HubSpot Marketing Hub


 
HubSpot est une plateforme de croissance comptant parmi les leaders du marché. Plus de 52 000 clients à travers plus de 100 pays utilisent les services du logiciel primé de HubSpot, afin de transformer la manière dont ils attirent, engagent et satisfont leurs clients. Marketing Hub aide les entreprises de toutes envergures à créer leur présence web, à convertir leur trafic en ligne en leads qui peuvent être suivis et entretenus, ainsi qu'à analyser leur véritable retour sur investissement marketing. Marketing Hub s'adresse aux clients B2B et B2C de divers secteurs, notamment les logiciels, les technologies, la comptabilité, le bâtiment, le commerce de détail, l'immobilier, etc. Marketing Hub propose une gamme de solutions afin d'attirer plus de visiteurs, de convertir plus de leads, de clôturer plus d'affaires et de satisfaire plus de clients. Grâce à des outils intégrés de blog et de création de contenus, vous pouvez générer plus de contenus adaptés aux envies de vos prospects et assurer qu'ils ne les manquent sous aucun prétexte grâce au SEO (Search Engine Optimization) intégré. Vous pouvez également convertir plus de leads avec des pages de renvoi à créer et lancer en quelques minutes, auxquelles vous pouvez ajouter des formulaires, des appels à l'action ou des chats en direct en toute simplicité. Entretenez vos leads grâce au marketing automation d'envergure internationale et transformez vos leads satisfaits en clients ravis. HubSpot est composé d'un hub marketing, d'un hub de ventes, d'un hub de service et d'un CRM gratuit et performant, afin d'offrir aux entreprises les outils dont elles ont besoin pour stimuler leur croissance.
 

HubSpot Marketing Hub - Dashboard
 
  • HubSpot Marketing Hub - Dashboard
    Dashboard
  • HubSpot Marketing Hub - Landing Pages Home
    Landing Pages Home
  • HubSpot Marketing Hub - SEO Tool
    SEO Tool
  • HubSpot Marketing Hub - SEO Optimizer
    SEO Optimizer
  • HubSpot Marketing Hub - Website Analytics
    Website Analytics
  • HubSpot Marketing Hub - Reporting
    Reporting
Système(s) d'exploitation pris en charge :
Mac OS, Navigateur web (indépendant du système d’exploitation)

4369 avis sur HubSpot Marketing Hub

 

Hugo D. Secteur: Marketing et publicité Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur Nombre d'employés:  Auto-entrepreneur

15/11/2020

15/11/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Performant et efficace

Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

Globalement je suis satisfait d’Hubspot, je l’utilise de manière gratuite pour mon site web. En revanche je pense qu’il y a des axes d'amélioration dans la configuration de ces outils car ce n’est pas très instinctif malheureusement.

Avantages

HubSpot est très efficace notamment pour la création de formulaire en ligne et l’utilisation du chat en ligne. C’est un outil très important pour mon business pour ne pas perdre contact avec mes clients potentiels.

Inconvénients

Malheureusement je trouve l’interface compliqué a gérer et a comprendre. Ce n’est pas forcement instinctif et facile à configurer notamment pour le chat. Je pense qu’il y a encore quelques progrès à réaliser la dessus.

Brad D. Secteur: Organisme social ou civique Nombre d'employés:  2-10 employés Nombre d'employés:  2-10 employés

07/02/2020

07/02/2020

Provenance de l'avis : Capterra

Fantastic for e-mails. Forms and landing pages need some TLC.

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

Overall, Hubspot's marketing hub has been of great benefit to our organization. The only thing stopping from me giving it full marks is that certain aspects of the hub need to be expanded. For instance, the form system doesn't allow you to remove form submissions, and even though many people have requested that functionality on the HubSpot ideas board, it has been tagged as "not planned" for over a year now. I am puzzled as to why their otherwise highly flexible form system has a few shortcomings that mean it can't remove our need for Gravity Forms or other solutions. The call to action button builder is also not as customizable as I would like, although with some HTML knowledge it's easy to get around this issue.

Avantages

It's very easy for anyone to make a beautiful-looking e-blast to send to a mailing list. Managing lists is also very easy and flexible. The default e-mail templates are beautiful and easy to customize, and the drag and drop interface for e-mails is very easy to use and highly customizable.

