Aperçu des avis des utilisateurs
En savoir plus sur JIRA Service Management
Jira Service Desk est une solution de gestion des services informatiques qui assiste les équipes informatiques et de services dans la gestion des incidents, la gestion des problèmes et la conduite du changement. La plateforme...
En savoir plusTous les avis sur JIRA Service Management Appliquer les filtres
Parcourir les avis sur JIRA Service Management
Tous les avis sur JIRA Service Management Appliquer les filtres
- Secteur d'activité : Gestion des investissements
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Facilité d'utilisation
Nous avons pris un consultant pour nous aider a migrer de l'ancien billetterie vers la JSM. Mais la configuration reste bonne et facile.
Avantages
Associé a Confluence, avoir une FAQ est un jeu d'enfant. Et la possibilité de grossier le FAQ aussi.
Inconvénients
La différence entre un agent et un utilisateurs (hyperlien) a été difficile a gérer.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
gestion avancée des tickets jira service management
la gestion des tickets pour le support IT et les moyens généraux
Avantages
la fonctionnalité qui a beaucoup d'impact est celle de la gestion des actifs et du parc informatique
Inconvénients
la façon d'intégrer les actifs sur jira et les automates sont un peu délicat
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Très bon outil de gestion de projets
Jira nous permet de partager une vision globale sur l’ensemble des projets ainsi que d’assurer un suivi complet. Chacun est autonome et peut ainsi se concentrer sur ses tâches.
Avantages
La gestion de projets via Jira est très bien pensée, tout le monde peut suivre les étapes du projet et avoir une vision quotidienne de l’avancement des tâches. C’est vraiment très simple de planifier et orchestrer les projets !
Inconvénients
Beaucoup de notifications envoyées, un rapport quotidien peut suffire pour suivre les projets sur lesquels il n’y a pas d’action à effectuer.
Les meilleures alternatives à JIRA Service Management
- Secteur d'activité : Conseil en gestion
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Jira meilleur outil de gestion de projet
Je l'utilise Dans Des projets Fintech il est devenu un outil non remplaçable
Avantages
La gestion Des taches(bugs, stories...) de Jira est la meilleur
Inconvénients
Pas d'inconvénient pour moiImpeccable, rien a dire.
- Secteur d'activité : Machines
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
La gestion de projet agile simplifiée avec JIRA Service Management
Avantages
JIRA Service Management est un outil salvateur pour les projets agiles, offrant un guichet unique pour tous les besoins de gestion de projet et informatique.
Inconvénients
L'un des inconvénients de JIRA Service Management est que les nouvelles modifications apportées aux pages HTML peuvent prendre un peu plus de temps à se charger lorsqu'elles sont transférées en production.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
avis partagé
Avantages
Il intègre tous les types de modèles agiles les plus utilisés dans le cadre de la gestion des projets et il s'agence parfaitement avec slack et d'autres logiciels
Inconvénients
Pas disponible en offline et l 'interface peut parfois être déroutante
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Jira est un très bon outil de management de produit
Avantages
Jira est un très bon outil de management de produit, simplicité et efficacité
Inconvénients
la partie dashboard et kpi, les filtres
- Secteur d'activité : Développement et commerce international
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Classique pour la gestion de projet
Avantages
Jira permet de gérer facilement les tickets surtout avec les développeurs et de voir la progression du travail.
Inconvénients
Trop de fonctionnalités. Cela devient parfois difficile de s'assurer que toutes les équipes l'utilisent de la même façon.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
JIRA - Meilleur produit pour la gestion des projets
Selon mon expérience, on a utilisé JIRA dans notre équipe afin d'avoir un système de "tickets" interne afin de faire un suivi de projets et des flux de travail.
Avantages
Le plus apprécié dans le logiciel JIRA est que c'est l'un des meilleurs solutions de gestion de projets. Il contient plusieurs fonctionnalités, par exemple le suivi des tâches ainsi que l'estimation de ces tâches. Aussi, la possibilité des employés à réclamer les heures de travaille sur une tâche, qu'on peut de même associer sur une des historiques.
