En savoir plus sur Tradify

Tradify est un logiciel de gestion des travaux tout-en-un conçu pour aider les petites entreprises du BTP comptant de 1 à 20 employés à contrôler leur documents administratifs. Devis, estimations, factures, feuilles de pointage, gestion des services sur le chantier, bons de commande, planification et rapports sur les travaux.Tradify gère tout avec facilité. Plus de 20 000 électriciens, plombiers, HVAC, constructeurs et autres métiers du monde entier utilisent et aiment Tradify parce qu'il est rapide à mettre en place et facile à utiliser.
Tradify Logiciel - 1
Tradify Logiciel - 2
Tradify Logiciel - 3
Tradify Logiciel - 4
Tradify Logiciel - 5
Vidéo de Tradify
Tradify Logiciel - 1 - aperçu
Tradify Logiciel - 2 - aperçu
Tradify Logiciel - 3 - aperçu
Tradify Logiciel - 4 - aperçu
Tradify Logiciel - 5 - aperçu

Tradify - Prix

Tradify n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Tradify est disponible à partir de 36,00 €/mois.

À partir de :
36,00 €/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à Tradify

Harvest

4,6 (624 avis)
Harvest est un outil cloud de gestion du temps conçu pour les entreprises de toutes tailles. La solution propose des...

Xero

4,4 (3143 avis)
Fondé en 2006, Xero est un système de comptabilité web conçu pour les petites entreprises et celles qui sont en phase...

Fergus

4,6 (155 avis)
Fergus est une solution de gestion des interventions hébergée dans le cloud et conçue pour les petites et moyennes...

Powered Now

4,7 (139 avis)
Powered Now est une solution cloud de gestion de la maintenance sur site qui aide les petites entreprises sous contrat...

iCloud

4,7 (1815 avis)
iCloud est une solution de stockage de fichiers qui aide les entreprises à sauvegarder et partager des photos, des...

Jobber

4,5 (1054 avis)
Jobber est une solution logicielle de gestion des interventions basée sur le cloud qui permet aux petites et moyennes...

BigChange

4,5 (270 avis)
BigChange est une solution cloud de planification qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer leurs effectifs et...

Housecall Pro

4,7 (2823 avis)
Housecall Pro est une application de gestion des services sur le terrain, basée sur le cloud, qui permet aux professionn...

Wrike

4,3 (2788 avis)
Wrike est une plateforme cloud de gestion de projet pour les équipes de plus de 20 personnes, adaptée aux grandes...

Contractor Foreman

4,5 (726 avis)
Contractor Foreman est une solution cloud intégrée de gestion de projet et d'estimation qui s'adresse aux entreprises...

Visual Planning

4,6 (55 avis)
Visual Planning est une plateforme hybride de planification et gestion des ressources qui aide les entreprises à gérer...

Parcourir les avis sur Tradify

151 avis sur 151
Classer par :
Emmanuel
Emmanuel
  • Secteur d'activité : Rédaction et correction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 13/11/2023

Logiciel de suivi et gestion

Avantages

Tradify une logiciel simple à utiliser et avec de multiples fonctionnalités.Nous ne pouvons rien reprocher à ce logiciel car il est parfaitement conçu pour notre activité commerciale et garantit que nos techniciens sur le terrain peuvent rapporter leur temps et leurs matériaux directement au travail et que notre équipe de bureau est tellement plus rapide pour facturer les clients. Nous pouvons toujours utiliser ce logiciel pour localiser le personnel rapidement et efficacement

Inconvénients

Dans l'utilisation de ce logiciel j'ai aucun souci

Paul
Paul
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/07/2021

Radical Tradify

Really helpful. Gave me an extended free trial period. Are very fast to call back wroth over the phone support. I'm not moving any time soon. Love this tooll and the company.

Avantages

Yes a great tool. I use it daily to quote and invoice my jobs as a Data Cabler. T connects with my suppliersso my invoices are costed correctly. I'm a happy camper. The mobile app is 100%functional. So I can invoice customers on the job if I need to and take payment via credit card via stripe. Easy.

Inconvénients

It's a pretty gripe but they are in new Zealand so that's an issue I suppose. Since I'm an Aussie. Lol.

Damian
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/05/2021

Island Electrics Ltd - How Tradify is helping the company to keep moving forward!

As stated Tradify is really aiding us to push the company forward and progress to where we want it to be, the guys on jobs like the fact that its there on there phones/smart devices meaning that timesheets don't need to be submitted at the end of the week as it previously was. The integrated invoicing system is really good as well. On the whole Island Electrics Ltd are very happy with Tradify

Avantages

The fact that its there on everyone's smart phones/devices. Its instant in terms of updating tasks/jobs

Inconvénients

The software is amazing and continues to help push the company forward, however we do feel that the reports that are included in the software aren't what we use on a daily,weekly or monthly basis. Also the software slows up on big jobs which is frustrating.

