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Salesforce Sales Cloud est une plateforme CRM (Customer Relationship Management) à la demande qui offre des applications pour les petites, moyennes et grandes entreprises, en mettant l'accent sur les ventes et les relations...
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- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud
Augmentation de la productivité : nous avons amélioré nos processus de vente en utilisant les outils de gestion des opportunités, de suivi des performances et de reporting de Salesforce Sales Cloud. Cela nous a aidé à identifier les opportunités les plus prometteuses et à augmenter notre taux de conversion.
Avantages
Optimisez votre processus de vente avec Salesforce Sales Cloud : une solution CRM complète pour gérer vos pipeline, vos relations clients et augmenter votre productivité"Voici quelques points forts de Salesforce Sales Cloud :Flexibilité : Salesforce Sales Cloud permet aux utilisateurs de personnaliser les pipelines de vente en fonction de leurs besoins spécifiques, ce qui permet une meilleure gestion des opportunités d'affaires.Suivi et analyse : Salesforce Sales Cloud offre des outils de suivi des performances et de reporting pour suivre les résultats des ventes et identifier les opportunités d'amélioration.Collaboration : avec Salesforce Sales Cloud nous bénéficions des fonctionnalités de collaboration pour les équipes de vente, ce qui facilite la coordination et la communication entre les membres de notre équipe.Intégration : Salesforce Sales Cloud est facilement intégrable avec d'autres outils d'entreprise tels que les outils de marketing et d'analyse.
Inconvénients
Voici quelques points faibles de Salesforce Sales Cloud :Coût : Salesforce Sales Cloud peut être coûteux pour les petites entreprises ou les entreprises qui n'ont pas besoin de toutes les fonctionnalités proposées.Complexité : Salesforce Sales Cloud peut être complexe à utiliser pour certains utilisateurs, en particulier pour ceux qui n'ont pas une bonne connaissance des outils de gestion de la relation client. Il peut être nécessaire de consacrer du temps pour maîtriser les fonctionnalités avancées.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Salesforce un outil qui répond au besoin pour un coup relativement important
Expérience global de salesforce positif, il répond à nos attentes et je pense que nous utilisons pas la totalité des fonctionnalités....
Avantages
Effectivement, Salesforce peut tout faire. Il a une gestion des contacts simple, la création de rapports permet d'obtenir des informations sur tous les aspects une fois que l'on a reçu une formation. La gestion du chat et la gestion des communications sont excellentes lorsque l'on peut les coupler à sa messagerie.
Inconvénients
le cout est important, si pas de messagerie type 0365 ou GSUITE pas de couplage à la messagerie ( bluemind)
- Secteur d'activité : Recherche
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Salesforce Sales Cloud
Mon expérience globale d'utilisation de Salesforce Sales Cloud a été très positive et je recommanderais cette solution à toute entreprise qui souhaite améliorer son efficacité commerciale et sa relation client.
Avantages
Salesforce Sales Cloud est une plateforme de gestion de la relation client (CRM) très complète, qui offre de nombreuses fonctionnalités pour aider les équipes de vente à gérer efficacement leur pipeline de ventes et à améliorer leur productivité. Les fonctionnalités que nous apprécions le plus incluent la gestion de pipeline de ventes, l'automatisation des tâches, la gestion des contacts et des comptes, la collaboration en équipe, les analyses et les rapports, ainsi que l'intégration avec d'autres applications. Nous apprécions également la flexibilité de la solution, sa capacité à automatiser certaines tâches et à fournir des analyses détaillées pour aider à prendre des décisions éclairées
Inconvénients
Concernant les inconvénients sur le logiciels je n'ai pas eu de problème d'utilisation particulier avec le logiciel Salesforce Sales Cloud.
Les meilleures alternatives à Salesforce Sales Cloud
- Secteur d'activité : Services aux consommateurs
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
bon logiciel mais mérite d'être plus simple
a mon niveau de consultation tout va bien
je pense que les tableaux de bord pourrais être plus facile à faire
Avantages
bon système
exploitation facile
mise a jour simple
Inconvénients
manque de rappel afin de rien loupé
améliorer la traçabilité des actions dans sa fonctionnalité
- Secteur d'activité : Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Un large éventail de fonctionnalités
Avantages
Bon rapport qualité-prixUn CRM véritablement personnalisable
Inconvénients
La contrepartie de la personnalisation est la difficulté de prise en main du logiciel, un temps d'adaptation non négligeable pour l'ensemble des équipes, et la nécessité d'avoir en interne une personne formée.
