Aperçu des avis des utilisateurs

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Klaviyo est une solution d'e-mail marketing basée sur le cloud pour les entreprises d'e-commerce. Parmi ses principales fonctionnalités figurent l'intégration à de multiples plateformes, la segmentation du marché et le reporting...

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Évaluations des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,6
Simplicité
4,4
Support client
4,3

Parcourir les avis sur Klaviyo

392 avis sur 392
Classer par :
Pauline
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 09/08/2023

Indispensable !

Avantages

Très facile et complet, je ne peux pas me passer de cet outil. Mes fonctionnalités fétiches : - Optimisé pour les vendeurs Shopify- drag and drop très facile à utiliser- report clairs

Inconvénients

Version mobile très mal optimiséeCampagnes SMS non disponibles en france pour le moment

Alternatives envisagées 

Brevo
Benjamin
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 04/08/2023

Logiciel d'emailing très puissant

Avantages

Après avoir eu l'occasion de testé des logiciels plus d'entrée de gamme, le passage sur klaviyo a été une révolution. Des scénarii faciles à mettre en place, une gestion des mails et de création de mail en mode bloc drag n drop très simple à prendre en main. Un vrai suivi des perf à J+1. Possibilité de mettre des pop-up sur le site de manière dynamique. Logiciel très puissant et recommandé pour tout type de structure.

Inconvénients

Le logiciel est en Anglais. On s'y retrouve vite et si nécessaire, des tutos sont dispos sur les internets.

Justine
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
3
Simplicité
5
Support client
s/o

5
Publié le 26/06/2023

Bon outil pour la rédaction d’emailing

Avantages

Klaviyo est très simple d’utilisation et intuitif. Je trouve le logiciel génial pour la rédaction d’emailing à destination des clients. La possibilité de personnaliser, d’ajuster et de créer un email unique sont ses qualités.

Inconvénients

Toutefois, klaviyo manque de certaines fonctionnalités. Les analyses et rapports de campagne sont mal synthétisés, ça devrait être amélioré pour avoir une vision globale des retombées de l’application.

Les meilleures alternatives à Klaviyo

Pauline
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 26/11/2022

Fidèle utilisatrice !

Avantages

Simple et intuitif, Klaviyo est mon outil de gestion d'emailing depuis des années. Optimisé Shopify, c'est l'outil parfait dont j'avais besoin. Facile à appréhender, meme les collaborateurs les plus novices peuvent rapidement le prendre en main.

Inconvénients

La partie créa mériteraient d'être plus développée : template, choix de typo, etc.

Sofia
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 26/06/2023

Klaviyo

Avantages

Très facile à utiliser. La plateforme donne beaucoup de données sur la performance des campagnes (taux de clic, taux de conversion, etc).

Inconvénients

Je n’ai pas rencontré des problèmes en particulier.

Mathilde
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
s/o

5
Publié le 16/01/2023

Beaucoup de fonctionnalités

Communiquer avec nos clients de façon qualitative

Avantages

Klaviyo est pratique à utiliser, se connecte facilement à un site Shopify et surtout permet de personnaliser énormément le parcours d'achat et de personnaliser les envois d'emails en fonction de leurs achats (nombre d'achat, montant dépensé, temps écoulé depuis la dernière commande...).

Inconvénients

Le prix est élevé par rapport à la concurrence, mais c'est néanmoins un bon choix

Alternatives envisagées 

Brevo

Pourquoi passer à Klaviyo

Plus de personnalisations et d'options possibles, et recommandé par une connaissance
Stacy
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
s/o

4
Publié le 29/11/2022

Super outil de CRM

Avantages

La facilité à créer les campagnes et les flows.

Inconvénients

La limite de possibilité de mise en page

Maurice
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 31/10/2023

Klaviyo un logiciel de marketing

Avantages

Facile à prendre et à utiliser , permettant aux entreprises leur bon développement dans le domaine de marketing.

