En savoir plus sur Adobe Campaign

Adobe Campaign est une plateforme de marketing automation utilisée dans l'automatisation, la livraison et le reporting des e-mails. Elle permet aux utilisateurs de créer, coordonner et diffuser des campagnes dynamiques par le biais d'e-mails, de plateformes mobiles et de canaux hors ligne. Les fonctionnalités clés d'Adobe Campaign comprennent la gestion des e-mails, le marketing multicanal, la segmentation et le ciblage. Sa fonction de segmentation et de ciblage permet l'intégration d'Adobe Analytics, la segmentation de l'audience, les profils de clients, les connecteurs de données et l'accès aux données fusionnées. Le marketing transversal de la plateforme s'accompagne de la gestion de campagnes, de rapports sur les campagnes, de publipostage, de reporting sur les e-mails, de gestion des offres, de centres de préférences, de SMS et d'outils de notification push. Adobe Campaign propose également une assistance multilingue par e-mail pour ajuster et traduire le contenu des e-mails en fonction des préférences. La plateforme s'intègre à Adobe Analytics, Adobe Experience Cloud et Creative Cloud. Son intégration à Adobe Analytics permet aux utilisateurs de réaliser un reporting pour divers canaux et de comprendre l'attribution postérieure aux clics.
Adobe Campaign Logiciel - 1
Adobe Campaign Logiciel - 2
Adobe Campaign Logiciel - 3
Adobe Campaign Logiciel - 4
Adobe Campaign Logiciel - 5
Adobe Campaign Logiciel - 6
Adobe Campaign Logiciel - 1 - aperçu
Adobe Campaign Logiciel - 2 - aperçu
Adobe Campaign Logiciel - 3 - aperçu
Adobe Campaign Logiciel - 4 - aperçu
Adobe Campaign Logiciel - 5 - aperçu
Adobe Campaign Logiciel - 6 - aperçu

Adobe Campaign - Prix

Adobe Campaign n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Adobe Campaign

Shopify

Shopify est une plateforme d'e-commerce basée sur le web qui offre un système de PDVm (point de vente mobile). Le PDVm...

Pardot

Pardot, une entreprise Salesforce, est conçu pour les entreprises qui se concentrent principalement sur les ventes B2B...

Zoho Projects

Zoho Projects est une solution de gestion de projets basée sur le cloud computing, conçue pour les petites et moyennes...

Mailchimp

Mailchimp is a web-based marketing automation service with millions of users worldwide. The application allows users to...

Salesforce Platform

Salesforce Platform is an enterprise platform-as-a-service (PaaS) solution that allows developers to build, test and...

Emarsys

Emarsys is a marketing automation solution that helps businesses streamline campaign management, multi-channel...

Adobe Campaign - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,0
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
3,9
Support client
4,0
Jeniffer
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 27/08/2022

Intuitive Marketing Campaign Management product.

Adobe Campaign is quite a reliable marketing content creation and management software which also allows social media marketing campaign management.

Avantages

This Adobe solution offers the most responsive and easy multiple marketing campaigns management and monitoring ability is also excellent.

The content integration and how easy to create effective sales reports on this Adobe platform is perfect. Lead distribution and Email list management using the system is perfect.

Inconvénients

Easy to get familia with the features, and the support offered is helpful and easy features configuration and navigation across the entire interface.

Ade
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 01/02/2022

It is like a Pro tool for Content Marketing Business online

This program is fantastic for automating marketing processes. The tool makes managing customer relationships a breeze.

Avantages

It has a very friendly interface. By tailoring campaigns throughout the whole network, we can improve every customer's web, email, and mobile phone experience. Customization on various channels for various clients is simple, and workflow and modification are both extremely possible. It also provides us with the option of creating a personalized dashboard that allows us to configure it to our liking and puts all of the capabilities at our fingers.

Inconvénients

The only issue is that you might need to be a little techie to understand the platform and make the best use of it for great results

Shaun
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 06/05/2021

Over-promised; not delivered in the slightest!

The most unresponsive, disdainful, anti-client service organisation we have ever dealt with.

Avantages

nothing at all. It turned out to be an extremely expensive batch-and-bash email platform.

Inconvénients

Dreadful implementation; links between different modules didn't work; sophisticated segmentation never worked in 2 years. An extremely expensive white elephant.

Alternatives envisagées 

Salesforce Platform

Pourquoi choisir Adobe Campaign 

We bought Adobe's sales pitch regarding how targetted we could become in terms of personalisation of marketing messages and understanding of our consumers. That was all rubbish after 2 years of complete failure by Adobe.

Logiciel antérieur 

Mailchimp

Pourquoi passer à Adobe Campaign

apparent service benefits which were ultimately just not true.
giselle
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
2
Support client
3

5
Publié le 29/06/2021

usefull tool for my company!

we used to waist so much time emailing our costumers and this software save us money and time because now we automatice our emails.

Avantages

it's easy to use, the interface is instinctive and provide the solutions for my company clients improving costumer experience.

Inconvénients

for some of my collaborators was difficult at the beginning but it's worth it

Alternatives envisagées 

Mailchimp

Pourquoi passer à Adobe Campaign

because it solves my company problems and the software is easier than others in the market.
Grace
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 18/03/2022

A quite complete marketing tool.

Although there is not a great deal of customer support, the design and structure of Adobe Campaign is easy to navigate, so newbies don't have to worry too much, getting up to speed is quick and the community using this tool is active.

Avantages

With this software we can create attractive and easy to do campaigns, very creative and promising, I consider Adobe Campaign one of the best solutions for marketing, outreach and email. Another great advantage is the templates that are ready to use, and if you are familiar with more Adobe products, you can get the most out of this tool.
-It combines conveniently with other Adobe products, such as Adobe Target or Adobe Experience Manager, improving the quality of work, communication and getting better results.
-Email campaigns are very effective and easy to update to keep customers up to date on products and services.
-We can plan effectively with the right customer data, provided through the infrastructure offered by Adobe Campaign.
-Streamline sales channels.

Inconvénients

The support is not the best, communicating mainly by email is not the most accurate for a tool like this, solutions and answers are slower this way. Another unattractive aspect is the price, if the customer support was better or at least existing, the balance would be fairer.

Catégories connexes