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Contentsquare est destiné aux marques qui offrent des produits et services sur des sites web ou des applications et qui souhaitent offrir une expérience extraordinaire pour accroître l'engagement client numérique, les conversions...
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- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Un outil puissant et facilitateur
Contentsquare, c'est mettre des chiffres sur ses intuitions et avoir une démarche UX 100% data driven.
Malgré sa puissance, l'outil reste facile à utiliser et plus intuitif que d'autres solutions du même type.
Deux autres points positifs :
- la plateforme évolue et s'améliore en continue,
- les équipes CS sont charmantes = expérience client au top !
Avantages
- Un outil adapté aux marketeurs
- Facilité d'accès à la data / d'analyse
- Les nombreux insights tirés des analyses
Inconvénients
Le seul inconvénient est la période d'analyse limitée à des requêtes de 3 mois
Alternatives envisagées
HotjarPourquoi passer à Contentsquare
Plus puissant, plus de module d'analyse, support en français- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Super outil d’analyse !!
Nous sommes très bien accompagnés pour implémenter l’outil, pour se former sur les analyses et pour mettre en place une routine afin d’optimiser l’utilisation de l’outil.
Avantages
Cet outil permet d’effectuer des analyses très approfondies afin d’étudier le comportement des prospects dans le but d’améliorer le site web et augmenter la conversion.
Inconvénients
Le fait qu’il n’est pas possible de conserver plus de 3 mois de données.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Super outil
Avantages
Super outil très puissant pour piloter l'activité e-commerce et l'expérience client.
Inconvénients
Un peu complexe à prendre en main mais la formation
Les meilleures alternatives à Contentsquare
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Une plateforme puissante pour suivre l'acitivité et le comportement client
Avantages
- ContentSquare est une solution puissante qui permet de mesurer efficacement les points de friction dans les parcours utilisateurs / clients- Centralisation des informations pour permettre de prendre des décisions impactantes- Logiciel d'amélioration continu (UI, UX...)- Accompagnement stratégique et opérationnel de qualité avec les CSM et équipes métier chez ContentSquare
Inconvénients
- Bien que la solution soit puissante, cette dernière reste une charge financière importante- Nécessite une opérationnalité fréquente pour permettre de maîtriser l'outil et ses nombreuses fonctionnalités

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Le meilleur outil d'analyses UX du marché
Avantages
L'intégration avec le tracking se fait correctement. Ce que l'on apprécie le plus avec l'outil sont les possibilités offertes pour les différentes analyses (sondages, heatmaps, zoning, tunnel de navigation)
Inconvénients
Côté technique, il y a une certaine complexité à intégrer ContentSquare correctement sur les différentes balises lorsque l'on utilise un TMS. Il faut savoir être technique pour collecter certaines données sur l'outil
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Rolls de l'UX
Avantages
Permet d'analyser toutes les métriques importantes d'un site e-commerce
Inconvénients
La prise en main est assez longue, le set up aussi. Et le prix est excessivement cher
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Fiable et qualitatif
Avantages
CS est un outil très puissant pour évaluer les parcours clients et les frictions rencontrées par ces derniers. L'entreprise évolue sans cesse avec de nouvelles fonctionnalités. Elle est réellement à l'écoute de ses utilisateurs pour permettre l'innovation. L'équipe est disponles pour répondre à toutes les questions.
Inconvénients
CS Insight pourrait être améliorer au niveau de l'UX ( manque de repère pour l'user)
- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Très utile
Avantages
Très utile pour analyser nos parcours digitaux. J'apprécie l'ergonomie de l'outil et sa facilité d'utilisation
Inconvénients
rien à signaler, un très bon produit facile à utiliser
- Secteur d'activité : Biens de consommation
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
Utillisation de content square
ne pas hésitez car nous avons la possibilité d'assister à plusieurs formations qui sont toutes très constructives
Avantages
Les formations qui sont toutes très contructive
La précision de l'analyse client
Les videos qui sont vraiment un +
Inconvénients
peut etre pas assez de formation, meme si l'équipe est top. Il est vrai que 1h c'est tres court

- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Exceptional platform teamed with an experienced/ involved customer account management.
Avantages
The Content square platform has changed the way we approach almost all projects. It's helped us truly enforce data driven decisions versus the loudest opinion.
The workspace of the tool has become a feature i use on daily basis to see an overview of metrics in one place.
Inconvénients
There have been some minor functionality issues over the course of using the tool but the content square team are always open to feedback to improve. Things that were issues in the past have now been improved - the tool is constantly evolving.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Both the software and the team are easy and flexible to interact with
There's something useful at every level of knowledge/experience with the tool. The team is super flexible and supportive and speaks with us like a good friend who happens to be very knowledgeable about CX Analytics.
Avantages
Like the ability to ease into to using the software. Always something new to learn, but also value at every stage of training. they are constantly developing and improving so even if something isn't ideal, its not long before they fix/improve it.
Inconvénients
more in-depth features require more training, but that's understandable
- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Great consumer insights
Avantages
I find the heatmaps invaluable to understand how the users are navigating our site and how they are engaging with the various features. It really gives us a great insight and helps us to make customer centric product decisions.
Inconvénients
I do find some of the journey tracking functionality confusing to use, but with training and frequent use, it is becoming easier to navigate through.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Has helped improve many aspects of our site
As a team we are spending more time reviewing changes made to the site and able to recommend based on data rather than opinion for future campaign launches, page updates etc. this saves a lot of time and ensures that we are all confident with what is live online.
Any problems with being unsure where to start on a project are always quickly solved by the CS team giving guidance and continued support to make sure we not only get the most out of the tool but find the results we need to answer questions and feedback to others in the business.
Avantages
The training with the Content Square team is very thorough and they are always on hand to help with any questions to make sure you get the most out of the tool. It's takes a bit of time to feel confident with all aspects of the platform but once you do it is easy and quick to use and helps with decision making and amending site issues quickly.
Inconvénients
The tool can be a bit glitchy at times however usually a quick refresh sorts the issue and I haven't had too many issues with this.
There is a lot within the tool so it can feel overwhelming to start with but I do think the layout of the CS platform helps to resolve this as it laid out in the steps to follow.

- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
A powerful tool to enable growth
Avantages
The possibility to answer "why" on so many questions we might have about our pages and journey
Inconvénients
The learning curve is maybe a bit steep and the tool can be obscure if you don't come with questions to answer to

- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Great platform that helps you find pain points throughout your journey that you do not know...
I’ve partnered with ContentSquare at two separate companies now and have always found them to be a brilliant company to work with. They have great people and also a great platform that has consistently helped us identify and rectify pain points throughout our journey that we didn’t know we had, unlocking both customer and commercial value.
Avantages
I love the visual and accessible nature in which ContentSquare displays insight. It does a far better job than most other platforms of eliciting actionable insight rather than simply displaying data, which is what it’s all about.
Inconvénients
It’s a big platform and so takes some time to navigate and master, which can be further complicated depending on how well you set up your mappings etc. That said, the ContentSquare University platform is an excellent way to self learn and self serve. I’d also like some of the Find & Fix capability to be bundled within the core product and cost as it’s brilliant, but costly.

- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Great UX Analytics tool
Avantages
As a Conversion Manager, I use Contentsquare on a regular basis. It's a great tool, essential in customer experience analysis.
Their different platforms are very intuitive, the e-learning platform is just great and their support is of excellent quality.
Inconvénients
The alerts module is not very customizable, and often I receive “false alarms”.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
A very good tool to understand how and why your customer behave the way they do on your...
Content Square helps us understand how and why are various customer segments behave the way they do on our digital ecosystem. Thanks to the insights we get from Content Square we can launch A/B testing campaigns or make directly some évolutions on our website to improve the Customer Experience and our conversion rate. For a company like ours that make billions euros per year in turnover on the web, we can make millions euros incremental revenus by leveraging this solution.
Avantages
Content Square is a very efficient tool to get great insights that you can leverage to improve the customer experience and the conversion rate on your website. Besides, they offer a best in class support.
Inconvénients
Some features are missing (cross domain behavior, limit the access to the data based on the user profile, App coverage...) but are in the 2018 roadmap.

- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Very good UX analytics tool !
One of the best tool I ever used for UX Analytics, it enables to make deep analysis easily and to understand pain points of the user path. Having this tool in the CX department enable us to go further in our conversion rate optimization approach.
Avantages
- being able to see behaviors that I can't see in traditionals webanalytics tools
- easy to set-up
- can be linked with others tools (particularly ABtesting tools which enable a qualitative analysis of AB Test)
Inconvénients
- A bit expensive
- Specific features can be hard to handle for non-expert

- Secteur d'activité : Télécommunications
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Excellent tool for analysis
Avantages
The plugin on Chrome and zonning part are very useful, as well as Google Analytics integration! Great webinars and training videos.
Inconvénients
Session replay could be improved, sometimes it doesn't load, setting up mappings can take time.
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Great addition to our product workflow
A fantastic tool thats helped our team to look into data and analyse users on our site at any point. Now employees can use the tool to find out their own information without a bottleneck. Contentsquare has allowed us to find out things about our customers that we didn't know before
Avantages
- Journey analysis to help see viewers journey across the site from high level
- AI Alerts to keep on top of any issues or uplifts in conversion metrics
Inconvénients
- Enhanced session replay with ability to see custom variables at different points of the journey
- Secteur d'activité : Bijoux et produits de luxe
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Def worth your investment
Avantages
While I was not part of the integration team, I can firmly say Contentsquare is worth it (especially compared to competitors). The variety of data is exceptional from heat mapping to journey analysis and the page comparator. While it may have a learning curve, once you figure it all out the analyses you can pull are very powerful in driving website strategy and improvements.
Inconvénients
My only con is the learning curve. But be patient and you'll be fine.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
A powerful and essential tool for making real time impact to customer products
It's been incredibly well received all round.
We've made noticeable changes to products, tests and content/campaigns based on the real time customer data this is giving us.
Avantages
CS is an extremely usable and versatile mechanism for product and web analytics. It enables us to add an additional lens of insight over standard KPIs to make informed decision.
It's v easy to onboard teams, v configurable/integratable and the Customer Success team are incredible. Zoning and impact analysis and the fact I can use my AB test segments readily are big wins.
Inconvénients
There's so much you can do which can be a little daunting.
I'm not keen on the mapping but I know that's being worked on.
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
A valuable tool!
A really positive experience using a tool that helps my team and I make informed decisions. Support is always exceptional.
Avantages
The variety of features it offers to conduct analysis.
Inconvénients
Some features still need developing to improve usability, for example introducing a compare feature for journey analysis
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Best tool I use at work
Unbelievable (in the best way)
Avantages
It helps me understand every aspect of customer experiences and journeys online, I use it every day for so many different tasks. Implementation and support from CS is above anything I have ever experienced and recommend to everyone within the business
Inconvénients
I haven't come across any issues, if there was anything I am stuck on the team are there to suppirt
- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
An essential tool!
Avantages
Amazing breadth of features that help generate actionable insights across different areas of Ecommerce
Inconvénients
Requires investment in time to make sure the platform is optimised to be as useful as it can