En savoir plus sur Oracle Cloud CX

Aux entreprises qui cherchent à répondre aux attentes élevées en matière de service de leurs clients, Oracle Cloud CX garantit que chaque client est valorisé et pris en charge. La suite d'expérience client fournit aux entreprises les outils nécessaires pour offrir des expériences exceptionnelles qui non seulement fidélisent les clients, mais génèrent également des revenus. Oracle Cloud CX fournit des applications d'expérience client étendues sur l'ensemble du parcours de chaque client : Internet, centres d'appels et réseaux sociaux. Elle convient parfaitement aux entreprises ayant des réseaux de consommateurs denses dans divers secteurs, notamment le commerce de détail, les voyages et le divertissement, le secteur public et les services en ligne. De nombreux clients utilisent le web en permanence : pour leur travail, la recherche, se divertir, etc. Oracle Cloud CX offre aux consommateurs d'une entreprise une expérience en ligne positive de la marque à partir d'un ordinateur ou d'un smartphone, offrant un accès à tout moment pour effectuer des recherches, résoudre des problèmes et acheter des biens et des services. Les consommateurs actuels sont constamment en déplacement : ils sont tout aussi susceptibles de visiter votre site sur leur smartphone que sur un ordinateur de bureau. C'est pourquoi le système optimise les services pour une myriade d'appareils intelligents afin de fournir une expérience web cohérente. Avec Oracle Cloud CX, les entreprises peuvent surveiller et répondre aux commentaires des clients sur les réseaux sociaux, ainsi qu'intégrer les réseaux sociaux dans la stratégie de marque de l'entreprise, un outil qui a toute son importance sur le marché actuel pour augmenter la satisfaction des clients et les fidéliser.
Oracle Cloud CX Logiciel - 1
Oracle Cloud CX Logiciel - 2
Oracle Cloud CX Logiciel - 3
Oracle Cloud CX Logiciel - 1 - aperçu
Oracle Cloud CX Logiciel - 2 - aperçu
Oracle Cloud CX Logiciel - 3 - aperçu

Oracle Cloud CX - Prix

Oracle Cloud CX n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

À partir de :
Non fourni par l'éditeur
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

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Oracle Cloud CX - Avis

Note globale

4,3
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Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,1
Support client
4,0
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Tous les avis sur Oracle Cloud CX

Filtrer par :
Classer par :
16 avis
Daniel
Daniel
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4,0
Publié le 23/03/2018

Oracle CX - Sales Cloud. Efficient product and easy to adapt.

Oracle CX - Sales Cloud. Manage a complete sales system, be it small, medium or large. The strength of Oracle CX-Sales Cloud is remarkable, since it has a pre-established configuration of the basic and intermediate aspects of the sales mechanism and the supply of services.

Avantages

Oracle CX - Sales Cloud is a product that provides a great facility to establish a complete program of sales and CRM. Adapted to any company dedicated to the supply of services and sales, provides technical support to the efficient and quality user.
At the interface level, it provides a complete visualization of the components with a nice and intuitive design. Its cost is high, since it is a product of Oracle and for this and other reasons its cost is high, but it can still be acquired without a greater risk of loss of investment.

Inconvénients

Oracle CX - Sales Cloud offers few options to modify; In turn, it does not allow access to more advanced configuration functions. It allows you to choose visual themes, the limit is that you can only choose the available ones. The internal CRM of Oracle CX - Sales Cloud does not allow managing a volume of detailed information, it simply provides tools for a segmented and generalized administration.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 10/11/2020

Oracle for ECommerce

I work for an ECommerce company and I use Oracle Cloud every day. I set up new items so we use it to add our skus and manage our vendor agreements and purchase orders. Oracle Cloud makes this very accessible and easy to undergo this process.

Avantages

I like the the user face and setup of the program. It makes it easy to use and access the functions you need. I work in ECommerce and we use the program a lot for managing vendor agreements and accessing Purchase Orders.

Inconvénients

The program is a bit slow and lags quite a bit. It took me a while to get used to moving at the pace it goes. Other than that, I don’t have many complaints.

Stephanie
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
3
Simplicité
2
Support client
3

2,0
Publié le 12/10/2021

Inefficient

Avantages

I enjoy data entry and data management. I liked the ability we had in CX.

Inconvénients

It is extremely hard to teach major gift officers how to use this software, it's much more technical than our team was willing to work with.

Utilisateur vérifié
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4,0
Publié le 12/06/2018

Good tool for the administration of clients with potential sales.

Simple administration on the functional safety of users, easy creation of reports, and workspaces that allow agents to view incidents of reported cases.

Avantages

Good ease of use at the console level, the creation of profiles and administration of user accounts is one of the main benefits of this oracle tool

Inconvénients

This tool has little documentation in the market, in addition to functionalities that in other softwares turn out to be easier to perform, such as its syntax in its native code.

