En savoir plus sur HoneyBook

HoneyBook est une solution cloud de CRM (Customer Relationship Management), conçue pour les petites entreprises. La solution aide les utilisateurs à gérer les processus métiers, de la demande à la facturation. HoneyBook permet aux utilisateurs de gérer des projets, de réserver des clients, de signer des contrats en ligne, d'envoyer des factures et de gérer les paiements. HoneyBook propose des fonctionnalités de gestion de tâches qui permettent aux utilisateurs de visualiser et de suivre diverses étapes d'un projet. Les utilisateurs peuvent stocker leurs factures, contrats et autres documents au sein d'une même plateforme. Ils peuvent également répondre aux clients avec des demandes de rendez-vous et des suivis automatisés via des modèles et notifications personnalisés. En outre, des rappels de paiement automatisés peuvent être envoyés et des rappels de tâches peuvent être créés en fonction des projets. HoneyBook s'intègre à des outils tels que QuickBooks, Calendly, Zapier, Gmail et Google Agenda. HoneyBook fournit ses services sur la base d'un abonnement mensuel. La solution propose une application mobile pour les utilisateurs d'Android et d'iOS. L'assistance est assurée par e-mail, via un centre d'aide en ligne, un forum communautaire et par téléphone.
HoneyBook Logiciel - 1
HoneyBook Logiciel - 2
HoneyBook Logiciel - 3
HoneyBook Logiciel - 4
HoneyBook Logiciel - 5
Vidéo de HoneyBook
HoneyBook Logiciel - 1 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 2 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 3 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 4 - aperçu
HoneyBook Logiciel - 5 - aperçu

HoneyBook - Prix

HoneyBook n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de HoneyBook est disponible à partir de 19,00 $US/mois.

À partir de :
19,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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HoneyBook - Avis

Note globale

4,7
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,6
Support client
4,7
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Tous les avis sur HoneyBook

Filtrer par :
Classer par :
638 avis
José
José
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 23/10/2023

Performant

Joli

Avantages

Permet de gérer les facturations suivi des fiches

Inconvénients

Il bouffe assez trop en connexion internet

Amber
Amber
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 25/03/2024

HoneyBook is the best.

I love this program. I'm not sure if there is anything really like it on the market and I don't care to look. This program has everything I need to keep up with the day to day in my business.

Avantages

I love this program. This is great for photographers and event planners. Likely could be good for another business as well, but as an event planner this program allows me to get inquiries, navigate them through the pipeline stage of booking, invoice clients and send contracts, process payments and build task management and automations all in one place. This program does so much, and connects to QuickBooks which is a huge bonus for me.

Inconvénients

There isn't really much about the program that I dislike. I don't like that the automations now have two types of files (legacy and templates). They are basically the same and it really makes no sense to me why they exist separately, but it doesn't impede on using the software. Also, the reporting is good but it doesn't really make sense as it's not as functional as I'd like. You can't look at a report in the program, you have to download every time, but, I make due with what's available.

Karen
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 28/10/2024

Must see > if you need it, they have it!

I loved the articles and it definitely helped me determine what I did need. I was a little overwhelmed though. With that said, I was just a beginning business so I wasn't even sure what I needed. For what was there it was fantastic.

Avantages

Honeybook is very dynamic. If you need it, it is most likely included.

Inconvénients

It became a little overwhelming when I was starting my business. It offered more than I needed. (good problem to have!)

Alternatives envisagées 

Setmore

Pourquoi passer à HoneyBook

I didn't. I used Honeybook up until my free trial was over. It was just too expensive for my start up. With that said - it is worth the investment. You definitely get what you pay for.
Bradley
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
3
Support client
2

2,0
Publié le 12/11/2024

Honey Could Be Sweeter

It's good for the user that wants everytning in one place and doesnt need to customize much. It has potential and room to contend with others down the road.

Avantages

Simple at times and easy to navigate once you get used to things.

Inconvénients

Customization was very limitrd. Not being able to add a designed invoice was a deal breaker for me.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM, Google Workspace et HubSpot CRM

Pourquoi passer à HoneyBook

Cheaper option and looked intuitive, yet simple.
Saemi
Saemi
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
1

2,0
Publié le 31/08/2024

no recommend it...

I would not recommend it to others because other websites offer the same program with better options

Avantages

It will be great for those who have their own coaching business to let clients book their spots.

Inconvénients

It’s not as good for booking group classes for clients compared to other websites. I will use the other website is set more...