Inconvénients

Je ne rencontre de difficulté au cours l'utilisation de ce logiciel , ce que doit utiliser les petites entreprises pour le bon déroulement de leur marketing.

Daniel
  • Secteur d'activité : Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 10/12/2020

Better than mailchimp - no question

It's been great. I had one experience with customer support where I felt the person wasn't going to pass on valid feedback (open rates of the first email cut by half due to < 2 hour wait with FB sync). But other interactions with support were great and I also was able to connect with their product manager who promised to look into it. I felt they're a young and flexible team. Also laser focused on email and what email marketers need.

Avantages

If you want flexibility in segmenting your drips (or flows as they call it) then you need to use Klaviyo. We were using Mailchimp and kept finding areas that made it time consuming, confusing, or just not built to have a flexible drip campaign where contacts receive emails based on rules.

For example you can easily create a series of emails that are only sent to contacts that meet a specific criteria and do it all within one drip through a "workflow" like drag and drop builder.

You can also sync up to your facebook leads and save money on Zapier which is what you need to use if with Mailchimp.

Inconvénients

While Zapier immediately pulls in leads from Facebook, Klaviyo only syncs every 2 hours. A lead getting a welcome email right away is SUPER important, but this means they don't hear from us for some time and it's negatively impacted our first email open rates -- almost cut it in half.

Alternatives envisagées 

ConvertKit et Drip

Pourquoi choisir Klaviyo 

There are annoying bugs in Mailchimp or missing features which Klaviyo does beautifully. Most of those issues are related to emails within a drip (flow in Klaviyo). Rearranging the order of emails, reusing blocks from one email in another one without recreating from scratch, creating multiple branches within a drip based on subscriber criteria, A/B testing your emails in a drip, all those are critical and only in Klaviyo.

Pourquoi passer à Klaviyo

I heard good things about it from others, seemed more versatile and matched to our needs.
Zenia
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/06/2023

Worth the price point if you have an audience

Overall I have had a good experience with Klaviyo. They do what they do well. I find them a little expensive, but I can't deny that they have a good quality product. I would recommend this product if you have an established email list, or if you have plans for growing a list quickly. Not sure the price tag would be worth it if you didn't have many clients to write to!

Avantages

I find the email builder to be easy to use and the emails look good. The ability to choose different content based on desktop or mobile is HUGE for me.

Inconvénients

My least favourite thing about Klaviyo is probably that you can only upload one image at a time. It's a small thing but it annoys me every time.Also, it bills based on profiles, and takes ALL profiles from your Woocommerce account whether they're signed up for email or not. When I made noises about this, they said I should reduce the number of profiles on woocommerce, but that would mean losing valuable customer data in an industry where customer relationships can last for decades.

Alternatives envisagées 

Attentive

Pourquoi choisir Klaviyo 

We were interested in trying SMS, and I liked that Klaviyo allowed me to use email and SMS while avoiding sending both to the same customer at once. Full disclosure: I did end up swapping to Attentive for SMS because their sign up form got way more traffic in the free test.

Pourquoi passer à Klaviyo

The ability to set campaigns and journeys to behave differently if the customer was subbed to SMS and/or email. Again, I did end up swapping to Attentive for SMS, but I really do like Klaviyo for email.
Steve
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
1
Support client
2

3
Publié le 07/10/2022

Not user friendly, poor support

Poor, I wouldn't recommend Klaviyo over others that I have used (Active Campaign, Omnisend, Drip).

Avantages

The Klaviyo application is very powerful, no doubt.

Inconvénients

The UI for the automation flow filters are not intuitive and not well designed. Basic requirements for flows are unnecessarily difficult to implement.

When you contact Klaviyo support, staff gives information that contradicts their published documentation and often don't actually give the correct advice at all, resulting going around in circles trying to get issues resolved.

Klaviyo list management is also poor, and like some other platforms (seems to be a trend), Klaviyo gears the system towards pushing you to pay for more customer profiles than you actually need and then when you try to clean or remove profiles you have to go through manual processes, whereas Klaviyo could easily provide options to automate this, or at least NOT require manual CVS export/imports. I mean really Klaviyo it's 2022 people.

