En savoir plus sur OneBill

OneBill est une solution basée sur le cloud qui permet aux entreprises de rationaliser la gestion des abonnements et les processus de facturation sur une plateforme centralisée. Ses principales fonctionnalités sont la facturation, le CPQ (Configure, Price, Quote), l'approvisionnement des commandes, le reporting, l'automatisation des flux de travail, le contrôle des processus d'approbation, les modèles personnalisables, etc. OneBill permet aux entreprises d'intégrer diverses applications tierces de traitement des paiements, telles que Stripe, Authorize.Net, PayPal, Bambora, DIGITZS, etc.
OneBill Logiciel - 1
OneBill Logiciel - 2
OneBill Logiciel - 1 - aperçu
OneBill Logiciel - 2 - aperçu

OneBill - Prix

OneBill n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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OneBill - Avis

Note globale

4,7
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,9
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,5
Support client
4,6
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Tous les avis sur OneBill

Filtrer par :
Classer par :
15 avis
Philip
Philip
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 17/08/2021

OneBill for all products

Our experience has been really positive. Their team is really responsive to our needs and works with us to make sure that they are always developing and improving their product. They are receptive to the features that we find important.

Avantages

1. Everything is highly automated, but it has flexibility that allows us to customize it to meet our needs.
2. Monthly invoices are a breeze to generate and send to customers.
3. Setting up new customers and getting their billing configured is a simple matter, straightforward and fast.

Inconvénients

1. Being a company that customizes solutions for our customers we always end up in situations where the default configurations do not always work for us. In these situations I often have to reach out for support and I am glad that their quick response can lead me to a solution that can get me to where we need to be or they add it to their development plan for future deployment.

Réponse de OneBill

Thanks for your wonderful review, Philip. We're constantly improving our product and we take pride in supporting our customers.

Répondu le 23/08/2021
Ray
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 28/05/2021

OneBill Software Review

OneBill did an exceptional job of executing and extremely complex conversion from our previous platform we had used for 20+ years. Beyond billing our migration this project required complex integration with our custom built back office software which OneBill navigated skillfully and thoroughly. Onebill’s team provided excellent project management, a thorough understanding of our business needs and tremendous flexibility to accommodate our specific requirements.

Avantages

Easy to use, very flexible and customizable

Inconvénients

Very different then previous (but mostly in all good ways)

Madeline
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 27/05/2021

Pros and Cons...

Avantages

Continuous upgrades and improvements and Support feedback

Inconvénients

Rectifying invoices has limitations and a bit time consuming to navigate and understand the features

Robert
Robert
  • Secteur d'activité : Services financiers
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 04/08/2021

Flexible Billing and Agent Commissioning

There were times where we faced some issues with pulling reports but their team was very quick to solve the issues. Overall, happy customer :-)

Avantages

We have been using OneBill for last 2 years and we're glad that we found OneBill for our agent commissioning. Their platform is very flexible to configure it based on our need and their product studio and price personalization is top notch.

OneBill has a lot of features that we don't need. But one of the main reason we chose OneBill is that their real-time agent commissioning which we didn't find with other products.

Inconvénients

I'm all good and happy with their features and product capabilities. But I think their UI design could have been slightly better. Sometimes it's hard to find the reports we need.

Réponse de OneBill

Thank you for sharing the wonderful review, Robert. We appreciate your feedback and we're always trying to improve our user experience.

Répondu le 12/08/2021
Joe
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 10/09/2021

Great system, even better team!

We only use the platform for billing and it performs excellent. The staff and team are second to none when it comes to support and working with us.

Avantages

There is a lot of flexibility to customize products and pricing but can still be managed effectively.

Inconvénients

Rating of calls. The creation of usage rates is confusing and the rating and taxing process has some hurdles but I am told this has been resolved and improved upon.

Michael
Michael
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 19/03/2021

OneBill Software

As our business has grown, OneBill has helped us support our billing operations every step of the way.

Avantages

OneBill allowed us to automate our monthly billing saving hours of work for several people each month. The software is very reliable and the customer service and support are exceptional.

