Avis clients sur Sage 100

4,1
Note globale
Avis

4,1
Note globale
Avis
En savoir plus

Aperçu des avis des utilisateurs

En savoir plus sur Sage 100

Sage 100cloud est une plateforme ERP (Enterprise Resource Planning) cloud de pointe pour les fabricants de taille moyenne, les distributeurs et les entreprises de services professionnels. Cette solution riche en fonctionnalités...

En savoir plus

Évaluations des fonctionnalités

Rapport qualité-prix
3,8
Fonctionnalités
3,9
Simplicité
3,8
Support client
3,7

Parcourir les avis sur Sage 100

322 avis sur 322
Classer par :
Isabelle
  • Secteur d'activité : Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 23/11/2023

Logiciel fiable et permettant une utilisation aisée pour tous les secteurs d'activité

Migration aisée de notre ancien logiciel sur celui-ci et prise en main rapide.

Avantages

Possibilité de créer des droits différents par profils pour sécuriser, prise en main facile ne nécessitant pas ou peu de formation

Inconvénients

Difficulté pour appréhender toutes les fonctionnalités, si on ne demande pas, mériterait des webinaires (courts) sur certaines fonctionnalités pour aider à appréhender toutes les fonctionnalités

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

4
Publié le 27/11/2023

Sage 100, une gestion solide pour PME

Par le passé, j'ai aidé un ami appartenant à une entreprise a faire le parametrage du logiciel et cela s'est soldé par un echec.

Avantages

Sage 100 est un logiciel de gestion d'entreprise adapté aux besoins des petites et moyennes structures. Son interface intuitive et son panel de fonctionnalités étendues en font un outil apprécié des gestionnaires.
Au nombre des avantages de Sage 100, soulignons tout d'abord sa capacité à centraliser l'ensemble des opérations comptables et financières d'une PME. Le logiciel permet en outre une gestion aisée des stocks, des achats et un suivi précis de la trésorerie. Son volet analytique offre par ailleurs une vision détaillée de la rentabilité de l'activité.

Inconvénients

Toutefois, certains aspects de Sage 100 pourraient être améliorés. Notons ainsi que le paramétrage initial du logiciel requiert un certain niveau d'expertise et que son interface accuse un style graphique quelque peu désuet. De plus, le logiciel ne dispose pas nativement de fonction CRM, obligeant à un achat additionnel.

Abdelghani
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
1
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 20/06/2023

Sage 100 - Une solution de vente à fuir

La relation avec Sage avant l'achat de la solution était plutôt courtois. Mais une fois le bon de commande signé, on devient anonyme et plus du tout aidé dans l'utilisation de cette usine à gaz. Manque de considération de la part du service client et de la hiérarchie car malgré plusieurs relances, notre problème reste inchangé. Nous avons demandé un geste commercial dans la mesure où nous n'avons pas utilisé la solution mais pour le moment Sage reste muet. Cela dénote de l'importance que les clients ont pour cette société. Je le répète, c'est une solution à fuir.

Avantages

Aucun....malgré du temps passé à essayer de le configurer, cet outil n'a été qu'une source de problème ... Solution à fuir !!

Inconvénients

Manque de personnalisation ... pas très intuitif, une usine à gaz, en bref, ce n'est pas une solution que je recommande.

Les meilleures alternatives à Sage 100

QuickBooks Online

SAP Customer Experience

QuickBooks Desktop

Ghalia
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
3

4
Publié le 23/07/2023

Sage100

Bonne expérience et je continuerai à l'utiliser

Avantages

Utilité globale pour la comptabilité de mon entreprise

Inconvénients

Quelques fonctionnalités ne marchent pas

Aziz
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/07/2023

sage 100 commercial

Avantages

achat vente et tout les traitements, integration facile et simple

Inconvénients

la tracabilité des supression avec le code acces

Utilisateur vérifié
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 15/11/2023

Très bien

Avantages

Logiciel très complet et très pratique a utiliser

Inconvénients

Le design et la modularité est peut être moins adaptée

Aurore
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
3
Simplicité
3
Support client
s/o

3
Publié le 04/08/2020

Logiciel correct

Avantages

Très facile d'utilisation, maîtrise du logiciel rapide.

Inconvénients

Paramétrage long et complexe avec beaucoup de constantes, variables et formules. Quelques problèmes rencontrés avec les DSN.