Scott
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 15/10/2024

Honeybook Use

Overall experience is great. I use almost every day. A few times a week and also collect payment using the software

Avantages

Keeps track of the projects. Auto reminder follow ups, financial records, project recap, booking forms and how the project details auto populate

Inconvénients

The financial reports are not accurate. Also need easier login for multiple business logins. Deposits take a little longer sometimes

Quantieshia
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/10/2024

Enjoy Honeybook

My experience has been great. The interface is easy to use.

Avantages

I like that I can create invoices in many different ways set up lead forms

Inconvénients

I really enjoy using HONEYBOOK and all its features

Kate
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 08/10/2024

HoneyBook is the best!

Overall I have had a great experience. This program is simple and easy to navigate.

Avantages

I love how simple and affordable HoneyBook is.

Inconvénients

I have no complaints so far using HoneyBook.

Jon
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 13/11/2024

Excellent Client Management Tool for Creatives

HoneyBook is a comprehensive client management platform, ideal for freelancers and small businesses, especially in creative industries like photography, event planning, and design.

Avantages

Streamlined client workflow management and customizable templates for proposals.

Inconvénients

limited advanced customization for workflows and only basic reporting.

Adrianna
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
0

3,0
Publié le 02/11/2024

Honeybook Solutions

Avantages

The contract features are vast and can be customized and create and save templates.

Inconvénients

Honeybook doesn't let you use your own email address after configuration.

Sara
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 20/10/2024

Pretty neat app

Use for invoices and payments for a business

Avantages

I liked how I could set up my invoices and send them

Inconvénients

I don’t think I have had any set backs with this

Tracy
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
1
Support client
1

2,0
Publié le 23/01/2023

Traumatized: 2 Years of Headaches then back Square 1

Traumatizing. They’ve got the right idea but not a single clue about operating a business. In the end, the lesson learned in my own business is to stop paying for headaches sooner rather than later.

Avantages

Customizing the aesthetics of Client facing files was the reason we used it and the time invested in getting those things created, was why we stuck with it far longer than we should have. Regret every penny and every hour spent on this software, ultimately they “updated” their format (again) and we had to start all over - at our expense and time investment. They lost every payment dispute, dispute our never having lost one when we could handle them: our contracts are iron clad. You’re not given the choice to handle dispute: they must do it - they charge you for it too!

Inconvénients

Customer service is pass-the-buck and no phone number and call backs hours to days later…don’t bother calling on a Friday afternoon, and if u do biz on weekends - too bad for you. Extremely slow to create something, it freezes, slow to upload assets, not intuitive to use whatsoever, help docs are vague. I once begged them to add non-gmail email and they told me their software was “not sophisticated” enough for me.

Alternatives envisagées 

Typeform et Notion

Pourquoi passer à HoneyBook

Already using Notion for biz operations, added the functionality of Honeybook to Notion myself using Typeform integrations. I wouldn’t have had the knowledge to do this 3 yrs ago when I started w Honeybook, learning Notion has been a fantastic investment of time and very inexpensive.
Ciara
  • Secteur d'activité : Événementiel
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 30/05/2024

Honeybook site review

My overall experience has been amazing. It has helped my business run, very smoothly and allowed me to become a little more hands off.

Avantages

The ease and convenience of clients booking my services and signing contracts.

Inconvénients

I actually have no cons. My experience with Honey has been great.

Maria
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/11/2023

Invoicing made effortless with Honeybook!

Creating an invoice on HoneyBook is a straightforward process. It guides me through the necessary steps, from inputting client details to itemizing services and setting payment terms. The customizable templates provided also save so much time!

Avantages

Honeybook's easy-to-use invoicing features have set a new standard for efficiency. As a professional managing multiple clients and projects, HoneyBook has made the task of creating and managing invoices simple for myself and easy for my clients to make payments.

Inconvénients

There is nothing that I dislike about Honeybook.

Alternatives envisagées 

PayPal
Madeline
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 02/11/2023

HoneyBook has streamlined so much of our small company's communications and lead generation

We've been using Honeybook since 2022, mainly to organize our lead generation and some aspects of client-level communications. It's largely been a success, leaving us more time to focus on execution of our own projects rather than having to worry about timing and logistics associated with client relations (obviously an important point in public relations!).

Avantages

I like how comprehensive HoneyBook is in listing out contact details, project history, and communication points pertinent to specific clients of ours. It's been very easy to organize leads, inquiries, and potential client leads. Lastly, I definitely appreciate the automated capabilities with sending out contracts, invoices and follow-up emails.

