En savoir plus sur RemotePC

RemotePC est une solution de gestion d'accès à distance basée sur le cloud et sur site, conçue pour aider les entreprises à communiquer avec leurs clients, à transférer des fichiers et à gérer des applications sur divers appareils à distance. La plateforme offre un accès unique, ce qui permet aux organisations d'héberger des sessions temporaires à l'aide d'un identifiant et d'une clé d'accès uniques. RemotePC est doté de fonctionnalités de tableau blanc, qui permettent aux utilisateurs de commenter, d'annoter et de dessiner sur un écran commun, en temps réel. La solution offre une variété de fonctionnalités, dont la visioconférence, le partage vidéo en direct avec réalité augmentée, plusieurs utilisateurs, l'enregistrement de sessions, le redémarrage à distance, les autorisations basées sur les rôles, etc. De plus, la fonctionnalité de collaboration permet aux administrateurs d'inviter des collaborateurs à modifier des présentations ou des documents et à résoudre des problèmes. RemotePC aide les gestionnaires à suivre plusieurs sessions à distance via des journaux d'activité d'accès/web. De plus, la fonctionnalité de messagerie instantanée permet aux utilisateurs de communiquer par messages texte en temps réel. La solution est disponible sous forme d'abonnements annuels et l'assistance est assurée par téléphone, e-mail et d'autres services en ligne.
RemotePC Logiciel - 1
RemotePC Logiciel - 2
RemotePC Logiciel - 3
RemotePC Logiciel - 4
Vidéo de RemotePC
RemotePC Logiciel - 1 - aperçu
RemotePC Logiciel - 2 - aperçu
RemotePC Logiciel - 3 - aperçu
RemotePC Logiciel - 4 - aperçu

RemotePC - Prix

RemotePC n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de RemotePC est disponible à partir de 29,50 $US/année.

À partir de :
29,50 $US/année
Version gratuite :
Non
Version d'essai gratuite :
Oui

Produits similaires à RemotePC

RemoteView

4,8 (5 avis)
RemoteView est une solution web qui aide les entreprises de toutes tailles à se connecter en temps réel en toute...

Zoho Desk

4,5 (2198 avis)
Zoho Desk est une solution cloud de centre d'assistance de Zoho Corporation destinée aux entreprises de toutes tailles....

ScreenCloud

4,8 (263 avis)
Screencloud est une solution cloud d'affichage dynamique qui aide les entreprises de toutes tailles à gérer du contenu...

GoTo Connect

4,5 (668 avis)
GoToConnect (anciennement Jive) fournit une solution cloud de communications unifiées aux entreprises de toutes...

RealVNC Connect

4,5 (165 avis)
VNC Connect permet aux entreprises de télécharger et de partager des fichiers instantanément en utilisant le cloud ou...

MSP360 Managed Backup

4,7 (243 avis)
MSP360 Backup est une solution de sauvegarde facile à utiliser avec une gestion, une surveillance et un reporting...

GoTo Meeting

4,4 (11654 avis)
GoToMeeting est un logiciel collaboratif de visioconférence qui permet de lancer des réunions à partir d'une messagerie...

Remote Desktop Manager

4,6 (414 avis)
Remote Desktop Manager est une solution de centre d'assistance sur site qui permet aux utilisateurs de centraliser...

Take Control

4,3 (21 avis)
SolarWinds Take Control est une solution cloud d'assistance à distance guidée ou non, conçue pour les MSP (Managed...

Pulseway

4,7 (307 avis)
Pulseway est une solution intégrée de surveillance des ressources informatiques et du réseau conçue pour aider les...

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1915 avis)
ConnectWise Control est une solution de gestion des opérations basée sur le cloud qui permet aux techniciens d'effectuer...

Zoho Assist

4,7 (1213 avis)
Zoho Assist est un logiciel cloud d'assistance à distance conçu pour les organisations de toutes tailles. Cette...

Windows 10

4,6 (472 avis)
Windows 10 est la dernière version des systèmes d'exploitation Windows qui assure une sécurité renforcée et des...

GoTo Webinar

4,5 (2069 avis)
GoToWebinar est un webinaire et un outil web conçu pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer les conférences...

Endpoint Detection and Response

4,5 (2 avis)
Endpoint Detection and Response est un logiciel de protection des points de terminaison conçu pour aider les entreprises...

Parcourir les avis sur RemotePC

582 avis sur 582
Classer par :
florence
  • Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 18/10/2024

belle découverte

Je suis tres content d'avoir trouvé cette solution qui remplace Anydesk ou teamviewer à un prix plus qu'attractif

Avantages

Le prix est très attractif pour une solution que j'utilise pourtant tous les jours.

Inconvénients

Je ne l'utilise pas encore depuis longtemps mais il y a peut etre un bug sur la gestion du copier coller. Peut etre un parametrage a faire dans l'application je ne sais pas encore.

