En savoir plus sur Vtiger CRM

Vtiger CRM offre un CRM (Customer Relationship Management) unique et unifié pour les équipes de vente, de support client et de marketing. Vtiger CRM peut être utilisé tout au long du cycle de vie de la relation client et il permet aux équipes de marketing de saisir et d'entretenir les leads, aux équipes de vente d'évaluer, de suivre et de conclure les affaires qui en résultent et aux équipes d'assistance d'accéder à l'historique complet du client et de fournir une assistance. Parmi les principales fonctionnalités, citons les formulaires web, les campagnes par e-mail et par SMS, le lead scoring, les informations sur les ventes, la planification des rendez-vous, les approbations, la messagerie d'équipe, le suivi des documents, les flux de travail automatisés, les ordres de travail, la gestion des stocks, l'acheminement des dossiers, les enquêtes et la gestion de projets. Toutes les données client sont stockées dans une base de données unique qui offre une vue unifiée pour les équipes de marketing, de vente et d'assistance. Le système peut être personnalisé pour répondre aux besoins et aux préférences de l'entreprise. Un support client 24 h/24, 5 j/7 est proposé par téléphone, e-mail et chat.
Vtiger CRM Logiciel - 1
Vtiger CRM Logiciel - 2
Vtiger CRM Logiciel - 3
Vtiger CRM Logiciel - 4
Vtiger CRM Logiciel - 5
Vtiger CRM Logiciel - 6
Vidéo de Vtiger CRM
Vtiger CRM Logiciel - 1 - aperçu
Vtiger CRM Logiciel - 2 - aperçu
Vtiger CRM Logiciel - 3 - aperçu
Vtiger CRM Logiciel - 4 - aperçu
Vtiger CRM Logiciel - 5 - aperçu

Vtiger CRM - Prix

Vtiger CRM est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Vtiger CRM est disponible à partir de 42,00 $US/mois.

À partir de :
42,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Vtiger CRM - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,2
Simplicité
4,2
Support client
4,2
Vincent
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 16/09/2022

Un logiciel saas puisant mais pas adapté à tous les besoins

Avantages

Nous utilisons en interne la solution pour la création de devis, bon de commande, facture, gestion fournisseur.
C'est un logiciel très puissant et paramétrable (via développement informatique).
Elle nous permet également de gérer la production de produit matériel et logiciel.

L'outil de création de rapport est super intéressante et permet d'étudier des données

Inconvénients

Pas de gestion de stock
Besoin de beaucoup d'investissement en développement pour obtenir une version customisé adapté au besoin

Anissa
  • Secteur d'activité : Internet
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
1
Support client
3

3
Publié le 26/11/2022

CRM pour entreprise PME

Une bonne expérience générale pour la gestion des contacts

Avantages

La gestion simplifiée de tous nos contacts dans un seul outils : prospects, contacts m, affaires...

Inconvénients

Le manque de flexibilité des fonctionnalités

AnnA
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 22/04/2019

Saved my working life!

I own and run 2 companies, one together with a good friend and she has also one more company. Since we started in 2010/2011 we have been working more and more closely together and when starting to use Vtiger in… think 2013…. We share all our business information in Vtiger.

This gives our small companies a great advantage and brings security to our customers. Sometime in 2014 I got sick and started to get more and more fatigued and in the end of November 2017 I was diagnosed with ME/CFS. This means my head get tired and I have problems remember things and plan my work. Without Vtiger I would have had to stop working. No, it is really the truth! From the start we have created new modules, new checklists, new ways of project management because we wanted to hire more people and wanted them to work like we do. We have modules for customer updates of Wordpress sites, for SEO management and for support.

We haven’t hired a lot of people but all these adapted workflows is now an enormous help due to my cognitive issues. I can still work, not as much as before but still working. So, thank you Vtiger!

Avantages

Its ADAPTABLE!
On the first look you might get surprised of all the functions but when you start using it you will realize there are even more functions and you will love it. I do realize that if you want a CRM, support system or project management and do not want to adapt anything to your organization - then the Vtiger might not be for you. But I have never worked with a system that I didn't want to adapt.

There is always some process, some pipeline that you do different than other businesses and I was so happy when I found out that I could make the Vtiger – to be my system – adapted for my needs. And I love the fact that even if we are small companies, we get good support from Vtiger.

Inconvénients

Well actually the fact that is so adaptable and still very powerful do requires that you think and plan before you start to create new pipelines, modules. Because there are so many functions that you can create a module that serves even the most complicated process. And so even if you can make anything – take the time so write done and plan the process.

John
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/10/2019

Salesforce Killer

I can confidently say implementation of this software has significantly increased the sales and marketing efficiencies of the business in which i have implemented this software.

Avantages

This is an enterprise level ERP package that offers practically every feature of Salesforce, and structured to allow for SME type admins to build this via custom modules and flexible dev environments. It is a highly practical package that allows non-qualified programmers to get the equivalent bespoke style functionality out of the system/

Inconvénients

Project mangement is clunky. I cant drag/drop task bars in the gantt chart. the reality is i need to use smartsheet to get the flexibility i need here, together with the highly useful linking between the subtasks - i.e. STart to start lines the task bars from the start. End-to-Start is the typical 'cant start task 2 until task 1 is finished', plus the multiple day delays and advancement options with these relationships

Alternatives envisagées 

Zoho Desk

Pourquoi passer à Vtiger CRM

I was introduced via the Open source installer offered through Go daddy website management. The pricing makes the commercial version of the software highly reliable and a no brainer.
Geoff
  • Secteur d'activité : Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

3
Publié le 26/01/2017

Jack of Too Many Trades?

My company has been using vTiger for the past 2 years. To give a little background, we are a 25 person company that provides IT Security Services to clients. Within those 25 employees, we have sales reps, marketing reps, and auditors who provide the services to our clients. We use vTiger for our CRM as well as our project management tool for our active engagements with clients.

On the CRM side, I find vTiger to be okay. Not great, not terrible, just okay. Some of these reasons include a lack of intuitiveness to the system and the alert system is not good. The biggest sticking point for me is the alert system. When I set a task to follow up with a client or prospect, I want to get a reminder, not an email. I get hundreds of emails per day to the point where I shut my email down or it will consume my entire day. Thus, when vTiger sends me an email telling me to follow up with someone, I may not get it till the following day. While not a big deal, I would prefer an alert (pop-up notification) in the system at the day and time I scheduled it. I know that I could go into the tasks area and see what is due each day, but I am busy and need something in my face to remind me, not something I need to search for. Also, I don't find the system to be incredibly intuitive overall but honestly, this might be how my company has the system configured.

On the positive side, the system is highly configurable to meet the needs of your business and whatever you need which is great. The only caution that I would have is that you can over customize the system which can become a challenge later down the road.

Overall I would recommend vTiger but you have to know what you are getting into and if you can handle the limitations with the product!

Avantages

Pleasant user interface, customizable, easily accessible, awesome support

Inconvénients

Overwhelming at times, possibly tries to be too much to everyone as opposed to being focused on a couple of specific areas

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