked the usability for 6 years
i liked the lean product

Inconvénients

recently they increased the price - doubled nearly our anual price tag. the communication was poor .. then they had the problem to charge the amount from the bank account whyever - the fault was not our side .. they locked the account .. and nowbody was reachable .. nightmare .. so with that experience in mind i do not recommend teamleader anymore.

Alternatives envisagées 

Pipedrive

Pourquoi passer à Teamleader

6 years ago it was an easy product and now they have a messy service
Frederic
Frederic
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 04/06/2020

Good CRM program

Overall it is a great app! you get good support for sure as well..

Avantages

I think it is a nice on-line customer based system with a good overall user experience.
It is nice to have and overview of your customers and deals, and how you can see on the timeline how the project progresses. You can make your own templates to create offers-contracts for your customers.

Inconvénients

It is so frustrating you still can not upload multiple files at once for one customer, you still have to upload one by one, wich is time consuming and sometimes frustrating. Als the same for removing files, also have to do one by one. The price is not realy cheap, I think there must be more cheaper alternatives.

Réponse de Teamleader

Thank you for this lovely review, Frederic. Great to read you appreciate the overview and customization options. Our support colleagues will also be happy to hear their service is appreciated! With regards to the file management: have you already checked out our integration with Dropbox? This should make adding and removing files a lot less time-consuming. You can read more about it here: https://support.teamleader.eu/en/support/solutions/articles/7000019426-how-to-how-do-i-link-dropbox-to-teamleader

Répondu le 23/12/2020
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 12/02/2019

Powerful tool

The more I use Team Leader the more I enjoy it and get value out of it. As a sales tracker across the sales pipeline it is a very comprehensive tool that I recommend.

Avantages

The software is all encompassing and allows you to flexibly search the database for deals, companies and contacts. Using the Chrome widget any email sent can be tracked and provides a great complete tracking of client accounts. The task setting and reminders also work well to ensure I keep following up on clients.

Inconvénients

Some of the saving functionality could be more explicit. Once I had figured it out though, it worked a treat. It would also be helpful if they created widgets for other browsers than Chrome.

Réponse de Teamleader

Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. Great to read Teamleader is providing more value for you every day!

Répondu le 14/12/2020
Luca
Luca
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
1

3,0
Publié le 30/08/2018

Bad Customer Service

We chose and implemented Team Leader in 2018 after a software selection. The tool has many advantages but also many gaps. An example? We work on the Italian market and if we want to segment our prospects by province, there is no possibility of doing it because the Italian provinces are not included in the system. We reported the problem to the customer service who lanned the solution after 3 months. The deadline has passed and the problem is still not solved. Very bad!

Avantages

Easy to learn and smart frontend layout

Inconvénients

Project management may be improved

Réponse de Teamleader

Thank you for your review, Luca. Sorry it took us some time to respond, but as you will have noticed we have worked hard to provide the provinces and improve our project features. If there is anything else we can do to improve your experience, please do not hesitate to reach out!

Répondu le 14/12/2020
Bruno
Bruno
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 30/11/2017

Their marketing is 100% true; they really make you Work Smarter

Time saving, single source of truth, less grey hairs, ...

Avantages

The simplicity and speed of using Teamleader is incredible and the rich customization options allow you to create a CRM environment that completely fits your companies' needs. Teamleader saves us a lot of administration and time; every single day.

Inconvénients

Perhaps the reporting and analytics.

Réponse de Teamleader

Very nice to read indeed Bruno. And no worries: in 2018, we're re-evaluating our reporting and analytics to suit your needs even better. Thanks a lot!

Répondu le 01/12/2017
Carl
Carl
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 30/11/2017

Teamleader is a great tool to improve efficiency.

efficiency & overview

Avantages

- Easy to use
- CRM management, Deal management, Project management, invoicing all in one
- Great customer support, quick and accurate replies

Inconvénients

Some company of sector specific adjustements would be great
Job registration (time) and calculation (as well before as after a project)

Réponse de Teamleader

Hi Carl,

10/10 for recommendations... That's the best report card we ever had. You're making us blush.