Inconvénients
Le moins apprécié dans ce logiciel est le manque de tutoriels. L'interface de JIRA est un peu complexe, d'où la nécessité d'ajouter des demo ainsi que des informations supplémentaires pour obtenir d'aides.
- Secteur d'activité : Matériaux de construction
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Gestion de projet agile
Avantages
Suivi des deadlines, des projets, de tâches spécifique, les fonctionnalités sont vraiment variés et permettent de collaborer sans perdre le fil avec un système de tickets.
Inconvénients
Idéal s'il s'agit d'une collaboration complexe avec plusieurs parties prenantes, mais pas forcément nécessaire pour les petites équipes
- Secteur d'activité : Internet
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
logiciel de travail intuitf
Bon dans l'ensemble
Avantages
C'est un outil utilitaire pour des sessions de travail en équipe et de collaboration simple et facile à utiliser
Inconvénients
Aucun soucis majeur constaté. Fonctionne bien
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Produit de gestion de service ultime pour les entreprises
Avantages
Les points forts de JIRA c'est la gestion de projet, la personnalisation, la collaboration, le reporting, l'intégration, l'automatisation et le support de Jira Service Management.
Inconvénients
Le coût élevé, la complexité qui demande des compétences pour la mise en place, l'interface utilisateur peu attrayante, la performance parfois lente et les limitations de personnalisation peuvent être considérés comme des points faibles de Jira Service Management.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Ticketing structuré
Avantages
Outil très intuitif pour gérer des demandes auprès de développeurs grâce aux statuts d'évolution
Inconvénients
Si on crée une arborescence complexe, on peut rapidement se perdre

- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Excellent service and project management tool
For the past five years, I've been using Jira, and during that time I've noticed a big improvement just about every time. It has been easy for us to keep track of the work that other teams have completed by logging it and adding service level agreements. You can use it to delegate tasks within your team, track progress on common goals, and share updates with your colleagues in real time or behind closed doors. Because of this, it is an incredible instrument.
Avantages
The default settings for Jira Service Management allow you to maximize its potential right away, with nothing in the way of setup. It is possible to personalize it with a wide variety of settings so that it functions just how one would like it to.
Inconvénients
Because our SSO implementation needs it, in order for a user to sign into the customer portal, they will first need to sign into the parent Jira site.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Good for Product Companies not so good for Support
It is a Jack of all trades, Jira can thrive in the right hands if you have for example a few teams working in a Nexus Framework or even lower tier Scrum/Kanban/Scrumban this tool has it all , you can setup Kanban boards within minutes , access structure can also be tailored to fit a specific team need , whether it is to give full permissions to a developer or tech lead or just read access to a stakeholder.My experience with Jira is a positive one however I only give it 8/10 for price and for utilizing it in SD Environments.
Avantages
Jira is a good tool , we used it mostly for Product Management based work due to it's easy to share and easy to grant access features I find it ideal in a Product based environment and that is where it shines best . (decent pricing , good collaboration , good reporting )
Inconvénients
At this price point , you have a lot of variety and the market becomes very competitive , you can go other options if you have a Support department for example , if money is no option than this can also fit that role , however the additional features that Jira offers I feel might be lost on support.Summary : Great for Product , Medium for Support
- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Great for Smaller Businesses, not for the Large Enterprise
Avantages
Service Management is very easy to get going "out of the box" for small organizations. We stood this up apart from our enterprise's main service management tool because we had special needs for our intake forms and this allowed us to do the customization needed without going through rigorous development through the enterprise level tool.
Inconvénients
Form design for your main portal can sometimes be wonky, as navigating through the options takes a bit of getting used to and aren't the most intuitive at first. Workflows are also very simple and complex decision-making based on external data is not readily available.