Olivier
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
0
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/04/2023

Une bonne alternative

Avantages

Logiciel permettant une utilisation simple. De plus, il est une bonne alternative que les autres logiciels du marché, et moins onéreux.

Inconvénients

Parfois un peu lent, mais cela dépend grandement de la connexion internet

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi choisir RemotePC 

La version payante de Teamviewer est très onéreuse

Logiciel antérieur 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à RemotePC

Moins cher, avec les mêmes fonctionnalités
Désiré
  • Secteur d'activité : Affaires internationales
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 13/03/2023

Meilleur logiciel

remotePC me permets de gagner plus en temps

Avantages

Le produit est très facile à utiliser et mérite d'être saluée

Inconvénients

Je pense que remotePC devrait améliorer d'avantage ces fonctionnalités rendre plus fluide

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Assurance
  • Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
2

4
Publié le 06/02/2023

contrôle a distance simple et intuitif

Avantages

Logiciel de contrôle à distance simple et intuitif. Avec une grande variété de fonctionnalité

Inconvénients

Temps de latence avec ordinateur distant un peu élevé ce qui rend l'utilisation parfois Complexe

Mitch
Mitch
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/01/2025

Awesome app with a great interface and ease of use with Unlimited backup for $2 more!!

Si I started testing a few apps and was honestly getting frustrated as am on a Mac and it does make a difference (Interface and such). As most people I first tried the free options (Which if you're concerned about security trust me DON'T) then I tried RemotePC (Thought at first it was only for PC so they might want to consider a name change) I LOVED the ease of use and interface right away as I could tell they put some thought into it. Also one of my favorite things was that there is plenty of info available through AI such as Gemini or Perplexity (My favorite BTW) With this help I quickly navigated through the interface to setup everything with great security. Keep in mind that the more security you add the slower the connection so be aware of this tradeoff... Also this is the only app that offers a $2 charge for UNLIMITED ONLINE BACKUP and that really sealed the deal for me !!!

Avantages

Very fast connection speed with plenty of options !!
Easy to setup and use right away
For $2 more got UNLIMITED ONLINE BACKUP !!!

Inconvénients

To be honest I've yet to find a negative thing about it. As with all remote control apps maybe a bit faster to connect but this can be fixed in settings so not really an issue

Richard
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 13/02/2025

RemotePC is a great tool for remote access and support issues.

My overall experience was very positive, thanks to their customer support. They were very helpful, walking me through the steps needed to be successful. The price for a year of remote access to another PC was also quite unexpected. I will probably only use it a few times a year to help out a friend who needs computer support occasionally, so it was priced very reasonably. The software worked great!

Avantages

The customer support was very responsive and helpful during the installation and afterwards.

Inconvénients

I did not install the correct version the first time, so it took a phone call to RemotePC support to get a better understanding of which download to use for the offsite machine (Host) and which one for my machine. Once it was explained, I installed the correct version at each end and it worked beautifully.

Ivy
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
2

2
Publié le 15/11/2023

Would be great if it worked consistently

My overall experience is one of disappointment. It's reasonably priced and has good representation on the mobile side, but until I can trust it fully I've got to work up another solution for my remote access.

Avantages

The price is great, especially with the discounts they run. It's easy to setup, the interface is clean and modern, and the phone/mobile apps are fairly well designed.

Inconvénients

I can't trust it. I need 100% to know that when I connect remotely to the pc that it isn't going to just black out the screen and behave oddly. When I connect via other means to the active session that RemotePC has blacked out it shows as normal. I've tried on clean systems after contacting support and the same thing occurs. Disappointing.

Réponse de IDrive

Hi, thank you for the review. Please email us at [email protected] so we can assist you with this issue.

Répondu le 20/11/2023
EVERLYNE
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/01/2025

Reliable and Efficient Remote Access Solution

"RemotePC has been an invaluable tool for my work, allowing me to seamlessly attend to my clients across different continents. The remote access is reliable, secure, and user-friendly, making it easy to manage tasks efficiently from anywhere. Highly recommended for professionals who need a dependable remote access solution.

Avantages

-Reliable and secure remote access
-Easy-to-use interface
-Seamless connection with minimal lag
-Ability to assist clients across different continents
-Cost-effective compared to other remote access solutions

Inconvénients

Occasional connectivity issues depending on network strength

Nathan
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/01/2025

I Don't Use Anything Else

I only use Remote PC. It's very user friendly & easy to work in. Did I mention the price?

Avantages

1) I love that I can copy/move items from my log-in PC, to my remoted in PC.
2) I like that I can pick to pay for the the amount of computers I need. I don't have to pay for a dozen PC's when I only log in to x2.
3) The price is great whether it's for x1-x2 PC's, you need a 1,000 PC's

Inconvénients

The biggest con for me is there is sometimes a non responsive time for a couple seconds. Could be the internet connection on one of the PC's though too.

