En savoir plus sur Arlo for Training Providers

Arlo est une plateforme de formation et de gestion d'événements basée sur le cloud, conçue pour aider les utilisateurs à promouvoir, vendre et dispenser des cours et organiser des événements. Elle aide les utilisateurs à automatiser les processus manuels en assurant la planification, des communications automatiques, le reporting personnalisé, les paiements et la facturation. Ceux-ci peuvent maintenir les dossiers des clients à jour dans le module de CRM (Customer Relationship Management) d'Arlo. Les cours et les événements sont gérés au sein de la plateforme Arlo et l'inscription en ligne peut être configurée avec des formulaires d'inscription personnalisables. Les informations sur les cours et les événements saisies ou modifiées sur la plateforme sont affichées sur les sites web des utilisateurs grâce à l'intégration de site web d'Arlo. Cette solution s'intègre à d'autres logiciels pour compléter les fonctionnalités déjà incluses. L'intégration d'Arlo à Moodle LMS permet aux utilisateurs de gérer l'apprentissage en présentiel, en ligne, autonome et mixte. Ils peuvent donc inclure des questionnaires, des objets SCORM, des forums, des vidéos et d'autres activités en ligne au sein de la formation. Grâce à Arlo, les utilisateurs disposent d'une visibilité et d'un reporting sur leurs inscrits dans un emplacement centralisé. Des tarifs d'abonnement mensuel et annuel sont disponibles.
Arlo for Training Providers Logiciel - 1
Arlo for Training Providers Logiciel - 2
Arlo for Training Providers Logiciel - 3
Arlo for Training Providers Logiciel - 4
Arlo for Training Providers Logiciel - 5
Vidéo de Arlo for Training Providers
Arlo for Training Providers Logiciel - 1 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 2 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 3 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 4 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 5 - aperçu

Arlo for Training Providers - Prix

Arlo for Training Providers n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Arlo for Training Providers est disponible à partir de 89,00 $US/mois.

À partir de :
89,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Arlo for Training Providers - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,6
Support client
4,7
Antje
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 21/08/2019

Great Tool

Avantages

dashboard and intervace with wordpress and Xero

Inconvénients

That one cannot customize E-Mails
Arlo is only available in English, not multilingually

Fiona
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/07/2019

Seamless integration

Avantages

Arlo is intuitive and user-friendly. I have no hesitation in recommending this product having spent almost two years enjoying this system. The support that Arlo provides is second to none.

Inconvénients

I have no gripes, therefore unable to think of anything that I liked least about the software.

Réponse de Arlo

Thank you Fiona - We really appreciate the review and it's a pleasure having you onboard! Our team work hard to make Arlo as intuitive and user-friendly as possible. It, therefore, means a lot to hear our work makes a difference to you. Please reach out if there is anything else we can do.

Répondu le 29/08/2019
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
2

2
Publié le 25/08/2022

worst decision I ever made

Technical implementation is handled from Australia/New Zealand, and they refuse to meet at a time convenient for US. Total waterfall implementation with many (missed) handoffs of info, and back-and-forth about fixing issues. Once implemented, we found it to be very clunky, rarely works, and doesn't integrated easily with other tools even through zapier. Total garbage. We are now 18 months in and will be switching away from this horrible decision as soon as possible.

Avantages

I liked the promise of integration and ease of use... but it was a lie.

Inconvénients

We paid nearly $10,000 and implementation took nearly 9 months! Once implemented, they hardcoded the text to be a font that didn't match our site, and refused to change it. Their caching mechanism failed to load the widget on our page upon 1st view (had to refresh or go the page again for it to display), so likely lost 10-20% of visitor confused by blank page content.

Bentley
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/09/2019

Arlo Event Management Software

Daily administration of our training sessions. We can add and remove instructors from sessions base on availability or "Best Suited" for a course. Transfer students from one class to another and be able to track such movement.

Avantages

The ease with which all employees started to use the software with minimum distraction or inability to find features. I believe that from the time I started using this software, my productivity and daily time management of classes, students and my resources have significantly been improved.

I also like the features that are from time to time implemented, but you are always given the chance to review these changes before they are implemented.

Most important for me, the quick turn around from Customer Support Team in resolving any issues (very few) that pop up once in a while.

Inconvénients

There are absolutely nothing I can put here to say I don't like.

Bridget
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 31/03/2017

Great Software for Short Course Provider

For the past five years, I have used Arlo to help me organize an Adult Community Education Programme which attracted 1100 enrolments and delivered around 110 courses each year. I found the Arlo software was brilliant it reduced administration time significantly. Features I especially liked were the facility for students to pay for courses by credit card and automated receipts, course directions and course reminders. I found it easy to insert text and photos onto my website which was fantastic. A very important plus was that the help desk responded quickly when I needed to ask a question. My business is closing now - this is the only reason I am ceasing to use Arlo. I highly recommend Arlo to other education providers.

Avantages

It reduced my administration time significantly.

Inconvénients

It would have been good if I could have inserted videos. I was on the "Basic" plan. Not sure if other plans have this functionality.

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