Alternatives envisagées
ServiceNowPourquoi passer à JIRA Service Management
Service Management ultimately was chosen because it integrated perfectly with our Jira instance and allows for seamless story/epic creation from internal customer requests, porting the information over was made very easy by this fact and the workflows you can create between the two are very useful.- Secteur d'activité : Vente au détail
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Jira Service Management a Powerful Ticket System
Overall when the software works it does the job, it's a bit of a nightmare to configure and the costings are not the cheapest but not as expensive as competitor products, i.e. zendesk, freshdesk etc.
Avantages
Works very well as a ticket system, it's very customisable and uses JQL for custom queries if you're inclined towards detailed reporting. Third Party Addins available online in their marketplace and bountyful automation features.
Inconvénients
It's very difficult to setup requires alot of time and effort and the software is not userfriendly so if you're implenting for a team that isn't IT literate then perhaps include some extra training days.
Pourquoi choisir JIRA Service Management
We outgrew spiceworks and required a real ticket systemLogiciel antérieur
SpiceworksPourquoi passer à JIRA Service Management
Functionality was near identical it came down to price and the fact we already used Jira for our Dev enviroment.- Secteur d'activité : Services financiers
- Taille de l'entreprise : 5 001–10 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
JIRA : Hero of Project Management Tools
its a great experience using JIRA and I would recommend it to use .
Avantages
its workflow management - easy transition from one state to another .access management - restricting users from updating or configuring boards to avoid unintended confusions .bug tracking and user story creations - made my easy to track and progress in right direction .
Inconvénients
with my current usage of JIRA - nothing I dislike about JIRA - it does everything that I am asked to do .it
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Everything at the same place
Is a brilliant solution for effectively managing teams of all sizes. Personally, I truly value its capacity to effortlessly tailor the workflow according to the unique requirements of each team.
Avantages
- An array of available plugins for seamless synchronization- The comprehensive list of features proves invaluable for integrating teams of all sizes and facilitating project and task management.
Inconvénients
- The abundance of features can be overwhelming when trying to learn the entire suite. - Certain features like flags and notifications tend to overlap within certain workflows, resulting in some redundancy.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Nice ITSM solution with ITIL Practices
Robust and costumizable itsm solution adaptative for all organizations
Avantages
What i like most is the engagement that it have with ITIL practices
Inconvénients
What i like least is the learning curve, little bit harder than other ITSM solutions.
- Secteur d'activité : Compagnies aériennes/Aéronautique
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
An important service management tool for every organisation
Avantages
- Very easy to categorise service requests- Easy to prioritise the service requests- Easy to track and manage service requests- Efficient way to raise and get resolution of the service requests- Great and customizable workflow
Inconvénients
This tool offers a great set of features and one can easily be overwhelmed with so many features. Though Atlassian has published great documentation, learning from the documentation to use is time-consuming. Atlassian should launch a series of bitesize videos demonstrating how to use it for specific use cases.
- Secteur d'activité : Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise : 201–500 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Integration is Everything
I will continue to recommend Jira as the go-to platform for ticketing systems and service management. The main reason is Jira’s integration abilities. I have yet to meet a system that we cannot integrate into our jira instance.
Avantages
The interface is intuitive which is critical when using Jira across an organization. Team members with varying levels of tech-savvy are able to navigate tickets and collaborate.
Inconvénients
Setting up the workflow design is a little overwhelming for a novice user. With so many options, figuring out the right path for your needs can be a little daunting.
- Secteur d'activité : Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Jira : tool for project management
Project management(agile) of the IT team (different developer, a manager...)
Avantages
Tool which is very helpful for project management (agile project). Everyone can see the steps of the project, the task... (We can see the estimation of time by task, the deadlines...)
Inconvénients
We have to test ourself to understand Jira, We don't have a lot of demo... available for all functionalities
- Secteur d'activité : Assurance
- Taille de l'entreprise : 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Efficient service desk for companies small, medium or large
Prior to using Jira Service Desk, were using a combination of Excel and SharePoint with workflows. We couldn't get great reports. It was hard to customize. Workflows broke without a reason because, you know, it's SharePoint. And the entire process of serving customers was dead slow. We brought in Jira Service Desk as a test bed. Within 2 hours, we were testing and customers were putting in tickets. While we used most of the default settings, the value we were generating was way beyond we ever had. Then, we set up SLAs and watch reports for a few days. We were able to see everything we wanted - who reported the issue, when, what was the priority, how many comment exchanges happened, how much time did we spend, did we meet SLAs, what was the solution, etc. Fast forward 2 years. We are now able to create strategies to service internal and external customers better based on the data from Jira. It has helped us go from making gut-feel decisioning to data-centric decisioning. Good data wins debates. Jira helped us with good data.
