En savoir plus sur Workday Adaptive Planning

Workday Adaptive Planning, fondé en 2003, propose un système web pour la budgétisation, la prévision et le reporting. La solution convient à une grande variété d'entreprises de toutes envergures. Déployé sur le web d'après un modèle SaaS (Software-as-a-Service), Workday Adaptive Planning vous évite de devoir acheter de nouveaux équipements ou logiciels. L'interface est conçue comme celle d'Excel, en misant sur la familiarité pour accélérer le processus de formation. Workday Adaptive Planning peut répondre aux besoins de nombreuses entreprises, y compris les petites entreprises, les organismes à but non lucratif et les entreprises comptant des milliards de dollars en recettes. Les fonctionnalités principales comprennent : budgétisation et prévision, reporting, tableaux de bord, modélisation financière et administration. Workday Adaptive Planning adresse les besoins spéciaux des services aux entreprises, des soins de santé, de la fabrication, des organismes à but non lucratif et même des entreprises de logiciels. Le système Workday Adaptive Planning possède un vaste réseau de partenaires VAR (Value-Added Ressellers) dans de nombreux pays. Chaque achat est accompagné de robustes services de mise en œuvre, de formation et d'assistance.
Workday Adaptive Planning Logiciel - 1
Workday Adaptive Planning Logiciel - 2
Workday Adaptive Planning Logiciel - 3
Workday Adaptive Planning Logiciel - 4
Workday Adaptive Planning Logiciel - 5
Workday Adaptive Planning Logiciel - 6
Vidéo de Workday Adaptive Planning
Workday Adaptive Planning Logiciel - 1 - aperçu
Workday Adaptive Planning Logiciel - 2 - aperçu
Workday Adaptive Planning Logiciel - 3 - aperçu
Workday Adaptive Planning Logiciel - 4 - aperçu
Workday Adaptive Planning Logiciel - 5 - aperçu

Workday Adaptive Planning - Prix

Workday Adaptive Planning n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

Produits similaires à Workday Adaptive Planning

Vena

Vena est une plateforme de planification complète qui exploite la familiarité et la flexibilité d'une interface Excel... En savoir plus

Award Force

Award Force est une solution cloud qui aide les organismes à but non lucratif de toutes tailles à gérer les bourses,... En savoir plus

Anaplan

Anaplan est un outil cloud de planification d'entreprise conçu pour les unités commerciales, financières et opérationnel... En savoir plus

NetSuite

NetSuite est une suite logicielle de gestion d'affaire proposée en tant que service qui offre des fonctions ERP... En savoir plus
Wrike est une plateforme cloud de gestion de projet pour les équipes de plus de 20 personnes, adaptée aux grandes... En savoir plus

monday.com

monday.com, une plateforme primée de gestion de projet et de collaboration, aide les équipes à planifier et à mettre en... En savoir plus

Workday Adaptive Planning - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,4
Fonctionnalités
4,3
Simplicité
4,2
Support client
4,4
Brad
  • Secteur d'activité : Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 27/09/2016

Outstanding Planning and Reporting Platform

We plan at a very granular level, and Adaptive's formulas and overall approach to modeling has made this tool a pleasure to work with. Like any new tool, it took our team a little bit of time (~3 months) of getting used to it, but this is simply a tool we can't live without now.

In addition to the feature set, the customer support is outstanding. Very responsive to questions and highly knowledgeable on a variety of topics.

Avantages

Feature set is very strong.
Customer support is among the best in the industry. Highly responsive to detailed technical questions.

Inconvénients

Like any new platform, it took our team a few months after go-live to really utilize the power of the tool, but now it simply a resource that we can't live without.

Krystyna
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 30/01/2019

Adaptive Insights impresses even more than expected

Avantages

Our employees were used to working with Excel spreadsheets. We considered such an approach not completely effective, so our choice turned next to Adaptive Insights. There are no restrictions on the size of the documents. This program is synchronized with other applications, including such important for us solutions like SAP and Oracle. We like the high accuracy of the reports we can create on the tool’s base. It is also important that all data are in one place and don’t require much effort for their processing and analysis. Adaptive Insights is a multifunctional tool with a robust and well-thought-out suite of features. This application allows our employees to track finances, budgets, sales, resources, and labor contribution. With its help, our company’s managers are also able to collect divergent data, make various kinds of reports, build models, and make optimal business decisions.

Inconvénients

It would be better if Adaptive Insights had an opportunity to filter for specific months while working with spreadsheets. This lack of functionality makes our work a bit confusing sometimes. We wouldn’t mind adding more advanced features to the planning tools as well. We believe it would behoove this product if it had several tutorial videos on how to use it to the full extent. Even though we find this tool user-friendly, it doesn’t mean at all that it is so for every company.

Lauren
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
0

3
Publié le 27/02/2018

Direct Integration with netsuite

Avantages

- direct integration with netsuite
-ease of use once established
-maintains various types of data including personnel information and financial reporting

Inconvénients

- inability to run reporting on one entity (only runs in consolidation)
- inability to modify reports without creating a new report
- functionality to drill into detail is hit or miss

Ben
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/09/2016

Great software to project us into the next level of strategic finance.

Overall, Adaptive Insights has been a great software to work with. AI has increased the FP&A departments productivity during month end close and review by multiple days.

Avantages

- The software is a cloud based, so you will have access anywhere you have the internet.
- No more “this worksheet is locked by another user” message.
- Imports and Exports to/from excel seamlessly…for those of you that like to work out of excel.
- Dashboard capabilities for more real time department metrics and visibility to spend.
- Rolling forecasting capabilities that allow us as a company to focus more on the future and less on the past.
- Instant Company budget/forecast results.
- Audit trails…never have to worry who, what, or when someone changed a number you budgeted or forecasted. All changes will be tracked.
- Company-wide visibility to Personnel and Capex planning that drives the cost of benefits, IT equipment, and supplies.

Inconvénients

- Software enhancements are only every 4 to 5 months.
- Levels (Organization Departments) can be restricting to planning across multiple departments
- Noting variances in a report can be tricky at times.

Justin
  • Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 16/11/2022

Great tool for budgeting

An excellent tool for budgeting once you have put in the time to learn to use it, you always have the feeling there is more to the software than you know how to use.

Avantages

It is super flexible, allowing the user to enter costs by category, department/dimension/cost centre and easily switch between views. You can write little formula to budget by run rate, uplift by a percentage or similar to prior year phasing. You just need to learn a few rules.

Inconvénients

It does not interface well with Workday itself, there was no way I could import staff basic salary into AP from Workday by department and employee for instance.

Catégories connexes