Heather
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 21/01/2025

Perfect solution

The customer service has been great and the price point is amazing!

Avantages

Our accountant is able to access our account and help us at anytime.

Inconvénients

Haven't had a problem yet and I'm sure the customer service will be able to help me out!

Bianca
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 06/02/2025

Switched from TeamViewer no regrets

Quick and convenient just what I needed.

Avantages

Very convenient and fast I get to work from anywhere

Inconvénients

Nothing it’s amazing No complaints

Albert
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 08/02/2025

Reliable Remote Access: Smooth, Flexible, and Affordable

This remote access tool has significantly simplified my workflow. The reliable, high-quality connection ensures smooth, uninterrupted remote sessions. The ability to access remote machines from any computer is a huge advantage, especially on days when I'm not carrying my laptop. The pricing is competitive, and the seamless upgrade process gives me confidence that the service can scale with my needs

Avantages

I've tried a lot of remote access tools, and this one is the simplest. The unattended access is a lifesaver. Our users aren't always the most tech-savvy, so having a one-click connection without needing their help is huge.

Inconvénients

On some remote computers with dual monitors, I've had occasional display issues. While I can still view both screens individually, the presentation isn't always seamless on dual screens. However, I suspect factors beyond the remote PC software might be contributing to these problems.

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote

Pourquoi passer à RemotePC

Liked the simplicity compared to the others.
Scott
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 05/03/2025

RemotePC - gives easy access to computers remotely

RemotePC has been a valuable tool for both IT management and for end users to be able to work on church systems remotely.

Avantages

It allows us to easily access our PCs and Macs remotely and also make transferring files simple.

Inconvénients

Adding additional user accounts worked, but was confusing to start with. Also, we've had some problems with the key password, but it is important for security.

Greg
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/02/2025

Wish they had this 20 years ago!

Have had no issues, works just as advertised, saves me from having to make commutes in snow storms!

Avantages

Works perfectly & great price! Gets me in quickly, didn't have to have a complicated pin to make it work, and quick and easy installation!

Inconvénients

My monitors at home vs office are different, so if I change things at home to view better it changes my Quickbooks settings. Not a big problem, just monitors should be universal.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
0

4
Publié le 12/11/2023

RemotePC is a good value

RemotePC is a good value and good enough for my remote desktop needs.

Avantages

The remote control mostly works as expected. There are better products but they are more than 10x more expensive and not worth the extra cost for my needs. For personal use remote pc is a good value after the stand alone application is downloaded and configured.

Inconvénients

With a slow connection just using the "Connect" button via "Connect with desktop application" took too long to connect (like 5-10 minutes every time) However after I download and installed/configured the remotepc.exe application everything was fine and it only took a few seconds to connect. The slowness was due to a very slow connection but I am doing this from a hospital bed to get to my home pc so I have to use whatever WIFI is available. Before using the remotepc.exe application I had some confusion with two cursors on the screen and less responsiveness when selecting where I had to hold the item for about a second to get selected.

Kerry
  • Secteur d'activité : Énergies renouvelables et environnement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

5
Publié le 27/02/2024

RemotePC - AWESOME!!!

This has been a wonderful experience, especially after dealing with TeamViewer and never getting the answer to my question. They responded, however, not to the question asked.

Avantages

The ease of installation, features and easy access.

Inconvénients

Haven't found any! The product is working great.

Dharmesh
  • Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 12/06/2024

Great HIPAA compliance Remote Desktop

Avantages

Easy installation and access to remote PC without needing lot of support.

Inconvénients

Ability to grant computer by user and hopefully they can roll this out in the future.

Bob
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 15/03/2024

Outstanding product - Do NOT overlook because of low cost

Outstanding, use every day and not had a single issue.

Avantages

Very simple product to download and install. Simple setup, easy to add administrators, extremely fast, and remote full duplex printing without any additional setup. What a refreshing experience. After struggling and accepting the high price lousy support of Teamviewer this is an excellent product. At this point the only thing I cannot comment on is support, as I have not needed them for anything all done alone.

Inconvénients

Nothing so far it is wonderful, no complaints

Kevin
  • Secteur d'activité : Divertissement
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 19/12/2023

RemotePC is in, and TeamViewer is out.

Avantages

Smooth, fast, and efficient. The job is hard enough, and we don't need another hurdle in support.

Inconvénients

I can't find anything yet. We've already gone through two weeks of projects, and there haven't been any failures.

Trenton
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 03/10/2023

Great solution at an amazing price.

Great experience and glad we found it. Also I couldn't believe the pricing and have been very happy so far.