Any tips for vertical-specific feature changes you have, you can direct to [email protected]. No promises, but we'll see what we can do.

Thanks a million!

Répondu le 01/12/2017
Nathalie
Nathalie
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 29/11/2017

It's one of the most easy sap/erp systems I've worked with.

Lots of time is saved by using this software.

Avantages

The software is very user friendly and easy to use. Even without tutorial it's clear how to use the features.

Inconvénients

Sometimes when you work with several people at the same time, the program malfunctions a little bit.

Réponse de Teamleader

Dear Nathalie,

Thrilled to hear that Teamleader saves you time and is easy to use.

We find the malfunctioning part a bit odd and intriguing though: we have a team of 180 people that work together in our tool daily, and never experience this ourselves. The engineering team confirms: technically, this should not & cannot happen. Could it be your WiFi connection?
If you find that this situation persists, don't hesitate to mail us at [email protected] so we can understand what the issue is.

Very pleased to read your feedback. Don't hesitate to recommend us! :)

Répondu le 01/12/2017
Jasper
Jasper
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4,0
Publié le 10/11/2018

Great CRM software

I advise to concern Teamleader as one of your new CRM systems.

Avantages

Full pipeline management, aftersales and invoicing.

Inconvénients

The integrations with teamleader are less than with Salesforce.

Réponse de Teamleader

Hi Jasper,

thanks for the feedback.

Regarding the integrations we are working hard to increase more and more the number of integrations with Teamleader . About this we have recently launched an Integration Fund for the all European SMEs that want to integrate their solution with our platform. You can take a look here https://marketplace.teamleader.eu/eu/en/fund

Thanks again for the review!

Répondu le 27/11/2018
Wouter
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1,0
Publié le 06/08/2024

Geen aanrader

Zeker geen aanrader. Allemaal leuke verkoop praatjes maar op het moment dat je het koopt en het werkt totaal niet voor je bedrijf is het maar dikke pech en kan je geen geld terug krijgen. echt waardeloos!

Avantages

Niks - erg slecht bedrijf die alleen maar wilt verkopen en geen ontevreden klanten helpen

Inconvénients

Alles, alleen maar verkoop praatjes maar op het moment dat je koopt en het werkt niet voor je bedrijf is het maar dikke pech

jeffrey
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 10/08/2023

Een top systeem voor elk bedrijf

Wij houden veel tijd over door bij alle klanten achtergrondinformatie toe te voegen. Daardoor hoef je alleen een klant op te zoeken en weet je alles van de klant af ookal heeft iemand anders de klant gesproken.

Avantages

Ik zoek zelf vaak contactpersonen en info over de klanten op.

Inconvénients

Ik merk wel dat het fout gevoelig is als je zelf een foutje maakt in het systeem.

Réponse de Teamleader

Hi Jeffry,
Thank you for your feedback! We’re happy to read that Teamleader Focus helps you centralise your customer data and saves you valuable time. “Keep your business in one place” is one of Teamleader’s core aims!

Répondu le 29/02/2024
Julian
  • Secteur d'activité : Enseignement primaire et secondaire
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

4,0
Publié le 11/08/2023

Teamleader is een prima CRM systeem

Prima

Avantages

Je kan via verschillende manieren je leads bij houden en dat is super

Inconvénients

Ik vind het jammer dat sommige offertes niet fijn uitlijnen en ik zou graag wat meer functies willen zien voor het maken van de offertes

Réponse de Teamleader

Hi Julian,
Happy to read Teamleader Focus helps you to keep track of your leads. If you have questions about your document lay-out, you can always reach out to our support team. We’re happy to help!

Répondu le 29/02/2024
Dennis
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
1

2,0
Publié le 22/06/2024

Veel woorden maar geen daden

Vooraf goed contact. Aanbevolen door een collega ondernemer. Intake verliep prima. De gevraagde functionaliteiten zouden gemaakt kunnen worden of al in het programma aanwezig zijn. Factuur gekregen. Tijdens de implementatie bleek dit niet haalbaar. Vervolgens gestopt met de implementatie. Programma niet meer gebruikt. Maar de factuur moest wel betaald worden. Niet gedaan, nu een incassobureau op me afgestuurd gekregen. Er is geen menselijk contact aan te pas gekomen. Alles via de automatische mail…
Zeer teleurgesteld en nog CRM programma

Avantages

Overzichtelijk en intuïtief in gebruik..

