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Pipedrive - Prix
Pipedrive n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Pipedrive est disponible à partir de 14,90 €/mois.
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Pipedrive - Avis
Évaluation des fonctionnalités
- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Top mais cher pour certaines fonctionnalités
Avantages
Facile à prendre en main, très ergonomique, clarté dans les intitulés de champs, possibilité de filtrer les contacts dans tous les sens entre tous les catégories (Pas tjs le cas chez les concurrents ou souvent plus compliqué)
L’intégration native avec pas mal de logiciels sur la marketplace
Inconvénients
Emailing
Il manque une intégration native en synchronisation avec sendInblue pour une synchronisation dans les 2 sens des contacts
Faire payer le prix fort pour envoyer des emails groupés sans possibilité de définir un groupe, et limités à 100...
On ne peut pas figer les colonnes en vue tableau comme basiquement sur un tableur
Il manque un bon module de devis/facturation bien intégré

- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Bon produit
Avantages
Facile , possibilité d ajouter et de connecter beaucoup d’appli
Inconvénients
Pas possible de connecter Smartsupp et Dialoga sword
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
CRM pratique
Avantages
la fusion des doublons, possibilité de suivre les offres visuellement.
Inconvénients
pas de CSM, difficile à prendre en main pour les nouveaux users.

- Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Customizable CRM that is easy to deploy and offers endless customization possibilities
It is great! I've used it in the past, got locked into Hubspot for too long, and once I was out of their contract, I immediately came back to Pipedrive.
Every so often, I test other CRM, and while some others may have cool bells and whistles, the features that other CRMs have and Pipedrive lacks tend to be related to shiny object syndrome. Pipedrive is practical, easy to use, and simple to train and onboard new employees.
Another great thing about Pipedrive is its active community. Their forum is a great place to gain inspiration for the service and communicate with others for assistance in building unique integrations.
Their support is excellent and always available via chat right from your CRM.
Avantages
Most CRMs force you to use it the way they think is best. But not all sales teams are alike. Pipedrive works well for us because we can customize it to work exactly how we need it. Customizing is easy and does not require coding.
Pipedrive integrates nicely with services like Zapier and various forms of plugins. This allows us to connect our CRM with all of our software applications.
Inconvénients
Pipedrive has great email functionality, but it lacks a shared inbox (similar to Help Scout). We have a general sales email that our team manages as a sales team. If you want to use Pipedrive, you are forced to require all salespeople to communicate with their email instead of company-wide accounts.
This creates separation within our organization as we can't rely on Pipedrive for email communication.
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 201-500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Pipedrive - All in one piece! Excellent! And I would fight for them in a new company
In my opinion, working with sales in software companies for 20+ years, Pipedrive is the best options.
It's fast, easy to setup and keep running. Create workflows, change process -- all it's easy.
Everytime I needed some help, the Customer Service team is very good. They have a high quality service.
Avantages
It's super easy to setup and keep running. The support team -- the best ever in my 20+ IT sales experience.
For sure would be my choice if changing job or building a company. No doubt.
Inconvénients
Price, it's a little expensive.
The pre-sales (SDR part) could be a little stronger and cheaper. If you have a heavy/complex process here, maybe you will need another software to handle your leads before send to the sales team.
The analytics was very good for us till a moment. We move on to a BI (Google Stack) to handle all information needed.
Pourquoi passer à Pipedrive
Price and the easy to setup, run and change process over the time.Catégories connexes
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