Inconvénients

I haven't quite gotten around to learning all aspects of the software yet!

Stephanie
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/06/2024

Honey Book is Excellent

Avantages

Ease of use and minimal training requirements!

Inconvénients

Pricing could be a little better but overall I really don’t have any cons.

Tanmoy
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
2
Support client
1

1,0
Publié le 24/08/2023

Zero 0

Inconvénients

Hi,If you don't want to be scammed, you must stay away from HoneyBook.Don't waste your valuable time and business by using HoneyBook.I won't say much, just say that if you accept payment through Honeybook, the payment will not come to you.Thank you

LaMeshia
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

5,0
Publié le 08/05/2024

Top Notch CRM for creatives/freelancers

Avantages

I loved how I could create workflows for myself.

Inconvénients

Unfortunately my clients said it was confusing and they didn't know how to work inside of it to do edits etc.

Marek
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 22/05/2023

HoneyBook Review

Overall, my experience with HoneyBook was positive. The platform streamlined my client management processes and helped me stay organized and efficient. The ability to centralize all client interactions, from initial inquiry to final payment, in one place was a game-changer. The platform's user-friendly interface and customizable templates allowed me to create professional proposals and streamline my workflow. While the reporting and analytics capabilities were somewhat limited, the overall experience with HoneyBook was excellent, empowering me to deliver a seamless client experience and grow my business effectively.

Avantages

One of the things I liked most about HoneyBook was its all-in-one platform for managing client interactions and business processes. The ability to streamline and automate tasks such as client communication, project management, invoicing, and contracts was incredibly valuable. The intuitive interface and customizable templates made it easy to create professional-looking proposals and streamline my workflow. Additionally, the collaborative features, such as the ability to share files and communicate with clients in real-time, enhanced the overall client experience.

Inconvénients

While HoneyBook had many positive aspects, one thing I liked least was the limited reporting and analytics capabilities. The platform provided basic insights into my business metrics, such as income and project status, but I would have appreciated more in-depth reporting and analytics features. It would be beneficial to have access to more comprehensive data and visualizations to gain a deeper understanding of my business performance and make data-driven decisions.

Resha
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

3,0
Publié le 10/04/2024

Honey for the money

Avantages

Invoicing I like the ability to easily invoice and send

Inconvénients

Should be able to have more functionality

Kaschief
  • Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 04/04/2023

Insanely Useful For Business owners

Nice Application for small and progressing Business.

Avantages

Useful features such as invoice creation, contract development and managing contracts. Great for independent business owners whether your business is small or progressing. Convenient tools for the structure of my small business. I mostly use this app for invoice, payments and scheduling. Features work wonderful.

Inconvénients

Can be a little confusing at first but eventually I learned about the tools.

Alicia
  • Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 31/03/2023

An All in One Platform for Automatic Workflows

This is one of the best automatic workflow systems I have used. Perfect for maintaining contracts and setting up auto-billing. I love that it reminds you when you have new leads so that you remember to follow up. This is perfect for running my business.

Avantages

This is a great tool for sending invoices, signing contracts, booking and scheduling appointments, tracking inquiries, managing projects, accepting payments, and sending forms. It is incredibly easy and fast to set up and use, this is a really powerful tool.

Inconvénients

I have no complaints except that the proof reading capability could be enhanced in the platform and/or translation options available.

Alternatives envisagées 

Basecamp

Logiciel antérieur 

PandaDoc
Marktwain
  • Secteur d'activité : Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4,0
Publié le 06/05/2023

Honeybook

Avantages

Posts from other creators to help on jobs if needed.

Inconvénients

Cost was expensive long term and not in out budget at the time but they do work with small businesses to help with that during slow times

Alternatives envisagées 

SuiteDash

Pourquoi passer à HoneyBook

One stop shop for onboarding clients
Filipe
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
0

4,0
Publié le 24/07/2023

Honeybook Review

Avantages

Great for document management, very useful when dealing with loads of information on a daily basis. Easy to keep a track on the project momentum.

Inconvénients

Lack of integration with other softwares, it would be usefull p.e. to use with some microsoft programs.

Shawn
  • Secteur d'activité : Emballage/livraison de marchandises
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
0

3,0
Publié le 31/10/2023

Great for small businesses

Avantages

Very user friendly and task notifications for leads and clients

Inconvénients

limited integrations and customisation to meet different types of businesses

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