En savoir plus sur Dolibarr
Dolibarr - Prix
Dolibarr est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Dolibarr est disponible à partir de 0,00 €/mois.
Produits similaires à Dolibarr
Dolibarr - Avis
Évaluation des fonctionnalités
Tous les avis sur Dolibarr
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Dolibarr : comment avoir un outil sur mesure sans se le faire développer
Je l'ai déposé sur mon hébergement et ai fait moi-même la configuration base de données. Cela demande un peu de connaissance, mais c'est faisable quand on s'y connait un peu.
Depuis il me coûte 0€ avec 4 utilisateurs, là où Odoo me demanderai plus de 200€ /mois !
Avantages
Ce logiciel permet de se faire un outil adapté aux besoins propre de son entreprise pour 2 raisons.
Tout d'abord il permet un nombre énorme de choses de base, il suffit d'activer ou désactiver les modules fournis par défaut : gestion commerciale, de stock, ressources humaines, tickets, et beaucoup encore.
Ensuite, le dolistore permet de compléter avec des modules tiers gratuits ou payants.
Inconvénients
Assez typiquement dans le monde du libre, l'interface n'est pas très pensée pour la productivité. Certains l'appellent le "Clicodrome" !
Alternatives envisagées
monday.comPourquoi choisir Dolibarr
Odoo est trop cherLogiciel antérieur
OdooPourquoi passer à Dolibarr
Immédiatment utilisable- Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
CRM simple et ergonomique
Nous sommes ravis de ce CRM qui nous est précieux pour Notre certification.
Avantages
Nous l'avons depuis 2016. Sa facilité d'utilisation nous a séduit et nous avons rajouté le module formation qui simplifie l'administration des formations.
Inconvénients
Nous avons rencontré quelques difficultés avec l'insertion de signatures sur certains documents.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Simple d'utilisation
Avantages
Pour des petites structures, la prise en main est facile et il permet de gérer les contacts, devis, commandes et factures.
Inconvénients
La mise en page, notamment des devis et confirmation de commandes pourrait être mieux. Il n'est pas toujours facile, de créer de "jolis" documents.
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Un usage quotidien depuis 6 ans !
Devis, facture, suivi du compte en banque. C'est vraiment très pratique.
Avantages
C'est un outil open source que j'ai pu installer moi-même et faire monter en version régulièrement.
Inconvénients
Il n'est pas normal qu'une extension open-source doivent être rachetée à chaque changement de version !
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Un bon Logiciel
dans l'ensemble je suis satisfait de la solution, mais je perd un peu plus de temps qu'avec une solution Sage par exemple.
Avantages
très complet mais il faut avoir un peu de connaissance sur les fonctionnalité
Inconvénients
On peut se perdre quand on ne connait pas les fonctionnalités
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
LOGICIEL DE L'ANNEE
je suis utilisateur de dolibar depuis 2015 j'ai parcouru toutes les versions depuis la version 7
Avantages
les opérations sont très coherent avec le logiciel
Inconvénients
la gestion des stocks n'est pas encore parfait jusqu'ici
- Secteur d'activité : Production alimentaire
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Pour notre entreprise c'est le meilleur
Avantages
C'est très facile et sample accessible .
Inconvénients
La présentation des ces factures
Et le gestion des employer .
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Dolibarr truly is an all in one solution
In the time that I have been using Dolibarr, I have been able to better record and track customer inquiries that have then been turned into projects with invoices. I've also been able to directly tie expenses to projects to readily recognize if what customers are being charged is inline with expenses incurred by the business for the project. The more I have learned about the software, the more I have been able to think of better ways to integrate the software within my business.
Avantages
One of the things that I like most about Dolibarr is that it truly offers an all in one solution for my business (Sewing and Alterations) as it helps track every aspect of the business process.
Inconvénients
I haven't really found much that I don't like about the software as taking the time to learn the software has really been paying off.
Pourquoi passer à Dolibarr
I ultimately chose Dolibarr over the other solutions because each of the others seemed to be missing various important aspects that Dolibarr offers (or these abilities are well hidden within the alternatives when I tried the demo's).- Secteur d'activité : Sécurité publique
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Open-Source, simple and easy to deploy
We use Dolibarr to track our time, billing by project, and manage our CRM with an EasyCRM add-on module. Management of bank monitoring. Ticket management for our customers. Dolibarr is also our internal development framework
Avantages
Of course the first thing we love is that it’s completely free! Getting started is quite simple. The ergonomics are consistent. There is a large community of developers and integrators with many modules on the store.