Inconvénients

Some parts of the marketing hub, such as the Form builder, need a little work. Some features available in Wordpress's Gravity Forms plugin, for instance, are not available in Hubspot (e.g. conditional logic for showing certain form elements such as text boxes, etc.) The landing page editor is also not as easy to use as the e-mail builder, and I'm not sure why it wasn't designed with the same drag and drop system as the email builder.

Dave G. Secteur: Gestion d'organisme à but non lucratif Nombre d'employés:  51-200 employés Nombre d'employés:  51-200 employés

11/12/2020

11/12/2020

Provenance de l'avis : Capterra

The step up for when you're getting serious

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

I've worked with Hubspot as an individual, with a large multi-national company and a medium-sized non-profit. I would say that most solopreneurs should probably stick with MailChimp or MailPoet. When you have a good budget for marketing, definitely consider a move to HubSpot.
I've also used Pardot by SalesForce and it's very comparable. I believe Hubspot is easier in the beginning than Pardot, while Pardot has better connectivity to outside systems (like SalesForce, of course).

Avantages

Hubspot is amazing, with great tools for list building, segmentation and email marketing. The process for building emails is easy and enjoyable and the workflow automation is a breeze. I've used MailChimp and Pardot and Hubspot is very different from either of those. Hubspot is for the company that's ready to up their marketing game to the next level while still being simple enough that your team can be onboarded and working quickly.

Inconvénients

I'm not really a fan of the blog and landing page functionality and i really think you should do those on your own website and then tie them into Hubspot, which is fairly simple to do. Also, when you get into "Deals" and integrating sales and reporting from other systems, the simplicity goes out the window. It can still be done, but it's not as easy as the email marketing functionality.
Also, Hubspot has its own language and terminology, so it can be a bit confusing until you get used to it.

Utilisateur vérifié Secteur: Édition Nombre d'employés:  51-200 employés Nombre d'employés:  51-200 employés

21/06/2018

21/06/2018

Provenance de l'avis : Capterra

A decent tool for marketing automation with a few key issues

Traduire en français
Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

Hubspot is a good tool to start learning about marketing automation or if you are a small company with few leads to store. It is a visually appealing platform with some interesting functionality. The social media advanced scheduling option is one of the best features as is the ability to make easy landing pages. For basic marketing needs, this is a decent option. For larger companies with more complex needs, Hubspot has many issues that will impact speed and productivity.

Avantages

The customer service team is excellent and there is a handy chat function so you don't have to wait on an email response. For social media, you can schedule posts months in advance and view your marketing activities as a monthly calendar. Landing pages are also easy and quick to set up. This is a great tool for smaller organizations with limited contacts or leads to store who need basic marketing support.

Inconvénients

The company continues to make unnecessary updates with little notice that often seems to decrease the functionality of the tool until the changes are reversed. Email is very difficult to use as the template you set up views very differently across multiple popular email platforms (to be fair, this is likely an issue with any email automation software). You also have to change your template in a different view pane from your actual email so you're constantly switch back and forth between views for very minor changes. The simplest spacing adjustment takes forever. However, the contact database portion of Hubspot is where we have the most trouble as it's hard to sort and group leads with any way other than by making smart lists or using personas. Your database will get messy fast and there's very little way to clean it if you are a large company which means over time you will be paying for useless leads in your system you cannot find and eliminate.

Utilisateur vérifié Secteur: Exploitation minière et métaux Nombre d'employés:  51-200 employés Nombre d'employés:  51-200 employés

11/01/2021

11/01/2021

Provenance de l'avis : Capterra

Beware of the Ad Spending Limit

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Simplicité

 

Fonctionnalités

 

Qualité du produit

 

Rapport qualité-prix

 

Support client

 

Simplicité
Simplicité
Fonctionnalités
Fonctionnalités
Rapport qualité-prix
Valeur
Support

I signed up for another year to get access to Microsoft Ads control (supposed to be in BETA.)

Avantages

When enabled, it is easy to review the overall advertising performed in Google, LinkedIn and Facebook. Basically an All-In-One platform to create content, share content and see who interacts with the media.

Inconvénients

Recently learned about a $10,000 limit per month on advertising. Normally do not spend this much monthly, but I was on Holiday. Going on my 11th day without using the ADS feature. (It stopped allowing maintenance of the ads through the easy to use control panel for ads because I went 465 dollars over the limit in December.)