- Secteur d'activité : Restaurants
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
Utilisation quotidienne
Avantages
Le logiciel est parfait, un CRM simple et bien expliqué pour une utilisation quotidienne
Inconvénients
Le logiciel n’est pas si simple à manipuler.
- Secteur d'activité : Relations publiques et communications
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Logiciel CRM très complet
Très bonne expérience d'utilisation
Avantages
CRM efficace et complet. Répond parfaitement aux besoins des commerciaux
Inconvénients
Le design mériterait d'être un peu plus moderne
- Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Super logiciel CRM
Avantages
Simplicité, fluidité, design, appli mobile
Inconvénients
Rien de spécial car une formation a été dispensée
- Secteur d'activité : Vente en gros
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
mon avis sur Salesforce
Je vois Salesforce comme un portail qui fait le lien entre le personnel sédentaire et le terrain, cela permet de gagner du temps, dans la recherche de fichiers, d'évènements grâce au calendrier, pour communiquer, c'est très efficace, tout est regroupé sur une seule plateforme. certains points fonctionnels sont à améliorer mais j'apprécie la possibilité d'adapter l'outil aux besoins de l'entreprise.
Avantages
Mon utilisation est relativement limitée : suivi des offres commerciales, mis à jour des plans merchandising, messagerie. Son côté intuitif et sa mise en place simplifiée est appréciable, pas besoin de compétences particulières requises pour se faire la main dessus. J'apprécie la messagerie. Ayant en charge le digital learning auprès de la force de vente, elle m'est très utile pour commenter ou aider les commerciaux terrain, la notification par mail est très pratique.
Inconvénients
L'interface de la page d'accueil mériterait d'être repensé, trop d'infos inutiles affichées à mon goût. L'outil est plutôt intuitif, bien pensé mais je n comprend pas certaines choses : pourquoi le retour en arrière est si mal fait dans la navigation des fichiers, on retombe à la racine et l'on est obligé de refaire le chemin en entier ?!
- Secteur d'activité : Informatique et sécurité réseau
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
About SalesForce
Avantages
Useful - easy to use - impeccable rien à dire
Inconvénients
RAS pour le moment - créer une application mobile

- Secteur d'activité : Automobile
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Un outil puissant
Il m'aide à faire des opérations des calculs pour ne pas être occupé sur tout le temps
Avantages
Un outil pour aider à faire des calculs et le suivi des ventes rapidement
Inconvénients
Des inconvénients surtout au niveau de l'utilisation au début
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Bon produit
Avantages
Encore peu utilisé mais c'est quand même un bon outil. Quelques bogues dans notre intégration malgré tout
Inconvénients
Plusieurs bogues rencontrés jusqu'à present
- Secteur d'activité : Génie civil
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Bon logiciel dans sont ensemble
Avantages
Le calcul automatique qui simplifie la vie.
Inconvénients
Un peu dur au début de le prendre en main.
- Secteur d'activité : Externalisation/délocalisation
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
Bonne application
Avantages
tres bonne application normalement parmi les leaders dans le domaine
Inconvénients
pas de difficultes jusqua present as i know

- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
One shot solution for Business to maintain Sales and Leads
Experience with salesforce is amazing as it is a place where you get to implement all the out of box functionalities and provide a great solution to the business. The automation tool have made most of the task very easy and in a organized way.
Lightning Components are developed which can display and capture the data from the user which is great .
Most of the things can be done using standard functionalities and if not then we can use apex classes to implement business logic and using that there is no limits in salesforce you can do whatever implementation you can think of .
Avantages
Salesforce service cloud a complete package of solution to the business or industry which has there product and sales , Leads , Campaigns etc are included .
There are out of the box functionality which helps the business with multiple automation tools etc.
There are standard object such as Campaigns , Trade Shows , Leads, Pricebook etc which can directly be used to store the data . There are tools of salesforce such as workflowes , process builder , flows which are used to automate things such as record update or sending a email to the client automatically.
We can build lightning components which can be used as a User Interface by the client to add the details and interested area.
Leads can be generated through multiple campaigns where a client login and shows interest in some products . Those leads are assigned to a queue or a particular team using Lead assignment rules so that they can work on it and convert the Lead .
Salesforce is a cloud based technology so it is available with you wherever you go . The data will be stored in Salesforce itself and there is no chance to lose data of clients .
Overall its a great package provided by Salesforce to large business to make things easy for them.
Inconvénients
The lightning experience is really slow as compared to Classic . it usually takes time to reload the website as it is totally cloud based technology .
They cn much better work on the user interface to make it real quick as loading the Lightning Components and web components takes time to load .