Inconvénients
The ergonomics are a little outdated and not always very user-friendly
Pourquoi choisir Dolibarr
I want to own my data and price is far betterPourquoi passer à Dolibarr
The open-source project is healthy and the developer community is super friendly- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Dolibarr to manage finance and account
Overall at this level, this software meet requirements with some headache, much modifications was made by our devolpers.
Avantages
Very easy to configure, import, export of master data like materials, vendors, customers etc, of previous erp is sophestically covered.
Invoicing, banks, account, reconsillation is ok, suitable for small industries. User authorizations, checks and control is available.
Inconvénients
All business finance stratigies is not functional, like releasing payments etc. Some flaws found in invoicing status, margin report should be modified.
- Secteur d'activité : Services d'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Dolibarr as a Prospect/customer management and invoicing system
We create all prospects, customers, products (but just a few) and services and it is easy to create them. the software help us a lot to make the follow-up of invoice payments.
Avantages
The software is quite easy to use.
A lot of plugins can help to manage better the company and the leads/proposals.
Update is better even if they can still improve it
Inconvénients
For the contract management for employees, the features are too lights !
Alternatives envisagées
Vtiger CRMPourquoi choisir Dolibarr
Because vtiger is not really an open source now and some modules very expensiveLogiciel antérieur
Vtiger CRMPourquoi passer à Dolibarr
Easy to use, fast to install, easy to secure, mobile app available Dolibarr is installed on a cloud server and in such we do not have to manage the server itself. Only Dolibarr. We also installed time sheet modules to help in managing our consultants.- Secteur d'activité : Bibliothèques
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Good product, wish it will continue to evolve !
Well i use it for a litle library in lebanon. We bub books in france in euros, and sell it in lebanon in usd and LBP.
We also work in consignation, so we put our books in other stores... and we collect then the money each 2 month...
Avantages
I like that it has a very good process from proposal to facture. it's modular so i can select the modules i need. So i can chose the level of complication for the end user.
I liked also to be able to buy some plugins that did something.
Inconvénients
Well, it's doing it's job !
i was a litle lost with the multi curency module.
and a module for putting goods in a parthner store (and getting out of the my stock) but doing facturation when it is sold by the parthner. would be realy nice.
in french we call this "consignation".
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
quality opensource
As I said, I use and indicate dolibarr for professional and personal purposes as well, from inventory control management to financial control.
I am happy to work with a secure system that also provides me with solving the sometimes serious customer issues regarding database and customizations.
I developed in it a feature of the Brazilian Invoice. This was one of the developments that I performed with total satisfaction.
Avantages
I like dolibarr easy to customize, safe to use and practical to solve problems.
Inconvénients
from the lack of plugins or third party resources available to it. On the other hand, I believe this is due to the fear of giving credit to software that could topple big ones in the market.
Pourquoi passer à Dolibarr
for being a more complete product, involving the financial side, inventory, marketing and that still allowed me to develop in a language that I have greater knowledge. besides vulnerability being the lowest.- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Dolibarr is Excellent Open source ERP
Avantages
The fact that it's free and well maintained. Has very vibrant user community
Inconvénients
Lack some functionality and flexibility needed to make ir universal.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
My weekly assistant
I have been using Dolibarr for more than a year now and I absolutely love it (and so does my accountant). As a freelancer I used to work in Excel and keep track of my leads in a separate CRM. This was becoming quite difficult to track vendor and client invoices nationally and internationally and if I wanted to add something to my CRM, I had to pay for an upgrade. With Dolibarr I can do everything myself and expand the field I require.
Avantages
The amount of flexibility in this software is massive. Every single function is customisable and the functionality that is already included out of the box is everything a starting company needs. I'm using the CRM and invoicing module every week. My accountant has her own login to view and download all supplier and client invoices.
Inconvénients
The software has some learning curve. I host the software on my own server so if you don't know how to do this yourself, you probably will have to hire someone with technical skills. You are actually buying a lego-box but still need to build the castle yourself so you will have to put in some hours/days to set everything up.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
A great ERP/CRM easy with PHP language
Small bussiness or Entities that need a ERP/CRM very cheap.