The Klaviyo visual builder is buggy, even in their "NEW" builder there were bugs with things as basic as applying link colour styles at a global level. Generally also poor UI for the visual builder.

Overall, it's almost like the Klaviyo designers tried to make the UI as clunky as possible, probably went to the same design school as the Mailchimp designers (which is equally terrible).

John
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

4
Publié le 13/09/2023

Great Email Marketing platform

It's a great tool to communicate with your customers in an elegant way, both for campaigns and automated flows.

Avantages

I liked the ability to integrate designed emails from Figma. It results in some really high-quality looking marketing emails. The email flows are also very productive for us.

Inconvénients

I wish we could integrate our SMS too. We had to use another service because of our industry (alcohol) and the integration of the two platforms has proved difficult.

Adam
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 29/05/2023

The best all-in-one marketing tool for scale

Overall, I am a fan and they have earned their place as our go-to marketing tool. We can't operate without Klaviyo.

Avantages

Klaviyo does what it promises. It's an all-in-one solution for email, sms, customer data, and automations. Their software works better than the competitors at scale: they grow healthier lists which means more revenue long term.

Inconvénients

The import from mailchimp was a bit of a hassle, and the sync between Klaviyo and Shopify has some unexpected issues that crop up, but that's likely due to our integration and not on the software stack itself. Pricing for SMS in Canada is very high, which may be prohibitive for some.

Marcus
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 19/03/2023

Used it for 4+ years

We use it every day and there's no real reason for us to switch to another platform.

Avantages

It just works. Sure, it's a bit expensive but it's 100% worth it if you know how to do email marketing.

Inconvénients

Expensive.SMS marketing isn't available in Europe.Building forms/popups could be more advanced and customizable.

Alternatives envisagées 

Drip

Pourquoi choisir Klaviyo 

Mailchimp's integration with Shopify was removed for some time, so we decided to make the jump. This was back in 2019, if I remember correctly.
Sherri
  • Secteur d'activité : Articles de sport
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
s/o

5
Publié le 28/06/2023

Great marketing tool

Customer service has been good and anytime there is a site wide issue we are kept up to date on it being fixed.

Avantages

We can get several campaigns built and scheduled while we begin work on others

Inconvénients

It wasn't something we felt comfortable doing ourselves so we did hire and outside firm to handle this for us.

Michael
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
s/o

5
Publié le 13/02/2023

Klaviyo - great software for a small business to manage email marketing

My overall experience with Klaviyo has been very positive. Would highly recommend.

Avantages

Full-featured, intuitive, easy-to-use. Pricing model allows for small businesses to start using software and grow gradually. Easily integrated with my e-commerce platform, Shopify.

Inconvénients

So far, I have not experienced any problems with Klaviyo. I do worry that as my mailing list increases in size, that the software will become too expensive.

Ndifon
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 03/11/2023

The best ecom email tool

Avantages

Provides detailed analytics and reporting, giving valuable insights into the performance of my email campaigns.
Its user-friendly interface that makes it easy to set up and manage email campaigns.

Inconvénients

It's pricing.
It's a significant drawback, especially for small businesses or those with limited budgets.

Hannah
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
2

4
Publié le 16/11/2023

Email marketing 8/10

Very good once you’ve had a play and practise.

Avantages

Fast deployment - Greta templates which help you save a lot of time

Inconvénients

The more complex flows that you put in case with customers

Meghan
  • Secteur d'activité : Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/12/2020

My favorite marketing tool

Klaviyo has helped us build our email marketing and is one of my favorite marketing tools/platforms that I use on a daily basis.

Avantages

I love pretty much everything about Klaviyo - from the visual/block email builder to the segmentation and automated flows, Klaviyo has helped us level up our email marketing in the past year from zero to thriving. I find it easy to work with on a team and with outside content creators and have gotten so much out of the Klaviyo Live From Your Laptop and Black Friday Bootcamp live webinar series they've run this year.

