Salesforce Platform

4,3
Note globale
Avis

4,3
Note globale
Avis

En savoir plus sur Salesforce Platform

Salesforce Platform est une solution PaaS (Platform-as-a-Service) adressée aux grandes entreprises qui permet aux développeurs de créer, tester et appliquer des patchs à des applications cloud avant leur déploiement. La plateforme fournit des outils et services d'automatisation des processus commerciaux et d'intégration à des applications externes, tout en proposant une interface interactive aux utilisateurs. Ces derniers peuvent exécuter et gérer les applications codées dans des langages tels que Ruby, Java et PHP et créées dans Salesforce et Heroku. Heroku Enterprise fournit aux utilisateurs des fonctionnalités professionnelles de collaboration, d'assistance et de contrôle. Salesforce Lightning Design System fournit aux développeurs des guides et du code pour créer des applications. Les utilisateurs peuvent fournir des applications en utilisant des blocs de construction comme des cartes, des calendriers, des boutons et des formulaires d'inscription ou numériques. La plateforme permet aux utilisateurs de créer des applications d'entreprises en faisant glisser et en déposant les composants dans le Lightning App Builder. Les utilisateurs peuvent également modifier les relations entre les données et les objets avec un éditeur de schémas. Les utilisateurs peuvent connecter leurs applications à des sources de données externes en utilisant Lighting Connect, tandis que l'assistance est assurée via des tutoriels vidéos, forum en ligne et téléphone.
Salesforce Platform Logiciel - 1

Salesforce Platform - Prix

Salesforce Platform est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Salesforce Platform est disponible à partir de 25,00 $US/mois.

À partir de :
25,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Salesforce Platform

Salesforce Platform - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,8
Fonctionnalités
4,3
Simplicité
3,9
Support client
3,9
Victorien
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

3
Publié le 03/11/2023

Meilleur logiciel

Avantages

Il est bon et facile à utiliser pour le développement d'autres applications

Inconvénients

Je ne vois pas en quoi ce logiciel est compliqué

Benoit
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 06/12/2023

Polyvalent

Avantages

Plusieurs fonctionnalité qui facilite l'automatisation de processus.
Interface simple et bon outil de reporting

Inconvénients

Une certaine complexité initiale peut découragé certain usagé

Daryl Edwine
Daryl Edwine
  • Secteur d'activité : Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

5
Publié le 26/03/2023

The essential customer relationship management platform for your business

Avantages

Ease of use: Salesforce is easy to use and offers an intuitive interface that allows users to navigate the system easily.Customisation: Salesforce provides advanced customisation, allowing companies to create CRM solutions tailored to their specific needs.Mobility: Salesforce offers robust mobile capabilities, allowing users to access their CRM from anywhere.Collaboration: Salesforce enables users to collaborate effectively in real time, allowing teams to work together to solve problemsReporting and analytics: Salesforce offers powerful reporting and analytics capabilities that allow companies to track and analyse the performance of their businessIntegration: Salesforce can be integrated with many other enterprise systems, allowing companies to use Salesforce with other applications they already use

Inconvénients

Cost: Salesforce can be expensive for small businesses or startups, especially for advanced features such as supply chain management and production management.Complexity: The Salesforce platform can be complex to use and set up, requiring extensive training for users. This can also lead to additional costs for the business.

Drew
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
2
Support client
2

4
Publié le 28/11/2023

Saslesforce for small business???

Overall, our experience has been good. All levels of our company find the software useful, and believe it can more than meet any of our needs. It will require atleast one person who is not afraid to tinker, and having a go to partner to handle any advanced needs on an hourly basis is a must. As with all systems it takes time and effort, but we feel good about our purchase and havent considered moving to anything else since.

Avantages

Salesforce is the most custimizable CRM I have encountered thus far. It is built on "objects" that can be cusomized almost anyway you wish. These come "out of the box", can be professionally built (for a fee), or you can build items yourself. I was unsure if this CRM would fit a small company like ours (<10M in sales), but the basic licenses meet our needs both for operations and sales. The plus for us is knowing this platform can grow with us over time.

Inconvénients

Salesforce is not intuitive....at all. We had great frustration in our rollout as we felt we could manage any user challenges we encountered, but this was not the case in the beginning. While the company can grow with you, their is also no limit to what they can charge haha. You must choose your deployments carefully and consider the cost benefit analysis.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM, monday sales CRM et SugarCRM

Pourquoi choisir Salesforce Platform 

Hubspot did not meet the operational needs of our company. It could not manage service cases and project scheduling like we wanted. It was either pay for something grand, or have nothing at all.

Logiciel antérieur 

HubSpot CRM

Pourquoi passer à Salesforce Platform

Project management and service case scheduling were the primary drivers for our switch. The sales side of every CRM is built out and differ only on the user interface. Some platforms are simply not designed around fulfillment as much as they are opportunitites.
Robert
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
4
Simplicité
2
Support client
2

2
Publié le 24/02/2020

Lightening (JobScience Review)

It was average, I found it difficult to get buy in from the team to use it effectively. It just wasn't customized effectively and being honest I think we were mis-sold the product.

Avantages

The system is quite intelligent, it has lots of functions and apps, perhaps overly complex for a company our size. We used lightening as part of JobScience. It is a great piece of software for large companies, loads of apps that can be built in.

Inconvénients

It is more geared towards large companies (Enterprise) 300+ users to get the full use from it. In my opinion if you are looking at this product and your company is under 200-300 people is can be very dear for what you get.

Alternatives envisagées 

Zoho Recruit et Vincere

Pourquoi choisir Salesforce Platform 

We needed a more user friendly product

Pourquoi passer à Salesforce Platform

At the time it seemed the best way forward

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