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Bird - Prix
Bird est disponible en version gratuite. La version payante de Bird est disponible à partir de 50,00 $US/mois.
Produits similaires à Bird
Bird - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur Bird

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Un logiciel de SMS marketing
Avantages
Un nouveau logiciel de SMS et du marketing très simple et efficace permettant les appels téléphoniques et très performant . Je le recommande
Inconvénients
C'est un produit que j'utilise et j'apprécie énormément ses fonctionnalités . Je n'ai pas encore eu de problème avec MessageBird

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de Communication
Avantages
Très professionnel et Simple à utiliser permettant de connecter à plus d'entreprises et très professionnel. Je le recommande
Inconvénients
Le prix est coûteux pour moi . Veuillez revoir cela.

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de SMS
Avantages
Un meilleur logiciel de communication très performant et efficace pour la gestion des SMS avec plus de fonctionnalités. Très simple ,rapide et permet d'intégrer d'autres logiciels. J'adore
Inconvénients
Un très bon logiciel de gestion des SMS mais indisponible dans tout pays. C'est très coûteux pour moi également

- Secteur d'activité : Immobilier commercial
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de sms de marketing
Avantages
Ça permet de générer plus de ventes grâce aux fonctionnalités des sms de Marketing , très simple à utiliser et offres de meilleurs avantages.
Inconvénients
C’est un top que j’apprécie beaucoup et je n’ ai pas d’inconvénient sur ça . C’est l’un des meilleurs produits de marketing

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de SMS très intéressant
Avantages
C'est un meilleur produit très simple et riche en fonctionnalités pour accompagner plus d'entreprises. J'adore ce logiciel
Inconvénients
Mon soucis c'est le faire que le logiciel n'ai pas disponible pour tout pays et un peu coûteux pour moi .

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de SMS marketing
Avantages
Très bon et très facile pour la gestion des SMS de marketing et très professionnel . J'adore
Inconvénients
Je n'ai aucun problème avec MessageBird

- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de SMS
Avantages
Avec ces meilleures fonctionnalités, ce logiciel est une plateforme de communication très simple et fiable .Son utilisation est confortable pour les entreprises.
Inconvénients
J’apprécie bien ces qualités mais comme limite, je n’arrive pas à utiliser les emojis

- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Logiciel de SMS
Avantages
C'est une plateforme de communication très simple et très performant pour travailler avec les entreprises avec de bonnes fonctionnalités et permet d'intégrer d'autres logiciels
Inconvénients
C'est un super logiciel et très simple mais très coûteux pour mois et indisponible pour tout pays. La version gratuite également indisponible
- Secteur d'activité : Immobilier
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Le point central d'automatisation de notre point d'information client
Avantages
La plateforme est user-friendly et vraiment simple à utiliser. L'upload et la correspondance des fichiers que l'on utilise en font un outil redoutable et rapide. Le réglage des réponses est précis et la mise à jour de la base de donnée clients n'est pas complexe.
Inconvénients
Le process d'intégration et le service client est à revoir. Nous avons perdu du temps à essayer de les contacter pour un problème d'envoi sms qui au final a été réglé très rapidement une fois pris en main par leur service

- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Best tool to send SMS & Wpp
Avantages
- API & Integrations -> This enables us in create powerful and customizable multitouch campaigns- Workflow builder -> This feature is awesome. Being able to create workflows and branches, using custom properties and then personalize templates with it- Pricing -> It's the best one we could find
Inconvénients
The support could be faster to respond. Other than that, everything is awesome
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
One of the most advanced conversational AI tools on the market
Pretty good if you know what you're doing, and what you want. I don't think they're a beginner friendly tool. It's the tool you look for when you think the likes of Zendesk aren't enough.
Avantages
Bird is still the best conversational AI platform on the market, but throughout the years they've growth into an all-in-one CRM platform. I don't think they're the best for that, but their AI tools are quite impressive still.
Inconvénients
I feel like they're doing a bit too much now. Their website for example is quite overwhelming compared to their previous one. Same goes for the platform. MessageBird use to be an SMS tool. Then became an omnichannel tool, then a conversational AI tool, and now a CRM. Props to them for innovating, but it's also quite overwhelming as a customer.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Suspending accounts and don't giving refund
Very bad recently after using them for +2years
Avantages
terrible service, left without access to my account ! can't recieve sms , lost money and timethey shut us down without any refunds and with funds frozen
Inconvénients
Lack of transparency and frozen assets without clarification
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
THE BEST THING OF BIRD.
I have been using bird since 2022 and it has been good for me.
Avantages
Easy and clear fast feedbacks.which is good.
Inconvénients
It sometimes misbehave to some phones , actually with low internet.
- Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
My experience hasnt been great
Overall a great experience. I use another leading brand and it isnt as good as messagebird. I find Messagebird clearer, quicker, and nicer to use, certainly the preferred software of this type.
Avantages
I liked message bird overall.The interface is really nice, easy to use, great for the emergency type of law that I do. Really helps cut through loads of unnecessary work.
Inconvénients
The downloading of documents is cumbersome. This is a primary use for me/us, and the main reason for using this type of software.
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Messagebird Review
I like working with MessageBird, because it's a very usefull program for customer service or other type of contact
Avantages
The simplicity of the program and Messagebird is very easy to use for new users. It's very self explainable.
Inconvénients
The only problem I have with Messagebird is that once customers send a complaint and a operator reacts to the comment. The customer will automatically be placed at the bottem again
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
All what you need in just one place
Avantages
The different channels that MessageBird offers for Marketing, such as for SMS, Email, Whatsapp and that allows for multiple people to review what is going on and to assign. Also that offers an API for number verification.
Inconvénients
The initial cost for implementation for small business would not be a good choice.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
A great everyday tool.
Avantages
The best tool to send bulk WhatsApp messages automatically. And also bulk sms. Amazing flow, that allows us to create workflows inside the app.
Inconvénients
It still not possible to send MMS to Europe, and I need that function in my job.
- Secteur d'activité : Organisme social ou civique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Fast SMS delivery
Overall experience is great but the price is quite high, for example for a small company or small business.
Avantages
Fast service that helps you to manage your business fast.
Inconvénients
The cost may be recognized as the pretty high for a small business.

- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
MessageBird is an absolute 5-star virtual VOIP telephone service
When we moved our warehouse to a new location, our former provider promised to both keep our existing phone number, that our business had used for 3-years, as well as have a fiber-optic connection in place. In reality, we got neither. At the new location, telecom companies quoted 5k to install a fiber-optic line, and the phone was a low-quality copper line with no option to keep our previous number. We had to take full control of our inbound calls and become independent from telecom companies that failed at the core of their services and customer promise deliverability.
Searching for an API and an open-source solution we found MessageBird through IFTTT platform. At first, we were sceptical about MessageBird ability to offer its services to UK clients, however, after the initial inquiry, we were advised that not only MessageBird was able to source a UK, London-based landline number, as we are a London based business, but also provided an option to choose a preferred number. All at a fraction of cost that traditional telephone service companies will never be able to price match.
On the day of connection, we geared up to update our phone number in all places possible, established an inbound call flow, linked inbound calls to extensions relevant to our business, and gradually got our inbound phone call business back. Team LEDUS UK is personally thankful and grateful for the opportunity to be with MessageBird and recommends other businesses to follow worldwide.
Avantages
1. Cost, cost, cost
2. Phone call-flow flexibility
3. Availability - services just what you needed
4. Fulfilment of custom number requests
5. Ease of use - literally a monkey could do it!
6. Reliability 24/7/365
7. Analytics and automatic contact saving
8. Team friendliness and helpfulness
9. Service expansion opportunity e.g. using SMS marketing
10. MessageBird concept helping businesses
Inconvénients
1. The only thing that we still have not grasped is how to link an API to a physical on-the-desk phone, or a WiFi phone so that inbound call can be both received, as well as diverted to mobile phones if there is no one to reply the main phone. No tutorials or guidance of wifi phone models provided, yet.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
MessageBird Communication
I love the app because messages are instant and replies in time not making conversation boring
Avantages
I like messageBird because they streamline customer conversation by connecting applications and APIs to one inbox
Inconvénients
It had limitations when sending messages and to chat with multiple clients
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
My Review
It's ok. I think your service could be a lot better, in terms of quickness of response to customers and also I'd like to see the ability to insert emoji's.
Avantages
It's simple to use, you can link up functionality to automate texts with zapier and you can create templates that automatically insert recipients name.
Inconvénients
I don't get notifications when a text has arrived, I can't insert emoji's.
Réponse de MessageBird
Hi there,
Thanks for your review. We'd love to know what we can improve on specifically! Please reach out to us on [email protected] and refer to this review so the relevant person can connect with you.
Best from Amsterdam,
Alex Dorweiler
Head of Support @ MessageBird
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
A really great service
Avantages
Its not complicated, and it just works. I used the Ruby gem for my app, it worked very smooth. Much better and less complicated than the other sms providers.
Inconvénients
Sometimes there's an issue with sms delivery. Sometimes they get delayed and sometimes just don't get delivered. Its rarely, but something worth looking into :)
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Onboarding and API usage is nice and easy. Quality of Delivery is high over multiple countries
Avantages
Easy of use and pricing. We've migrated over from a different provider and the development effort was fairly low. We've had no major issues, no performance problems and support was always helpful.
Inconvénients
As we deliver messages on a global scale with multiple fees I would love to get price for deliver on a per message basis, which we don't have yet.
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
develop any communication platform
We use the tool to authenticate and validate users, their orders and account. It has helped us to deal with legit clients only
Avantages
WhatsApp and SMS API are so great features. We use the WhatsApp API to send order confirmations upon successful purchase from clients, and SMS API to send OTP to clients while creating an account with us or resetting password. Integrations are so simple if you follow their guides
Inconvénients
They are too restrict when it comes to SMS so if not careful about content you send to clients, you risk the account to be suspended
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Excellent product, easy to use and affordable.
Avantages
I liked that they use Intercom for their live chat as they were able to quickly solve my problems. We ended up adopting Intercom ourselves after seeing how well it worked
Inconvénients
Nothing that comes to mind. Keep up the good work.