Inconvénients

Helaas Niet waar kunnen maken wat beloofd is

Bart
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
4

4,0
Publié le 13/04/2023

Sales focused CRM and invoicing tool

Avantages

You can build your own client and prospect database with as much or as little detail as you want. They also track click rates of sent invoices.

Inconvénients

TeamLeader still requires a lot of manual work and can improve on the automation aspect. It also can take some time to learn how to use TeamLeader effectively.

Réponse de Teamleader

Hi Bart, Happy to hear you enjoy our deals and invoicing modules! You can always check out our extensive support Centre or reach to our support team if you want to learn more about Teamleader. We’re happy to help!

Répondu le 01/03/2024
Wannes
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 26/05/2022

Topproduct

Agenda, statistieken, artikelen, etc. maken het geheel eenvoudiger om snel en efficiënt te werken. Makkelijke integraties naar boekhouder, bank etc.

Avantages

Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en goeie integraties

Inconvénients

Het programma voldoet aan al onze verwachtingen binnen het bedrijf

Réponse de Teamleader

Dag Wannes, bedankt voor de mooie review. Hier worden wij alleen maar blij van!

Répondu le 01/03/2024
Ellis
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 16/01/2023

Makkelijke tool voor leadbeheer

Avantages

Makkelijke software om klanten en leads te beheren en je taken week per week te structureren.

Inconvénients

Software heeft heel veel functies waardoor het in het begin zoeken is wat je er precies allemaal mee kan doen.

Réponse de Teamleader

Dankjewel, Ellis! Leuk om te horen dat Teamleader je helpt in het beheren van je leads. Aarzel zeker niet om ons te contacteren bij vragen, we helpen je graag van start gaan met onze software!

Répondu le 19/01/2023
Ruben
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1,0
Publié le 08/09/2020

Onlogisch, slechts ondersteuning, niet flexibel, schandalige exit-strategie

Een greep uit de vragen om verbetering:
- Gebruiker beheer: moet via Teamleader aangevraagd worden, de factuur is sneller in huis dan de toekenning van de juiste rechten aan nieuwe collega's. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit;
- De opmaak van teksten in notitievelden is niet handig of logisch. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit;
- Een lopende verkoopdeal kun je niet afronden als je wijzigingen moet doorvoeren. Je ook geen einddatum opgeven. Hierdoor mis je het overzicht van de actuele deals. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit
- Je kunt contactpersoon hangen aan een notitie die betrekking heeft op een verkoopkans (deal), alleen het bedrijf. Reactie: Aanpassen heeft geen prioriteit
- Je kunt geen taken aan een verkoopkans hangen en daarom kun je niet zien wat je nog moet doen voor een verkoopkans, behalve als je op een andere plek gaat zoeken.
- Exit-strategie: Ze hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de informatie versnippert verpakt zit in allerlei HTML code. Ik heb de export van basale informatie in twee fases moeten doen omdat het aantal velden dat tegelijk geëxporteerd kon worden beperkt werd. Belangrijke informatie zoals notities van gesprekken en achtergrondinfo kon niet geexdporterd worden. Die moest ik opvragen. Wat ik toen kreeg sloeg echt alles. Ik kreeg de geschiedenis van alle wijzigingen in excel en mocht daar vervolgens zelf chocolade van maken, ik ben daar drie dagen mee bezig geweest (en ik ben handig met Excel). Schandalig!

Avantages

Alles wat aangegeven staat zit er in: o.a. crm

Inconvénients

Het systeem heeft een onlogisch opbouw waardoor je informatie op beperkte plaatsen in het systeem terug ziet. Daarom moet je heel veel door het systeem klikken en zoeken voordat je overzicht hebt. Er zitten veel beperking in het gebruik en is dus niet flexibel. Last but not least: Als je weg gaat krijg je je gegevens niet in een eenvoudig om te zetten format.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Teamleader

Het leek een goed programma voor een MKB bedrijf, helaas niet de waarheid.

