En savoir plus sur Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio est une plateforme de gestion de données conçue pour aider les entreprises à offrir des expériences marketing personnalisées en recueillant et en stockant des flux de données provenant de sources multiples. Les annonceurs peuvent utiliser des technologies de machine learning pour définir des segments cibles et un graphique des divers appareils utilisés pour comprendre leur implantation sur les différents canaux. Audience Studio comprend l'application Einstein de Salesforce, qui permet aux administrateurs d'obtenir des informations sur les parcours des clients et de découvrir de nouveaux marchés cibles en fonction d'événements ou d'actions. Elle propose également un module de gestion des consentements, qui permet aux entreprises de configurer des frameworks de consentement pour plusieurs marchés, de demander la suppression des données et de modifier les règles pour respecter la conformité réglementaire dans l'ensemble de l'organisation. Anciennement connu sous le nom de Salesforce DMP, Audience Studio est vendu de manière autonome et comme composante de Marketing Cloud dans le cadre d'abonnements mensuels et annuels. L'assistance est assurée par téléphone, e-mail, de la documentation et d'autres mesures en ligne.
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 1
Salesforce Marketing Cloud Logiciel - 2
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Salesforce Marketing Cloud - Prix

Salesforce Marketing Cloud n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Salesforce Marketing Cloud est disponible à partir de 4 800,00 $US.

À partir de :
4 800,00 $US
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Non

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Salesforce Marketing Cloud - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,7
Fonctionnalités
4,2
Simplicité
3,7
Support client
3,8
Aaron
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
3

5
Publié le 28/01/2019

Powerful, but complex

Avantages

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Inconvénients

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Walter
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
4

4
Publié le 21/01/2020

SFMC

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Avantages

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Inconvénients

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Madhusudan
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 24/02/2023

The best marketing tool for integrating Salesforce CRM

With the help of the powerful CRM SalesForce, corporate firms can use account and customer information to enhance customer relationships, boost marketing and sales, and extract business data. The integration with SF is seamless and fluid. Automations that are both clever and unique are possible.

Avantages

Awestruck by the platform. My marketing campaigns were set up and customised without much difficulty because to the user interface's excellent usability and intuitiveness. Particularly helpful has been my ability to divide up my audience into several groups and tailor the content for each one. The Salesforce CRM connectivity is one of my favourite features. It enables smooth data analysis and transmission, which has improved my ability to target customers and develop a deeper understanding of them.

Inconvénients

As it is among the most effective in this sort of industry for the functions it provides and is also fairly simple to comprehend and include into business equipment, I have nothing unfavourable to say about it.

Kyle
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
2

2
Publié le 13/02/2023

Not the best choice

Support was unable to address product gaps, product was cumbersome and never well received by any of our team, and constantly performed slowly.

Avantages

Can't say I particularly liked anything about Salesforce marketing cloud other than the fact it somewhat integrates with an existing Salesforce instance.

Inconvénients

Unfortunately, the product is a solution that really only makes sense if you have an existing dependency on Salesforce. In terms of using marketing cloud for marketing communication, or any kind of communication, it really falls short. The product is very complicated when compared to competitors that cost less and offer more seamless functionality. We ended up switching to another product because the product had a huge learning curve and required work around to perform pretty basic tasks. There are 4-6 steps to accomplish what other products do in half the steps.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/12/2022

Marketing in one platform

Avantages

I liked that this is integrated within the SFDC CRM and i do not have to use a separate platform for managing leads and opportunities with sending email marketing and outreach.

Inconvénients

i do not have anything i dislike so far, we constantly use this feature

Alternatives envisagées 

Outreach

Pourquoi choisir Salesforce Marketing Cloud 

functionality, price and staying within 1 platform

Logiciel antérieur 

Groove

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