Also small bussiness or Entities that need a very personalized ERP/CRM for their needs.
Avantages
Uses the same programming language that Wordpress, Drupal, o Prestashop.
Very easy to install in most common hostings.
Good and open community.
Free licence GPL.
Inconvénients
More events or meetups in countries that uses Dolibarr for interact with other developers and customers.
Pourquoi passer à Dolibarr
Because Dolibarr has a free license (GPL), uses PHP language and have a good community.- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Perfect CRM
We are using dolibarr for our whole business process, from customer contact management to invoice.
Avantages
- The system is a webbased CRM Suite
- there are many modules for different cases
- the system hast it's own Customer Portal
- Own API
Inconvénients
- Some modules are not working at all correctly. (But please remember that it's a open source Project)
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Dolibarr an open source CRM&ERP
I use Dolibarr on a daily basis to do my quotes, order and billing. I follow my client, the latest emails exchange or bill I sent. I can consult my overall reports for the month/trimester/year easily.
I use it for every aspect of the life of my company.
Avantages
Is is easy to use and intuitive in its functionnality. With 2 new versions every year there is at the same time stability and progress in the end user experience visually and in the new features every version brings.
Inconvénients
as every change of software, the hardest part is to get used to it, but once you are used to it, it is easy to navigate, work and find information ;)
- Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Established since three years, I was looking for an easy and complete software to manage my...
My company is managed with Dolibarr and I am very happy to use it for this purpose since the creation of my company.
Avantages
Easy to use, no very hard installation needed, backup and restore very easy, complete solution for ERP/CRM, in constant evolution. When you know nothing in these kind of software, you learn very quickly to use Dolibarr without help. Very intuitive, light and performing. I have tried other commercial solutions but I stayed with Dolibarr
Inconvénients
You have to learn the use of Dolibarr on your own because there is no customer support (but the forum can help you whenever you have some issue).
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Use the software for 14 years now because of it's stability. That's why we advise it to our...
Avantages
Userfriendly program with a lot of options which you can activate just when you need them. Specific business needs can be realised by customize the modules without any programming skills. A very flexible program with a lot of potential for the future.
Inconvénients
Graphic interface style is outdated. Improvement of the UI in next release would be nice.
The calendar lacks the option for recurring appointments.
Because there is no customer support, we decided to make our own manuals & organize user-sessions to support our clients with the Dolibarr product.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Swiss knife
We solved delivery, amazon dialogue, dematerialization, multi-currencies, email integration, KPI reviews, etc
Avantages
Everything can be done with Dolibarr, it's a swiss knife.
We have implemented solutions that were outside of the core features with ease.
For the price of a licensed ERP, you can have a customized ERP fitting your business.
Inconvénients
It's designed to be extendable, you cannot miss a functionality.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
good solution to manage society
good software until now but in the future if they don't make an other version with mvc model the software will be discontinued and there will be more updates.
Avantages
- A lot of functionality in the basic version contacts, tiers, bill, cost bank, compta, ....
- Free version
- open source
Inconvénients
- Very few free modules
- based on a very old technology so to develop specific stuff you must work with a no mvc model
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Easy ,rich functionality ,easy to customize, fast working speed ,good design
Its good product reliable stable fast php based huge plus, and its easy to use and setup
Avantages
Fast speed ,easy to use ,rich functionality ,easy to customize ,fits many businesses workflows ,easy to translate
Inconvénients
Support ,if i post something on forum no reaction at all. Only french forum is active i think but not many people knows French ,customization of pdf documents is hard
- Secteur d'activité : Matériel informatique
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
it have it all
work gut for last 2 years and used it ½ year before to get it implement to my company
Avantages
price and easy of use and it support is gut
Inconvénients
support for Danish system it need a little bit more attention
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Review
Avantages
The software is easy to learn and there is much support in the community
Inconvénients
Some important modules are still missing f. ex. for human resources
Alternatives envisagées
Vtiger CRMPourquoi passer à Dolibarr
it is flexibleCatégories connexes
- Logiciels de gestion de portefeuille d'actions
- Logiciels de comptabilité
- Logiciels de gestion des commandes
- Logiciels de Contract Lifecycle Management
- Logiciels CRM
- Logiciels de predictive lead scoring
- Logiciels de gestion des produits
- Logiciels de SFA (Sales Force Automation)
- Logiciels de gestion d'affaires
- Logiciels web ERP