Ahmed
Ahmed
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5,0
Publié le 15/08/2021

Very flexible and easy to use.

Overall it is a good sales tool. Top quality with low cost.

Avantages

I like that its a powerful simple tool and easy to use for new emplyee and it does not need special training to use.

I like its elegant yet smooth platform for both browser and mobile app.

I like that its costs is lower for its category.

I like that we can do a lot of customizations.

Inconvénients

The global search was slow for me.

Eventhough the effort that Oracle makes to improve their performance I constantly find myself refreshing to gather accurate data.

Samuel
Samuel
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 19/03/2019

Could not be happier with Oracle CX

Very positive, have loved every minute of working on Oracle CX.

Avantages

Amazing powerful tool that makes CX and CRM management so simple and easy to use in any company of any size.

Inconvénients

Daunting interface when you first launch Oracle, but you quickly overcome this.

Krishnamurthy
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5,0
Publié le 19/10/2022

A secured tool for data management

Easy to use and explain to team members and it does it's job.

Avantages

Oracle cloud is a secured tool and easy user experience. Could teach easily beginner about the usage. Amazing data entry and data management tool.

Inconvénients

Boring interface and graphics can be improved in latest versions. Everything process looks same and user can be confused upon using as time goes.

Daniel
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 24/05/2019

Smart, Quick and Simple Retail Solution.

Deeper look into our business. Great for tracking inventory, building customer profiles, and easy to use!

Avantages

Oracle CX retail solutions has brought our company a much smarter, comprehensive, and cutting edge look into our business. Easy to explain to team members, great for looking into inventory, and automatic promotions on transactions are just a few of the perks of Oracle.

Inconvénients

There are some occasions that there are some hiccups with starting up the software, but it usually is an easy fix.

Hugo
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5,0
Publié le 25/06/2022

Oracle Cloud CX is very secure

Avantages

Oracle Cloud is an excellent software, very secure and a system that I can insert documents, send messages to the team.

Inconvénients

It's a difficult software at first but I've gotten used to it and nowadays I don't trade for any other.

Perry
Perry
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
2

4,0
Publié le 21/12/2018

Lots it can do

Avantages

Oracle CX is a great product for interacting with our customers, giving them a good face of our company. It has lots of reports and lots of powerful tools to use. It helps up deploy our new software to everyone seamlessly, and provides a good customer interface

Inconvénients

It is really complex to use, customer support is pretty hard to understand and follow directions. They need better hand holding and better answers to the issues that my staff brings up.

Mark
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3,5

4,5
Publié le 25/02/2015

Oracle RightNow CX

Avantages

This product is easy to work with for what it does as a Contact Management System. The user is empowered to make the product fit their needs down to customizing capabilities that are typically 'for cost' services done by the vendor.

Inconvénients

There are some email management limitations that I would like to see improved, such as multiple contacts per incident. We have been a customer of RightNow way before the Oracle acquisition; since Oracle taking over, there are multiple layers of red tape that did not previously exist, in addition to discontinuing the valuable developers conferences.

Jesse
Jesse
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 22/10/2019

Oracle CX is a great CRM package

My overall experience with Oracle CX has been okay so far. We used it at work and it made handling customer calls easy since you could document and have a list of past interactions as well.

Avantages

It's easy to use, the menus are self-explanatory, the software has lots of features all information is contained in one program

Inconvénients

The program seems to crash on occasion, and it can run slow at times but other than that I don't have any other issues with it.

Utilisateur vérifié
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

4,0
Publié le 17/04/2018

Excellent CX Software

Avantages

It allows to connect customers interactions with brands easily not matter which channel the customer used to interact with the business.

Inconvénients

It doesn't let you customize so you end up using a lot of out of the box functions but it's really dificult when you need an specific function for your business.

Tony
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
3,5
Support client
0

4,0
Publié le 19/02/2015

Excellent for support organization

Avantages

It has an easy to use interface. It helps keep everything organized with you and your customers.

Inconvénients

The only thing I didn't like was the time it took to load the application.

Deepak
  • Secteur d'activité : Génie civil
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
4

4,0
Publié le 06/10/2017

Great experience

Great platform

Avantages

Real-time insight into employee information.
Supported more rapid HR decisions by gathering all the records into Oracle Human Capital Management Cloud.
Managed to increase process efficiency.

Inconvénients

I feel it can be improved upon by giving more flexibility and customization to cater to organizations' needs.
Can focus on legal and statutory aspect at regional level.

BONNIE
  • Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

5,0
Publié le 15/03/2021

It Does its Job

In general, it did its job in helping me to store data.

Avantages

The process forced me to really think carefully before entering the information into the database - which is always good for sensitive documents.

Inconvénients

I didn't like that I needed to learn how to communicate with oracle, one needs to have an understanding of SQL...

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