Reda
  • Secteur d'activité : Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 20/07/2023

sage 100

Avantages

logiciel est très rentable et très facile de l'utilisation

Inconvénients

pour mois tous est propre, merci pour tous

Jonathan
  • Secteur d'activité : Art/artisanat
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
1

1
Publié le 23/02/2020

sage 100 cloud - nullité

A EVITER - LOGICIEL COMPLÈTEMENT NUL POUR NOTRE EPOQUE

Avantages

rien qui ne soit fort dans ce logiciel. On est resté sur la base de l'an 2000 !!!

Inconvénients

Importations des données compliquées et inadéquates avec le degré de numérisation actuelle dans notre société.
assistance renvoit vers des contenus payant ou oblige à des formations payantes. Du coup le logiciel revient beaucoup plus cher.
Le logiciel remplit les petites operations de bases mais ne permet pas un suivi fluide.

Pour résumé, une usine à gaz pas du tout agréable et une vraie perte de temps. A EVITER

Olivier
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

4
Publié le 28/12/2022

Gestion Commerciale Complète

Avantages

Le Logiciel est complet et permet de démarrer assez rapidement.Il y a beaucoup de fonctionnalités .

Inconvénients

L'installation doit être réalisée par un expert.Les mises à jour sont aussi à installer par un expert.Le rapport entre Sage et les Revendeurs (trop de protectionnisme).

Wilrich Fleury Amour
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
4

4
Publié le 18/10/2023

Logiciel de comptabilité

Avantages

Grâce à la performance de ce logiciel, notre équipe parvient à mieux gérer les comptes financiers. J'ai beaucoup apprécié Sage 100.

Inconvénients

Pas de reproche à ce logiciel. Une bonne connexion internet et vous bénéficiez de ses performances. C'est un logiciel que je recommande

Nicolas
  • Secteur d'activité : Matériaux de construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 23/10/2023

Logiciel de gestion

Avantages

Le logiciel sage 100 est un bon logiciel de gestion qui m'aide dans mes distribution clientèle .

Inconvénients

Le sage 100 est un bon logiciel donc j'ai pas une difficulté a souligner de ça .

Fabrice
  • Secteur d'activité : Ressources humaines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 27/11/2023

Logiciel de paiement

Avantages

Le logiciel sage 100 accomplie une tâche tres facile et rapides pour tout les entreprises.

Inconvénients

Ce logiciel vivement recommandé car il a un prix supportable.

Hillary
Hillary
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 14/06/2023

Sage 100 is an Intuitive Accounting and Financial Management Tool.

Sage 100 compliance management functions are impressive and its and effective project cost management platform with nice budgeting capability.

Avantages

Through Sage 100 tools is very effective to track project expenses and create clean and accurate financial data reports. The tool also allows easy project financial management and its billing and invoicing capabilities are excellent.

Inconvénients

Easy Accounting tool and nothing for me to dislike or underline as a usability issue. Very functional and powerful.

Victoria
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 05/12/2019

Perfect ERP Software for medium sized businesses

We have been with Sage for almost 7 years and it has saved us much time and money. Our old software was clunky and not customizable. We are able to now do multiple tasks at the same time, even within different companies.

Avantages

Ease of use, ease of customization. Excellent customer support, excellent value for the money. Great for organizations with multiple entities - ability to switch between companies/work in different companies at the same time.

Inconvénients

After a sales order is completed, you cannot "resurrect" it - you must generate a new number and "copy" the old sales order from history.

Renee
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
2
Simplicité
2
Support client
4

3
Publié le 18/02/2017

Fortunately this version has been upgraded

I work in the manufacturing industry, specifically a foundry in Chicago.
Several factors bias my experience with MAS90/Sage 100. I was introduced to the software with no training or reference guide because the woman before me left suddenly and without any documentation. In a certain perspective that speaks well of this product in that simply by internet research and experimentation, as well as a few call to our highly paid "Sage" support line, I have been able to work with the system adequately.
I would love to upgrade to a new version of this Sage product and imagine that it is very likely a much cleaner and straight forward operating system
For instance, the difference between reversing a check and simply reversing the G/L transaction are two different procedures and a third procedure to void a check that has never been issued is a different procedure entirely from voiding a check that you have placed a stop payment on. In a sense, these five distinctions would be ideal for a precise audit trail if the procedures themselves were not extremely complex and vague to distinguish.
The General Leger reports are clear and are in themselves user friendly in offering the opportunity to easily make accrued and adjusting entries.
I would certainly encourage anyone to investigate the newer versions of Sage in consideration of their industry specific needs.
We have not created a direct interface between our receivables data base "Exact" directly into MAS 90 due to the particular need to maintain specific Alloy/Customer information and our small company simply lacks the time and technical understanding to do so.
Again my situation is severely biased due to my particular circumstances and I believe a newer version of Sage may very likely be an excellent ERP.

