En savoir plus sur Arlo for Training Providers

Arlo est une plateforme de formation et de gestion d'événements basée sur le cloud, conçue pour aider les utilisateurs à promouvoir, vendre et dispenser des cours et organiser des événements. Elle aide les utilisateurs à automatiser les processus manuels en assurant la planification, des communications automatiques, le reporting personnalisé, les paiements et la facturation. Ceux-ci peuvent maintenir les dossiers des clients à jour dans le module de CRM (Customer Relationship Management) d'Arlo. Les cours et les événements sont gérés au sein de la plateforme Arlo et l'inscription en ligne peut être configurée avec des formulaires d'inscription personnalisables. Les informations sur les cours et les événements saisies ou modifiées sur la plateforme sont affichées sur les sites web des utilisateurs grâce à l'intégration de site web d'Arlo. Cette solution s'intègre à d'autres logiciels pour compléter les fonctionnalités déjà incluses. L'intégration d'Arlo à Moodle LMS permet aux utilisateurs de gérer l'apprentissage en présentiel, en ligne, autonome et mixte. Ils peuvent donc inclure des questionnaires, des objets SCORM, des forums, des vidéos et d'autres activités en ligne au sein de la formation. Grâce à Arlo, les utilisateurs disposent d'une visibilité et d'un reporting sur leurs inscrits dans un emplacement centralisé. Des tarifs d'abonnement mensuel et annuel sont disponibles.
Arlo for Training Providers Logiciel - 1
Arlo for Training Providers Logiciel - 2
Arlo for Training Providers Logiciel - 3
Arlo for Training Providers Logiciel - 4
Arlo for Training Providers Logiciel - 5
Vidéo de Arlo for Training Providers
Arlo for Training Providers Logiciel - 1 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 2 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 3 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 4 - aperçu
Arlo for Training Providers Logiciel - 5 - aperçu

Arlo for Training Providers - Prix

Arlo for Training Providers n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Arlo for Training Providers est disponible à partir de 179,00 $US/mois.

À partir de :
179,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Arlo for Training Providers

Keap (anciennement Infusionsoft) est une solution cloud de vente et de marketing qui offre des fonctionnalités de CRM...

WooCommerce

WooCommerce est un plug-in de gestion d'e-commerce pour WordPress. Il est conçu pour les petites et moyennes entreprises...

Moodle

Open LMS (Learning Management System) exploite un logiciel open source pour offrir une expérience d'apprentissage en...

Cvent Event Management

Cvent est une solution cloud qui aide les organisations et les entreprises de taille moyenne à trouver des sites, à...

LearnWorlds

LearnWorlds est une plateforme cloud conçue pour aider les entreprises à créer des cours et des expériences d'apprentiss...

Constructor

Pourquoi choisir SIT Alemira Labs ? Active Practice peut être utilisé par un nombre illimité d'étudiants ; vous pourrez...

Arlo for Training Providers - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité
4,6
Support client
4,7
Vivian
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 29/08/2019

Great value for money & a versatile tool

Arlo really makes our life easier, we use it to manage all our paid training courses and also track attendance of participants of other events. Arlo is quite easy to understand, it doesn't take long to explain it to new staff members and has intuitive handling. The articles on the support page are great, I find it very easy to follow the instructions and discover new features of the software. Their customer service is also great, the support team is very quick and so far could solve all our problems.

Avantages

I like most that the build-up and functions are really thought through. They try to accommodate different types of training and mostly find a good balance between pre-set processes and possibilities for customisation. Compared to other LMS (which I haven't used but checked their functions and pricing..) Arlo offers less functions in one but you can add various integrations, e.g. your own accounting software. That makes it easy also for smaller training providers to get started with software and making life easier without having to commit to a full-service LMS.

Inconvénients

For many functions (e.g. newsletter tool, online training) you need to buy third party software and use integrations. As described in the pros, it is great to start with Arlo without major committment but after a while you want to use more and more features, like newsletters or webinars but you have to use different provider for every single funtion. It is okay because many are probably using Mailchimp or somethinga nyway which integrates with Arlo but it would be great if Arlo could offer it, I get annoyed by having so many different logins and having to get used to all the different softwares.

David
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 21/09/2023

Big leap forward

Lots of help to implement, very easy to use, and can integrate with lots of products

Avantages

We changed to using Arlo as it automated a raft of manual processes and improved our visibility of how courses were working

Inconvénients

Nothing it provides everything that we need. I can't fault it.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
2

2
Publié le 25/08/2022

worst decision I ever made

Technical implementation is handled from Australia/New Zealand, and they refuse to meet at a time convenient for US. Total waterfall implementation with many (missed) handoffs of info, and back-and-forth about fixing issues. Once implemented, we found it to be very clunky, rarely works, and doesn't integrated easily with other tools even through zapier. Total garbage. We are now 18 months in and will be switching away from this horrible decision as soon as possible.

Avantages

I liked the promise of integration and ease of use... but it was a lie.

Inconvénients

We paid nearly $10,000 and implementation took nearly 9 months! Once implemented, they hardcoded the text to be a font that didn't match our site, and refused to change it. Their caching mechanism failed to load the widget on our page upon 1st view (had to refresh or go the page again for it to display), so likely lost 10-20% of visitor confused by blank page content.

Anne
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 28/09/2023

Arlo Training Providers for the Staff at our College

Avantages

Arlo was able to reach out to us remotely. We had group training sessions. I could then follow up in an email with questions. I heard other departments also made queries and received good feedback.

Inconvénients

The information in "sessions" does not carry over to the reports. ie. room number, Name of the session.The sessions do not have individual reminders. The "Event Reminders" only work at the beginning of the Event. We have people who register for only one of the sessions in an event. The reminder end up going out more than a week before instead of a couple of days before in this situation. I have to work around this by creating many events.

Chelsey
  • Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 29/09/2023

Arlo helped us streamline our processes

Avantages

The integration with zoom was exactly what we were looking for. We needed a quick and efficient way to create 30+ zoom invitations on a bi-weekly basis. This gave us all that we were looking for.

Inconvénients

There are a lot of things in Arlo that aren't easily hidden to make it more user friendly on the admin side. Our use case was free courses for our internal company training and everything always had a price listed near(changed to zeros since it was free) it which can be confusing to an admin new to the system.

Alternatives envisagées 

Cvent Event Management

Catégories connexes