En savoir plus sur Segment

Segment est une plateforme de gestion des données client qui peut collecter et contrôler les données client à partir d'applications mobiles et web pour fournir une boîte à outils de données complète aux équipes du marketing, des produits et de l'ingénierie. Avec Segment, les équipes peuvent facilement afficher les données comportementales des clients sur plusieurs canaux et normaliser les points de données à l'aide d'un dictionnaire de données partagé. Fort de ses plus de 300 intégrations prédéfinies, Segment peut s'intégrer à plusieurs systèmes pour connecter et unifier les données client pour l'analytique des produits, les tests A/B, le marketing, etc.
Segment Logiciel - 1
Segment Logiciel - 2
Segment Logiciel - 3
Segment Logiciel - 4
Vidéo de Segment
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Segment - Prix

Segment est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Segment est disponible à partir de 120,00 $US/mois.

À partir de :
120,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Segment - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,5
Support client
4,3
Christine
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/09/2023

Outils de simplification des données

Avantages

Très facile à utiliserLa configuration et la création de destination,la compréhension des sources est simple

Inconvénients

La fonctionnalité des MTU sur le plan tarifaire fait son évolution

Guido
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/11/2020

All the info you need. In a snap!

Avantages

It is incredibly easy to install with modules for any kind of source (app, server, API, jacasript).
It sends coherent and consistent data to hundreds of destinations (I think there are ~200 and counting, but new ones can be added with very little coding), and new destinations can be added with no intervention by an engineer.
Among the destinations, there's also relational Databases: you can really track ALL actions of any single user of your system and having access to historical data with a click. This is amazing!
It offers an easy and intuitive privacy mechanism that lets you deleta data of a single users from multiple systems with a single click.
It offers common, consistent data to all different areas of a company: marketing, product development, finance, ... (and you can chose what different offices can see).

Inconvénients

It is pricy: the cost is based on the average number of single users tracked per month and it's not cheap at all. So better to understand exactly how it can help you grow your business (and how you can fully exploit it) before you decide to adopt it.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Segment

Easier to use and implement
Lewis
  • Secteur d'activité : Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 09/12/2020

This CDP is great if you have a plug & play website, more tricky if you have a custom built...

The customer service team, while fast and responsive, was not particularly knowledgeable about how to get around these issues we were having with visual tagger, and thus we had to work with a consultant that had the know-how of how to fully integrate Segment with our website through GTM. However, now that we have gotten our custom Segment setup up and running, it is very powerful and we're able to communicate our website event and tracking data with a multitude of analytics and other marketing tools. So overall, it has been a challenging experience, but once you get it working, it is worth the extra effort.

Avantages

Segment was easy to setup and integrate with our website, using the Javascript code they provided. Also the Segment interface is well designed and easy to navigate. The settings for your Destinations are all clear and laid out, so you can make changes effortlessly. The neatest feature is the visual tagger, which allows you to create and track triggers/events on your website without having to code anything at all. It's great if you want to track very basic behaviors like button clicks or form submissions.

Inconvénients

The most difficult part of Segment was when we wanted to track more granular data, such as user identities/emails. I believe if you have a typical website, built off of WordPress, or Shopify, you might not have these issues. But if you have a custom built website like ours, you will need some technical know-how in order to capture the finer data. For example, visual tagger did not work for us when we tried to use the identify call analytics.js, because our website stored user ID info on our data layer, not the presentation layer, which is only what Visual tagger can see. In order to access fields in your data layer, you'll need to use something like Google Tag Manager (GTM) to trigger and fire those events in Segment (shout out to McGaw.io for helping us with this!). So, if you have a more complex website, triggering certain events or getting fine granular data in Segment is not intuitive.

Andres
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 23/11/2023

Flexible user analytics

We have had a great experience with Segment. Even just a couple of months of data gathering have already turned into actionable items.

Avantages

Set up was trivial, the API is easy to use and the real-time debugger is absolutely excellent.

Inconvénients

Some capabilities around the events API is not immediately apparent until you get deeper into it.

Or
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
0
Simplicité
3
Support client
1

1
Publié le 04/04/2016

Data loss and bad customer support

At first it sounds great, one stop shop for all you analytics needs. What they don't tell you is:
1. Segment API is far less reliable than any of the underlying analytics tools. I've never had any data loss with mixpanel, since I switched to segment I had 3 severe data loss incidents, one was a segment server failure, one was a result of Segment's API and the 3rd is still under investigation.
2. It's literally impossible to get proper support for urgent issues. no matter how much I emphasize the urgency, they'll send 1 reply a day, with the most useless information and ask the same basic questions over and over and over again.

Avantages

Reduce the amount of code that handles analytics and tracking
No real alternative

Inconvénients

Unreliable.
Bad customer support.

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