Avantages

If I can figure out a highly antiquated version of their product without internal direction and assistance, I suspect the newer versions of Sage can only be fat superior.

Inconvénients

A complete mire of ambiguity when it comes to the Accounts Payable component in this ancient version by Sage:MAS 90

Hailey
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 25/03/2024

Perfect software for any business

Avantages

I think the thing I like most is that fact that everything pertaining to the specific job is kept all together and easily accessible.

Inconvénients

When using job cost, only one person can access at a time unless we purchase another license, but its not a huge deal.

Johanes
  • Secteur d'activité : Machines
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
5
Support client
3

5
Publié le 07/05/2020

Sage 100 - My Review

It's good, but your Sage Reporting and what else so confusing, it must have this and that license it ended up adding money which total subscription is not viable for small business pricing but medium or larger business. so we use barebones as what we have now.

Avantages

Easy for user especially modules which is showing step by step

Inconvénients

to add module costs lots of money, does not make sense for small business like our Company, your pricing is comparable for medium or large business pricing

Alternatives envisagées 

SAP Customer Experience

Pourquoi passer à Sage 100

no plan to find alternative yet due to covid-19 business environment
Danielle
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
1
Simplicité
1
Support client
5

3
Publié le 07/05/2020

Not for us

This software is time consuming. You spend more time waiting for items to post, than inputting information.

Avantages

The set-up was very easy. The instructions giving was easy to follow. Customer service was very helpful with the questions that we had.

Inconvénients

This software is antiquated. To void a payment, you have to manually void the payment. To make adjustments to a invoice, requires you to research the invoice information such as: invoice #, amount, posting date, GL code and cost code, then manually make the adjustment. In the payroll module, once you post payroll all information is gone. You can not retrieve the information.

Elizabeth
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
2
Fonctionnalités
1
Simplicité
5
Support client
4

3
Publié le 06/09/2019

Easy to Use but Lacks Features

It was quickly apparent that Sage was not a good fit for my company even though it was easy to figure out and integrated with many PSAs that I was considering at the time, I just wasn't able to use the US version for what I needed.

Avantages

Easy to use overall. Simple to navigate, the interface is intuitive, and it is easy to reach customer service. Integrates with many PSAs.

Inconvénients

Lacks basic features (such as recurring invoices and expenses) that most other options in this field offer.

This only applies to the US version of this software. The UK version appears to be much more fleshed out.

Alternatives envisagées 

FreshBooks , QuickBooks Online et Xero

Pourquoi choisir Sage 100 

Zoho Books had some quirks that I found to be frustrating.

Logiciel antérieur 

Zoho Books

Pourquoi passer à Sage 100

I did not end up using Sage due to the aforementioned issues and lack of features. I went through the trial but in the end decided it wasn't a good fit.
Shivali
  • Secteur d'activité : Comptabilité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
5

5
Publié le 17/03/2021

I use it daily... I couldnt be without it

I enjoy its capabilities.

Avantages

Being able to lock data in a time frame. And the bank reconciliation.

Inconvénients

A little more expensive compared to other products. But this is ok considering its features being specific to accounting profession.

Alternatives envisagées 

QuickBooks Desktop et Xero

Pourquoi passer à Sage 100

Stability of the system. And the internal audit and control functions.
Jordan
  • Secteur d'activité : Art/artisanat
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
s/o
Fonctionnalités
5
Simplicité
5
Support client
s/o

4
Publié le 08/08/2020

The Toyota Corolla. Not fancy, but efficient and reliable.

Efficient. It works. Lots of features. Reliable.

Avantages

It's reliable and it's a great way to organize data. I like that I can pull data into Excel with a Microsoft Query and have multiple tables to get information from, such as invoice history, purchase order, sales order, and item information.

