Acuity Scheduling


 

Acuity Scheduling est une solution logicielle de planification de rendez-vous hébergée dans le cloud qui permet aux chefs d'entreprise de gérer leurs rendez-vous en ligne. Le produit répond aux besoins des PME ainsi que des professionnels indépendants.

Acuity Scheduling permet aux utilisateurs d'automatiser les réservations de rendez-vous en offrant une vue en temps réel sur leurs disponibilités. La solution peut synchroniser automatiquement les calendriers en fonction des tranches horaires des utilisateurs et envoyer des alertes et rappels réguliers aux utilisateurs concernant leurs rendez-vous planifiés.

L'ensemble de fonctionnalités d'Acuity Scheduling comprend des formulaires à remplir personnalisables, des calendriers intégrables, la synchronisation des calendriers d'applications tierces et la planification groupée pour les ateliers.

Acuity Scheduling convient aux entreprises de services telles que les centres de formation et de tutorat, les centres de coaching et de consulting, les entreprises de production photo et vidéo, les studios de fitness, les salons et les centres de spa, ainsi que les cliniques de santé et dentaires. La solution offre un module standard gratuit et est disponible sous forme d'abonnement mensuel. Le produit offre des API (Application Programming Interface) et s'intègre à des applications tierces telles que QuickBooks, FreshBooks, MailChimp, Google Analytics et WordPress.

 

Acuity Scheduling - Acuity Scheduling calendars
 
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling calendars
    Acuity Scheduling calendars
  • Acuity Scheduling - Acuity Schedulingalendar  csyncing
    Acuity Schedulingalendar csyncing
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling customized confirmations
    Acuity Scheduling customized confirmations
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling mobile apps
    Acuity Scheduling mobile apps
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling real-time availability
    Acuity Scheduling real-time availability
Système(s) d'exploitation pris en charge :
Navigateur web (indépendant du système d’exploitation)

3966 avis sur Acuity Scheduling

 

Mylène M. Secteur: Services à la personne et aux familles Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur

20/04/2020

20/04/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Parfait

Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Avantages

Je suis très satisfaite des fonctionnalités ! Acuity Scheduling regroupe toutes les fonctionnalités dont j’ai besoin : prises de rdv faciles, paiement en ligne, fuseaux horaires, mails personnalisés en fonction des services proposés, packs de service, regroupement des rdv et j’en passe. C’est top !

Inconvénients

C’est dommage qu’on ne puisse pas recevoir directement les avis clients suite aux rdv.

Nancy M. Secteur: Santé, bien-être et fitness Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur

28/02/2020

28/02/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Mon avis sur Acuity

Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

Avantages

J'apprécie particulièrement la création de fichier pour nouveaux clients et le formulaire de santé.
De loin le plus simple d'utilisation des applications que j'ai testé jusque là, je vais pendre la version payante.

Inconvénients

J'aimerais que le prix soit revue à la baisse, mais dans les grandes lignes j'apprécie vraiment car ça repond parfaitement à mes besoins.

Rashidat O. Secteur: Services à la personne et aux familles Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur

21/10/2019

21/10/2019

Provenance de l'avis : Capterra

Checks all my boxes

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

I’m managing my time for multiple groups of needs and Acuity is allowing me to do that all in one place. I can manage my personal needs, my life coaching needs, and my nonprofit needs all in one place and still keep my hair (because I haven’t pulled it out trying to keep myself afloat). I look forward to continuing to use the software as it has room for me to expand and handle other needs that I foresee in the future. For me, Acuity is a great one stop shop to manage and connect people to the services provide.

Avantages

I switched from Calendly because I was having people make appointments at the last minute and back to back. I really appreciate that Acuity has functionality to account for my preferences in both situations.

I really enjoy the ability to personalize my different scheduling links since I set up scheduling for a few different scenarios. I tend to use the specific appointment type scheduling link, which is great to have separated from the overall link so that there is no confusion in booking.

There is so much other functionality that I haven’t had a chance to use yet link the intake forms and billing, but I’m looking forward to using it.

Also, I really enjoy the emails and correspondence that I’ve had with organization. I haven’t even submitted a help ticket, but every email is funny and engaging and it feels like someone is personally attending to me!

Inconvénients

I had a little bit of confusion with the set up of my calendars. It took some searching to figure out how to combine all my appointments to one calendar. All in all I figured it out and still love my account.

Kevin T. Secteur: Services aux consommateurs Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur

07/10/2020

07/10/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Hippa Compliant Incredible Booking System

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

It’s been wonderful! Fast, easy and happy to help at whatever the level you need assistant.

Avantages

While I didn’t have a need for the Hippa compliance feature, everything else was such a time and headache saver. I’m an independent hair stylist so I found the mobile to be invaluable because I didn’t have a receptionist. My clients had minimal “clicks” to schedule an appointment online. One invaluable feature I have yet to see with any other booking system is the ability to create new client forms. You would easily create a form with sections / questions that are important to you. You can choose them to be optional or mandatory in order for the new client to self schedule their first appointment. For me I required the new client to include a photo of their current hair and their inspiration hair. This was a game changer and helped with preparation and answers to many questions. Tons of other options too!

Inconvénients

Realistically, I have found that it could be helpful to have the ability for another co-workers to schedule an appointment on my behalf without having to upgrade to the next package.

Mike S. Secteur: Services aux consommateurs Nombre d'employés:  2-10 employés Nombre d'employés:  2-10 employés

05/04/2020

05/04/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Unsuitable if certainty and speed are required

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

The interface is not suitable for use in a fast-paced customer-facing environment, where certainty and speed are required. We are switching to an alternative appointment scheduling provider.

Avantages

The ability to set different hours for certain appointment types via calendar service groups. This enables a high degree of customization of the calendar settings for each staff member and appointment type, which I have not seen in other SAAS appointment scheduling offerings. Merging duplicated clients is a breeze and simply requires the misspelled record to be corrected.

Inconvénients

Calendar views are poorly formatted, difficult to navigate and inconsistent across platforms. Our default view is weekly, which frequently displays only 6 days and skips a week when navigating to the following week. Calendars do not consistently align in columns in the daily view, resulting in confusion when determining a therapist's availability. Booking errors are common, which projects unprofessionalism and results in a tedious in-store experience for the customer. The apps are bug-ridden with very poorly designed views that are unusable. The ipad app frequently displays no customers and requires the user to log out and back in to function. Little or no user acceptance testing has be done here