We are also utilizing Jira's excellent searching, dashboarding and API functionality to feed data to other systems and drive changes beyond just customers.
Avantages
Jira Service Desk was very easy to get started with. You could literally sign up for it and begin using it within an hour. Ticketing system is very customizable and powerful. Customers can be added in bulk and customers can sign up for entering issues. We were able to create different projects (or service queues) so that customers could send requests for IT help, or administrative help, or help with projects. Each such project/queue had different fields. Metrics are all built into the software, so we can know how often Service Level Agreements were breached, who breached them etc. The sheer amount of customizability is a joy. However, without discipline and thoughtfulness, it is very easy to customize it the wrong way.
Inconvénients
We feel that the price point could be lower and the speed could be a little faster. Atlassian has made improvements with speed. If a company had 5 people manning different queues and the issue volume is low, the cost would be ~1500/year for those 5 users. So, it would may not be cost effective for a small company that is watching their costs closely. We also felt that a Wiki is not built in. So, if a common solution needs to documented that spans multiple tickets, there's no way to do so. We could buy Confluence from Atlassian for an additional cost.
Pourquoi choisir JIRA Service Management
Our previous solution was built on SharePoint. It was slow. Very slow. We had workflows that drove communication after an issue was entered. Workflows would break often with hard-to-understand errors and debugging them was difficult. We had to build all the reports surrounding data we collected from SharePoint. Most reporting surrounding SharePoint were manual. We spent more time debugging issues with SharePoint than the time we spent on the most demanding customer. Something had to change. We tested Jira Service Desk one day and within hours our customers were using it. There was a day and night difference between the two systems and customers were happy. Built in reports were excellent.Logiciel antérieur
Microsoft SharePointPourquoi passer à JIRA Service Management
Asana has been working on improving the speed of their software. Their slowness has been well documented on various sites. Even their own team acknowledged and worked hard. We were not just read to jump into Asana due to the slowness. Trello was great - fast and easy to use. Reporting was missing. Pivotal Tracker felt like it was well suited for dev work and was comparable more to Jira Software. Basecamp felt like it was well suited for project work. Jira Service Desk fit the bill for IT help desk, admin help desk etc.- Secteur d'activité : Musique
- Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
A great option for on-site ICT service desk management
Overall we are very happy with Jira Service Desk; it has allowed us to provide a higher level of support to users than our previous service desk, and non-profit pricing was very beneficial for us. The software is usable in its default setup but we have found that there is still plenty of customisation that can be done if needed to suit more complex requirements.
Avantages
I find the UI of Jira Service Desk very clean and modern compared to other service desks software on the market. Included with the service desk is a customisable user-facing portal for users to raise tickets in, which proved very popular with staff when raising tickets alongside traditional email tickets. Due to the way Jira splits service desks into different projects, we were able to create service desks for other departments in the organisation which helped improve productivity and workflow. There are some very useful and well-designed default reports included for ticket statistics (which can be used to keep management happy!). We found the default setup of Jira Service Desk fit our needs very well, but it is very easy to customise ticket workflows and other features to suit more complex needs.
Inconvénients
For a service desk technician using Jira Service Desk the back-end UI for managing tickets can be a little overwhelming, however this can be fixed by editing the default workflows for tickets to hide not required information and details. The administration settings are somewhat unintuitively set out for system administrators, but once you get to grips with the layout it becomes easy enough to find what you need from the settings page. We found the instructions on the Atlassian website for setting up an external redirect with a custom URL in IIS a little sparse on detail, but a quick trip to the Atlassian forums cleared up any queries we had with the process.