The mobile experience on Tabs is not that great and can be improved.
Alternatives envisagées
SAP ConcurPourquoi passer à Salesforce Sales Cloud
Because specific to sales this tool provides a complete package . And increasing use of salesforce new features are daily getting added . Overall it is much advanced than any other tool.- Secteur d'activité : Comptabilité
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 1 à 5 mois
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Provenance de l'avis
"Boosting Sales and Efficiency with Salesforce Sales Cloud: A Comprehensive Review"
Salesforce Sales Cloud is a popular customer relationship management (CRM) software that helps businesses manage their sales processes, streamline their operations, and improve their customer relationships. Overall, the experience with Salesforce Sales Cloud can be positive, with many users reporting increased productivity, better customer insights, and higher sales revenue.One of the key benefits of Salesforce Sales Cloud is its user-friendly interface, which makes it easy for sales reps and managers to access and manage customer data, track sales activities, and collaborate with team members. The software also provides valuable insights into customer behavior, allowing businesses to target their marketing efforts and personalize their interactions with customers.Salesforce Sales Cloud also offers extensive customization options, allowing businesses to tailor the software to their unique needs and workflows. The software can be integrated with other business tools, such as marketing automation software and customer support software, further enhancing its functionality.While there are some downsides to using Salesforce Sales Cloud, such as its price and the complexity of learning the software, the benefits generally outweigh the drawbacks. Overall, Salesforce Sales Cloud is a comprehensive CRM solution that can help businesses improve their sales processes, boost their efficiency, and drive growth.
Avantages
Salesforce Sales Cloud is a popular customer relationship management (CRM) software used by businesses worldwide. Here are some of the most liked things about Salesforce Sales Cloud:User-friendly interface: The software has a clean and intuitive interface that makes it easy for users to navigate and find what they need quickly.Customizable dashboards: Salesforce Sales Cloud allows users to create customized dashboards that display the information they need, making it easy to monitor their sales performance and identify areas for improvement.Automated workflows: The software automates many routine tasks, such as lead routing and follow-up emails, freeing up sales reps' time to focus on more high-value activities.Mobile app: Salesforce Sales Cloud has a mobile app that enables users to access their CRM data from anywhere, at any time, and stay connected with their team.Third-party integrations: Salesforce Sales Cloud integrates seamlessly with many other business tools, such as marketing automation software, email clients, and social media platforms.Customer support: Salesforce offers excellent customer support and provides extensive documentation, tutorials, and training resources to help users get the most out of the software.Overall, Salesforce Sales Cloud is a comprehensive and user-friendly CRM solution that can help businesses streamline their sales processes, boost their efficiency, and drive growth.
Inconvénients
While Salesforce Sales Cloud is a widely used and highly rated CRM software, there are some aspects that users may find frustrating or dislike. Here are some of the most commonly reported complaints:Steep learning curve: The software can be complex and challenging to learn, particularly for users who are new to CRM or have limited technical expertise.Price: Salesforce Sales Cloud can be expensive, particularly for small businesses or startups. Some users also feel that they are paying for features they don't need or use.Customization limitations: While the software is highly customizable, some users feel that there are still limitations to what they can do. Customizations may require a developer or technical expertise, which can add to the cost.Cluttered interface: Some users find the interface to be cluttered, with too many options and menus that can make it challenging to find what they need quickly.Technical issues: Like any software, Salesforce Sales Cloud can experience technical issues or downtime, which can be frustrating for users who rely on it for their business operations.Overall, while these issues may be a concern for some users, they are not necessarily deal-breakers, and many businesses continue to use Salesforce Sales Cloud as their primary CRM software.
- Secteur d'activité : Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Financial Analysis
Salesforce has been useful in performing analysis of our client contracts.
Avantages
Having the flexibility to create custom reports.
Inconvénients
Creating custom reports can be difficult for beginners if there are a lot of field options.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
The Bleeding edge of CRM's
It has helped us from onboarding our clients, after having follow up with them as prospects. From there we're able to use Salesforce account management tools to make sure we're executing on our due diligence and providing the best service possible.
Avantages
It's robustness and reliability. Above these the dashboard and reports you can get out of it.
Inconvénients
For the price, it's kind of insulting it does not have two way sms available. Some inexpensive CRM's have it. They fall short in other areas, so Salesforce should have this.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
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Provenance de l'avis
"Boost Your Sales Efficiency with Salesforce Sales Cloud: A Comprehensive Overview of its...
