En savoir plus sur ConnectWise Automate

ConnectWise Automate (anciennement LabTech) est une solution cloud d'automatisation informatique et sur site qui aide les entreprises à suivre et à gérer leurs ressources informatiques à partir d'un seul emplacement. Les fonctionnalités de gestion de contenu permettent aux utilisateurs de partager des documents et de publier du contenu sur leur site web. Elles peuvent identifier et corriger les bogues et les erreurs pour aider à réduire les temps d'arrêt des sites web. La solution fournit une fonctionnalité de surveillance à distance, qui permet aux utilisateurs de gérer les ordinateurs de bureau, les ordinateurs portables et les appareils sur leur réseau, ainsi que de surveiller les performances des appareils à l'aide d'un tableau de bord unifié. ConnectWise Automate propose également une administration réseau qui aide les utilisateurs à identifier et à réparer les pannes, à configurer les services, à améliorer la disponibilité et à suivre les performances du serveur. Les techniciens peuvent résoudre les problèmes à distance et travailler sur plusieurs systèmes en même temps sans interrompre l'utilisateur final. La solution permet aux utilisateurs de définir quels correctifs doivent être approuvés, quand ils doivent être installés et comment l'agent doit réagir en cas de redémarrage. Avec le module de sécurité, ils peuvent gérer les déploiements d'antivirus, d'antimalware, de protection des e-mails, de cryptage, de mot de passe et de correctifs à partir d'une seule solution. Le service d'assistance est fourni à travers un forum en ligne, par téléphone et par e-mail.
ConnectWise Automate Logiciel - 1
ConnectWise Automate Logiciel - 2
ConnectWise Automate Logiciel - 3
ConnectWise Automate Logiciel - 4
ConnectWise Automate Logiciel - 5
Vidéo de ConnectWise Automate
ConnectWise Automate Logiciel - 1 - aperçu
ConnectWise Automate Logiciel - 2 - aperçu
ConnectWise Automate Logiciel - 3 - aperçu
ConnectWise Automate Logiciel - 4 - aperçu
ConnectWise Automate Logiciel - 5 - aperçu

ConnectWise Automate - Prix

ConnectWise Automate est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de ConnectWise Automate est disponible à partir de 2,00 $US/mois.

À partir de :
2,00 $US/mois
Version gratuite :
Oui
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à ConnectWise Automate

ConnectWise Automate - Avis

Évaluation des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,9
Fonctionnalités
4,3
Simplicité
3,6
Support client
3,6
Jared
Jared
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
0

5
Publié le 29/10/2019

RMM to the stars

We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Avantages

The feature set has been astounding from day one.
With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Inconvénients

Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see!
Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment.

Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Chris
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 06/12/2022

Favorite RMM platform

Very good product, probably our most important tool in our stack.

Avantages

Very customizable, we create a lot of our own scripts to do custom things for clients.

Inconvénients

Uses MySQL DB, would prefer MS SQL. MySQL can be a beast to manage.

Pat
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
1

3
Publié le 19/03/2021

Large MSP View

My complaints aside, Automate has been a good investment for us. Although I must point out that support, while never the best, seems to have gotten worse over the past two years. This is a significant disappointment. Calling in a ticket seems to have vanished. Chat support rarely is able to resolve an issue on the first attempt. Indeed, it's pretty much a given that opening a case in chat will usually end up with the case being escalated.

Avantages

The inclusion of ConnectWise Control is the single greatest part of using ConnectWise Automate. It is amazing.
The scripting features are very good. The ability to create custom processes is exceptional.

Inconvénients

The ability to monitor and manage network devices is not good at all. Automate struggles to manage devices across subnets that other platforms seem to be able to do with ease. So bad that we had to bring in Auvik to do this task. It was money we would have rather just spent with ConnectWise.

Reporting is also a disappointment. The included reports are very simple and not geared toward a C level. They are also not easy to build or manipulate.

Guy
Guy
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
0

5
Publié le 30/08/2023

All-in-one suite of tools to support your fleet of machines

Out of the various Remote Monitoring and Management tools I have used this product seems to get most aspects of RMM tools right. And implementing it to your systems and to your clients can be mainly an easy experience.

Avantages

ConnectWise Automate offers a lot of remote support and maintenance options for workstations without needing to interrupt the end-user experience but kicking them off for support.You can administer many tasks like Vulnerability Patching, silently deploying new software, checking the hardware details

Inconvénients

The Desktop tool can be slow at times to load. Needing to clear the local cache to even load past the first splash screen.Navigating the ConnectWise portal to find the latest release to update Automate hasn't been the most seamless experience either.

Christopher
Christopher
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 25/01/2019

Manage multiple environments with ease

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.

Avantages

This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications

Inconvénients

The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

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