Alternatives envisagées 

Harvest

Pourquoi passer à Tradify

The overall look of the software, the ease of use and the fact that you can manipulate materials etc on the product, it just felt like the right fit for our company.
Andy
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
3
Support client
5

1
Publié le 10/02/2021

Its cheap for a reason!

poor.

Avantages

The system is fairly easy to use but its totally backwards, for example on site our engineers need to fill out a onsite report with parts required and faults identified with a detailed description of fault and pictures. Tradify only allows this if you fill out a section called notes and then it transfers over to report which is useless. we cant fill out a note and send to a fleet customer. Our contractors want a detailed report from site with pictures which this system doesn't allow. reports info cant be copied and pasted or transferred to invoice. Staff onsite fill out reports that then dont arrive or save.
Support is uselss because they dont understand the requirements that are needed.

Inconvénients

reports not been able to be transfered or attached to invoices. Notes section is uselss

Ben
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/06/2022

Tradify

We have loved using Tradify and have had a great experience with the team. Tech support is great too!

Avantages

Tradify is an easy to use all in one software for small to medium size companies. We found it quick and easy to learn and most things are self explanatory to figure out.

Inconvénients

The scheduler gets very busy when you get past a certain number of employees making it harder to see the workloads at a glance. However, you can use filters to view the day another way to see what's going on day by day.

Luuk
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/02/2021

Ease of use, Value for money

Overall it is a great product, with all the features I required, at an affordable price.

Avantages

Ease of job tracking, notes feature is great, quoting, invoicing, its all straight forward

Inconvénients

Would be nice for it to be able to save when out of reception and update itself when you get back into reception

Adam
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/09/2021

Job Service Management and Quoting

Brilliant love it

Avantages

ITs easy to use, integrates with Xero, easy to add materials to your catalogue through supplier CSV files

Inconvénients

Id like to see future expansion on the service reports and being able to attach a image next to each task you have completed.

Adrian
  • Secteur d'activité : Sécurité et enquêtes
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/07/2021

Great product

Simple quotes, easy invoicing

Avantages

The ease of quoting and flexibility of use and the easy integration into my accounting software

Inconvénients

Few small glitches as I work through the different areas but I have found help is always available.

Sam
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 20/09/2020

New user

Been great so far no complaints.

Avantages

Easy to use! Customer support and help setting up was amazing!

Inconvénients

Is too expensive as you need to pay per user. Costing me double the price of servicem8 but they are identical software.

Mbiuki
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 30/04/2024

Tradify Has Been a Smooth and Effective Solution to Use

Avantages

I like how reliable and effective Tradify has been.
Tradify works so well for because it has great features.

Inconvénients

No issues about Tradify.
Tradify meets the expectations of our company.

Micheal
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/04/2024

I Love the Accuracy and Reliability of this Scheduling Solution

Avantages

Tradify is an inexpensive scheduling solution that is suitable for everyone.
I like the ease of use of Tradify.

Inconvénients

Tradify does not have flaws.
Tradify has been working so well for us.

Steve
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 28/06/2021

Cant fault it.

Initially i thought, why spend money, wishing the first week it made me money to enable me to subscribe to the package. it basically sold itself. PS tech and customer support are by far the best I've ever encountered.

Avantages

I would have to say the quoting, however the whole system saves me time and money.

Inconvénients

Don't know yet, haven't come across any yet

Daniel
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 02/02/2021

Tradify helped us grow our business

Overall our experience with Tradify has been great, it has changed our business dramatically from managing jobs with costs to see if we actually make a profit, to keeping track of our employees timesheets. Being able to quote on the spot, get the job accepted then create an invoice with no fuss has been a huge advantage.

Avantages

The layouts and menus are easy to navigate throughout the software. Very easy to add notes and job costs aswell as times.

Inconvénients

One thing that has been bugging us is the time it takes to add photos on the spot. It seems to be alot quicker to take photos with the normal iphone camera into the iphone library then to upload them into tradify notes.

Michael
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 02/02/2021

Could not survive without this software!!

Awesome! Customer service is great and the program has literally saved me thousands by creating systemisation of my business and processes and get me away from any paper-based format

Avantages

Scheduling jobs, quoting & invoicing & integration to MYOB are amazing!

Inconvénients

Importing supplier statements against invoices & jobs could be improved

Jason
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/02/2023

Great piece of software

No problems to report so far.

Avantages

I was using a different software until I found Tradify. It does everything and more. Customer database, jobs, schedule, invoicing etc. Made my life much easier.

Inconvénients

It's a little pricey but manageable, worth it on the whole

Wade
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 26/03/2019

Why does it need a title.

I am using it to try get myself organised, I have found myself being more organised since starting using the software, just need to make it a habit to use it constantly at each job instead of thinking, I will input that later.