Réponse de Teamleader

Hi Ruben, thank you for taking the time to give us valuable feedback. It is true that you cannot customize everything in Teamleader, our goal is to be an all-in-one tool that fits many types of companies, from IT agencies to construction companies. We allow for some customization of course, and if you need more we can recommend our tool Yadera (https://yadera.com/). In the meantime we have also made some changes: you can now manage all user rights yourself, and assign tasks to deals. I hope that the assistance we gave in getting the data you needed was sufficient, if not please don't hesitate to let us know if something is still missing. In any case, we're very happy that you have decided to stay with us in the end!

Répondu le 23/12/2020
Andrii
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 05/02/2021

Feedback regarding the use of Teamleader

It`s a very good product that makes the process of issuing invoices much easier and helps not to do mistakes in the invoices.

Avantages

It`s very convenient for use product that makes easier the process of issuing invoices. The Teamleader integrates with our Belgium accounting system that`s so comfortable and makes the process too fast. Also, it`s so good that we can enter all the quotations and in such a way to control the budget.

Inconvénients

We would like to have a possibility to archive the quotations that have already used and ended because we have a lot of equations that were expired but there are still in the active deal menu.

Réponse de Teamleader

More business and less hassle, that also includes a fast and comfortable invoicing process. Thank you for the lovely review, Andrii! Your contact person Pieter will get in touch regarding the expired quotations since there might be a way to achieve this.

Répondu le 10/02/2021
Elena
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/12/2020

The best tool we could imagine for our company

Teamleader provides us all the data analytics we need for our decisionmaking, very transparant and intuitive use of purchase offer and invoicing methods. We are also a big fan of the entire CRM functionality.

Good job guys!

Avantages

We love the purchase offer & invoicing functionality

Inconvénients

Unfortunatily, we are not using the full scope of all Teamleader can offer. Untill now we have no complaints.

Réponse de Teamleader

Thank you for this wonderful review, Elena! Very happy to read our hard work has earned your trust. Don't hesitate to get in touch if you want to start using more functionalities, we'd be happy to help you get the most out of Teamleader.

Répondu le 23/12/2020
Dennis
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
4

4,0
Publié le 23/11/2017

Probably one of the most complete solutions for CRM, Project management, Time tracking and...

Its a one-stop-shop for managing clients, projects, tasks, hours and invoices. But it comes with a price and thats the lack of flexibility if you work on retainer contracts.

Avantages

Teamleader has it all. You can manage your clients and contacts. You can manage your projects, with milestones, tasks and users and apply budgets to all of of them. You can track time on those tasks and keep a close look on how the projects are evolving. You can invoice directly from the software and integrate (export/import) the invoices in to your accounting software.

Inconvénients

Having it all in one tool is great, but it comes with a price: the flexibility and ease of use is somewhat disappointing. Teamleader is very strict and the GUI isn't always that handy when managing projects and budgets. I think it works well with fixed priced projects that have a start and end date, clear milestones and tasks during the project. But it doesn't work well when you work on retainer contract with clients. Also, time tracking is somewhat time consuming, which makes it hard to get everybody on board and using it.

Réponse de Teamleader

Thanks for the kind words Dennis! We indeed aim to be the one-stop-shop for SMEs and agencies, and keep working hard at being the most complete solution on the European market.

For projects with flexible end dates and retainer fees, we always suggest to our customers to add milestones per month (for monthly fees) to their project or milestones per quarter (for quarterly fees). This is a quick and easy way to keep those projects in check. Of course, our sales and onboarding people are always ready & able to find a solution that fits your specific workflow.

I think you'll find most teams a bit reluctant to get on board with time tracking :)
But we centainly agree that time tracking should be a piece of cake, for everyone. That's why we're improving it in 2018.

Thanks again for taking the time to feedback. We appreciate it and will use it to make our tool better.