I can state that one of the strongest and most effective customer relationship management (CRM) tools available is Salesforce Sales Cloud. It offers a variety of features that are intended to boost teamwork, speed up the sales process, and give real-time information about customer and sales performance. Businesses of all sizes can benefit from it because of its adaptable interface, powerful reporting and analytics features, and simplicity of use. Further enhancing its appeal is Salesforce's reputation for first-rate customer service and continual innovation.
Avantages
Salesforce Sales Cloud is an effective customer relationship management (CRM) platform with a host of capabilities that are intended to speed up the sales process. Businesses aiming to boost sales performance and boost revenue will find it to be a great asset thanks to its user-friendly interface, powerful reporting features, and interfaces with other tools and applications. Its customization capabilities also enable organisations to adapt the platform to their particular requirements, making it a flexible option for enterprises of all sizes and sectors.
Inconvénients
Businesses frequently choose Salesforce Sales Cloud because to its many advantages, which include customization, sophisticated reporting and analytics, connectivity with other tools, ease of use, and top-notch customer service. The platform's high degree of adaptability enables firms to customise it to their unique requirements and boost productivity. Its reporting and analytics features give real-time insights into customer and sales success, and its interaction with other products facilitates operations and boosts teamwork. The user-friendly interface of Sales Cloud is another feature that helps sales teams use it efficiently. Salesforce also offers top-notch technical support, training, documentation, and customer support.
- Secteur d'activité : E-learning
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Simplifying Sales Success with Salesforce Sales Cloud
Overall, Salesforce Sales Cloud has streamlined and simplified our sales process, allowing us to concentrate more easily on establishing connections and closing deals. It has evolved into a crucial tool for our sales force thanks to its user-friendly interface, centralised customer information, smooth collaboration, and potent analytics. Any company trying to increase sales productivity and promote success should seriously consider Salesforce Sales Cloud.
Avantages
The intuitive user interface of Salesforce Sales Cloud is one of its most notable characteristics. I discovered it to be really simple to use and navigate right away. It's simple to update customer information, track the status of deals, and access crucial information thanks to the intuitive structure and straightforward design. Everything is simple and open to me now; I don't have to waste time trying to figure out complicated processes.The ability to gather all client data in one location has proven to be a huge asset. I can easily save and access crucial client information, such as contact information, records of previous interactions, and purchase history, thanks to Salesforce Sales Cloud. I can customise my strategy and have more in-depth talks with my clients because to this full insight.
Inconvénients
A little technical know-how and familiarity with the platform's lingo are needed for the setup process. I needed some time to comprehend and find my way through the many settings and options. I occasionally wished there was a quicker setup procedure that was more streamlined and directed.Additionally, particularly for people who are not particularly tech-savvy, tailoring Salesforce Sales Cloud to match our particular business processes can be a bit intimidating. Despite the platform's numerous customization capabilities, having more user-friendly tools or wizards to lead me through the modification process step by step would have been beneficial.
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
It is really excellent and I am happy to try it
More than excellent and I am happy to try it
Avantages
Ease of use and its many indescribable features and ease of communication
Inconvénients
There are no downsides, and they may really be non-existent
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Highly multi-functional and excellent AI is also installed as standard. Suitable for large...
Avantages
It makes managing your sales contacts and process data accessible, and offers advanced and detailed reports and dashboards. For this reason, Salesforce Sales Cloud has become an excellent business improvement system for us, who used to process data and create reports in Excel, Google Sheets, etc.
Inconvénients
It should also be recognized that pricing plans can be costly, and costs can be high at the implementation stage. However, it has more features for large enterprises, making it a great solution for large businesses
- Secteur d'activité : Sports
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
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Provenance de l'avis
Why it's the best application
Avantages
It's,very easy to use and it's not expensive and you can use it any time without borrowing I suggest it for you
Inconvénients
Advertise No thing else I think it is not bad
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
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Provenance de l'avis
Best CRM in the market
Salesforce is one of the most potent and sophisticated CRMs available in the market.
Avantages
It has an easy to Use interfaceIt has great integration capabilitiesEasy to track lead's data
Inconvénients
Priced very high, startup companies cannot afford multiple users because of the price range
- Secteur d'activité : Réseaux informatiques
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
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Provenance de l'avis
All your sales and marketing needs under one umbrella
Brought in a lot of clarity in forecasting sales and lead volumes
Made data storing organized. It is our one-stop-shop for all sales and marketing-related information
Avantages
Helps maintain account and lead level data connected (hyperlinked)
Easy storage of every information at all stages of the sales funnel
Intuitive reporting and dashboard
Inconvénients
High price
Complicated implementation
Customer support is not as great as HubSpot