Avantages

I really am still in the very early stages of learning the ins and outs of it.

Inconvénients

I would like to be able to receive alerts on my phone for jobs or appointments.
The software allows me to double book my time, which seems strange, if I try to schedule an appointment that overlaps an already scheduled appointment, it should alert me, and not allow it.
Perhaps this one, is something I am doing wrong, but If i make a kit, and want it at a certain billing rate, it always appears in my quote as the Standard billing rate.

Réponse de Tradify

Hi Wade
Thanks you very much for your feedback especially from a new user like yourself. We're so thrilled to hear that Tradify has helped you get more organised, and it definitely helps replacing pen & paper with Tradify wherever you go.

Thank you also for letting us know your recommendation/request on how to improve on our platform. The ability to receive alerts to prevent double booking is something we can take onboard into our list of continuous improvement for our platform.

However the issue you're having with special billing rate appearing in your quotes is something we can help you with. Could you please contact our support team ([email protected]) so we can show you how to get this working the way you need it to be?

thanks again for your review.

Kind Regards
Tradify

Répondu le 11/04/2019
Jacob
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 08/03/2017

Tradify is a great app to use for job tracking

So far our experience with Tradify has been positive. We run a small plumbing company and use this app to track our jobs from start to finish. It links up with our accounting system which is great. When we have provided feedback to Tradify on improvements, they have always responded and most of these have been included in the latest software update. It's good to know they are constantly looking to improve the software for the end users (us). When ever we have had a question regarding how to do something in Tradify (which isn't often, as it is very user friendly), their customer service has responded in a very timely manner.

Avantages

- user friendly
- efficient and effective for our business
- customer service is great
- updates occur to improve the software

Inconvénients

- not being able to select multiple status' to view jobs - currently you can only select one status at a time to view

Jacob
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 25/06/2021

Essential tool in our business operation

Avantages

The way that we can easily and accurately manage our workload from enquiries through to invoicing stage.

Inconvénients

There are a few simple things which would be logical to improve upon eg: updating of the pricelist as costs are amended at invoicing stage.

Gary
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/02/2021

Great software and excellent support!

Can’t fault the experience, really impressed with the continual improvements.

Avantages

It has everything you could possibly want to run the heart of your business.

Inconvénients

It can be difficult to learn from scratch.

Robert
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 01/02/2021

Tradify with Commercial HVAC

Very easy.

Avantages

The ease the use.
The compatibility with other platforms.
It’s ease to interstate with other users

Inconvénients

I am satisfied with the product. It suits my business w I can expand.

Euan
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 27/01/2021

Great for keeping track

Avantages

Excellent scheduler. Easy navigation with multiple ways to arrive at the correct screen so its user friendly

Inconvénients

Gets quite slow at peak times. Price continues to rise to the point where ill be shopping around soon

Kevin
  • Secteur d'activité : Secteur maritime
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/01/2021

Katons Review

Brilliant

Avantages

Its Easy to use and explain to new employess

Inconvénients

The Cost - is not super expensive but could be less for extra users.

Steven
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/12/2021

Great Product!

Fantastic

Avantages

It simplifies a lot of the admin work
It helps me keep organised with minimal effort
It makes me look professional

Inconvénients

I did notice when I made a purchase order that some of the information in the delivery instructions box would not appear in the finalized purchase order. Maybe an unseen character limit?

Alex
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/06/2020

Wow! Just wow !

Avantages

When I first started my business, my invoices and quotes were all over the place, I’d lose track of jobs or jobs which I hadn’t invoiced for. After downloading Tradify I honestly don’t know how I lived without it !

Inconvénients

Would be good if they added in a feature that you can write up reports for insurance companies or letters with your header and logo

Jean
  • Secteur d'activité : Sécurité et enquêtes
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
2

4
Publié le 27/03/2019

DO DUE DILIGENCE FOR FIT FOR YOUR BUSINESS

There is a definite improvement from what we moved from but there are a number of issues from an admin perspective that cannot be done. There are a number of functions from a admin business perspective that cannot be done or need systems to be changed to fit into Tradify. This is not necessarily ideal.

Avantages

The app layout on smartphones is very good.

Inconvénients

It can take a while to load onto the apps

Réponse de Tradify

Hi Jean,
Thanks so much for your review. We really appreciate you taking the time to provide us with valuable user feedback. We're sorry to hear you've been having some issues with load speed on mobile. Our team have made improvement in this area in the last 12mths and it will continue to be an area we focus on to continue improving.

In regards to issues from an admin perspective that cannot be done, we are keen to know the details on this. If you'd like contact our support team to let us know the details surrounding this, we'd be glad to work with you to see if there are ways we can help with this.

Once again, thanks again for taking the time to give us your feedback.

Kind Regards
Tradify

Répondu le 11/04/2019
151 avis

Catégories connexes