Inconvénients

My only complaint thus far would be that saved blocks do not update across emails when you make changes (so if you change something in the block you have to go into every email where it is and manually update it to the newest version of the block) - but I have been told this is something that's being worked on.

I will also say that we have gotten much more metrics and ROI out of the platform once we switched our ecommerce over to Shopify (we previously used WooCommerce for which there was integration but not as seamless, and from Webflow for which there were no integrations). Everything about the platform just works so much better with Shopify from the product blocks to the automated flow triggers and we've seen a lot more value in the platform with this integration reaching its fullest potential.

Pelle
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
5

4
Publié le 10/03/2023

Great software that we use for multiple purposes

Avantages

Good for analyzing first part data.Pretty good integration system with e.g. Shopify, Facebook etc.

Inconvénients

Css editor is okay but would need additional software or programming skills to make high class emails.

Alternatives envisagées 

Omnisend et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Klaviyo 

Better automation features, better integrations with commerce platforms.

Pourquoi passer à Klaviyo

Pricing and it suited better for our mid-sized company.
Claire
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
4

5
Publié le 06/01/2022

Completely transformed our ecomm presence!

Avantages

Klaviyo doesn't just have an easy-to-use platform that makes it fast to set up flows and campaigns, their customer support is incredible! They're always super helpful and the platform has helped us dramatically increase our conversion rate!

Inconvénients

I would like to see more templates that can easily be customized, they have a great selection but I would love to see more!

Alternatives envisagées 

Constant Contact

Pourquoi choisir Klaviyo 

We needed better deliverability, analytics, and functionality.
Sam
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
3
Support client
5

5
Publié le 09/05/2022

Well worth the money

Despite the cons I laid out above, if you do have decent traffic and a good list size, you're missing out by not using klaviyo.

Avantages

Klaviyo is the gold standard in eCommerce email & SMS marketing for a reason. It serves as a central hub for all your customer data and is the foundational building block for a strong segmentation & CLV strategy. It's extremely powerful with lots of features to tailor your marketing to your specific business case. I've also been very pleased with Klaviyo's customer support and educational resources.

Inconvénients

Let's face it — this isn't the cheapest email software out there. For small eComm companies that are just starting out, it likely isn't the best option. The price isn't justified unless you have a decent-sized list and traffic on your site. It's also complex so there's a little bit of a learning curve.

Douglas
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 20/08/2022

The best email management system

I have no complaints with Klaviyo. It's a great system I use everyday.

Avantages

Klaviyo is the best Ecommerce email platform. It's the place for your lifetime value and segmentation strategy. And the customer service is second to none. It has so many features, and can do anything you need.

Inconvénients

It's expensive, so if you're looking for something cheap, look elsewhere. Since it's also tiered, you should have a minimum number of subscribers and revenue per month to make it worth it.

Alyssa
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 07/01/2022

Excellent Email Marketing and Analytics Software

I enjoy using Klaviyo. Building new emails is easy (and fun) with their included templates and suggestions. The trainings and academy content helps to continue my professional development and means I am able to continue improving.

Avantages

Klaviyo is an intuitive software for email list management and content creation that provides helpful analytics and suggestions for improvement. t integrates easily with Shopify. Live trainings with their team are helpful, and their support team for any inquiries makes for a great experience all around.

Inconvénients

When integrating with Shopify at first, it can be difficult to track where emails are going out - through flows or directly through Shopify. We still have issues with some of this. Some of the training information is hard to implement when you are a company that does not introduce new products often or that has high-cost products.

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

4
Publié le 23/06/2022

One of the best options for E-Commerce brands

Avantages

Klaviyo is extremely easy to use. For employees that are less tech savvy, it's a great option. The integration with Shopify is pretty much flawless. MMS messaging is extremely easy for both broadcast sends and automated sends. If you have an online store, I don't think you should use another automation platform.

Inconvénients

Segmentation and triggering workflows based on user segments are a bit more limited than tools like Braze or Iterable.

392 avis