En savoir plus sur Housecall Pro

Housecall Pro est une application de gestion des services sur le terrain, basée sur le cloud, qui permet aux professionnels de l'entretien d'automatiser les flux de travail et de rationaliser la répartition des techniciens. Cette solution comprend une application mobile native et un portail web complémentaire et dessert un large éventail de secteurs, tels que le nettoyage de tapis, le nettoyage de vitres, la plomberie, l'électricité, le CVC (chauffage, ventilation et climatisation), etc. Housecall Pro permet aux entreprises de services de se passer des documents au format papier en faveur de l'automatisation numérique. Housecall Pro offre des fonctionnalités telles que l'intégration de QuickBooks Desktop et Online, la planification des tâches avec suivi GPS, la répartition, le traitement des paiements, les devis, les reçus et factures automatisés, les notifications aux clients en temps réel, la possibilité d'envoyer des SMS, les cartes postales automatisées et l'automatisation du marketing par e-mail. Les clients peuvent réserver des services via la fonctionnalité de réservation en ligne de HouseCall, communiquer via un système de messagerie centralisé et effectuer des paiements en ligne. L'application mobile est accessible à la fois sur les appareils Android et iOS. Il existe une version gratuite pour les propriétaires/exploitants uniques, qui offre un grand nombre des fonctions de base de la version payante. La tarification Premium est basée sur le nombre d'utilisateurs et une licence d'entreprise est également disponible. Cette solution est disponible aux États-Unis et au Canada.
Housecall Pro Logiciel - 1
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Vidéo de Housecall Pro
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Housecall Pro Logiciel - 2 - aperçu
Housecall Pro Logiciel - 3 - aperçu
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Housecall Pro Logiciel - 5 - aperçu

Housecall Pro - Prix

Housecall Pro est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Housecall Pro est disponible à partir de 49,00 $US/mois.

À partir de :
49,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Housecall Pro - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,6
Support client
4,7
5 avis sur 2 747 Afficher tous les avis
Joyce
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 13/12/2022

Logiciel efficace

Je garde une très bonne expérience de ce logiciel.

Avantages

Ce logiciel est vraiment un don, il m'as permis de planifier mes activités de manière efficace. Les services y afférents sont vraiment d'une grande aide quand vous gérer une petite entreprise.

Inconvénients

Le nom de ce logiciel ne prends vraiment pas en compte tout les services qui y sont. Son coût est vraiment élevé pour les PME.

Réponse de Housecall Pro

Hi Joyce, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Répondu le 05/01/2023
Ryan
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 16/06/2022

Great software that has really helped us take our remediation business to the next level.

HousecallPro has helped us take our business to the next level and makes dispatching, estimating, and bookkeeping much easier. I've used other competitive products in the past, but nothing has come close to the features of HousecallPro.

Avantages

Price list flexibility, automated emails, estimate approvals and invoicing, and dispatching to make sure everyone's on the same page.

Inconvénients

The automated emails should absolutely be tied to job tags, but because they're tied to customer tags, we have to add and remove them vigilantly if we have repeat customers with multiple properties or different service needs.

I wish the estimate approval process was more of an eSignature process as opposed to any party just clicking a button.

Réponse de Housecall Pro

Hi Ryan, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Répondu le 21/06/2022
Rosemary
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/10/2022

HouseCall Pro

Avantages

I love that I can do almost everything with this software. It has helped our company grow and I love that we are able to grow with HouseCall Pro.

Inconvénients

I would really like to have inventory management available and I do not like working with Stripe for the payment processing. I am however, glad that they are starting to allow payroll though.

Réponse de Housecall Pro

Hi Rosemary, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Répondu le 10/11/2022
Tierra
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 06/04/2023

False advertising review

I only experienced being mislead thinking I was applying for job opportunities and when I finished applying and giving my personal information I was informed they didn't have job opportunities in the area I lived in but I can be placed on a future wait-list .

Avantages

I didn't like anything about Housepro because I signed up to use the app because I read it helps people earn extra income . I signed up on the app giving them imy mportant information just for them to tell. Me they don't have anything listed in my area

Inconvénients

I least liked it false advertises job opportunity in the area I reside in

Réponse de Housecall Pro

Hello Tierra! I am sorry you had this experience with Housecall Pro, but am also a bit confused by your review. Housecall Pro is a SAAS platform to help pros manage their business, dispatch technicians, invoice customers, collect payment, and much more! Could you email me at [email protected] so we can chat about what you experienced and how you got the information on the platform? Hope to chat soon!

Répondu le 11/04/2023
Vadagam
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 12/03/2023

"A Time-Saving Tool for Busy Home Service Professionals"

Housecall Pro is helping businesses streamline their operations and scale their business by providing a comprehensive all-in-one software solution for service professionals. Benefits realized include increased customer service, improved scheduling and dispatching efficiency, automated invoicing and payments, enhanced customer communication, and improved marketing and insights. Additionally, Housecall Pro provides a platform for businesses to increase their customer base, build customer loyalty and grow their business.

Avantages

The most impactful features of Housecall Pro include its ability to manage clients, book appointments, accept payments, schedule jobs, and automate customer notifications. It also offers a unified platform for managing customer data, employee productivity, and financial records. Housecall Pro is designed to be user-friendly, and its intuitive interface makes it easy to learn and understand. The product also offers a range of tutorials and support documents to help users get up and running quickly. Integrating Housecall Pro with existing business processes is easy. The product supports integrations with popular accounting, CRM, and POS systems, as well as with Zapier for connecting with custom systems.

Inconvénients

There are a few features that I feel could be improved or added to Housecall Pro. One of these is the ability to connect Housecall Pro with other software programs, such as QuickBooks or other accounting programs. This would be a great way to streamline the invoicing and payment processes, as well as make it easier to keep track of customer information. Additionally, I think the mobile app needs some work, as it is not very intuitive or user-friendly. The integration with existing business processes can be difficult. Housecall Pro doesn’t always recognize existing customer information, so you may need to manually enter a customer’s details into the system. Additionally, the invoicing process can be confusing and time consuming.

Réponse de Housecall Pro

Thanks for the feedback and thoughtful review here! We do have an active integration with Quickbooks to sync info from Housecall Pro to Quickbooks. Always looking into other integrations and how we can help. Is there a specific integration you are looking for? Curious to also dig in more about the issues with the mobile app and invoicing. Please send me an email at [email protected] so we can coordinate a call to talk through this. Thank you and talk soon!

Répondu le 16/03/2023

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