Inconvénients

It's ancient looking. The aesthetics of the software in Classic View is not modern at all. However, it gets the job done and it's very efficient.

Tod
Tod
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
3
Fonctionnalités
4
Simplicité
3
Support client
3

3
Publié le 12/04/2019

MAS90 - Windows - Sage 100

Custom reports are tricky in that some modules do not "play in the same sandbox" as other modules.

Avantages

Once you get a sound understanding of the modules, it is fairly easy to sort and find information and to product some reports.

Inconvénients

MAS90 was a pre-Windows software that had limits, but was workable. Then MAS90 was sold and given a facelift to become Sage 100. Sage 100 is basically a format, presentation and color change from MAS90. I used MAS90 25 years ago and learned some of the shortcuts after going to the State of the Art University. When I left the company that used MAS90, within a short time something happened to the business world: Windows. Now 25 years later and after several versions and upgrades of Windows, I am once again working with MAS90 behind the mask of SAGE 100. It is not like revisiting an old friend, but an old motel that are still using the same bedding. The training that I received did help make the reintroduction easier. It is ironic that several times in the search bar of Sage 100 it even refers to "MAS90." None-the-less as noted the Windows rise and dominance came into the mainstream if not becoming the stream of business. The tough thing is that MAS90 did not change with a Windows feel when it was altered into Sage 100. Frankly, it is most frustrating to jump from Outlook, Word, Excel then to Sage 100. Something as easy as hitting "enter" or "tab" in Sage 100 will cause redundancy in keying and wasted time. The answer is simple, the user MUST have a passion for selecting or clicking the left mouse button and consciously shifting their thinking from 2019 back to 1994 when ever they enter the world of Sage 100.

Jeff
  • Secteur d'activité : Administration publique
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
3
Simplicité
4
Support client
4

4
Publié le 05/03/2019

Solid mid-market enterprise accounting system, with quirks

Very solid system with a few frustrating quirks. You will need to host any version of Sage 100. Consider a cloud-based software as an alternative (Sage Intacct perhaps, although the price skyrockets compared to Sage 100).

Avantages

-very cost-friendly pricing for small or medium sized businesses. this is the biggest selling point for Sage to me - it beats Quickbooks as a more ERP level system but is still very reasonably priced

-solid on standard accounting

-multi-company/location/entity reporting

-import/export works well

-test company option helps new users acclimate

-simple bank reconciliation module

-security and role definitions

-GL reports are very useful to financial experts

Inconvénients

-bank reconciliation doesn't force you to reconcile to the GL cash account. That defeats the purpose of a reconciliation...

-there is almost no customizability to the financial statements. I guarantee you will need to export (Excel) or use a different software (Crystal Reports) to build your monthly financials.

-Sage 100 products are hosted in-house, so in the age of the cloud, you will still need to purchase and support your own server, a pain for a small or medium sized business.

-there are no "drill down" options in financial statements. That ability in Management Reporter was a huge plus in Microsoft Dynamics products.

-Multi-fund reporting cannot be consolidated (unless this is an add on module we didn't purchase)

-There are no reports that show unposted JEs

-AP voids and invoice reversals are a NIGHTMARE. Seriously, my staff lose sleep over trying to never need to void a check in Sage.

-Dashboards are basic. It feels very "old" as a system compared to new cloud-based options.

-No auto reconciliation. I've heard that's a selling point of Xero.

Sharon
  • Secteur d'activité : Édition
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis
Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
4
Simplicité
4
Support client
5

5
Publié le 07/05/2020

A FULLY INTEGRATED SOFTWARE SOLUTION

Using Sage 100C has provided more flexibility to the workforce and has increased productivity over the old VPN solution. With an increase in work from home scenarios, this has proven to be a helpful addition to our software solutions in conducting business.

Avantages

The program has many robust features with integrated billing, and having the ability to select batch or live processing allows us to be flexible with each department. The fact that you can modify areas of the software to support your own needs is a big positive in our book. Sage does a great job with reports and extracting data to excel. The fact that it fully integrates through GL makes it very easy to use within the entire organization.

Inconvénients

I would like to see larger fields to capture pertinent information. Additional user-defined fields that can be integrated with report design would be a nice addition. The ability to modify the canned reports and turn them into a custom report would really be helpful.

322 avis