Avantages

Easy to setup and train my employees and works great. Especially love the "performance" mode, we've had issues with other producst having too much lag, but Remote PC has made it feel like we're in the office even while working from home.

Inconvénients

It's more customized for IT professionals, but once you get the hang of it, it works great for people like us using it to remote into our workstations from home.

Alternatives envisagées 

ConnectWise ScreenConnect et TeamViewer Remote

Pourquoi passer à RemotePC

Pricing and ease of use have beaten out the competition.
Joanne
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/11/2024

Tremendous cost savings - eliminating the travel between sites.

After understanding the setup required for "anytime" access, it works as if I were sitting at the remote site without the travel time and expense of onsite work.

Avantages

I have used this software for many years as an end point user. I have recently installed Remote PC for a non-profit to enable me to work from home with all aspects. Accessing other online sites is extremely helpful in using all site that the non-profit uses exclusively. Remote printing is the best!

Inconvénients

A checklist of setup steps would be very nice... I have missed the "sleep" function of the remote computer and had to troubleshoot to get that setting correct.

Rajesh
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 11/07/2024

Great Solution for Remote use of PC like working from home/office remotely.

Its great software with all required features and first year cost is very low as compared to others, no commitment, and any time can be unsubscribed.

Avantages

Overall this software has great features and easy to install and use. A non technical person can buy and use it.

Inconvénients

Sorry, didn't find yet, as most of the features from other software in same category are already included...

Alternatives envisagées 

TeamViewer Remote et AnyDesk

Pourquoi passer à RemotePC

cost and reviews from others
said
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/07/2024

The Best Ever

Avantages

I tried too many apps like Anydesk, or Team Viewer, but both need authentication to accept remote requests, I am working on a VPS, and if I want to log in directly I must buy 30$ account a year. I found Remote PC cheap, simple, and effective solution to do that

Inconvénients

nothing, it works just perfectly without any problems

Mathew
  • Secteur d'activité : Musées et institutions
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 29/09/2024

Give it a try!

Signed up so I can organise some files at home whilst at work, product works as advertised, step by step sign up was pretty accurate which made it simple. Their website seems to have a help guide and screenshot for literally everything and pricing is reasonable, even after my discounted first year ends I will probably stay signed up as it's quite useful.

Avantages

The decent 7 day trial period without having to muck around entering credit card details like every other free trial.

Inconvénients

Only downsides I have noticed was that pricing was listed in USD and I couldn't seem to change that to show in my local currency. There was a slight lag operating my PC remotely however I was also trying to upload several thousand files from an external HDD to my Mac from another PC located nearly 70km away so the fact it works at all is great.

Richard
  • Secteur d'activité : Semi-conducteurs
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
0

4
Publié le 31/07/2023

Grand solution for Hybrid work style

My company has implemented a hybrid schedule whereas the employee shifts are set that everyone only comes into the office 3 days a week. The other 2 days are fully remote. We just started rolling out RemotePC and find it fairly seamless in using compared to our existing remote software. The installations however did not come completely without some hiccups. It would be great to have better online instructions for different size companies. Initially we purchased the single user license and then switched to the Team license. This created a user problem. I like the fact that the install is hinged off of the remote users email address, but this is also limited (or is there a way around this? There does not seem to be a lot of examples on how to set up the software). Overall experience is very nice though and I would recommend this software to others who are trying to implement remote computer controls. Our setup is the home PCs are Lenovo Laptops. The remote computers are Intel Nuc PCs.

Avantages

The feature that is most impactful? - I am the Admin (for RemotePC) and a user for my small company of 12. The most impactful feature is the "File Transfer" functionality of RemotePC. We are used to another remote software package and find that "RemotePC" has a better integrated (and more intuitive) design to transfer files back and forth between PC.

Inconvénients

Features you feel are missing or could be improved? - I am a new user for RemotePC (only a few months if that of user ability). We are rolling this software out in my company slowly and currently have a total of 3 users operating RemotePC. The 2 users and myself are all experiencing the same issue that it seems to be difficult to connect to the remote computers after they have (gone to sleep? or after about 10 minutes after being logged out of the computers). If the "Classic" option is chosen in a RemotePC session there does not seem to be an issue, however if the "Performance" option is chosen in a RemotePC session the 'connecting' never seems to be established. If you choose the "Classic" option then establish a connection, disconnect and then establish a connection using the "Performance" option this seems to work. As a nice to have (we cannot seems to find this option available), it would be nice to have an option within the software to have a timed session or the ability (for security reasons) to disconnect the session after the time has expired or if the non-remote computer has gone to sleep or a screen-saver has kicked in. The screen resolution of the connection in RemotePC seems to change when the remote computer is logged out back to the Windows 11 login screen. This is happening only on 2 remote computers right now.

582 avis

Catégories connexes