En savoir plus sur EZOfficeInventory

EZOfficeInventory est une solution de gestion des équipements et de la maintenance conçue pour les entreprises de toutes envergures. Ce logiciel cloud s'adapte à votre manière de travailler et est accessible de n'importe où, en toutes circonstances. Suivez vos articles à travers différents emplacements et services, lisez des codes-barres directement depuis votre téléphone, rationalisez la maintenance des articles pour en stimuler l'aspect fonctionnel, assurez des niveaux de stocks optimisés en toutes circonstances et gérez tous vos utilisateurs et fournisseurs avec une solution unique. Le module de gestion des stocks permet aux utilisateurs de suivre les niveaux d'inventaire avec des codes QR et des balises de code-barre. EZOfficeInventory comprend une application mobile dotée d'une fonctionnalité de lecture de codes-barres et de codes QR : vous pouvez donc suivre votre inventaire où que vous soyez. Le suivi GPS offre aux utilisateurs la possibilité de suivre la localisation des articles et de surveiller leurs équipements sur une carte interactive, afin d'identifier les équipements perdus ou égarés. La solution propose une API REST qui s'intègre à d'autres systèmes REST. Le reporting et les tableaux de bord personnalisés aident les utilisateurs à suivre et surveiller les équipements. Les utilisateurs peuvent analyser les données historiques d'inventaire et prendre des décisions relatives à leurs pratiques de gestion des stocks. La solution s'intègre également à des applications tierces telles que Zendesk, Jira, Dropbox, Active Directory et OneLogin. EZOfficeInventory propose des abonnements mensuels et annuels qui incluent une assistance par téléphone, par e-mail et via une base de connaissances en ligne.
EZOfficeInventory Logiciel - 1
EZOfficeInventory Logiciel - 2
EZOfficeInventory Logiciel - 3
EZOfficeInventory Logiciel - 4
EZOfficeInventory Logiciel - 5
Vidéo de EZOfficeInventory
EZOfficeInventory Logiciel - 1 - aperçu
EZOfficeInventory Logiciel - 2 - aperçu
EZOfficeInventory Logiciel - 3 - aperçu
EZOfficeInventory Logiciel - 4 - aperçu
EZOfficeInventory Logiciel - 5 - aperçu

EZOfficeInventory - Prix

EZOfficeInventory n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de EZOfficeInventory est disponible à partir de 40,00 $US/mois.

À partir de :
40,00 $US/mois Consulter les tarifs
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à EZOfficeInventory

Asset Panda

Asset Panda is a cloud-based platform for facility managers that offers a suite of applications including asset... En savoir plus

JIRA Service Management

Jira Service Desk est une solution de gestion des services informatiques qui assiste les équipes informatiques et de... En savoir plus

ServiceNow

ServiceNow est une solution de gestion des services informatiques qui inclut la gestion des actifs, la gestion des... En savoir plus

LOCATE

LOCATE est une solution de gestion des stocks basée sur le cloud pour les petites et moyennes entreprises. Les... En savoir plus

monday.com

monday.com, une plateforme primée de gestion de projet et de collaboration, aide les équipes à planifier et à mettre en... En savoir plus

ConnectWise Control

ConnectWise Control est une solution de gestion des opérations basée sur le cloud qui permet aux techniciens d'effectuer... En savoir plus

EZOfficeInventory - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,5
Support client
4,6
5 avis sur 1 271 Afficher tous les avis
Elena
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 03/11/2022

Simple solution to help track assests

This is a simplified program, great for easy set up. We unfortunately needed a different software program that could be used in the field, have GPS and could provide the tags and trackers. Great customer service, and the price is excellent for what it is.

Avantages

Great customer service, affordable, and fairly easy to use.

Inconvénients

Needs more tracking features, and the ability to integrate other software such as GPS

Alternatives envisagées 

Tenna

Pourquoi passer à EZOfficeInventory

Did not choose EZO
Joanne
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 19/10/2022

Use of EZ Office Inventory

Very positive. Easy to use

Avantages

Ability to import pictures, documents into the program allows easier use across departments.

Inconvénients

Cost is somewhat high for an educational institution

Duane
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/08/2020

The Ease of EZOFFICEInventory

My personal experience has been great. When speaking with potential clients, if they have certain preferences on equipment needs, I can easy access our inventory to see off we have that particular equipment instantly. It is just very easy to use. It's not clunky in any way.

Avantages

It's very user friendly software. Before selecting it, we looked at one other software. What we loved about it was the ability to customize it without having to call support for help. We are able to track all of our inventory via barcode no matter what project they are assigned to with ease, via online or mobile app.

Inconvénients

As soon as I have an answer I will update. We are very pleased with the software.

Alternatives envisagées 

NetSuite

Pourquoi passer à EZOfficeInventory

EZOfficeinventory is just that, easy to use. It is straightforward in how it allows you to tailor your inventory database to your company needs. In the events industry, time is money. I can't waste time wondering what's in inventory or not. There are times when I need answers yesterday, so I do not and cannot waste it because my inventory software is incapable of delivering.

Réponse de EZOfficeInventory

Hi Duane, hope you are having a good day! Thank you for giving us the positive energy. If you ever feel like discussing anything related to the system and your workflow feel free to reach out to us. We will be happy to help.

Répondu le 02/09/2020
Joel
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 21/05/2020

My Take on EZOfficeInventory for Colleges

I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.

Avantages

For our use case the most valuable feature is definitely the ability to pull user information from our existing LDAP system so we never have to worry about creating user profiles or authentication. We also love the "carts" module which saves us time when checking out multiple assets to the same student/staff member.

Inconvénients

It is frustrating that carts is not set up as part of the core of the software and is instead an add-on. This means certain features like sending alerts based on cart actions or seeing cart reservations along side single item reservations. I feel this is likely due to the fact that this system is designed for companies to manage their assets among staff, but we are implementing it as a service/customer lending system sort of like a library for tech hardware.

Alternatives envisagées 

Cheqroom

Pourquoi choisir EZOfficeInventory 

our old software was incredibly slow and they went out of business.

Pourquoi passer à EZOfficeInventory

Best value for the money compared to other products considered.
Lucas
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 26/02/2020

Great Asset Tracking Tool!

EZ Office has definitely improved our ability to track where all our Assets are and keep track of all their history. We were using an Excel spreadsheet, EZ is much better! The customer support is excellent!

Avantages

The ease of use is great and the learning curve is low. The ability to search and sort for specific assets, the state it is in, where it is, calibration status and ..., is a powerful tool. The ease of editing Services and scheduling services. The App is pretty good too.

Inconvénients

We are working on a one stop shop for a Packing List, but have struggled to make one Packing List that also includes the miscellaneous items shipping and returning. When an item is updated for its return date, I get 20 e-mails of all the items instead of just one e-mail that includes all the items on 1 Packing List.

Réponse de EZOfficeInventory

Hi Lucas,

We hope to find you in good health.

We're delighted to hear that your organization switched from manual spreadsheet software to EZOfficeInventory. We're glad that we helped to improve your ability to track assets and maintain an active history.

Thank you for the compliments to our customer support team, who try to respond to every query as promptly as they can.

If you encounter any concerns in the future, feel free to drop us a message at [email protected] and we would love to assist you.

Répondu le 09/03/2020

Catégories connexes