Répondu le 24/11/2017
Arthur
  • Secteur d'activité : Urbanisme et architecture
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 26/01/2021

Leading the Team

Wij gebruiken het hoofdzakelijk als een CRM systeem en het bijhouden van de kosten per project alsook voor de medewerkers om hun prestaties bij te houden.

Avantages

Het is eenvoudig qua gebruiksgemak, ongelooflijk makkelijk te implementeren en door zijn eenvoud ook snel aangenomen door het team, zowel bij oudere leden als nieuw leden.

Inconvénients

Sommige integraties met google zouden iets eenvoudiger kunnen worden gemaakt en een eenvoudiger overzicht van alle tools ter beschikking zouden soms de zoektocht naar functionaliteiten kunnen vergemakkelijken

Alternatives envisagées 

monday.com

Pourquoi choisir Teamleader 

Te ingewikkeld en onoverzichtelijk voor kleinere teams zoals het onze

Logiciel antérieur 

Trello

Pourquoi passer à Teamleader

Opnieuw, voor kleinere teams zoals het onze is teamleader een veel geschiktere oplossing.

Réponse de Teamleader

Thanks for taking the time to review us, Arthur! Glad to learn Teamleader has helped your entire team keep an easy overview.

Répondu le 29/01/2021
karel b
  • Secteur d'activité : Impression
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 15/02/2021

goede ervaring

makkelijke opvolging van verkoopsteam
er zijn er natuurlijk altijd die er de kantjes van af lopen en deals aanmaken zonder ook maar één kans op verkoop !

Avantages

functies en opbouw is duidelijk en praktijk gericht

Inconvénients

opbouw van de raportering kan nog beter
lijsten opbouw ook

Réponse de Teamleader

We begrijpen helemaal wat je bedoelt, wij moeten ons salesteam ook altijd in toom houden. Gelukkig zijn ze ook heel enthousiast om al je vragen te beantwoorden, en heb je Teamleader om bij te houden hoeveel van die deals ook echt geclosed worden :) Bedankt voor je mooie review, Karel!

Répondu le 19/02/2021
Ingrid
  • Secteur d'activité : Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 13/01/2021

Gebruikersgemak

Wanneer je zaken zoals uren, productiviteit, moet analyseren. Maar ook in een overzicht het verzuim, vakantiedagen resterend wilt zien, minuren, overuren, je alles ineens inzichtelijk hebt. Wat handig is tijdens 1-1 gesprekken met medewerkers, jaarafsluiting, beoordelingen etc.

Avantages

Functionaliteit, controle mogelijkheden team, mogelijkheid van rechten voor bepaalde functies, agenda ( verzuim| verlof| etc. Daadwerkelijke uren, alles in 1 systeem zodat ik bij controle niet continue hoef te wisselen. Betrouwbaar. Snel.

Inconvénients

Uitleg die nodig is bij nieuw personeel. Je moet het systeem echt leren kennen om er optimaal gebruik van te kunnen maken,

Réponse de Teamleader

Bedankt voor je mooie review, Ingrid! Blij om te lezen dat Teamleader je handige inzichten verschaft. Ken je onze online webinars al? https://www.teamleader.nl/webinars
Ze zijn de ideale manier om nieuwe collega's Teamleader te leren kennen.

Répondu le 25/01/2021
Sven
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 21/01/2021

Gemakkelijkheid met goede ondersteuning.

Avantages

Gemakkelijke facturatie en opvolging, gebruiksgemak voor deals.

Inconvénients

Momenteel niet echt nadelen aan de software.
Moest het mogelijk zijn om een database te maken waar de inkomende facturen per leverancier kunnen bewaard worden zodat er niet tussen de optionele boekhouding software moet geschakeld worden.

Réponse de Teamleader

Geen nadelen aan de software, een mooiere review kunnen we niet wensen :) Bedankt, Sven! Momenteel zijn er geen concrete plannen om inkomende facturen in Teamleader te beheren, maar blijf je ideeen voor nieuwe functionaliteiten zeker delen. Ook zonder nadelen is die feedback waardevol voor ons om te kunnen blijven evolueren en verbeteren!

Répondu le 25/01/2021

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