En savoir plus sur Pardot

Pardot, une entreprise Salesforce, est conçu pour les entreprises qui se concentrent principalement sur les ventes B2B et les solutions de marketing automation. Ce système d'e-mail marketing offre une prise en charge automatisée adaptée aux délais plus longs et décisions en plusieurs étapes associés aux ventes B2B. La suite Pardot comprend des produits avec des fonctionnalités qui incluent la gestion des leads, l'e-mail marketing par lots, un générateur de pages de renvoi, un drip marketing automatisé et des alertes de vente en temps réel. L'édition Enterprise offre des fonctionnalités plus avancées telles que des contrôles de sécurité personnalisés, un espace de stockage accru et une adresse IP dédiée. En combinaison avec Salesforce Engage, les représentants peuvent se connecter en temps réel pour lancer des campagnes, recevoir des alertes, établir des rapports sur les tendances, suivre les e-mails Gmail et bien plus encore, le tout sur support mobile. Le modèle SaaS de Pardot est élaboré sur la plateforme Salesforce.com et s'intègre à Salesforce ainsi qu'à Microsoft CRM, SugarCRM et Netsuite.
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Vidéo de Pardot
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Pardot - Prix

Pardot n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Pardot est disponible à partir de 1 250,00 $US/mois.

À partir de :
1 250,00 $US/mois
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Pardot - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,7
Fonctionnalités
4,0
Simplicité
3,8
Support client
3,8
Kate
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
3

5
Publié le 29/09/2020

Pardot delivers on promises

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Avantages

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Inconvénients

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign et Marketo Engage

Pourquoi choisir Pardot 

Greater functionality and alignment with Salesforce

Logiciel antérieur 

ActiveCampaign

Pourquoi passer à Pardot

Alignment with Salesforce
Joshua
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201-500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 26/04/2022

Integrates well with Salesforce but lacks features of competitors

Avantages

The fact that it integrates natively with Salesforce is Pardot's best feature. The engagement studio automation product is great as well, making it really easy to create drip campaigns and other conditional flows.

Inconvénients

The email builder is 10 years behind competitor's builders. To get things to behave, you have to code emails in html. The WYSIWG builder is poor, but asset management of images and files is even worse. Competitors like MailChimp and ActiveCampaign have much better platforms for designing beautiful, responsive emails.

Alex
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 31/08/2022

Powerful tool

I would say this is a very powerful tool because it's integrated with the CRM. One really useful tool is the Engagement Studio, you can create email flows and know their results.

Avantages

I like that the leads are syncronised automatically with salesforce including the source where the lead came from. When this leads is converted (he/she buys) we can know where it came from.

Inconvénients

The UX still needs to improve. The graphic design of the platform looks a little bit old but nothing too bad. After using it for a couple of months you get use to it and you can move fast in the platform.

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub
Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
2

3
Publié le 09/08/2022

Not the easiest to implement or maintain for startups, not worth the high cost

Overall, we didn't get the most use out of it mainly because its ease-of-use didn't turn out to be as advertised and sold. When you buy salesforce and pardot together, you're sold on the premise that it's 'one system', but at the end of the day they're still two separate systems that sync back and forth just like any other marketing automation tool. It just didn't turn out to be worth the heavy cost.

Avantages

Form handlers, automation/workflow builder, not much else.

Inconvénients

The need to pay extra for detailed add-ons, particularly a dedicated IP (a basic need for email marketing), is really annoying (only available in their higher tiers). We didn't like not being able to relate marketing email activity to einstein activity sync. User interface could use some work as well; just not there yet overall.

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub

Pourquoi passer à Pardot

Because we were sold on the premise that Salesforce and Pardot are essentially one system, which would be easier for a small startup like us to implement and maintain.
Muhammad Daud
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/07/2022

Boosting a business with Pardot

Overall, I found Pardot great support for our business and it is helping us grow the leads with great marketing tools. Its algorithms are unique in capturing leads and working strategically with different businesses.

Avantages

I found Pardot a great utility and Platform for Campaign Managment, Email Marketing, Marketing, Marketing Analytics, Marketing Automation and Sales Force Automation. It has helped our business grow strategically and Marketing just went so easy.

Inconvénients

Pardot is quite expensive and really advance to manage.

Alternatives envisagées 

Keap et Mailchimp

Pourquoi passer à Pardot

I found Pardot to be more advanced than other platforms in terms of functionality, marketing campaign and automation tools.

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