En savoir plus sur Hotjar

Hotjar est une plateforme de gestion de l'expérience client basée sur le cloud, conçue pour aider les entreprises, petites ou grandes, à suivre et à analyser les actions de clic, de touche ou de défilement des visiteurs sur le site grâce à des heat maps. Les professionnels du marketing peuvent afficher anonymement les sessions des utilisateurs et identifier les problèmes de convivialité en fonction des modèles de navigation. La solution permet aux employés de relire des sessions, d'ajouter des balises aux enregistrements, de préparer des notes et de les partager avec les membres d'équipe. Les spécialistes du marketing peuvent configurer des déclencheurs comportementaux personnalisés lors de la création d'enquêtes, les lancer sur le site ou envoyer des liens d'invitation aux consommateurs et recueillir des opinions. Les visiteurs peuvent également laisser des commentaires visuels sur le site, ce qui permet aux professionnels de suivre les sentiments sur les différentes pages. Hotjar offre une intégration à plusieurs applications tierces telles que HubSpot CRM, WooCommerce, Slack, Segment, Wix, PrestaShop, Joomla, etc. Cette solution est disponible sous forme d'abonnements mensuels et annuels et le support est assuré par la documentation.
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Vidéo de Hotjar
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Hotjar - Prix

Hotjar est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Hotjar est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

À partir de :
39,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

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Hotjar - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,5
Simplicité
4,6
Support client
4,5
Akande
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 22/08/2019

HotJar is an awesome tool for studying websites and optimizing!

Overall HotJar is a great platform and I am one of their biggest advocates. I would recommend HotJar to anyone looking to enhance their understanding of on-site traffic and conversion.

Avantages

At each company that I have worked for, I always bring up HotJar as a solution they should implement as soon as possible. It is so easy to use and allows for such a comprehensive view of the customer experience that it's a loss to NOT use it! I love that it can capture click data, scroll depth, and even user interactions on the website. There is so much valuable information to be pulled from the data!

Inconvénients

There are two things that I'm a little bummed out about with HotJar. One issue is that they recently removed cross-domain tracking. This was a great benefit and we used it often, so not having it is tough. They also have a limit on the height of the pages that can be captured, 1500px. Our pages are slightly larger so we lose some detail on the report that we would have otherwise had.

Réponse de Hotjar

Hey Akande,

Thanks so much for taking the time to review Hotjar! It's great to read that you're getting a lot of value from the tool :)

It's indeed the case that we removed cross-domain tracking in light of our continued commitment to privacy-by-design. I'm sorry to hear that working with the tool is a bit tough without this - we'd like to help if we can! Do reach out to us at [email protected] if you've got questions.

Following up your note on the height of captured pages for Heatmaps - we do have a 15000px limit, but if it's a pain point I'd definitely suggest using the Suggest a Feature function in-app to let us know what you need :)

All best,
Alex

Répondu le 27/08/2019
Brock
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 04/03/2023

I can't imagine how you do CRO without Hotjar

We have had an excellent experience with Hotjar. It has made our user studies very simple and we have learned SO MUCH about how our customers interact with our website. This has made it infinitely easier for us to streamline our UI and buying process.

Avantages

It is very simple, it works exactly as you expect it to, it is easy to set up and configure, and WOW is it ever powerful. It is literally like someone turning a light on when you are doing conversion rate optimization work. No more guessing. Now you can study user behavior and see EXACTLY how they are responding to your designs, UI/UX and interfaces. We have literally made MILLIONS of extra dollars once we started using Hotjar.

Inconvénients

There is little we don't like about Hotjar. It just works (and it is easy to use).

Alternatives envisagées 

Smartlook

Pourquoi passer à Hotjar

Hotjar had more features, tons of good reviews, and we had several word of mouth recommendations that was the way to go. We thought it had much more to offer than Smartlook.
Ioana
  • Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
5

3
Publié le 14/08/2019

Great little tool for starting your UX research

I would be surprised if there was a CRO or UX team that hasn't heard of Hotjar. It's a great little tool, especially given the price, but it doesn't allow enough flexibility to be your main on-site research tool. It's really good for starting out and doing some basic research. Sweet and simple! I guess marketers could benefit the most from this!

Avantages

Price. Simplicity of implementation. Good customer service. The scrollmaps and polls are my favourite, and only features I use.

Inconvénients

Potentially slows down the site. Loads the entire js even when only running a poll, so puts unnecessary load on the page speed.

Forms have nearly never worked on any of the websites I have used it on. Funnel I don't really use - I don't see the point really. Free GA will still be far better and more useful at that.

Polls have very simplistic targeting methods. Adding one or two new targeting triggers would be awesome...but they haven't released any new features in ages.

Heatmaps are still very simple with no ability of segmenting the data.

I can't complain for the really accessible prices they have been able to maintain though!

Réponse de Hotjar

Hey Ioana!

Thanks so much for leaving this review and sharing your thoughts on Hotjar.

Following up your feedback - we're always focused on minimizing any increased page load time with the Hotjar script on your site. Have you checked out this resource? https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115009335727-Will-Hotjar-Slow-Down-My-Site- If you're having trouble please reach out at [email protected] and we can take a look with you.

There's new targeting and filtering functionality on the product roadmap :) https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115012303268-Product-Roadmap Stay tuned for that!

All best,
Alex

Répondu le 27/08/2019
Martin
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 04/10/2023

Good heatmap system

Avantages

I really love the recordings that you can do! Highly recommended for website optimization.

Inconvénients

Sometimes there is to many features so it is hard to find what you want. And there is always a worry about performance of our site.

Spencer
  • Secteur d'activité : Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 09/12/2021

Great UX/CRO Tool for the Price

I think overall Horjar is a great tool for small to medium-sized businesses. For the price, it has a number of great features to start user testing and CRO. As a marketer (not technically inclined whatsoever), it's also pretty easy to set up and use.

Avantages

The surveys are what we use most to get insight into what our users are after, issues they may have, and to get ideas for content.

Inconvénients

Nothing really. It suits the purpose of a value-based beginner UX/CRO tool. For the price it does exactly what I need it for.

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