Inconvénients

OneBill does everything we need it to do and more and over the years of our usage there have been many enhancements to the platform. Reports and export of data could use improving. Certain items that should be user customizable require technical support assistance.

Nick
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

5,0
Publié le 19/07/2021

Tiered Billing

Everyone at OneBill has been very pleasant and patient with the process. We have a very complex setup requirement and OneBill worked patiently with us to implement our operation.

Avantages

Single billing database, yet tiered to address, direct, partner, and white label billing.

Inconvénients

Custom reports cannot be created directly and require that OneBill to create them. Data is not easily accessible and search for information can be tedious and time-consuming.

Réponse de OneBill

Thank you for sharing the wonderful review, Nick. We appreciate your feedback and taking your inputs to improve our product.

Répondu le 23/08/2021
Andy
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 14/04/2021

OneBill improves my productivity

I have increased my productivity by a significant amount using OneBill. It has been a great tool for my business.

Avantages

The best part of using Onebill is that it is such a time saver for me. Say goodbye to manual processes in billing. OneBill brings great automation tools to my billing department. I can set up a new customer and plug in their subscriptions in no time. After that, OneBill takes care of everything automatically. It can send the bill to the customer, collect payment, send receipts, remind customers who are overdue.

Inconvénients

The big thing missing from OneBill is the ability to generate a statement of account for a customer. This would be useful to show a customer’s account history during a given period of time at a glance.

Joel
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 18/03/2021

Extremely Functional with good Flexibility

I would recommend them to anyone looking for a telecom billing solution.

Avantages

The OneBill team put tremendous thought into bringing a channel friendly billing solution to the market. This allows our partners to utilize a fully functional tenant of OneBill.

Inconvénients

The only major drawback is the limited ability for custom reporting. They provide a terriffic set of out of the box standard business and financial reporting but when custom reporting is needed, extracting exactly what you need can be a challenge. That said, we rarely need custom reports because their canned reports are pretty encompassing.

Chris
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 10/03/2021

Feature Rich Software at a Reasonable price

Onebill cut our billing tasks and time consumption in half. Almost all billing tasks are automated, keeping us and our customers satisfied

Avantages

Migrating from our old billing platform to onebill was seamless and the onebill staff guided us every step of the way. Integration with numerous third party services consolidates billing operations into one easy to use platform.

Inconvénients

Certain functions could be streamlined for quicker daily access. Slow speeds during peak hours.

Pablo
Pablo
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5,0
Publié le 05/02/2023

Facturación y contabilidad, pero no a cualquier precio

Avantages

Es un programa de facturación en línea que ofrece una amplia variedad de funciones para ayudar a las empresas a automatizar y optimizar sus procesos de facturación.

Inconvénients

La principal desventaja que veo es el precio y que darse de alta es bastante tedioso, pues hay que concertar una cita, lo cual en mi opinión estropea un poco la experiencia. Terminé migrando a otro programa.

Rick
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 09/03/2021

Can't live without OneBill

Customer support has been exceptional. My billing process used to take me literally a full week each month to complete the process. Now, with OneBill, I'm done in two to three hours.

Avantages

The platform adapts to all of my needs. Rarely is there something that can't be accommodated. It is very intuitive and covers all of the bases for me.

Inconvénients

Any implementation challenges were minor and simply due to the necessary learning curve.

Reza
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 23/03/2021

Review

I have worked with Onebill for over 2 years and have had a great experience with the team. we have never had an issue or downtime with the software.

Avantages

I like the ease of use and out of box integration with QB online and payment processing platforms.

Inconvénients

I like to have this integrated with our suppliers. However, this is a limitation on our suppliers part.

Hagop
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 27/05/2021

Pros & Cons of OneBill

Easier to manage & follow up the aging report & manage telecom taxation issues.

Avantages

The product is relatively easy to use. New hires can be trained fairly quickly.

Inconvénients

Rectifying invoices has limitations & is complicated.

Joie
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
0
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 08/03/2016

Always implementing new features, and customer service goes the extra mile - always.

We needed a billing system to allow us to work efficiently as we grow. OneBill has done just that.

Réponse de OneBill

Thank you for your review and we are always committed to your business growth through our platform support.

Répondu le 15/03/2018

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